כל מה שצריך לדעת על אסטרטגיית שיווק דיגיטלי B2C שיווק ללקוחות פרטיים - לגזור ולשמור

האם הייתם משתמשים באותה אסטרטגיית שיווק לקידום בקבוק מי פה כמו לקידום שעוני פרמיום?

שני המוצרים הללו נחשבים מוצרי B2C, אך כל אחד מהם מיועד לקהל ספציפי, ואם זה המצב, הרי שגם הגישות השיווקיות שלהם צריכות להיות שונות זו מזו.

במדריך השלם לאסטרטגיית שיווק B2C נחשוף את הדרך לבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלי משכנעת להצלחה שיווקית B2C.

מהו שיווק B2C?

B2C מייצג שיווק שנעשה מכיוון העסק אל הצרכן. מדובר למעשה בתהליך מכירה של שירותים ומוצרים לצרכנים בודדים, זאת להבדיל משיווק דיגיטלי b2b שמכוון לעסקים, או לבעלי תפקידים שונים בארגונים וחברות.

כל ארגון המתמקד בשירות הצרכים, הדרישות וההעדפות של אנשים פרטיים, יכול להיקרא עסק B2C. להלן מספר דוגמאות:

  • פלטפורמה מובילה המציעה ספריית תכנים ותוכניות טלוויזיה.
  • קמעונאי שמוכר מוצרי ספורט והלבשה.
  • שירות כתיבת קורות חיים לבוגרי מכללות ואנשי מקצוע.
  • חנות אינטרנטית של בגדי ילדים ותינוקות.
  • ועוד ועוד..

כיצד עובד שיווק B2C?

השלב הראשון בשיווק B2C הוא יצירת משפך שיווקי פשוט, שמעמיד את המותג מול לקוחות פוטנציאליים. להלן דוגמה למשפך שיווק בסיסי:

  1. הצגת המוצר או השירות בפני לקוח פוטנציאלי.
  2. עידוד הלקוח הפוטנציאלי לעסוק במותג.
  3. הובלת הלקוח הפוטנציאלי לביצוע רכישה.

לאחר יצירת המשפך השיווקי, מגיע השלב שבו יוצרים אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל, שמטרתה לייעל את התקשורת, להגביר את המסרים ולמקסם את תוצאות הקמפיין.

המדריך השלם לאסטרטגיית שיווק דיגיטלי B2C

כיצד להתחיל בשיווק דיגיטלי B2C?

שיווק דיגיטלי עוזר לחברות לבנות מודעות למותג, למשוך לקוחות פוטנציאליים ולתקשר עם הלקוחות בצורה משמעותית. הוא מפתה לקוחות פוטנציאליים לאהוד ולתקשר עם המותג באמצעות הדגשת הערכים הייחודיים שלו עבורם.

שיווק דיגיטלי יכול להיות כלי נהדר להגדלת המכירות ולשימור לקוחות. נשאלת השאלה, היכן מתחילים?

  1. הגדרת קהל היעד

לכל עסק B2C יש תמונה של הלקוח האידיאלי. נדרש להעמיק וליצור פרסונת צרכן דמיונית עם דמוגרפיה, העדפות ומידע רלוונטי.

  1. הבנת מסע הקונה

כל קונה יוצא למסע ייחודי כדי להגיע אל המותג שלכם. במרבית המקרים זה נראה כך:

  • שלב המודעות – הצרכן זקוק לפתרון או מידע.
  • שלב השיקול – הצרכן מחפש באופן פעיל אחר פתרונות או אחר המידע להם הוא זקוק.
  • שלב ההחלטה – הצרכן בוחר את המותג המועדף עליו מבין האפשרויות שבחן ועומד לבצע רכישה או לפנות לבית העסק/ למפרסם.

בעת בניית אסטרטגיית השיווק הנכנס, חשוב להקפיד על יצירת תוכן שמתאים לצרכנים בכל אחד משלושת השלבים של מסע זה.

  1. יצירת אסטרטגיה שיווקית לתוכן

94% ממשווקי B2C מצליחים להגביר את יעילות מאמצי השיווק שלהם באמצעות תכנון אסטרטגיית שיווק תוכן מוצקה.

מהו שיווק באמצעות תוכן?

שיווק דיגיטלי B2C באמצעות תוכן הוא תהליך של תכנון, יצירה והפצה של תוכן בעל ערך מועיל עבור הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. ישנם כמה סוגים שונים של תוכן שמתאימים במיוחד לשיווק B2C וכוללים:

  • מאמרים בבלוג
  • אינפוגרפיקה
  • חקר מקרה
  • סרטוני
  • הקלטות שמע
  • סמינרים מקוונים
  • הדרכות מוצר
  • יצירת סרטונים שמדברים על טעויות בתפיסות של הצרכן
  • יצירת סרטונים על חינוך שוק
  • תוכן עם טיפים וערך לגבי סוג שרות מסויים

לפני יצירת כל אחד מסוגי התוכן הללו חשוב לוודא:

  1. שהם רלוונטיים לכל שלב במסע הקונה
  2. שהם נותנים מענה לצרכים של פרסונת הצרכן
  3. שהם כוללים נגיעה אישית
  4. שהם מתאימים לנתונים דמוגרפיים ולמאפייני קהל היעד

כיצד לתכנן אסטרטגיית שיווק דיגיטלי B2C?

כדי לעזור לכם לייצר אסטרטגיית שיווק דיגיטלי B2C מוצלחת ומסגרת מסחרית חזקה למותג שלכם, אספנו כמה טיפים מרכזיים:

  1. הגדילו מעורבות – 72% מהלקוחות מעדיפים לעסוק בקמפיינים שיווקיים המותאמים לצרכיהם הספציפיים. קונים מודרניים מחפשים חוויות נהדרות, ובימינו יש אלפי מוצרים ושירותים של מתחרים במגוון נישות. משמעות הדבר היא, שלא קל לתפוס את תשומת הלב של הצרכנים. עם זאת, 81% מהצרכנים מעידים שהם מוכנים לשלם יותר עבור חוויית לקוח טובה יותר. כדי להשיג את אהדת ואמון הלקוחות, המותגים נדרשים לגוון בין ערוצי השיווק, ליצור תוכן מרתק ולייצר נוכחות חזקה ברשתות החברתיות.
  2. בנו אמון חברתי – הצרכנים המודרניים נוטים להשתמש במספר ערוצים ופלפטורמות דיגיטליות שונות כדי להשלים עסקה ספציפית אחת. קונים רב ערוציים עשויים לגלוש באפליקציית הנייד של המותג, לבקר באתר האינטרנט שלו ולרכוש דרך מודעת מכירה שהוא פרסם. מסיבה זו המשווקים צריכים לבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלית חזקה ולהיות נוכחים בכל הערוצים החברתיים הרלוונטיים לקהלי היעד שלהם על מנת לתת מענה לצרכים וההעדפות שלהם. הרכישה יכולה להגיע מכל מקום, ולכן מומלץ שהמסרים של העסק יופיעו במגוון אפיקי שיווק ופלטפורמות במקביל, ביניהם שיווק במייל, בלוג, פודקאסט, ארוע פרונטלי, מדיה חברתית, גוגל, אינסטגרם, טיק טוק, לינקדאין ועוד.
  3. צרו תוכנית נאמנות – בסיס לקוחות נאמן יכול לשפר משמעותית את המודעות למותג, להגדיל את החזר ההשקעה העסקי ולהביא לקוחות חדשים. רוצים לרתום את הלקוחות הנאמנים לטובת שיווק העסק? צרו תוכנית ספציפית שמתגמלת את נאמנות הלקוחות לעסק והפכו אותם לשגרירי המותג שלכם. באפשרותכם להציע הנחה ברכישה הבאה, כרטיס חבר עם הטבות, נקודות חינם בכל רכישה שניתן לממש בקנייה הבאה וכדומה.
  4. התאמה אישית – יותר מ- 79% מהלקוחות מחשיבים את חוויית הלקוח שמספקת חברת B2C כחשובה לא פחות מהשירותים או המוצרים שהיא מציעה. חוויית הלקוח יכולה לבנות או להרוס מותג, ובמידה רבה היא תלויה בחוויה הראשונית של הלקוח. יצירת חוויות ממוקדות לקוח והתאמה אישית אינה ניתנת למשא ומתן עבור מותגי B2C במגזרים שונים, ולצורך תפירת חוויה ייחודית נדרשת התאמה אישית.
  5. בחרו את כלי השיווק הנכון – באפשרותכם לאסוף מידע ונתונים שונים אודות הלקוחות שלכם. עיבוד כמויות עצומות של נתוני לקוחות יכול להיות מאתגר, אך באמצעות כלי אוטומציה, שאת חלקם ניתן למצוא בפלטפורמות השיווק השונות, ואילו אחרים ניתן לסנכרן עימם, תחוללו הבדל עצום. בעזרת תוכנות קמפיין שיווקיות רב תכליתיות תוכלו לנתח נתונים במהירות ולהישאר ממוקדים באיסוף לידים ובגידול העסק.

אופטימיזציה למנועי החיפוש כאסטרטגיית שיווק B2C – להלן קידום אורגני SEO

בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לעסקים, הגדרת האתר לתנועת חיפוש אורגנית צריכה להיות בעדיפות גבוהה. אופטימיזציה למנועי חיפוש מסייעת להגדיל את החשיפה ולהזרים לקוחות חדשים לאתר באופן עקבי. כדאי לעקוב אחר צ'ק ליסט קידום אתרים עדכני לקבלת תוצאות הקידום הטובות ביותר.

חשיבות המדיה החברתית לשיווק B2C

54% מאוכלוסיית העולם מבלים בממוצע שעתיים ו- 25 דקות מידי יום ברשתות החברתיות, ויותר מ- 91% ממשתמשי המדיה החברתית משתמשים בסמארטפונים כדי לגשת לפלטפורמות אלו.

ככל שחשיבות המדיה החברתית בחיי היומיום של הלקוחות גדלה, משווקים חייבים למנף נתון מפתח זה.

פלטפורמות חברתיות מציגות אפשרויות יצירתיות ומרתקות למותגי B2C, הן לצורך קיום אינטראקציה עם קהל היעד, והן ליצירת קשרים עמוקים יותר עם הלקוחות של המותג.

מהם ערוצי השיווק המובילים לשיווק B2C?

בבחירת פלטפורמות השיווק היעילות ביותר עבור העסק שלכם, עליכם לבצע את 3 הפעולות הבאות:

  1. זהו את מטרות השיווק והיעדים העסקיים שלכם.
  2. תעדו את מסע הקנייה הטיפוסי של פרסונת הצרכן של המותג.
  3. בצעו ניתוח מעמיק של אפיקי השיווק בהם משתמשים המתחרים שלכם.

יש מגוון ערוצים זמין לאסטרטגיית שיווק B2C. העיקריים שבהם:

  • שיווק דיגיטלי PPCהקידום הממומן בגוגל הוא ערוץ השיווק הוותיק ממשיך לספק תוצאות עוצמתיות בזמן קצר ולהוות כלי שיווק מוביל כמעט לכל סוגי העסקים.
  • שיווק ברשתות חברתיות – מותגים צריכים להיות נוכחים בפלטפורמות שבהן הלקוחות שלהם מבלים על מנת לסקרן אותם, ליצור עימם קשר ולבנות איתם קשרים חזקים. בהקשר זה נדגיש, שפייסבוק ואינסטגרם הן פלטפורמות שמתאימות לשיווק עסקים, שלקוח הקצה שלהם הוא לקוח פרטי, כזה המתעניין במוצרי צריכה שונים כמו אופנה, אקססוריז, קוסמטיקה, תכשיטים, מוצרים לבית, מוצרי טיפוח וכדומה.
  • שיווק בדוא"ל – זו אולי שיטת השיווק המסורתית ביותר ביחס לשיטות הקיימות בזירה הדיגיטלית, אך היא עדיין מוכיחה את יעילותה, במיוחד כאשר מדובר בשימור לקוחות ובטיפוח הקשרים של המותג עם הצרכנים. פרט לכך, זו פלטפורמת שיווק זולה יחסית, ובגלל שהיא כל כך יעילה, היא מהווה חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של מרבית העסקים המשווקים בדיגיטל.
  • שיווק באאוטבריין וטאבולה – חברות המלצות התוכן המובילות בארץ ובעולם מספקות חשיפה נרחבת ומהוות חלק משמעותי במשפך השיווקי ובמסע הקנייה של הלקוח. הן בין הפלטפורמות היעילות והמובילות כיום לשיווק באמצעות תוכן, שכן הן מסייעות בהגדלת החשיפה, ביצירת אמון עם לקוחות המותג ולקוחות פוטנציאליים ומניעות תנועה נכנסת. קראו עוד על שיווק באאוטבריין וטאבולה.
  • שיווק דיגיטלי לעמותות ארגוני צדקה ללא מטרות רווח: גם לעמותות לארגוני צדקה יש אסטרטגיה לשיווק בדיגיטל שמתאימה להצגת מסרים של אותה עמותה בפלפטורמה שקהל היעד שלה נמצא. היום בשביל לעשות שיווק עם יחסי המרה גבוהים בתחום זה נדרש הבנה וניסיון ע"מ להצליח לפצח את קהל היעד ולהציג את המסר הנכון לקהל הנכון בזמן הנכון, ברגע שפוגעים נכון, אחוזי ה- ROI עולים משמעותית. קראו עוד על גיוס תרומות באינטרנט.

רגע לפני הסוף, על ההבדלים בין שיווק אתרי איקומרס לשיווק לקוח שמוכר שירותים

כאשר משווקים אתרי איקומרס ללקוחות פרטיים, הדגש הוא על עלויות פרסום נמוכות, שכן קידום חנות אינטרנטית לא מתמקד בלידים, אלא במכירות. לעומת זאת, נותני שירותים זקוקים להשקיע בבניית תדמית ומוניטין למותג, ולשם כך הם זקוקים לייצור תוכן מסיבי יותר. משווקים מנוסים בדיגיטל מעריכים את ההשפעה האדירה שיש לסרטונים שנותנים ערך לצרכן עבור עסקים מסוג זה, ומעידים, שבשיווק עסקים אלו חשוב לשים את הדגש על האיכות ולא על הכמות. מסיבה זו, אסטרטגיות השיווק לעסקים מסוגים שונים כמו אלו שציינו, תהיה שונה לחלוטין.

הבדלים נוספים שחשוב להדגיש:

  • קהל המטרה שונה כאשר משווקים חנות אינטרנטית או עסק שאינו מבצע מכירה מקוונת. בדרך כלל, במסגרת החנות האינטרנטית נשאף לפגוש את הלקוח כאשר הוא מוכן לבצע את הרכישה. זוהי נקודת זמן מאוד קריטית, ולכן חשוב יותר מכל להתאים לכך את חוויית הגלישה שיוצרים עבורו. לעומת זאת, כאשר משווקים עסק מכל סוג אחר, נדרש להכין קמפיינים שונים שמתאימים לכל השלבים של מסע הלקוח. בשני המקרים נדרשת המון עבודת תוכן ממוקד ואיכותי, אך תהליך העבודה שונה לחלוטין.
  • חנות שירותים או עסק תדמיתי חייבים להסתמך על תשומת הלב של הצרכנים, בעוד שחנויות מקוונות צריכות להתמקד בקריאה לפעולה.
  • מיקומים מקומיים לעומת גלובליים הוא אחד ההבדלים המהותיים בהקשר זה, שכן לאתרי מסחר אלקטרוני יש באופן מיידי תחרות גבוהה יותר ביחס לקמעונאים בחנויות, מכיוון שכמעט כל מתחרה במרחב הדיגיטלי - מקומי או לא - יכול להיחשב כאיום מיידי על העסק. מצד שני, לחנויות הפיזיות יש שליטה מסוימת במיקומן ובעקבות כך על המתחרות הסמוכות להן. לכן, הן יכולות לבנות אסטרטגיות שיווק גם בחנות כדי להתמקד במתחרים המקומיים הבודדים ולא בכל המתחרים בזירה המקוונת.

פרט לכך, חשוב להדגיש, שבשנים האחרונות הרבה יותר מאתגר להביא לידים חדשים לעסק. התחרות גדולה, אך מעבר לזה, הפרסום בדיגיטל הפך להיות הרבה יותר מורכב, וכדי להגיע לתוצאות טובות צריך לדעת הרבה יותר מבעבר, ולא די בהעלאת קמפיינים ברשת. משווקים מקצועיים שמים את הדגש על הפן הטכני, אך בד בבד מדגישים את ייחודיות העסק, מבדלים אותו באמצעות שפה עיצובית וקופי יצירתי, מעניקים למותג ערך בעיני הצרכנים ומשקיעים בניתוח שוק, בניתוח קמפיינים ובאופטימיזציה לאורך כל הדרך. לשם כך נדרשת הבנה רוחבית בשיווק אך גם התמחויות עומק במספר תחומים, ולכן זו לא משימה שבעל העסק ירצה לקחת על עצמו, אלא יעדיף לתת את המשימה לחברה מנוסה ומקצועית בעלת ניסיון, המלצות והוכחות להצלחה.

רוצים לדעת יותר? מחפשים אחר חברה מקצועית שיכולה לקחת על עצמה את שיווק העסק שלכם בדיגיטל?

חברת Digitwow מתמחה בשיווק עסקים וכבר קרוב ל-11 שנה מוכיחה כי היא עומדת בחזית השיווק בזירה המקוונת. אנו מתמחים בשיווק במגוון פלטפורמות ובהתאמה אישית לצורכי העסק, הלקוח או העמותה.

אנו מזמינים אתכם לקבל מאיתנו את כל הכלים והידע שימנפו את השיווק של העסק שלכם ויבליטו אותו מעל המתחרים. כי אם יש משהו שאנחנו יודעים לעשות, זה בדיוק זה!

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן