המדריך לגיוס תרומות באינטרנט לעמותות וארגוני צדקה

הזירה הדיגיטלית פותחת בפני ארגוני צדקה ועמותות את האפשרות לגייס תרומות באופן נרחב. ברוב המקרים מדובר בקמפיינים שמכונים "גיוס המונים". במדריך הבא תמצאו את התהליכים לגיוס מוצלח של תרומות ברשת, ואת כל מה שחשוב לדעת כדי לעשות זאת באופן יעיל ונכון.

קמפיינים שונים משרתים מטרות שונות, ובנוסף מגייסים תרומות לארגון

אין דרך אחת בלבד להצליח לגייס תרומות ברשת. למעשה, גיוס תרומות באינטרנט הוא קמפיין שיווקי לכל דבר ועניין, וכידוע, בעולם השיווק באינטרנט יש מגוון רחב של קמפיינים, שמסייעים לחתור אל מטרות שונות. להלן הקמפיינים העיקריים לגיוס המונים ברשת:

  1. קמפיין קלאסי – במסגרת קמפיין מסוג זה מגדירים את היעד הכספי אליו שואפים להגיע ופונים לקהלים פוטנציאליים ברחבי הארץ ו/או ברחבי העולם.
  2. קמפיין תגמולים – קמפיין שבמסגרתו מוצעים לתורמים תגמול, מתנה או הכרה בתרומתם, בדרך כלל בהתאם לגובה התרומה.
  3. קמפיין מאצ'ינג – במסגרת קמפיין מסוג זה מאתרים תורמים מתאימים שמוכנים להשוות כל תרומה נוספת בקמפיין.
  4. קמפיין קבוצתי – קמפיין שרותם את התורמים למערך גיוס התרומות, והופך אותם למגייסי תרומות בעצמם.
גיוס תרומות באינטרנט לעמותות וארגוני צדקה

איך בוחרים את סוג הקמפיין?

על מנת לבחור את סוג הקמפיין הנכון ביותר, חשוב להבהיר תחילה מהי מטרתו. האם מגייסים תרומות לטובת מטרה חברתית, לצורך פיתוח עסק, לסיוע לנזקקים וכן הלאה.

משהוגדרה מטרת הקמפיין נדרש לפעול לפי השלבים הבאים:

  1. פילוח קהל היעד

קמפיין גיוס המונים הוא קמפיין שיווקי לכל דבר ועניין, וכיאה לקמפיין רשתי, הוא חייב להיות מטורגט לקהלי היעד שיביעו בו עניין. את קהל היעד ניתן לפלח לפי פרמטרים שונים כמו גיל, מיקום גאוגרפי, תחומי עניין, השכלה, תחביבים ועוד. על ידי הגדרה מדויקת של קהלים ניתן לייעל את הקמפיין, לשפר את תוצאותיו ולקבל החזר השקעה גבוה יותר. המשמעות של זה היא, שהקמפיין ייחשף למי שיש סבירות גבוהה שיתרום כספים לארגון או לעמותה.

בין שתבחרו לעשות גיוס תרומות בפייסבוק, בגוגל או באמצעות ניוזלטר, חשוב שהמודעה תגיע אל קהל היעד שמתאים לה. לכן, ככל שפילוח הקהלים ייעשה באופן מדויק, כך ניתן יהיה לחשוף בפניו מסרים שמותאמים לו בצורה אופטימלית. פרסום מודעות שונות לקהלים שונים ידייק את המסר ויניב תוצאות טובות יותר, כלומר, יגייס יותר תרומות.

על מנת לקבל קצת רקע על השיווק הדיגיטלי, קראו את מילון המונחים הרשמי לשיווק דיגיטלי חלק שני.

  1. ביצוע בדיקות A/B לצורך שיפור תוצאות הקמפיין

שוב, בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי, גיוס המונים תרומות אינו שונה בהרבה מכל קמפיין שיווקי אחר. על ידי פרסום 2 מודעות שונות עם אותו המסר ניתן לבחון איזו מודעה אפקטיבית יותר. ההבדל בין המודעות יכול להיות תמונה או כותרת, ולמרבה הפלא, ההבדל עשוי להיות משמעותי מאוד.

 

  1. שילוב של קידום אורגני וקידום ממומן

הקידום הממומן מוכיח את יעילותו בכל פעם מחדש, אולם חשוב מאוד לנצל את יתרונות המרכיב הקהילתי של הארגון ולהסתמך עליו במידה שווה. ככל שהקהל מזוהה עם הארגון יותר, כך הסיכויים לכך שיתרום עולים, כמו גם גובה התרומה שלו. עם זאת, חשוב במקביל לגייס כל הזמן תורמים חדשים על מנת להרחיב את מעגל התורמים.

הקידום הממומן מתבצע ברשתות החברתיות ובגוגל. לעומתו, הקידום האורגני יכול להתבצע דרך פלטפורמות רבות ונפרדות, ביניהן הנכסים הדיגיטליים של העמותה (אתר האינטרנט והפרופילים העסקיים ברשתות החברתיות), הוואטסאפ של עובדי והנהלת הארגון והמתנדבים בו, דיוור ייעודי באמצעות הדואר האלקטרוני ועוד.

גיוס המונים לעמותות נועד לקדם מטרות נעלות, ולכן חשוב לנצל כל אפיק שיווקי שיכול לסייע להשגת מטרת הקמפיין.

 

  1. ניתוח נתונים וביצוע אופטימיזציה

כמו בכל קמפיין ברשת, חשוב לעקוב אחר נתוני הקמפיין, לבחון את מידת ההצלחה שלו ולשפר תמיד את האופטימיזציה. זהו אחד היתרונות האדירים של השיווק באינטרנט, והוא מסייע להגדיל את הצלחת הקמפיין בעשרות אחוזים.

ניתוח הנתונים מסייע לבחון אילו קהלים נחשפו למודעה ותרמו, איזה מודעות הובילו למספר ההמרות הגבוה ביותר ועוד. ככל שתאספו יותר נתונים, כך תוכלו למקד את הקמפיין, לחסוך בעלויות הפרסום ולגייס יותר תרומות.

 

  1. הערכת התורמים ועידוד הפעילים בארגון

אותנטיות ושקיפות הנם חיוניים להצלחת הקמפיין, וכן להצלחת קמפיינים עתידיים של העמותה. לאורך כל הקמפיין חשוב לעדכן את התורמים, התומכים, המפיצים והמגייסים באשר להתקדמות הקמפיין, גם כאשר לא מגיעים ליעד שהוגדר מראש.

פרט לכך, חשוב להביע הערכה בפני כל מי שתרם בכל דרך שהיא לטובת הקמפיין. זה מחזק את הקשר של הפעילים, התורמים והתומכים עם הארגון ומגדיל את הסיכויים לכך שיפעלו גם בעתיד לטובת הצלחתו והשגת מטרותיו.

אילו פלטפורמות עשויות להועיל לכם לגיוס המונים?

פלטפורמות דיגיטליות שונות יאפשרו לכם להגיע אל קהלים שונים. לכל פלטפורמת שיווק יתרונות משלה, אולם מרבית הפלטפורמות כיום מאפשרות לטרגט מודעות לפי קהלי יעד מוגדרים, לבצע רימרקטינג שחושף מודעות חדשות למשתמשים שנחשפו לקמפיין וטרם תרמו, לקבל נתונים אונליין באשר להצלחת הקמפיין ולבצע אופטימיזציה תוך כדי הרצתו.

הפלטפורמות היעילות עבור קמפיין גיוס תרומות מונות את הרשת החברתית הפופולרית פייסבוק, גוגל (אורגני וממומן), כתבות נייטיב באאוטבריין שחושפות את המשתמשים באופן טבעי וספונטני לתוכן שיווקי, ניוזלטר שנחשב לכלי שיווק זול ויעיל, בעזרתו ניתן להגיע אל קהילת הארגון, תורמים מהעבר, אוהדים ועוד.

חלק מהותי בתהליך איפיון קמפיין גיוס תרומות שאנו נתקלים בו עם לקוחותינו זה האם להריץ קמפיינים לשליחת תנועה לדף נחיתה או לאתר העמותה, כאמור על מנת לענות על שאלה כזו נדרש הכרות מעמיקה ואיפיון קהלי היעד של העמותה, אך על מנת שתקבלו קצת רקע על ההבדלים, קראו את המדריך דף נחיתה או אתר אינטרנט.

תהליך בניית הקמפיין

תכנון מוקדם של הקמפיין יבטיח סיכויים גבוהים יותר להצלחתו. על מנת לעשות זאת נכון, פעלו לפי 4 הצעדים הבאים:

  1. הגדירו את הצרכים שלכם ואת מטרת הקמפיין.
  2. נסחו גרסאות שונות שמתאימות לערוצי שיווק שונים. אם אתם לא מעולים בניסוח ובכתיבה, היעזרו בשירותים של אנשי תוכן או חברה שמתמחה בגיוס תרומות ברשת. חלק מהתכנים שתכתבו צריכים לכלול טיזרים שיכינו את קהל היעד לקראת הקמפיין שמתקרב, פוסט פתיחה לקמפיין שמצהיר על מטרותיו ופונה אל התורמים הפוטנציאליים, עדכונים של יעדי הקמפיין, הודעות מעוררות השראה, תמונות וסרטונים מעוררי עניין ומודעות, תזכורות ותודות לתורמים.
  3. צרו לפחות סרטון אחד שמספר את הסיפור של הקמפיין ומתאר את הארגון שעומד מאחוריו בצורה מיטבית. שלבו אלמנטים וויזואליים ומוזיקה ובסוף הסרטון הוסיפו קישור לתרומות. אל תוותרו על הפקה איכותית. במידת הצורך היעזרו באנשי מקצוע מנוסים.
  4. תזמנו את הפרסומים במדיות שנבחרו לשיווק הקמפיין.

 

טיפים נוספים לקמפיין גיוס המונים אפקטיבי

  • לא פשוט להיות פשוט – אחד הדברים שחשוב לזכור הוא, שמסר פשוט עובר ביעילות וחודר לתודעה בקלות. על ידי זיקוק המסר והעברתו באופן אותנטי קל יותר לשווק אותו למגוון של קהלים. על מנת להעביר את המסר בקלות מומלץ להעלות אותו על הכתב ולתת למספר אנשים לבחון אותו. אם הם הבינו אותו בקלות והוא עורר בהם רגש זו התחלה נהדרת.
  • לאן אתם רוצים להגיע? הגדרת היעד היא חלק משמעותי בהצלחת הקמפיין, ועשויה להיות ההבדל בין כשלון להצלחה. השקיעו בכך מחשבה וקבעו את סכום היעד. זה ידרבן אתכם להשקיע מאמצים במהלך תקופת הקמפיין מבלי להוריד את הרגל מהגז וידרבן את התורמים להתגייס להצלחתו.
  • כמה זה עולה לכם? גם בקמפיין לגיוס תרומות חשוב להגדיר את התקציב שעומד לצורך השיווק שלו. הגדרת התקציב תאפשר להתמקד בפלטפורמות הכי רלוונטיות ולגייס משאבים מתאימים ונכונים יותר. עלות גיוס תרומות בגוגל, ברשת החברתית או באמצעות כתבות נייטיב אינה זהה, ורק על ידי הגדרת התקציב ניתן לדייק את מאמצי הקמפיין ולבחור את הפלטפורמות הכי רווחיות ונכונות לטובת הקמפיין ומיצוי ההשקעה.
  • אל תעשו את זה לבד – גיוס תרומות ברשת הוא עבודה סיזיפית שדורשת משאבים, זמן ועבודה רבה. פרט לכך שמומלץ לגייס לטובת הקמפיין את כל מי שניתן - מנהלי העמותה, עובדי ומתנדבי העמותה, תורמים, מכרים, משפחה, חברים ברשת החברתית ועוד – הדרך הנכונה לעשות זאת היא בעזרת חברה שמתמחה בניהול קמפיינים ובגיוס תרומות אינטרנט. הידע המקצועי, ההיכרות עם פלטפורמות השיווק השונות, היכולת לבצע אופטימיזציה באופן מדויק והניסיון מבטיחים לכם של פעולה שתנקטו במסגרת הקמפיין תמקסם את הפוטנציאל שלה ותניב לכם את התוצאות הטובות ביותר בדרך המהירה ביותר.

חברתנו מתמחה בגיוס תרומות באינטרנט לעמותות וארגוני צדקה בדרכים יצירתיות ומקוריות שטרם נראו. אם אתה בעל עמותה וארגון צדקה ומעוניין להגדיל בלפחות 200% את גיוסי התרומות לעמותה שלכם, השאירו לנו פרטים בטופס למטה ונתחיל לרוץ ליעד ביחד:

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן