בואו לגלות מי המנצחת בשיווק התוכן ברשת - Outbrain vs Taboola

וודאי שמתם לב, שבתום קריאת כתבה באתר חדשותי גדול, מוצגות מודעות, שמציעות לכם לצרוך תוכן נוסף שעשוי לעניין אתכם. התוכן יכול להיות מאמר, סרטון או בלוג, שמטרתם להוביל אתכם אל אתרים נוספים, שפרסמו את התוכן הזה במטרה להשיג תנועה נוספת, חשיפה נרחבת וחיבור ומודעות למותג שלהם.

שיטת הפרסום הזו שייכת למושג כללי, שקרוי Content marketing, והוא נחשב כיום לשחקן מרכזי בשיווק רשתי ופרסום ממומן באינטרנט. במסגרת השיטה משלבים תוכן ממומן, שמגיע אל המשתמשים כהמלצה לצריכת תוכן נוסף, כשההנחה הבסיסית העומדת מאחורי ההמלצה היא, שהתוכן מעניין ורלוונטי עבור הגולשים, ומתבסס על התוכן שהם צרכו זה עתה. השיטה נועדה להציע פתרון לסינון הבאנרים על ידי הגולשים וחשיפה עיוורת לפרסומות באתרים, שגרמו למפרסמים להשקיע בלית ברירה באפיקי פרסום שכבר אינם יעילים.

על מה אנו הולכים לדבר במאמר?

✔️ במה השיטה טובה על פני שיטות שיווק אחרות?

✔️ מיהן השחקניות המרכזיות כיום בתחום ה- Content marketing?

✔️ לאילו סוגי עסקים ומפרסמים הן מתאימות?

✔️ מה ההבדלים ביניהן באשר לתמחור, לשיטות העבודה ולתמיכה הטכנית?

✔️ השורה התחתונה- מי מהן טובה יותר, והיכן כדאי להשקיע את הכסף?

outbrain vs taboola – מי לוקחת בדו- קרב בין ענקיות התוכן?

שיווק מתוחכם, שמוערך על ידי הגולשים

בעוד שיטות שיווק רבות מזוהות בקלות על ידי הגולשים, כשמטרותיהן הן למכור או להניב רווח כלשהו למפרסם באמצעות תוכן שיווקי, Content marketing מציע תוכן איכותי, שמעריך את המשתמשים כחכמים ואינטליגנטים. כתוצאה מכך, המשתמשים מעריכים אותו בחזרה, ומוקירים על כך תודה באמצעות פרסום תגובותיהם, צריכת תכנים נוספים שהמפרסם מציע להם וכמובן, רכישות או המרות אחרות שמתבצעות באתר, בדפי הנחיתה וביתר האפשרויות המוצעות להם.

Outbrain vs Taboola - שתי השחקניות מרכזיות

בימים אלו פועלות 2 פלטפורמות חזקות בתחום, טאבולה ואאוטבריין. שתיהן נחשבות לחלוצות בתחום, והחלו פעילותן בישראל (משרדיהן ממוקמים כיום בניו יורק). החשיבה העומדת מאחורי פיתוחן בוחנת פחות היכן ניתן לשלב תכנים שייחשפו לגולשים רלוונטיים, ויותר את סוג התוכן שעשוי לעניין את הלקוחות הפוטנציאליים, והמסר שהמפרסמים מעוניינים להעביר אליהם באמצעותו.

2 הפלטפורמות פעילות באתרים רבים בארץ ובעולם ומצליחות לייצר המרות ולידים איכותיים עבור המפרסמים. הן עושות זאת באמצעות מגוון שיטות:

  1. קידום אתרי תוכן בשיטת "כמה שיותר בכמה שפחות"- שיווק אתר אינטרנט של מותג, שנחשב לאוטוריטה בתחומו, באמצעות הצגת תוכן רב. בדרך כלל אלו יהיו המותגים הגדולים בשוק, כשמטרתם העיקרית היא להפיק מקסימום תנועה של גולשים בתקציב הנמוך ביותר המוגדר לקמפיין, כלומר, כמה שיותר קליקים בהשקעה המינימלית הנדרשת.
  2. קידום תוכן שאחרים פרסמו- קידום תוכן אודות המותג מפרסם, שפורסם על ידי גוף, שנחשב לאמין ומקצועי, כמו אתר חדשותי או אתר מקצועי, ולאו דווקא על ידי המפרסם. בדרך כלל קידום מסוג זה מתלווה לפעילות יח"צ, הוא מצליח לתרום בעיקר למיתוג העסק, מצליח לייצר תדמית חיובית ואף להגדיל את מכירות העסק.

סקירה כללית

טאבולה, שנוסדה בשנת 2007, נחשבת לפלטפורמה, שמחברת בין אנשים לתוכן. היא משרתת למעלה מ- 200 מיליארד המלצות עבור למעלה מ- 550 מליון מבקרים יוניקים על בסיס חודשי למגוון אתרים מוכרים, ביניהם USA TODAY, Chicago Tribune ועוד.

אאוטבריין, שנוסדה בשנת 2006, נחשבת לפלטפורמה, שמתמחה בחשיפת קישורים לצורך הגדלת הכנסות ותנועה באתר. היא מסוגלת להגיע לקהל יעד מעורב דרך אתרים מובילים, ביניהם CNN, fox news ועוד.

למעשה, 2 הפלטפורמות די זהות, אאוטבריין נחשבת לטובה יותר הודות לחשיפה באתרי פרימיום, שמניבה החזר השקעה טוב יותר ותשואה גבוהה יותר.

אפשרויות תמיכה

כשמדובר בספקי תוכן גדולים כמו אאוטבריין וטאבולה, לתמיכה הטכנית חשיבות עליונה. במקרה של טאבולה ניתן לקבל תגובה בפרק זמן קצר יחסית. אומנם אין לחברה מרכז מידע, אך היא מציעה מנהל חשבונות אישי עם נגישות עבור תמיכה כללית. לעומתה אאוטבריין מציעה תמיכה מקוונת וטלפון זמין, מדריכי וידאו ודף שאלות נפוצות עם תשובות. כמו כן, צוות התמיכה של הפלטפורמה זמין במשך 30 ימי הפרסום הראשונים, ומספק טיפים ליצירת רווחים בהתאם לתוכן המפרסם.

ככלל זה נחמד יש צוות תמיכה ייעודי זמין מערוצים מרובים, ובמקרה זה ל- Outbrain יש יתרון.

תמחור

כשמדובר בקמפיין פרסום ממומן, הגמישות בתמחור יכולה להוות יתרון משמעותי יחד עם החזר השקעה ותשואה גבוהה.

טאבולה כמודל שיווקי מספקת מודל תמחור לפי עלות לקליק (PPC). עבור מחשבים ניידים המחיר עומד על 0.06 דולר, ואילו עבור הניידים המחיר עומד על 0.03 דולר. עבור טאבלטים המחיר עומד על 0.04 דולר לקליק. לעומת זאת באאוטבריין המחיר לקליק לנייחים עומד על 0.05 דולר, לניידים על 0.03 דולר, והיא אינה מספקת את השירות עבור טאבלטים.

לאור הדברים, יתרון המחיר הוא לצידה של טאבולה.

שיטות עבודה מומלצות עם תוכן

אאוטבריין מציגה ביצועים חיוביים בעזרת כותרות שמשלבות מילים שליליות, מאוד מפרגנת לרשימות והיא מאוד קפדנית באשר לדרישות התוכן שלה.

Taboola מייעצת להתאים תוכן שיהיה חינוכי ומהנה בו זמנית.  היא מציינת, שנתונים מספריים ורשימות הן דרך מצוינת לפנות להמונים, ואכן הכותרות שלה מדברות בעד טיעון זה, ומצליחות לייצר תנועה פנומנלית ללא קורט של מסתוריות. פרט לכך, אין לטאבולה דרישות תוכן יוצאות דופן, מה שהביא מבקרים רבים לפסוק כי פעמים רבות פרסום בטאבולה הוא בגדר fake news, ולכן אקטואלית פחות.

שתי הפלטפורמות עובדות נפלא עם תוכן שיווקי, אך אאוטבריין סלקטיבית יותר וטבולה עובדת עם קבוצת מותגים שונה, כך שבפרמטר הזה יש לבחון את צורכי המפרסם ומשם תיפול ההכרעה.

מסקנות הדו- קרב

עם זמינות גבוהה ואימוץ של שיטות שיווק תוכן, פרסום באאוטבריין בהחלט כאן כדי להישאר, ומסתמנת במידת מה יעילה יותר.

המותגים שמחפשים לרתום את כוחו של שיווק התוכן יכולים לרתום את ההחזר על ההשקעה לטובת פיתוח תוכן ושיווק  ולהרוויח פעמיים.

לא מדובר רק בלהגדיל את התנועה לאתר החברה, אלא בסופו של דבר ליצור מסלול ישיר לעסקאות בדרך שתאפשר לשרוד ולשגשג בסביבה העסקית התחרותית של היום.

מתלבטים איזה פלטפורמה מתאימה לעסק שלכם? השאירו לנו פרטים בתחתית העמוד ונשמח לעזור.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן