מהן ארבעת הפלטפורמות הכי מוצלחות עבור קידום חנות אינטרנטית

השינויים בתרבות הצריכה כבר מזמן הובילו עסקים רבים לפנות למכירה מקוונת של מוצרים, ומשבר הקורונה גרם לכל המתמהמהים או הספקנים להבין, שפתיחת חנות באינטרנט היא צעד הכרחי, שלא רק יכול להציל את העסק, אלא מסוגל למנף אותו ולהביא אותו להצלחה עסקית אדירה!

אם אתם קוראים את השורות הללו, וודאי בניתם חנות אינטרנטית, וכעת אתם שוקלים כיצד מתבצע קידום חנויות באינטרנט שחושף אותן לכמה שיותר קונים פוטנציאליים. אז בנינו מדריך לשיווק דיגיטלי ב- 4 אפיקי השיווק הכי מוצלחים שכל חנות אינטרנטית צריכה כדי להצליח, וגם טיפים לקמפיינים שיבטיחו לכם למקסם כל פעולה של שיווק דיגיטלי לחנות באינטרנט.

מה תמצאו במדריך?

1. קידום חנות אינטרנטית בפייסבוק
2. קידום חנות אינטרנטית במנוע החיפוש של גוגל
3. טיפים להצלחת קמפיין ממומן בגוגל PPC מסוג חיפוש ( Google Search )
4. טיפים להצלחת קמפיין ממומן בגוגל PPC מסוג רשת המדיה (Google Display)
5. טיפים לקידום אורגני של חנות אינטרנטית

קידום חנות אינטרנטית בפייסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק מצליח לייצר חשיפה לחנויות אינטרנטיות, להגדיל את המכירות של העסק ולהניע גולשים להיכנס לאתר, מה שמועיל גם לקידום האורגני שלו. יש מספר דרכים לעשות זאת, והטובה מביניהן היא פרסום מודעות ע"י קמפיינים שונים מסוג Traffic, דהיינו קמפיין שהמטרה שלו היא שליחת תנועה לאתר.
העוצמה של המודעות בפייסבוק באה לידי ביטוי בפילוח הקהלים, והאפשרויות הן כמעט אינסופיות, מכיוון שהן מאפשרות להציג את המודעות רק לאנשים שהמפרסם מעוניין שייחשפו להן, כך שאם אתם מוכרים מזון לחתולים, לא תבזבזו את הכסף שלכם על מי שחובב כלבים או תוכים.
פרט לפילוח הקהלים, ניתן לבצע רימרקטינג (שיווק מחדש) עבור מי שכבר נחשף למודעות\ ביקר באתר בעבר וטרם ביצע רכישה, מי שיצר אינטראקציה עם המודעה ומי שהביע התעניינות. כיום ניתן לבצע גם רימרקטינג דינאמי שזה הדבר הבא בעולם השיווק בפייסבוק, כלומר ניתן לפרסם לאנשים שביקרו באתר בעבר, הוסיפו מוצרים לעגלה אבל לא השלימו רכישה, אותם מודעות עם המוצרים שאותו אדם הוסיף לעגלה יופיעו לו בפיד האישי בפייסבוק ובאינסטגרם מה שיגדיל את אחוזי ההמרה בעשרות אחוזים! אחוזי המרה גבוהים=יותר מכירות בחנות האינטרנטית.

איך מתבצע קידום חנות וירטואלית בפייסבוק?

1. מתקינים את הפיקסל של פייסבוק, שמאפשר לעקוב אחר הגולשים, לנתח התנהגות, ביקורים בדפים מסויימים, להגדיר "אירועים" או Events כגון כפתורי הנעה לפעולה לביצוע רכישה, להשארת פרטים, לרישום, חיפוש נוסף, הוספה לעגלת הקניות, הוספת מוצר לרשימת המשאלות ועוד. בהתאם לדפי האתר ניתן להתאים את הפיקסל ולהתחיל למדוד את ההמרות וביצועי הקמפיין. עם כל ה- Data שמצטבר באמצעות הפיקסל ניתן לבנות קמפיינים עם Objective שמאפשירים למפרסם "לכוון" את פייסבוק לפעולה שאנו רוצים שהגולשים ייעשו, ובמקרה של חנות אינטרנטית מדובר בהמרות של רכישה, דהיינו אנשים שהגיעו לעמוד תודה.

2. בוחרים את מטרת הקמפיין ומתאימים לה את סוג ה Event מתוך האפשרויות שפייסבוק מציעה.

לפניכם המודעות המומלצות ביותר עבור פרסום בפייסבוק לעסקים שמוכרים מוצרים ברשת:

מודעות קרוסלה: מאפשרות להציג עד 10 תמונות, סרטונים, כותרות, קישורים וקריאות לפעולה במודעה אחת, ומומלצות לקידום כמה מוצרים בו זמנית. כל תמונה מפנה למוצר אחר בחנות.

מודעות דינמיות: מודעות אלו מתבססות על פעולות קודמות של הגולשים באתר באמצעות אירועים שהגדרנו מראש. לדוגמא: גולשים שהוספיו מוצרים לעגלה ולא רכשו בטווח זמן מוגדר מראש, ניתן ליצור קמפיין ולטרגט את האנשים האלו בדיוק.

מודעות לייצור לידים: מאפשרות להירשם לשירות או להוריד תוכן מבלי לצאת מהרשת החברתית, וכך מאפשרות לקבל מידע מלקוחות פוטנציאליים במהירות וביעילות.

מודעות קאנבס: זמינות לניידים בלבד, ומאפשרות לגולשים לבצע אינטראקציה עם התוכן המפורסם, כמו לדפדף בקרוסלת תמונות, ליצור תקריב לתמונה של מוצר, להטות תמונות ועוד.

מודעות קולקציה: מאפשרות להציג כמות גבוהה יותר של מוצרים, ומסייעות לגולשים להיחשף למוצרים נוספים.

3. ממקדים את המודעות לקהלים: ראשית יש לבחור את האזור הגאוגרפי, המין והגיל של קהל היעד. לאחר מכן בוחרים תחומי עניין, ולבסוף יוצרים קהלים דומים (Lookalike), אפשרות נפלאה שפייסבוק מציעה על מנת לחשוף את המודעות למשתמשים חדשים, בעלי מאפיינים זהים למשתמשים שכבר ביצעו רכישה באתר, מה שמגדיל באופן משמעותי את יחסי ההמרה.

4. מגדירים את תקופת הקמפיין ותקציב הפרסום: מומלץ להגדיר תקרת הוצאות ולדעת בדיוק כמה מוכנים להשקיע בכל קמפיין.

5. בוחרים מיקומים (Placements) אלו המקומות בהם יוצגו המודעות. האפשרויות הניתנות לבחירה הנן:
✔️סיפורי חדשות
✔️העמודה הימנית של העמוד
✔️סרטונים
✔️אינסטגרם: ממשק הניהול המשותף של שתי הרשתות מאפשר לבצע דרך הפייסבוק גם קידום ממומן באינסטגרם.
✔️באנרים ברשת התצוגה של פייסבוק
✔️מסנג'ר

6. אופטימיזציה: השלב האחרון מתבצע לאורך כל הקמפיין, בתדירות גבוהה ומבטיח את התוצאות הטובות ביותר. מומלץ לנתח את הביצועים של המודעות מידי יום, להיפטר ממודעות שאינן עובדות וליצור גרסאות משופרות לאלו שמצליחות. חובה חובה לדעת איך עושים, וכמה עושים, באיזה מידה ובשורה תחתונה איך משיגים מקסימום תוצאה במינימום עלות, ולתוצאה כזאת רק חברת פרסום בדיגיטל בעלת וותק רב בעולם הפרסום תדע להגיע, אדם מן המניין שרק התחיל לפרסם, לא יוכל להגיע לעולם לתוצאות טובות, ראו הוזהרתם! ניסיון זה זמן וזמן שווה כסף, זאת הנוסחה שכל בעל עסק צריך להסתכל עליה.

המדריך הרשמי לקידום חנות אינטרנטית - Digitwow

קידום חנות אינטרנטית במנוע החיפוש של גוגל

שיווק אתר אינטרנט בגוגל היה ונשאר המרכיב שכל עסק חייב לכלול בתמהיל השיווק הדיגיטלי שלו, והוא מוכיח את עצמו גם כשמדובר בפרסום ממומן בגוגל לאתרי חנויות. הוא כולל 2 פלטפורמות לפרסום מודעות:
א. פרסום ממומן בגוגל ברשת החיפוש
ב. פרסום ממומן בגוגל ברשת המדיה
ג. קידום אורגני בגוגל

טיפים להצלחת קמפיין ממומן בגוגל PPC מסוג חיפוש ( Google Search )

שומרים על סדר שלבי העבודה:
- הגדרת הקמפיין: קידום מכירות, לידים או תנועה באתר
- הגדרת מיקומים: בחירת אזורים גאוגרפיים בהם המודעות יפורסמו
- הגדרת שפה: בחירת השפות בהן תפורסמו המודעות

מגדירים את תקופת הקמפיין ותקציב הפרסום: מומלץ להגדיר את התקציב בהתאם ליעדי הקמפיין, ולהתחיל בסכום נמוך שתמיד ניתן להעלות בהמשך הדרך.

יוצרים קבוצות מודעות: מומלץ למקד כל קבוצת מודעות במילות מפתח ספציפיות מאותה משפחה, קשורות זו לזו, מה שמקל את המעקב אחר כל מודעה, משפר את נתוני הקמפיין ומגדיל CTR.

בחירת מילות מפתח: על מילות המפתח הנבחרות להתבסס על החיפושים של הקהלים הרלוונטיים ולהיקשר למוצר או לשירות המפורסם. ניתן להיעזר בכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל.

קופירייטינג למודעות: אחד הדברים החשובים ביותר, מבלי כתיבת מודעה שיווקית, שמגרה את העין, ומבלי הדברים הטכניים שיש לדעת על מנת שאחוזי ה- CTR יהיו גבוהים, הקמפיין לא יגיע למקסימום תוצאה שהוא יכול להגיע.

רימרקטינג: עיקרון השיווק מחדש ניתן ליישום גם בפרסום בגוגל. הוא משפר את כמות ההמרות ומניב החזר השקעה (ROI) גבוה יותר.

אופטימיזציה: גם כאן לאורך כל הקמפיין מומלץ לבצע מקצה שיפורים למודעות מוצלחות ולהוריד מודעות שאינן יעילות לקמפיין.

טיפים להצלחת קמפיין ממומן בגוגל PPC מסוג רשת המדיה ( Google Display )

• טרגוט תחומי עניין, אינטרסים, מינים, הכנסות וכו'
• גוגל שופינג: שירות חדש של גוגל, שניתן להפעיל במסגרת Google Merchant Center, ומאפשר לפרסם דפי מוצר ולקבל חשיפה אדירה ב- 2 אזורים בתוצאות החיפוש: מעל תוצאות החיפוש הרגילות ולצידן. על מנת להשיג תוצאות גבוהות חשוב לכלול במודעות את התמונה של המוצר, את שם המוצר, מחיר, שם של הספק או מוכר המוצר, דירוג של המוצר וסימן לכך שיש את המוצר במלאי העסק (לא חובה).
• עיצוב באנרים מניעים לפעולה
• רימרקטינג דינאמי: הרימרקטינג שמתבצע דרך גוגל Merchant Center נחשב להכי אופטימלי לאתרי מסחר, מכיוון שהוא מאפשר לזהות גולשים שאספו מוצרים בעגלת הקניות הווירטואלית ולא ביצעו רכישה. כלומר גולשים יראו באתרים ברשת את אותם מוצרים בדיוק שהוסיפו לעגלה ולא רכשו. שהם פרט לכך, ניתן "לרדוף אחר הגולשים ברשת" ולשלב את הרימרקטינג בגוגל יחד עם הפיקסל של פייסבוק, וכך להגיע אל הגולשים שביקרו באתר דרך הפרסום בפייסבוק או באינסטגרם ולשפר את תוצאות הקמפיין באופן משמעותי.

טיפים לקידום אורגני של חנות אינטרנטית

כמו כל אתר, גם קידום חנות אינטרנטית זקוקה צריך להתבצע בצורה האורגנית, שמובילה אותה אל המקומות הגבוהים בגוגל לאורך זמן ומאפשרת לה להיחשף בצורה טבעית לגולשים וללקוחות פוטנציאליים.קידום חנות אינטרנט מסוג זה מתבסס על תוכן איכותי, על הנגשה של האתר, על חווית משתמש גבוהה ועוד אינספור פרמטרים שחיוניים להצלחת הקידום. העיקריים שבהם:
• רספונסיביות: התאמה של האתר למכשירים השונים, כך שיוצג על כל מסך בצורה ברורה, נוחה ומותאמת.
• טעינה מהירה של דפי האתר.
• עיצוב שמתאים לתחום הפעילות של העסק ומיתוג עקבי בכל דפי האתר.
• תוכן טקסטואלי וויזואלי מפורט על מוצרי החנות, תמונות ברזולוציה גבוהה, סרטוני הדרכה וכדו'.
• דף לפירוט מדיניות החזרי מוצרים, משלוחים, זמני אספקה וכדו'.
• דף רכישה במגוון אמצעי תשלום.
• תהליך רכישה מהיר עם מינימום הזנת פרטים.

לסיכום,

4 אפיקי השיווק הללו הנם השילוב המנצח עבור קידום חנות אינטרנטית, והם מוכיחים שחנות אינטרנטית היא עסק שעומד בפני עצמו.
עם זאת, בעוד בעל העסק רוצה להתעסק במכירות ובניהול העסק, השיווק הדיגיטלי דורש מעקב תדיר, שמצריך הרבה מאוד שעות עבודה ומלאכת מחשבת. פרט לכך, ידע מקצועי ועדכני בתחום קידום האתרים ברשת הנו המפתח להצלחה, והסיבה לכך שרבים לא מצליחים לשווק את החנות האינטרנטית שלהם בהצלחה היא הוויתור על חברה לקידום אתרים.

אף על פי שרבים מסוגלים לעשות זאת, בכל הנוגע לשיווק לא די בהצלחת הקמפיין, וצריך לחתור להחזר ההשקעה הגבוה ביותר, על מנת שתקציב השיווק ינוצל באופן מיטבי וכל פעולת שיווק תמקסם את הפוטנציאל שלה.
בדיוק בכך חברת Digitwow מתמחה. הניסיון, הידע והמקצועיות שלנו מובילים אינספור עסקים וחנויות אינטרנטיות להצלחה עסקית שרק הולכת וגוברת כבר למעלה מעשור.

אנו מתמחים בשיווק דיגיטלי לעסקים ומציעים לקהל הלקוחות שלנו גם קורס שיווק דיגיטלי אונליין באינטרנט, שמלמד אותם לשווק את העסק שלהם בעצמם..
אתם מוזמנים להצטרף לקהל הלקוחות שלנו שלמדו שחנות אינטרנטית זו לא מילה גסה ונהנים מקידום חנות אינטרנטית שמבצעת את המכירות של העסק במקומם.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן