בניית אסטרטגיה שיווקית ברשתות החברתיות באמצעות 6 צעדים פשוטים וקלים ליישום

העברת המסרים של המותג היא אחת משיטות השיווק המוערכות ביותר ברשתות החברתיות.

בחמש השנים האחרונות פלטפורמות המדיות החברתיות הוסיפו לפחות מיליארד משתמשים בסך הכול, אך טווח ההגעה האורגני פחת, מה שהוליד את הצורך להגדיל את ייצור התוכן כדי להגיע אל קהלי היעד של המותג, בין שמדובר בשיווק דיגיטלי B2B או בשיווק B2C.

בניית אסטרטגיה שיווקית ברשתות חברתיות

להלן 6 דרכים רבות עוצמה לקידום עסקים ברשתות חברתיות שיעזרו לכם להגביר את המסרים של המותג שלכם ולהגיע אל קהלי היעד שלכם ברשתות החברתיות באופן יעיל ואפקטיבי.

  1. השקיעו בשיווק שותפים ומיקרו משפיעים

צרו שיתופי פעולה עם מותגים נוספים שמייצרים תוכן. בדרך זו תגדילו את הפוטנציאל לשנות את תוצאות השיווק שלכם ברשתות החברתיות ותיהנו מחשיפה מוגברת.

אחד היתרונות הגדולים של שיווק שותפים הוא, שכאשר הוא נעשה בצורה אותנטית וחכמה, הוא נתפס כהמלצה מפה לאוזן, מה שמגדיל את אמינות הפרסום ומייצר אמון בקרב קהלי היעד. זהו למעשה אמצעי הסברה יעיל יותר מכל שיטה אחרת לייצור המרות ולידים איכותיים.

אחת הדרכים הקלות ביותר להתחיל תוכנית הסברה למדיה חברתית היא לרתום את אחד ממשאבי השיווק החזקים ביותר של המותג – עובדי החברה. ארגונים רב לאומיים גדולים כמו Adobe ו- IBM מיישמים תוכניות הסברה באופן זה ונהנים מתוצאות מדהימות בכל הקשור להגברת הבטחת המותג שלהם.

פרט לעובדי החברה, שיתוף פעולה עם לקוחות ושותפים שאולי אין להם מעקב חברתי גדול, אך מסוגלים להניב תוצאות רצויות עבורכם, יכול להיות יעיל להפליא. אנשים שאין להם מעקב גדול אך יכולים לעזור לכם להעלות את העסק שלכם מכונים מיקרו-משפיעים או תומכי מותג.

יצירת תוכנית הסברה למותג:

  • בנו רשימה של תומכים פוטנציאליים - עובדים נלהבים, לקוחות מאושרים ואנשים שמזכירים אתכם ברשתות החברתיות.פנו אליהם באמצעות תוכנית הסברה למותג, ובמידת הצורך הציעו תמריצים להניע אותם להצטרף לתוכנית. תמריץ יכול להיות הנחה על המוצר/ השירות או תגמולים לעובדים.
  • שתפו הנחיות ספציפיות כדי לשלוט בתוכנית שלכם ולחבר את התומכים שלכם לתוכן שלכם.
  • בררו מראש כיצד תוכלו לעקוב אחר התוכנית שלכם, ועשו זאת.

 

  1. השתמשו בפלטפורמות להפצת תוכן

כאשר אתם מקדמים את התוכן שלכם, אתם מושיטים יד לקהל הנוכחי, שכבר קיים. כדי לתפוס "עיניים רעננות", אתם זקוקים לטווח הגעה וחשיפה נרחבים עבור נכסי התוכן והאינטרנט שלכם.

הנה כמה מן הפלטפורמות המובילות להפצת תוכן ופרסום עסקים באינטרנט, שייתנו לכם מענה לצורך זה:

  • מדיה בתשלום ברשתות החברתיות – באמצעות שיווק ברשתות החברתיות ניתן להגיע לקהל יעד רחב. אולם, חשוב לבחור בחוכמה את הפלטפורמות הנכונות לכל מותג ולהכיר את קהלי היעד העיקריים שמשתמשים בפלטפורמות השונות על מנת להגיע לחשיפה מרבית.
  • אאוטבריין וטאבולה – פלטפורמות שמוכיחות את יעילותן בהפצת תוכן ומביאות לחשיפה נרחבת מאוד. שיווק תוכן באמצעות פלטפורמות אלו נעשה על גבי אתרים גדולים עם סמכותיות טובה, כך שהם נתפסים כאמינים.
  • מדיה בתשלום במנוע החיפוש – זו לא רשת חברתית, אך כפלטפורמה להפצת תוכן, היא אפיק שלא כדאי לפספס. האפקטיביות של הפרסום הממומן בגוגל מוכיחה את עצמה שנים רבות. עם פיתוחים עדכניים, היא מצליחה לדייק את מודעות הפרסום לקהלים רלוונטיים על סמך מיקום, גיל ומגוון מאפיינים דמוגרפיים ומביאה לתוצאות איכותיות.

 

  1. שלבו פוסטים עם אלמנטים חזותיים חזקים ומרתקים

פוסטים עם תמונות ברשתות החברתיות מקבלים מעורבות גבוהה יותר ב- 650% בהשוואה לפוסטים טקסטואליים ללא אלמנט חזותי.

המוח האנושי מחפש את הוויזואלי ונמשך אליו, כי זה מידע שנצרב טוב יותר בזיכרון. מסיבה זו גם הקהילה המדעית מעודדת את גופי החינוך להשתמש בכמה שיותר עזרים וויזואליים להעברת חומרי לימוד.

לפניכם 3 כלים חזותיים עוצמתיים שתוכלו לשלב במסגרת פרסום ברשתות חברתיות בפרט, ונכסים דיגיטליים בכלל:

  • אינפורגפיקה – מאפשרת להעביר מידע רב בצורה ידידותית ונוחה.
  • סרטוני ווידאו או סרטוני אנימציה – נחשבים לצורת התוכן הטובה ביות בימינו והמועדפת על מרבית המשתמשים.
  • קבצי GIF – מאפשרים להביע את אישיות המותג ולמשוך משתמשים חדשים.

 

  1. תכנתו מחדש את התכנים שלכם

מכיוון שיצירת תוכן היא תהליך שגוזל זמן, במיוחד כאשר נדרש לערוך מחקר מקיף וליצור תכנים עשירים ושימושיים במיוחד, מומלץ ליצור תוכן שניתן לייעד לכמה אפיקים במקביל. כך למעשה ניתן להעביר מסר אחד במגוון דרכים – בפוסט בבלוג, מודעה ממומנת באינסטגרם, אינפוגרפיקה באתר האינטרנט ועוד. ריבוי פורמטים לצורך שיווק עסקים ברשתות חברתיות יאפשר לכם להגיע לקהלים רבים יותר ולחדור לתודעה של המשתמשים במגוון רחב של דרכים.

 

הנה שלוש דרכים עוצמתיות לתכנות מחדש של התכנים שלכם:

  • הפכו את הפוסט בבלוג שלכם לאינפוגרפיקה והפיצו אותו בפלטפורמות מדיה חברתית ובספריות אינפוגרפיות.
  • אספו מספר פוסטים בבלוג הקשורים לאותו נושא, והפכו אותו לספר אלקטרוני.
  • הדרך ההפוכה לעשות זאת היא לכתוב ספר אלקטרוני ולהפיץ אותו, ואז לחלק אותו למספר פוסטים שיעשירו את הבלוג שלכם ויספקו מגוון חומרי עיון לעוקבים.

 

  1. השקיעו באופטימיזציה לחיפוש כדי להעצים את המסרים של המותג שלכם באמצעות 4 הדרכים הבאות:

  • מיטוב המודעות ברשתות החברתיות ובמנוע החיפוש באמצעות מילות מפתח, האשטאגים ותגים.
  • הגדלת כמות הקישורים החיצוניים שנכנסים לאתר מאתרים סמכותיים.
  • קחו חלק באינטראקציות החברתיות האקטואליות של הקהלים שלכם.
  • חזקו את המוניטין שלכם ברשתות החברתיות.

 

טיפים נוספים לשיפור החשיפה האורגנית במדיה החברתית שלך

הפכו את התוכן שלכם למרתק תוך התחשבות בקהל היעד שלך. קחו בחשבון את האינטרסים, החששות והמניעים שלהם לפני שתחליטו על התוכן שלכם.

בנוסף, בנו מערכות יחסים יקרות ערך והניחו שאתם פופולריים באותה מידה שבה האוהדים שלכם נאמנים. שמרו על עקביות המעורבות באמצעות בוטים ומענה אוטומטי כדי לנהל מעקב צמוד אחר הפעילות במדיה החברתית.

 

  1. פרסמו כאשר הקהל שלכם פעיל, ופרסמו יותר מפעם אחת

לפני כמה שנים יכולתם לפרסם רק פעם אחת ולהגיע למספר לא מבוטל של משתמשים. כיום, טווח ההגעה האורגני מוגבל, וכדי לייעל את טווח ההגעה שלכם, עדיף לזהות את הזמנים הטובים ביותר לפרסום בכל פלטפורמת שיווק ולהגדיר את הפוסטים המובילים שלכם בלוחות הזמנים החוזרים.

יש כלל כללי לגבי הזמן הטוב ביותר לקידום ברשתות חברתיות, אך זה לא חייב לחול על העסק שלכם. אתם יכולים לבדוק כל פלטפורמה על ידי קביעת תזמון של פוסט אחד שיוצא במועדים שונים בימים שונים כדי לזהות מתי אתם צפויים לקבל הכי הרבה מעורבות.

מתקשים לעקוב? זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע. כאן תמצאו מילון מונחים שיווק דיגיטלי שיעשה לכם סדר ויפשט לכם את כל העניין.

 

לסיכום

הרשתות החברתיות שינו את אופן החשיפה של המודעות, מה שמעניק חשיפה אורגנית פחותה למותגים ועסקים שרוצים להגיע לקהלים נרחבים. עם זאת, יש מגוון דרכים להתגבר על המהמורה הזו, שעשויות להפיק תוצאות איכותיות ועוצמתיות לצורך קידום עסק ברשתות חברתיות.

חברת Digitwow (דיגיט וואו) מתמחה בפרסום וקידום עסקים ומותגים בגוגל ובשיווק ברשתות חברתיות, פלטפורמות תוכן נוספות וכמו כן בגיוס תרומות באינטרנט. נשמח לעמוד לשירותכם ולתת לכם מידע נוסף על הדרכים בהן תוכלו לקדם את המותג שלכם ולהגביר את המסרים של המותג באופן מיטבי ומקצועי, כי זה בדיוק מה שאנו מתמחים בו ועושים אותו מדי יום על עשרות עסקים וחברות מרוצים.

השאירו פרטים בטופס למטה וניצור קשר, הקפה עלינו-:)

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן