למה שיווק באמצעות ניוזלטר חייב להיות חלק מתמהיל השיווק שלך

ניוזלטר הפך בשנים האחרונות לאחת משיטות השיווק שכל עסק שואף לכלול בתמהיל השיווק שלו. הוא מאפשר לשמור על קשר עם המשתמשים, להחזיר אותם לאתר ולהמיר אותם ללקוחות. איך בונים ניוזלטר, למי הוא מועיל ואיך הופכים אותו לכלי שיווקי מנצח? תשובות לכך ולשאלות נוספות בשורות הבאות

מהו ניוזלטר?

רבים שמעו את המושג, אך לא יודעים מה זה ניוזלטר.

ניוזלטר הוא סוג של תקשורת מקוונת, המאפשרת לשלוח חדשות, טיפים ועדכונים אודות המוצר, העסק או השירות. על מנת לקבל את העדכונים הללו, אנשים צריכים להצטרף לרשימת התפוצה על ידי מסירת כתובת הדוא"ל שלהם. האנשים הללו מכונים מנויים, לידים או אנשי קשר.

למה לפתוח ניוזלטר?

יותר מ- 75% מהמשתמשים שמבקרים באתר שלכם לעולם לא ייכנסו אליו שוב. זו לא אשמתכם, פשוט האינטרנט ענק ומוצף בתוכן, ולכן אתם חייבים למצוא שיטה שבאמצעותה תגרמו למשתמשים לחזור ולשמור נאמנות למותג שיצרתם.

למעשה, בכל יום שאתם לא משתמשים בניוזלטר, אתם מאבדים לקוחות פוטנציאליים.

האם הרשתות החברתיות לא משיגות את אותה המטרה?

התשובה היא לא, מכיוון שהרשתות החברתיות מגבילות את טווח החשיפה של המודעות, ובעוד המשתמשים נוטים לבדוק את תיבת הדואר הנכנס שלהם מספר פעמים ביום, הם מדלגים על העדכונים החברתיים שלהם.

לאילו משווקים הניוזלטר מועיל במיוחד?

  1. עסקים קטנים: שיווק באמצעות ניוזלטרמאפשר לאתרים עסקיים, ללא קשר לענף או לגודל שלהם, לשמור על קשר עם לקוחות קיימים, מבקרים באתר ולקוחות פוטנציאליים שלהם.
  2. אתרי מסחר מקוונים: 44% ממקבלי הדוא"ל ביצעו רכישה אחת לפחות בגלל דוא"ל לקידום מכירות. שיווק באמצעות ניוזלטרהוא כלי יעיל במיוחד לעגלות נטושות, ומאפשר להמיר מבקרים מזדמנים לקונים.
  3. מלכ"רים: ארגונים ללא כוונות רווח פונים לתומכיהם באמצעות ניוזלטר לקבלת תרומות או תמיכה, פרסום אירועים ועוד.
  4. בלוגים ואתרי חדשות: ניוזלטר מאפשר לבנות קהל עבור בלוגים או אתרי חדשות מבוסס תוכן.
למה שיווק באמצעות ניוזלטר חייב להיות חלק מתמהיל השיווק שלך

איך בונים ניוזלטר?

להלן 10 שלבים שיחשפו בפניכם איך עושים ניוזלטר שמתאים ליעדים העסקיים או האישיים שלכם.

1. הגדרת מטרות

לפני שתתחילו לנסח ולו מילה אחת, וודאו שאתם מודעים לחלוטין למטרת הניוזלטר, וכיצד הוא משתלב באסטרטגיית התוכן שלכם. האם מטרתו לייצר לידים? להגדיל תנועה באתר? להגדיל מכירות? על סמך המטרה שתקבעו תוכלו לקבוע את יתר ההחלטות ביצירת ניוזלטר, והמטרה חייבת לשרת את היעדים העסקיים הכוללים של העסק.

2. איסוף מידע ובניית תוכן

מרגע שקבעתם את מטרת הניוזלטר, אספו מידע רלוונטי, צרו תוכן מקורי עם ערך לגולשים, ודאגו לספק מספיק תוכן בהתאם לתדירות שבה אתם מתכוונים לשלוח את הניוזלטר.

3. עיצוב תבנית

התאימו את התבנית לכמות התוכן שאתם מתכננים לפרסם על מנת להימנע מבעיות טופוגרפיה ודחיסת טקסטים בחלל צפוף, שלא נראה טוב ופוגע בחוויית המשתמש.

תבנית הניוזלטר לא חייבת להיות צעקנית, אך היא צריכה לשקף את ערכי המותג ולכלול את השפה הגרפית שלו.

4. הגדרת הניוזלטר

מומלץ להתאים את הניוזלטר לרוחב אוניברסלי של 600 פיקסלים. מבחינת אורכו של הניוזלטר, מומלץ שלא לגרום למשתמשים לגולל אותו יותר מידי מטה, מכיוון שהם עלולים לנטוש אותו.

5. הוספת תוכן

בשלב זה ממלאים את הניוזלטר במילים ותמונות. זה הבשר של הניוזלטר, ולכן כדאי להשקיע בו זמן. עם זאת, מומלץ להקפיד על תוכן ענייני ומעודד לקליקים.

חשוב לערוך את התוכן ביסודיות, ואפילו לשלוח לחבר או קולגה על מנת לבחון אותו, לתקן שגיאות או להעלות שאלות שלא מקבלות מענה.

6. הוספת אסימונים להתאמה אישית ותוכן חכם

הניוזלטרים הטובים ביותר מעניקים לקוראים הרגשה, שהם נכתבו עבורם באופן אישי. על מנת שהניוזלטר שלכם יוכל לעמוד בציפייה הזו, עליכם להקפיד על 3 דברים:

  • פלחו את המיילים וצרו תוכן שמדבר לפלח השוק שאליו מיועד הניוזלטר.
  • הוסיפו אסימונים להתאמה אישית, שהם מעין תוספים שתוכנת השיווק מציעה להגדלת יחס המרה.
  • הוסיפו תוכן חכם, שקולע לקהל היעד באופן ממוקד.

7. בחירת שורת הנושא ושם השולח

הסיכוי שהמשתמשים יפתחו את הניוזלטר גדל כשהם מרגישים שמישהו עומד מאחוריו, ולכן חיוני להוסיף לו את שם השולח. מומלץ להריץ מבחן A/B כדי לבחון איך הדברים עובדים עבורכם.

שורות הנושא קצת יותר מסובכות, אך הרבה דברים יכולים לעזור לכם להרכיב אותן. מידע נוסף על בחירת שורת הנושא תמצאו בהמשך המאמר תחת הכותרת "מה גורם לאנשים לפתוח ניוזלטרים".

8. תמיכה בתוכן הניוזלטר

הכירו את טקסט ה- Alt, שמופיע כאשר תמונה לא נטענת. זה קורה מכיוון שלא כל ספקי הדוא"ל טוענים תמונות כראוי, ולכן עליכם לוודא שהטקסט הזה נמצא שם, כך שהמשתמשים ידעו על מה הם מסתכלים. אם תוסיפו בו קריאה לפעולה, שיעורי ההמרה שלכם לא יסבלו, גם אם התמונה א נטענה כראוי.

פרט לכך, חשוב להקפיד שהמיילים ייראו טוב גם בטקסט רגיל, מכיוון שלא כל ספקי הדוא"ל מציגים כראוי HTML, ולכן חשוב לוודא שהמשתמשים מקבלים את כל המידע של הניוזלטר גם ללא תמונות.

9. בדיקת הניוזלטר מבחינה משפטית

לפני שליחת הניוזלטר יש לוודא שהוא כתוב נכון מבחינה משפטית, ולשם כך יש לוודא שקיימת שורה בסוף הטקסט שמאפשרת למשתמשים לבטל את המנוי לניוזלטר.

10. בדיקת דפדפנים וספקי דוא"ל

ספקי דוא"ל שונים ודפדפנים שונים עלולים להציג את הניוזלטר באופן שונה. בדקו את התצוגה בכל אחד מהם ובצעו התאמות כנדרש.

איך משיגים מנויים נוספים?

  • משתמשים בטופסי הרשמה מרובים באמצעות מגוון מיקומים, אך מבלי להרוס את חווית המשתמש עם הנחיות אגרסיביות או מילוי פרטים שאינו רלוונטי.
  • מציעים שדרוגי תוכן למשתמשים שצרכו תוכן שלכם דרך האתר, הרשתות החברתיות או במסגרת רכישת מוצר.
  • נעזרים במדיה החברתית ומנצלים את החשיפה שהיא פותחת בפני הגולשים.

איך מרוויחים כסף משיווק באמצעות ניוזלטר?

  • משווקים בעזרתו מוצרים של העסק- ניתן לשלוח למנויים מבצעים מיוחדים או הטבות שונות ולעודד רכישה באתר.
  • מקדמים מכירות באמצעות הצעות אישיות ללקוחות קיימים והתאמה אישית לרכישות קודמות.
  • שיווק שותפים- הטמעת קישור למשווק אחר וקבלת עמלה עבור כל הפניה או רכישה שבוצעה בעקבות ההפניה.

מה גורם לאנשים לפתוח ניוזלטרים?

לפניכם השיטות היעילות ביותר לכתיבת ניוזלטר שלא ניתן להתעלם ממנו:

  1. כתיבת כותרת שלא עולה על 7 מילים- כותרת קטנה וממצה מקטינה את הסיכון לקטיעתה, מה שיציג אתכם כלא מקצועיים ויפגע ביכולת של המסר לעבור למשתמשים.
  2. הימנעו משאילת שאלות בכותרת המייל- שאילת שאלות בכותרת המייל גורמת לו להיראות שיווקי ומקטינה את הסיכוי לכך שיפתחו אותו.
  3. הגדירו את רצונכם באופן ברור- ספרו למשתמשים מה אתם רוצים מהם באופן פשוט וברור.
  4. שלבו מילה נדירה בכותרת והימנעו משימוש במילים שחוקות כמו מבצע, הזדמנות, עכשיו או הנחה.
  5. תזמנו את המייל לשעות מדויקות לקהל היעד ולמסר- התזמון הוא הכל!
  6. שדרו דחיפות- זה עשוי להגדיל את הסיכוי לפתיחת המייל ב- 22%.
  7. הקפידו על תוכן מקוצר וענייני בגוף המייל.
  8. הציבו כפתור בולט שמניע לפעולה- להזמנה באתר, לרכישת מוצר וכדו'.
  9. התאימו את המייל לקהל היעד.
  10. היו אישיים על מנת ליצור הזדהות בקרב המשתמשים. ניוזלטר טכני וקר לא יעורר בקרב המשתמשים עניין, סקרנות ורצון לקרוא את המייל. נסו להוסיף חתימה אישית, לפנות באופן אישי למין המשתמשים ואפילו לשמם וכדו'.
  11. הוסיפו סרטון וידאו או גיף- וידאו שיווקי לעסקים וסרטונים מגדילים ב- 18% את הסיכוי לפתיחת המייל.

באיזו מערכת ניוזלטר כדאי להשתמש?

קיים מגוון רחב של מערכות די טובות לדיוור, כשהבחירה ביניהן תלויה בעיקר בידע של המשווק, ברמת התמיכה שהוא זקוק לה, בבקיאותו בשפה האנגלית וכדו'.

המומלצות מביניהן:

  1. אקטיב טרייל- מערכת דיוור ישראלית וותיקה, שנבחרה על ידי מגוון מותגים גדולים כמו וואלה שופס ו- Ynet, הודות לעובדה שהיא מספקת דיוור, דפי נחיתה, מסרונים ופונקציות נוספות ותומכת במספר שפות.
  2. רב מסר- מערכת דיוור ישראלית וותיקה, שצברה אוהדים רבים, ומתאפיינת במערכת נוחה וקלה לתפעול ונחשבת למערכת הדיוור המושלמת לעסקים קטנים.

לסיכום,

אף על פי שהוא נחשב לאחד הכלים היעילים החסכוניים ביותר לשיווק העסק וקידום מכירות, שיווק באמצעות ניוזלטר מצריך הבנה, ידע והשקעה של זמן באיתור תוכן רלוונטי, ייצור תוכן מקורי וניסוח נכון של המסר השיווקי.

כמו כל פעולות השיווק בדיגיטל, גם הצלחתו תלויה בפילוח שוק נכון, וכמובן שנדרש לנתח את נתוני הצלחתו על מנת להפיק את התוצאות הטובות ביותר מכל קמפיין.

בדומה לאפיקי שיווק דיגיטליים אחרים ברשת כמו פרסום ממומן בגוגל, קידום ממומן באינסטגרם או קידום אתרים אורגני, כדאי להיעזר בחברה לקידום אתרים שמתמחה בשיווק עסקים באמצעות ניוזלטר.

רוצים לדעת מה זה קידום אורגני ואיך עושים את זה? רוצים ליישם שיטות מנצחות לשיווק דיגיטלי בעסק שלכם? אם אתם חושבים שאתם מסוגלים לעשות את זה בעצמכם, אתם מוזמנים להירשם לקורס שיווק דיגיטלי אונליין, שייקח אתכם צעד צעד וילמד אתכם את כל סודות השיווק הדיגיטלי, ויאפשר לכם לשווק את העסק שלכם בעצמכם או להפוך למשווקים דיגיטליים של עסקים אחרים.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן