איך עושים פרסום בגוגל לעסקים קטנים ב- 5 צעדים פשוטים

נניח שאתם חיים במאה הקודמת, ואתם מתכננים להקים עסק. יש לכם רעיון מעולה והשקעתם בתשתיות ובשאר הדברים הנחוצים לעסק. אתם מוכנים למכור את המוצר או השירות שלכם, אבל בדיוק כמו כל עסק חדש, אתם עומדים בפני האתגר של העדר או מעט מאוד לקוחות. מה הייתם עושים?

יש שני פתרונות או דרכים לשיווק עסק במצב הזה: או שאתם אומרים לשכנים ולקרובי המשפחה שלכם לעזור לכם להשיג כמה לקוחות או שאתם מפרסמים את העסק שלכם בעזרת חוברות, מודעות בתוכניות טלוויזיה, רדיו או עיתונים. הראשון עשוי להביא לכם כמה לקוחות ראשוניים, אבל בהחלט לא יעזור לעסק שלך לצמוח הרבה, בטח לא בקביעות ולאורך זמן. באשר  לפתרון השני, אתם יכולים להרשות זאת לעצמכם רק אם יש לכם תקציב ואוויר מבחינה כלכלית.

עד כדי כך היה קשה לקדם את העסק שלכם לפני כמה עשורים. בחזרה להיום, האם המצב זהה? בהחלט לא. כניסת המדיה החברתית והאינטרנט הביאה לשינוי של 360 מעלות. היום אתם יכולים לשווק את העסק שלכם עם תקציב קטן יותר ולהפוך את העסק שלכם לרווחי מהיום הראשון. כן, מהיום הראשון.

איך? בעזרת פרסום בגוגל לעסקים קטנים.

עסקים רבים, כולל עסקים קטנים, משתמשים במודעות גוגל כדי לשווק את המוצרים והשירותים שלהם ולהגיע אל לקוחות פוטנציאליים.

עם 3.5 מיליארד חיפושים שנערכים מדי יום בגוגל, זה לא סוד שהפלטפורמה הזו מציעה מכרה זהב של לקוחות פוטנציאליים. וכש- 64% מהמחפשים האלה לוחצים על Google Ads, ברור שפלטפורמת הפרסום הזו יכולה להיות הנשק שאתם צריכים כדי לא רק לבלוט, אלא לשלוט בשוק שלכם.

אבל שליטה ב-Google Ads  לא מסתכמת בלזרוק כסף על מילות מפתח ולקוות לטוב. מדובר ביצירת גישה אסטרטגית מונעת נתונים המהדהדת את קהל היעד שלכם ומביאה לתוצאות מוחשיות. מדובר ברתימת הכוח של נתונים וניתוחם כדי לייעל את מסעות הפרסום שלכם ולהפוך את העסק הקטן שלכם לכוח מבוסס היטב השולט בשוק.

5 צעדים פשוטים לפרסום בגוגל לעסקים קטנים

האם הקידום בגוגל מתאים לכל העסקים הקטנים?

עסקים קטנים יכולים למצוא מגוון של פלטפורמות יעילות לשיווק, אך מכיוון שהתקציבים בדרך כלל מוגבלים, חשוב לבחור את הפלטפורמות באופן מושכל כדי להשקיע בחוכמה ולהניב כמה שיותר מכל השקעה.

גוגל היא פלטפורמה מצוינת, שמציעה הרבה מאוד יתרונות, אך גם יכולה להניב תוצאות נפלאות, במיוחד כשממקדים את המודעות לקהלי היעד בצורה נכונה.

עבור עסק קייטרינג לדוגמה, המכוון לאירועי קיץ, ניתן להתאים את קידום המכירות בגוגל כדי להגיע לאנשים המחפשים שירותי קייטרינג לאירועים במקומות ספציפיים או לסוגים מסוימים של אירועים כמו חתונות, מפגשים ארגוניים או מסיבות בחוץ. ניתן להשתמש במילות מפתח ממוקדות כגון "קייטרינג לאירועי קיץ", "קייטרינג למסיבות בחוץ" או "קייטרינג לחתונה" בקמפיינים של Google Ads כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים. בנוסף, שימוש במפות Google ומודעות חיפוש מקומיות יכול לעזור למשוך את תשומת הלב של אנשים המחפשים שירותי קייטרינג בסביבתם במהלך עונת הקיץ, זה דורש תחזוקה ברמת ה- SEO.

יועץ זוגי המכוון לבני 30-40 עם ילדים יכול למנף את Google Ads כדי למקד מילות מפתח רלוונטיות הקשורות לייעוץ זוגי, ייעוץ הורים או ניהול מתחים לזוגות. מסעות פרסום יכולים להתמקד בטיפול באתגרים שהדמוגרפיה הזו מתמודדת בדרך כלל מולם, כמו איזון בין עבודה לחיי משפחה, בעיות תקשורת או טיפול יעיל בקונפליקטים. שימוש באפשרויות מיקוד דמוגרפי ב- Google Ads יכול לצמצם עוד יותר את הקהל כדי להגיע לאנשים בקבוצת הגיל והסטטוס המשפחתי שצוינו.

ליועץ המשכנתאות המכוון לזוגות צעירים, ניתן להתאים אישית את הקידום בגוגל למיקוד מילות מפתח הקשורות לקניית דירה, ייעוץ משכנתא או תכנון פיננסי לזוגות. תוך שימוש באפשרויות המיקוד הדמוגרפי של גוגל, ניתן להפנות מודעות לאנשים בטווח גילאים ספציפי שסביר שיהיו בשוק לרכישת ביתם הראשון. בנוסף, מינוף רשת המדיה של גוגל (GDN) יכול לעזור להעלות את המודעות בקרב לקוחות פוטנציאליים על ידי הצגת מודעות באתרים שבהם הם מבקרים לעתים קרובות.

החשיבות של אתר שמותאם לקהל היעד להצלחת הקידום בגוגל

בניית אתר אינטרנט לעסק או דף נחיתה המותאמים לקהל היעד היא קריטית להמרת לידים שנוצרו באמצעות קידום בגוגל. אתר מעוצב היטב עם קופירייטינג המהדהד לצרכי הקהל ודאגותיו יכול לבסס אמינות ואמון. בדיוק כמו שחלון ראווה מעוצב היטב מושך קונים, אתר אינטרנט מושך מבחינה ויזואלית עם תוכן איכותי מושך לקוחות פוטנציאליים. לעומת זאת, אתר מעוצב בצורה גרועה עם תוכן לא רלוונטי או באיכות נמוכה עלול להרתיע מבקרים ולגרום להחמצת הזדמנויות. פלטפורמות קוד פתוח כמו וורדפרס מציעות גמישות ומדרגיות, מה שהופך אותן לאידיאליות לעסקים קטנים המעוניינים ליצור נוכחות מקוונת מקצועית מבלי לקרוע את הכיס. עם השילוב הנכון של קידום בגוגל ואתר מעוצב היטב, עסקים קטנים יכולים להגיע ביעילות לקהל היעד שלהם ולהניב המרות.

5 צעדים ליצירה והפעלה של מסעות פרסום בגוגל לעסקים קטנים

משהבנתם איזו עוצמה ואיזה פוטנציאל יש לפרסום בגוגל, בואו נראה איך אתם יכולים להשתמש בו כדי להצמיח את העסק שלכם.

  1. הגדירו את היעדים ואת קהל היעד שלכם

לפני שאתם צוללים ראש ליצירת מסע פרסום בגוגל לעסקים קטנים, הקדישו רגע כדי להגדיר בבירור את היעדים שלכם. מה אתם רוצים להשיג עם Google Ads? ייתכן שיש לכם אחת או יותר מהמטרות הבאות:

  • הגברת המודעות והנראות למותג
  • הפניית תנועה ממוקדת לאתר שלכם
  • יצירת לידים באיכות גבוהה עבור צוות המכירות שלכם
  • הגדלת המכירות וההמרות באינטרנט

הבנה ברורה של המטרות שלכם תשמש כבסיס לכל מסע הפרסום שלכם, ותעצב את האסטרטגיה שלכם, הקצאת התקציב, ובסופו של דבר, הצלחתכם.

לאחר מכן, זהו את פרופיל הלקוח האידיאלי שלכם. למי אתם מנסים להגיע עם המודעות שלכם? הבנת הדמוגרפיה, תחומי העניין, ההתנהגות המקוונת ונקודות הכאב הגדולות ביותר של הקהלים שלכם חיונית ליצירת מודעות המהדהדות איתם ברמה האישית ומניעות אותם לפעולה.

  1. בחרו את סוג הקמפיין הנכון

Google Ads מציעה מגוון רחב של סוגי קמפיינים, שכל אחד מהם נועד להגשים מטרה מסוימת. להלן כמה מהאפשרויות הפופולריות ביותר עבור עסקים קטנים:

מסעות פרסום ברשת החיפוש

  • מודעות טקסט -מודעות קלאסיות מבוססות טקסט אלו מופיעות בדפי תוצאות החיפוש הראשונות בעמוד של Google ובאתרי שותפים. הם אידיאליים להנעת תנועה ממוקדת לאתר שלכם על סמך מילות מפתח רלוונטיות שאנשים מחפשים.
  • מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש -אלו מתאימות באופן דינמי את הכותרות והתיאורים כך שיתאימו לשטח המודעה הפנוי, תוך מקסום טווח הגעה וביצועי מודעות.
  • מודעות שופינג -הציגו את המוצרים שלכם ישירות בתוצאות החיפוש עם תמונות, מחירים ופרטי סוחר. פרסום בגוגל שופינג מושלם עבור עסקי מסחר אלקטרוני.

מסעות פרסום ברשת המדיה

  • מודעות באנר -מודעות חזותיות אלו מופיעות באתרים ובאפליקציות ברחבי רשת המדיה של Google, ומגיעות לקהל רחב מעבר לחיפוש.
  • מודעות וידאו -צרו מעורבות של משתמשים באמצעות פרסום ממומן ביוטיוב ושותפי וידאו אחרים של Google. מצוין לסיפור סיפורים ולהעלאת מודעות למותג.
  • מודעות Discovery -נצלו את Google Discover ו-Gmail  כדי להגיע למשתמשים עם מודעות מושכות ויזואלית על סמך תחומי העניין והתנהגות הגלישה שלהם.

מסעות פרסום להתקנת אפליקציה

  • קדמו את האפליקציה שלכם ב-Google search , ב- Google Play ובאפליקציות אחרות של שותפים כדי לעודד הורדות ומעורבות משתמשים.

מסעות פרסום של שירותים מקומיים

  • התחברו ישירות ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים שירותים מקומיים כמו שרברבים או חשמלאים. פרופיל העסק שלכם יופיע בצורה בולטת בתוצאות החיפוש ובמפות.

ביצועים מקסימליים למסעות פרסום

  • תנו ל-Google להפוך את מיקומי המודעות שלכם לאוטומטיים במוצרי Google שונים כמו גוגל לעסק שלי,  search, רשת המדיה, YouTube, Discover ו- Gmail. זה אידיאלי למיקסום טווח הגעה והשגת יעדי שיווק רחבים יותר.

קמפיינים חכמים

  • סוג מסע פרסום פשוט לעסקים קטנים, המשתמש ב-AI של Google לניהול הצעות מחיר ומיקוד למטרות מקוונות ובחנות.

סוגי מסעות פרסום אחרים

  • קמפיינים להתקשרות טלפונית בלבד-עודדו שיחות טלפון ישירות מהמודעות שלכם.
  • מודעות וידאו Discovery -הגיעו לצופים בתחילת דרכם ב-YouTube  עם מודעות וידאו מרתקות.

בחירת סוג הקמפיין המתאים תלויה ביעדים הספציפיים, בקהל היעד ובתקציב שלכם. שקלו מה אתם רוצים להשיג, בין אם זה תנועה לאתר, הורדות אפליקציות, מודעות למותג או לידים מקומיים, ובחרו את סוג הקמפיין המתאים ביותר ליעדים שלכם.

  1. יצירת מודעות מושכות

לאחר שהחלטתם על סוג הקמפיין שלכם, עליכם לעצב את המודעה שלכם בהתאם. הנראות והמסר של המודעה הם הרושם הראשוני שאתם מותירים על לקוחות פוטנציאליים, אז וודאו שהם יהיה טובים. הנה כמה טיפים מרכזיים ליצירת מודעה יעילה ומשכנעת:

  • התמקדו בצרכים וברצונות של קהל היעד שלכם. מהן נקודות הכאב הגדולות ביותר שלו? כיצד המוצרים או השירותים שלכם יכולים לעזור להם להשיג את מטרותיהם?
  • השתמשו בשפה ברורה וקלה להבנה. הימנעו מז'רגון וממונחים טכניים שאולי הקהל שלכם לא מכיר.
  • הדגישו את נקודות המכירה הייחודיות שלכם (USPs) ואת היתרונות התחרותיים. מה מייחד אתכם מהמתחרים? למה הלקוחות צריכים לבחור בכם?
  • כללו בתוכן כתיבת תוכן שיווקי וכללו קריאה חזקה לפעולה (CTA). ספרו לקהל שלכם מה אתם רוצים שהם יעשו הלאה, בין אם זה ביקור באתר, יצירת קשר לקבלת הצעת מחיר או ביצוע רכישה.
  • בדיקת A/B לכותרות ותיאורים שונים - נסו וריאציות שונות כדי לגלות מה מהדהד הכי טוב עם קהל היעד שלכם ומניב את שיעורי הקליקים (CTR) הגבוהים ביותר.
  1. הגדרת התקציב ואסטרטגיות הצעות המחיר שלכם

Google Ads היא מערכת הפועלת לפי מודל תשלום לקליק. כלומר, אתם משלמים רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם בפועל, כך שאם אתם רוצים לדעת כמה עולה פרסום בגוגל, עליכם לדעת מה התקציב שעומד לרשותכם. שיטת הפרסום הזו מציעה זו דרך שקופה ומבוקרת לנהל את תקציב הפרסום שלכם, כך שלא תחרגו ממה שעומד לרשותכם.

להלן מספר שיקולים חשובים שעליכם לקחת בחשבון בעת הגדרת התקציב שלכם עבור פרסום בגוגל PPC:

  • הגדירו את תקרת ההוצאה היומית או החודשית המקסימלית שלכם.
  • הקצו את התקציב שלכם בין סוגי מסעות פרסום שונים על סמך היעדים שלכם.
  • שקלו להתאים את התקציב שלכם על סמך הביצועים והתוצאות של מסע הפרסום שלכם.

ישנן שתי אסטרטגיות עיקריות להצעות בהן תוכלו להשתמש:

  • מחיר ידני לקליק - אתם מגדירים את הסכום המקסימלי שאתם מוכנים לשלם עבור כל קליק, מה שמביא לכם שליטה רבה יותר על ההוצאות שלכם
  • אסטרטגיות הצעות מחיר אוטומטיות של גוגל - הגדרה אוטומטית של הצעות המחיר שלכם על סמך יעדי הקמפיין והתקציב שלכם.
  1. מעקב אחר תוצאות הקמפיין וניתוחן

ניטור וניתוח מתמשכים חיוניים לאופטימיזציה של מסעות הפרסום שלכם ב- Google Ads, וכן כדי להבטיח שהם מספקים את התוצאות הטובות ביותר האפשריות. Google Ads מספקת שפע של כלי נתונים וכלי ניתוח, ומציעה תובנות לגבי ביצועי מסע הפרסום שלכם על פני מדדים שונים, כולל:

  • חשיפות - מספר הפעמים שהמודעה שלכם הוצגה.
  • קליקים - מספר הפעמים שמשתמשים לחצו על המודעה שלכם.
  • שיעור קליקים (CTR) -אחוז החשיפות שהביאו לקליקים.
  • המרות - מספר הפעמים שמשתמשים השלימו פעולה רצויה לאחר לחיצה על המודעה שלכם, כגון ביצוע רכישה או הרשמה לרשימת הדוא"ל שלכם.
  • עלות לקליק (CPC) -הסכום הממוצע ששילמתם עבור כל קליק על המודעה שלכם.
  • עלות לרכישה (CPA) -הסכום הממוצע ששילמתם עבור כל המרה.
  • חשוב מאוד שתדעו לקרוא את התנועה באתר שלכם ולהבין כמה היא משרתת את המטרה שלשמה בניתם האתר האתר שלכם על ידי קריאת הנתונים בגוגל אנליטיקס, במידה ולא מכירים מספיק, קראו את המדריך שכתבנו על גוגל אנליטיקס למתחילים.

על ידי ניתוח נתונים אלה, אתה יכולים:

  • לזהות אילו מילות ממפתח וגרסאות מודעות מניבות את הביצועים הטובים ביותר.
  • להבין כמה המרות היו בפועל, כמה אירועים (לידים, טלפונים, ווטסאפ)
  • לראות היכן תוכלו לשפר את המודעה ואת עיצוב דף הנחיתה.
  • לבצע אופטימיזציה של אסטרטגיות הצעות המחיר שלכם לביצועים טובים יותר ויעילות עלות.
  • לזהות אזורים שבהם תוכלו להרחיב את טווח ההגעה שלכם ולמקד לקהלים חדשים.
  • לעקוב אחר ההחזר על ההשקעה שלכם (ROI) ולוודא שהקמפיינים שלכם מניבים תשואה חיובית.

זכרו, Google Ads היא פלטפורמה דינמית. ניהול קמפיינים בגוגל דורש ניהול ואופטימיזציה מתמשכים. על ידי ביצוע קבוע של ניתוח נתונים, בדיקת אסטרטגיות שונות והתאמת הגישה שלכם על סמך הממצאים שלכם, אתם יכולים לשפר ללא הרף את מסעות הפרסום שלכם ולהרוויח רווחים באמצעות מודעות Google    .

בונוס מאיתנו - 4 טיפים לסיום:

  1. השתמשו בתוספי Google Ads כדי לשפר את המודעה שלכם ולספק מידע נוסף ללקוחות פוטנציאליים.
  2. הפעילו מעקב המרות כדי למדוד את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלכם ולזהות אילו מילות מפתח ומודעות מניבות את ההמרות הרבות ביותר.
  3. הישאר מעודכנים בנוגע לתכונות ועדכונים של גוגל אדסכדי להבטיח שאתם מנצלים את הכלים והאסטרטגיות היעילים ביותר הזמינים.
  4. שקלו להיעזר בשירותי סוכנות המתמחה בשיווק דיגיטלי ופרסום בגוגל לעסקים קטנים כדי להבטיח ניהול מוצלח ותוצאות אופטימליות מכל קמפיין בגוגל.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן