כל הלקוחות שלך כבר שם! אתה חייב לדעת איך לפרסם באינסטגרם

כל הלקוחות שלך כבר שם, אתה חייב לדעת איך לפרסם באינסטגרם

קהל הגולשים ברשתות החברתיות נכבש בסערה על ידי רשת האינסטגרם, המאפשרת להעלות תמונות וסרטונים. ברשת האינסטגרם המשתמשים אוספים עוקבים, וככל שיש יותר עוקבים, החשבון נחשב לפפולרי יותר.

בשנת 2012 נרכשה אפליקציית אינסטגרם על ידי פייסבוק, ומאז נפתחו בה גם אפשרויות פרסום מתקדמות, ושעריה נפתחו לחברות ועסקים עבור פרסום שירותים ומוצרים. אפשרויות הפרסום הללו הזניקו את האפליקציה וכמות המשתמשים בה הולכת וגדלה ללא הרף, ורק על מנת לסבר לכם את האוזן נספר שבכל יום פעילים באפליקציה מעל 300 מיליון משתמשים!!!

אין ספק שהחשיפה באינסטגרם חזקה ופרסום בה הוא עוצמתי. רוצים לדעת איך לפרסם באינסטגרם? המשיכו לקרוא, אבל לפני כן, הנה כמה מיתרונות הרשת:

  • פילוח קהלים לפי גיל, סטטוס, אזור גיאוגרפי, תחומי עניין ועוד.
  • יצירת מודעות, המכילות תמונות, סרטונים ומודעות קרוסלה בפורמטים שונים, שניתן להעלות מראש ולתזמן את מועד פרסומם.
  • כפתורי הנעה לפעולה לביצוע קנייה, הורדת אפליקצייה, הרשמה לשירות, יצירת קשר ועוד.
  • בניית מאגר לקוחות או עוקבים פוטנציאליים לפי דמיון לעוקבים קיימים, שמאפשר להרחיב את קהל הלקוחות הפוטנציאליים, הנחשפים לעסק.

הפרסום באינסטגרם מתאים לכולם (כמעט)!

בעלי עסקים ונותני שירות מתחומים נרחבים, טיפוח ויופי, עיצוב, ביגוד ואופנה, כושר ותזונה, צילום, חנויות אינטרנטיות ועוד, חברות ומותגי ענק, עסקים קטנים ובינוניים, אומנים ונותני שירות לקהילה, לכולם הפרסום באינסטגרם יכול להועיל רבות! העסק או השירות מצטלם טוב? המוצרים פוטוגנים? כל תמונה שווה יותר ממילים ברשת שכולה ויזואלית ועין הגולשים תמיד רעבה לעוד!

בישראל תפסה רשת האינסטגרם תאוצה בעיקר בשנים האחרונות, ואלו הסטטיסטיקות:

  • 26% מכלל הגולשים ברשת מתוך כלל הבוגרים (מעל גיל 18) הן נשים. האפליקצייה פופולרית במיוחד בקרב בני 18-29 (53%) ובקרב בני 30-49 (25%).
  • גילם הממוצע של הגולשים בישראל עומד על 29.
  • אינסטגרם היא הרשת החברתית האהודה ביותר בקרב נשים (21% לעומת 11% בקרב הגברים).
  • זו הרשת האהודה ביותר גם בקרב בני הנוער בישראל (55%). לבני הנוער גם מספר העוקבים הגבוה ביותר בממוצע ברשת.

איך לפרסם באינסטגרם? 

הפרסום באינסטגרם נעשה כאמור באמצעות יצירת מודעות, המכילות תמונות, סרטונים ומודעות קרוסלה. אך הפרסום לבדו לא מספיק, וחשוב להגיע לחשיפה מיטבים. איך עושים את זה? לפניכם מגוון הדרכים לקידום הפרסומים שלכם:

  • תוכן איכותי הוא שחקן משמעותי באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. בדרך כלל כשמזכירים תוכן, נוטים מייד לחשוב על מילים, אך באינסטגרם כללי המשחק קצת שונים, ומאחר וזו רשת ויזואלית במהותה, חשוב לשים דגש על איכות התוכן הויזואלי- תמונות מקצועיות וצילומים באיכות גבוהה בלבד, תמונות אווירה, צילום מוצרים ואתרים, הכל עובד, אך זכרו שזו רשת חברתית, ואנשים תמיד אוהבים לראות אנשים. מומלץ לגוון את סוג התמונות ולהביא אותנטיות שחודרת ישר אל לב הגולשים. תמונות וסרטונים של פגישות עסקיות, לקוחות מרוצים, עצות וטיפים בתחום העסק, מדריכים מוסרטים וכדו’ מומלצים גם הם. כמובן שכדאי להיעזר בקובעי הדיעה של הרשת, שהגולשים מחשיבים כמקור אמין לאיכות השירות או המוצר.
  • גאוני האינסטגרם המציאו את ה”האשטאג”. כן, המושג ההזוי שבטוח שמעתם, ולא הייתם בטוחים שזה מה שזה, הוא בעצם שיטת התיוג של האינסטו’ש. זוהי למעשה שיטה לקטלוג וסימון נושאים, המקשרת את הפרסום לנושא מסויים (על ידי הוספת סולמית לפני הערך המקושר). השימוש נוסף בהאשטאג נעשה עבור הוספת סאבטקסט לפרסום. פרט להאשטאג ניתן לתייג עוקבים ולהוסיף מיקומים, המסייעים למתעניינים לאתר את העסק.
  • את הפוסטים ניתן להטמיע גם באתרים חיצוניים בלחיצה על אפשרות ה- Embed, המאפשרת לגולשים במחשבים להיחשף לפרסום ישירות מהאינסטגרם ובכך מרחיבה את חשיפת הפוסט.
  • דרך נוספת להגדלת החשיפה היא העתקת הלינק והפצתו ברשת הפייסבוק או במייל, ב- SMS ועוד.
  • את כל הפרסומים מטרגטים לקהלים מפולחים ומתזמנים בהתאם לימים ולשעות הכי אפקטיביים לעסק או לשירות. בנושא זה נדרשת עקומת למידה מסויימת, אך המעקב אחר הסטטיסטיקות יכול להניב עבורכם לקחים רבי ערך ולהניב תוצאות אפקטיביות ומיטביות. טרגוט הפרסומים מתאפשר בפרופיל עסקי בלבד. רוצים לדעת עוד על פרסום ממומן באינסטגרם? בקרו כאן.

רוצים סיפור קצר?

כלי נוסף לפרסום באינסטגרם הוא פיצ’ר סטורי’ז המוכר מהסנאפצ’ט, ומאפשר חשיפת סרטונים ותמונות (גם הם בתוספת האשטאגים, תיוגים ומיקומים) מקושטים באמצעות סאונד, טקסט וסטיקרים. תכנים אלו זמינים ל- 24 שעות ונחשפים לצד חשבונות מועדפים או חשבונות של חברים בחלקו העליון של המסך.

לחזק את חשבון האינסטגרם

הנה כמה פעולות שיסייעו לכם לחזק את הפרופיל העסקי ברשת:

  • ניסוח תיאור פרופיל קליל, פשוט וענייני אודות השירות/ המוצרים של העסק לצד פרטי יצירת קשר, כתובת אתר ואפילו אמוג’ים רלוונטים.
  • סינכרון בין האינסטגרם לרשתות חברתיות נוספות (פייסבוק, טוויטר ופליקר) נעשה בלחיצת כפתור בלבד, ומאפשר לנו לבחור היכן יוצג התוכן המפורסם.
  • קישור פרופיל האינסטגרם לאתר האינטרנט של החברה/ העסק, ואם מערכת הניהול באתר מאפשרת זאת, מומלץ להכניס ווידג’ט אינסטגרם לאתר, כך שכל התמונות המפורסמות באינסטגרם יופיעו בווידג’ט אוטומטית.
  • קריאות לפעולה הן פעולות שיווק בסיסיות והכרחיות להמרת גולשים, אך גם לחיזוק הפרסומים והפרופיל. הוראות ישירות לגולשים כמו “תייגו חבר שנראה ככה על הבוקר”, “עשו לייק אם אתם מסכימים” וכדו’ יעודדו את העוקבים לפעול, וכל פעולה תחזק את הפרסום.
  • קיום אינטראקציה עם העוקבים מטפח את מערכת היחסים איתם, מגדיל את האמון ומשאיר את העסק בתודעה שלהם. עקביות וזמן תגובה מהיר הכרחיים!

לא על האינסטגרם לבדו

הפרסום באינסטגרם יעיל ונכון, אך חשוב לזכור שהאינסטגרם הוא שטח פרסום של פייסבוק, ולא כל סוגי המודעות זמינות בו. באינסטגרם זמינים 5 סוגי מודעות בלבד (שליחה לאתר/ דף נחיתה, שליחה להורדת אפליקציה, צפייה בסרטון, מעורבות בפוסט והגדלת המרות באתר), אך הן אינן מכסות את כל סוגי הקמפיינים והקהלים.

על מנת להשיג חשיפה נרחבת מומלץ לשלב פלטפורמות פרסום נוספות, והעיקרית שמניבה תוצאות אפקטיביות במיוחד בשילוב עם האינסטגרם היא פייסבוק, במיוחד מאז רכישת אינסטגרם על ידי פייסבוק בשנת 2012, קוראים לזה שילוב אינטרסים 😉 מעניין אתכם איך עושים פרסום ממומן בפייסבוק? בקרו כאן. ואם הפייסבוק היא קרקע בתולית עבורכם? אתם מוזמנים לקרוא את מדריך פייסבוק למתחילים שכתבנו עבורכם.

Digitwow היא מיקבץ של פריקים שלא מפסיקים לחפור ולבחון איך מפרסמים באינסטגרם. המקצועיות והניסיון שלנו מוכיחים ששיווק דיגיטלי לעסקים קטנים דורש ידע והרבה יצירתיות. אנחנו תמיד שואפים ליותר, ובדיוק בגלל זה העסק שלך יכול לגדול איתנו. אנחנו גדלים בכמה מידות מידי חודש ולא מתחילים בדיאטה, ומזמינים אותך לטרוף איתנו את העולם.