מה זה קידום אורגני? – הסודות נחשפים

הדרך למעלה - זה רק עניין של זמן!

בינינו, כל בעל עסק מעוניין שהאתר שלו יופיע במקומות הראשונים בגוגל. הרי גוגל ידוע כאפיק פרסום רווחי ומשתלם, במיוחד לאור העובדה שיותר מ- 97% מהגולשים מחפשים בו כמעט כל דבר, החל ממנעולן ושיפוצניק ועד למקדם אתרים או מעצב רהיטים.

אבל לפני שפונים למקדם אתרים יש כמה דברים שחשוב לדעת כמו מה זה קידום אורגני? איך עושים קידום אורגני בגוגל? למי זה מתאים? למה בכלל להשקיע בזה זמן וכסף? ולמה חשוב לבחור מקדם אתרים מקצועי, ולא פחות חשוב, בעל ניסיון!!!

מה זה קידום אורגני? – הסודות נחשפים

איך עוקפים את המותגים הגדולים?

בדיוק בשביל זה יש את הקידום האורגני. זהו קידום שמתבסס על דירוג אתרים לפי פרמטרים, שגוגל קבע, ובאמצעותם הוא מבצע הערכה, עד כמה האתר רלוונטי לגולש ומתאים לחיפושים שהקיש. בין הפרמטרים: רלוונטיות לגולש, נראות האתר, זמן שהייה באתר ועוד. לדוג': נניח שהגולש מחפש מסעדת גורמה בתל אביב, והתוצאה אליה הוא נכנס מובילה אותו אל שיפודיה או אל מסעדת פועלים, סביר להניח שהוא ישהה מספר שניות באתר, וברגע שיבין שזה לא רלוונטי עבורו (מהר מאוד) יצא בחזרה לחיפוש מחדש. מכך גוגל מסיק שהאתר שעלה לביטוי זה לא רלוונטי עבור הגולש, שלא מצא את מה שחיפש, וכתוצאה מכך דירוג האתר ירד.

הגולשים ברשת מסתמכים על הדירוג של גוגל, כי הוא חוסך להם זמן חיפוש יקר, מקצר עבורם תהליכים, ותוצאות החיפוש בדרך כלל תואמות את מבוקשם, ולכן מנוע חיפוש זה נתפס כאמין, ובמדינת ישראל במיוחד, כיוון שזהו מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בקרב הישראלים, לעומת מדינות אחרות, בהן שכיח להשתמש גם ב"יאהו" או "בינג".

ובמילים פשוטות יותר, רבים חושבים שבניית אתר תספיק לקידום העסק שלהם, אבל חשוב לזכור, שחשוב שגוגל יאהב את האתר, ובשביל שזה יקרה, האתר צריך להיות מושקע בתוכן, בעיצוב וכמובן, בקידום כהלכה, אחרת האתר לא יצבור פופולאריות, הוא ייחשב כאפיק פרסום ושיווק לא אפקטיבי וכל יתרונותיו הרבים יתפספסו.

כיצד גוגל מזהה את האתר שלך כרלוונטי ומקדמת אותו בתוצאות החיפוש?

האינדקס של גוגל עמוס במידע שרק הולך וגדל, ועל מנת שהמערכת תזהה את המידע שרלוונטי לגולש היא מסתמכת על אלגוריתם מתוחכם, שמתרגם כל תמונה או תוכן כתוב לשפת קוד. אם הקוד הזה מתאים לרובוטים של גוגל שסורקים את האתרים ברשת, הם יכולים לקבל את האינפורמציה שמצויה באתר ולחשוף את המידע הרלוונטי לגולשים כאשר זה מתבקש.

לשם כך חשוב לבצע אופטימיזציה של האתר למנוע החיפוש גוגל, שכולל הרבה מאוד פעולות שמתבצעות מאחורי הקלעים של האתר. לחלקן הגולש נחשף, ואילו אחרות מיועדות לסורקים של גוגל.

באופן כללי, הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש נמדד לפי מאות פרמטרים, אולם העיקריים שבהם מושפעים מהתוכן שבאתר, מהקישורים הנכנסים לאתר וחוויית המשתמש שכוללת את מהירות הטעינה של האתר והדפים בו, התאמת האתר למכשירים השונים, נגישות האתר ועוד.

10 הדיברות של הקידום האורגני

  1. תגיות מטא – תגי מטא הם כותרות וקטעי טקסט שמתארים את תוכן הדף ונועדו לסייע למנוע החיפוש ולגולשים לזהות במה הדף עוסק באופן ברור ופשוט. תגי המטא לא מופיעים בדף עצמו, אלא בקוד המקור של הדף.
  2. מפת האתר – מפת האתר היא רשימה של כל דפי האתר, שנועדה לסייע לגולשים לנווט בו בקלות. המפה מציגה גם את היררכיית האתר ומשמשת הן את הגולשים, הן את המעצבים והמתכנתים של האתר והן את הסורקים של מנוע החיפוש.
  3. תוכן איכותי – קידום אורגני מתבצע באמצעות מילות מפתח, שהן המילים שהגולשים מקישים בשורת השאילתא של מנוע החיפוש. את מילות החיפוש הללו חשוב לשלב בצורה טבעית בתכנים וטקסטים שונים הן בדפי האתר עצמם והן בתגי המטא.
  4. שרתים ודומיינים – דומיין הוא שם ייחודי, שבאמצעותו ניתן לזהות את כתובת האתר. על מנת להבטיח פעילות מתמשכת ורציפה של האתר יש לכלול בדומיין סיומת לוקאלית ולאחסן את האתר בשרת מאובטח ויציב שמספק זמני טעינה מהירים.
  5. קישורים נכנסים – ככל שיופנו לאתר קישורים סמכותיים איכותיים עם טקסט מעוגן לביטויי המפתח של האתר, כך גוגל יזהה את האתר כרלוונטי ובעל תוכן איכותי עם ערך לגולש.
  6. מבנה עמוד וקוד – הפן הטכני של הקידום האורגני חשוב לאין שעור. על מנת להבטיח אופטימיזציה מיטבית ועדיפות על פני אתרים מתחרים בדירוגים של מנוע החיפוש חשוב להקפיד על כללי הכתיבה האינטרנטית, על שימוש נכון בכותרות ותגי מטא, שימוש בשפת אתר חדשנית וכדו'.
  7. וותק דומיין – וותק הדומיין משפיע באופן ניכר על הדירוג שלו במנוע החיפוש. אף על פי שצבירת וותק היא עניין של זמן, יש חשיבות גם לפרק הזמן עבורו רוכשים את הדומיין, שכן האלגוריתם של גוגל מסיק, שמי שרוכש דומיין לפרק זמן ארוך עתיד להישאר ברשת, ולכן מעניק לו קדימות.
  8. רשתות חברתיות – פעילות נרחבת ברשתות החברתיות, שנועדה להוביל תנועה לאתר, יגדילו את ערכו של הנכס הדיגיטלי העיקרי שלך.
  9. חוויית משתמש – אפשר לפרט על חוויית המשתמש ועל חשיבותה לקידום האורגני רבות, אך באופן כללי חשוב להבין, שככל שהגולש נהנה יותר באתר, כך אחוזי הנטישה של האתר נמוכים יותר וזמן השהייה באתר גבוה יותר. האלגוריתם של גוגל מבין מכך שהאתר רלוונטי לגולשים ומכיל ערך עבורם ומקדם אותו בתוצאות החיפוש.
  10. מערכת ניהול ידידותית – גרסת ניהול עדכנית לאתר הנה יעילה יותר הן עבור מנהל האתר והן עבור סורקי האתרים של גוגל.

על החשיבות של תוכן איכותי וקישורים נכנסים בקידום האורגני

מקדמי אתרים מנוסים כבר יודעים, שהנוסחה המנצחת לקידום אורגני מוצלח הוא תוכן איכותי וקישורים נכנסים.

בכל הקשור לתוכן, חשוב להקפיד על כתיבה איכותית ותקנית. התוכן צריך להיות בעל ערך לגולש, רלוונטי, עדכני ומעניין, כזה שימשוך אותו לצרוך עוד ועוד תוכן.

בחירה נכונה של התכנים, שילוב של אמצעים שונים להעברתו (סרטונים, תמונות וכדו'), הקפדה על כללי הכתיבה האינטרנטית, שילוב מושכל ונכון של מילות מפתח והעברת המסרים בצורה שמותאמת לקהל היעד היא המתכון המנצח לתוכן אתר שגוגל יתעדף בתוצאות החיפוש.

אם יש באתר שלך תוכן איכותי שעומד בכללי הכתיבה האינטרנטית וביתר הפרמטרים שציינו, חשוב שיופנו אליו קישורים מאתרים חיצוניים, שנחשבים לבעלי סמכותיות גבוהה (אתרים חדשותיים עם כמות כניסות מאוד גדולה, מוסדות אקדמיים, אתרי נישה פופולריים וכדו'). הדבר יסייע לגוגל לזהות, שהאתר שלך רלוונטי ובעל תוכן חיוני ובעל ערך.

קידום אורגני או ממומן? למה לא גם וגם?

רבים שואלים אותנו, מדוע לא ללכת על פרסום ממומן בגוגל, שמרים את האתר ישירות לראש העמוד? כולם רוצים תוצאות מהירות כאן ועכשיו, וכולם רוצים להכניס יותר כסף לעסק עוד היום, אבל חשוב לזכור, שהתוצאה המהירה היא לא תמיד האפקטיבית ביותר.

בכל הנוגע לקידום באינטרנט, אנחנו יכולים לרוץ ספרינט, ויכולים לרוץ מרתון. ומה ההבדל ביניהם כשמתרגמים זאת לקידום בגוגל? קידום אורגני הוא קידום שדורש סבלנות ואורך רוח, לקידום האורגני לוקח זמן מה לתפוס ולהביא את האתר שלך לתוצאות הרצויות, אבל מרגע שגוגל דירג אותו במיקום הרצוי התוצאה (כמובן בהמשך עבודה נקייה ואופטימיזציה) נשמרת לאורך זמן. הפרסום הממומן מעניק לך בנק הקלקות לפי תקציב מוגדר מראש, ומרגע שהבנק התרוקן, האתר שלך יפסיק להיחשף במיקומים הגבוהים, ועל כן הוא דורש השקעה כלכלית גבוהה יותר. כלומר, הפרסום הממומן עולה לכם יותר בטווח הארוך, דרושים תקציבים מידי חודש, וללא השקעות אין תוצאות! כך שאם ניקח בחשבון גם את עלות הפרסום, נראה שהפרסום האורגני זול יותר ומניב תוצאות ארוכות טווח.

הקידום האורגני מתאים למגוון רחב של עסקים, חברות או נותני שירות, לעומת הקידום הממומן, שיהיה אפקטיבי פחות עבור עסק שמוכר מוצר או שירות עם שולי רווח צרים מאוד. אנחנו ב- DIGITWOW מנוסים ובעלי ידע מקצועי ועדכני בתחום, ויכולים להתאים עבורך את חבילת הקידום שהכי נכונה לך ולעסק שלך, צוות מומחי הדיגיטל שלנו מתאים לכל עסק את סוג הפרסום שנכון לו, כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר. בוא נספר לך על כך יותר!

החובבנים יטבעו ברשת, המקצוענים ירימו את האתר שלך גבוה!

חברה לקידום אתרים שמתמחה בקידום אתרים באינטרנט תדע להביא את האתר שלך למקומות הראשונים בגוגל ולשמור על התוצאה לאורך זמן. שנות הניסיון שלנו לימדו אותנו כיצד לעשות זאת נכון, פיתחנו שיטות יצירתיות עבור מגוון עסקים, שמייצרות תוצאות ומביאות חשיפה מוכחת. לקוחותינו מגיעים מתחומים שונים ועבור כולם בנינו תוכנית אישית, שהגדילה את הטרפיק באתר והפכה גולשים ללקוחות פעילים. אנו מזמינים אותך לצאת איתנו לדרך, כי כשיש לנו מטרה, אנחנו מצליחים לקלוע בול! עם חברת DIGITWOW מובטחת לך זמינות גבוהה, שקיפות מלאה וליווי אישי, זירת האינטרנט היא גדולה, ואנחנו פה במיוחד בשבילך לצעוד איתך יד ביד ולהביא לך את התוצאות הטובות ביותר!

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן