טיפים ליצירת ווידאו שיווקי לעסקים להגדלת המחזור העסקי

כל משווק דיגיטלי מנוסה יודע, שכשמדובר בתוכן, סרטוני וידאו תופסים חשיבות רבה וחייבים להיות חלק מתמהיל השיווק של העסק. הצרכנים אוהבים את זה, ובין שזה מופיע ביוטיוב, בפייסבוק או באינסטגרם, ואפילו בדואר האלקטרוני, שיווק וידאו לעסק הנו הכרחי, ואם אתם לא מייצרים סרטונים, אתם עתידים להישאר הרחק מאחור.

הנה כמה עובדות מעניינות על נתוני הצפייה בסרטונים ברשת

  • 78% מהמשתמשים צופים בסרטוני וידאו מקוונים מידי שבוע, 55% מהגולשים צופים בהם מידי יום.
  • מומחים סבורים כי עד שנת 2022 הסרטונים המקוונים יהוו למעלה מ- 82% מכלל תעבורת האינטרנט הצרכנית.
  • יוטיוב הוא אתר הסרטונים הגדול בעולם, והוא צועד בגאווה אחרי ענקית הרשת גוגל.
  • נכון לשנת 2020, 81% מהעסקים משתמשים בסרטוני וידאו כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהם, עלייה של 63% ביחס שלשנה שעברה.
  • משתמשים מבלים 88% יותר זמן מסך באתרים שיש בהם סרטונים.
  • 97% מהמשווקים מדווחים כי הוידאו עוזר להם להנגיש מידע בצורה יעילה יותר אודות המוצרים והשירותים שהם משווקים.
  • 93% מהמשווקים מדווחים על גידול במכירות והגדלת התנועה באתר הודות לקידום חנות אינטרנטית בעזרת סרטונים.
  • 80% מהמשווקים מדווחים על הגדלת זמן השהות באתר.

אז למה לא כולם מפיקים סרטונים כל הזמן?

הפקת וידאו שיווקי לעסקים דורשת השקעה, והיא לא פשוטה כפי שהיא עשויה להישמע, ובהעדר מיומנות והבנה בשיווק בדיגיטל היא גם פחות משתלמת. למען האמת, אם אין לכם מושג איך לצלם סרטוני וידאו, כדאי שתוותרו על הרעיון, ותשקיעו לעת עתה בהכנות, למידה או בשירותיו של איש מקצוע.

מכיוון שחלקו העיקרי והחשוב של תהליך העבודה בהפקת וידאו שיווקי לעסקים קורה לפני שהמצלמה נדלקת, חשוב להשקיע בהפקה המוקדמת ובבניית אסטרטגיה ותכנון לוגיסטי של כל מה שנדרש לסרטון.

בדומה לתמונה מוצלחת, גם בסרטוני וידאו יכול להיות מצב שבו צילום ספונטני מייצר סרטון מנצח, אבל על מנת לייצר תוכן בעקביות ולחסוך בכסף, בזמן ובמשאבים, כדאי להתכונן לצילומי הסרטון ולא להסתמך על המזל.

טיפים ליצירת ווידאו שיווקי לעסקים שיגדיל את המחזור של העסק. הקטע החם של השיווק לעסקים

המדריך ליצירת וידאו שיווקי לעסקים מוצלח ב- 10 צעדים

  1. הכירו את קהל היעד שלכם

הגדרת קהלי היעד היא הצעד הבסיסי שכל משווק צריך לעשות לפני שהוא מתחיל ביצירת תוכן מכל סוג. התמקדות בקהלי יעד תאפשר לכם לייצר סרטון ממוקד ואף לקבל תובנות טובות יותר מ- Google Ads. התהליך עשוי להיות מעט מורכב, אך פנייה לקבוצת לקוחות עם מכנה משותף או תחומי עניין חופפים תאפשר ליצור מסר קולע, שיניב יחס המרה גבוה.

לעתים קרובות מידי קמפיינים שיווקיים בנויים לכלול את כולם, אך לא מביאים אף אחד, מהסיבה הפשוטה שלא ניתן לרצות את כל האנשים כל הזמן. במקום זאת, בנו את מודעת הוידאו שלכם לפרסונה הספציפית שצריכה את השירות או המוצר שאתם משווקים ופרטו כיצד הם יכולים לעזור לה.

כדי להבין טוב יותר את הרעיון של שיווק בוידאו לעסקים בהתאם לקהלי היעד, בחנו את הדרך בה תשווקו סכיני גילוח ל- 2 קבוצות מיקוד שונות: גברים ונשים. אף על פי שניתן לשווק ל- 2 הקהלים הללו את אותו המוצר, הסרטונים יהיו שונים בתכלית זה מזה.

  1. צרו מודעה ברורה

חשיבות היכרות עם קהל היעד וצמצום הקהלים היא קריטית בעת שיווק עסקים באינטרנט, אך הגדרת המסר חשובה לא פחות. במלים אחרות, אם תנסו לדחוס את כל השירותים והמוצרים שאתם מציעים ללקוח בסרטון אחד, תצרו סרטון עמוס, דחוס ואולי אפילו מבלבל. מסיבה זו חשוב שתיצרו סרטונים שונים למוצרים או לשירותים שונים. הדגמת המוצר יכולה לשפר את הסרטון ולהניב תוצאות נפלאות.

  1. הגדירו תקציב ריאלי

לאחר הגדרת קהל היעד והגדרת המסר, יש להגדיר את התקציב שעומד לרשותכם לצורך הפקת הסרטון. במסגרת חישובי התקציב חשוב לקחת בחשבון האם נדרשים שירותי תמלול או תרגום לסרטון, האם נדרשים אפקטים קוליים או ראיונות של צד שלישי.

חשוב לזכור, שסרטון באיכות גרועה עלול להסב יותר נזק מתועלת, ולכן לא כדאי להוזיל עלויות על ידי צילום סרטון מהסמארטפון. מומלץ להשקיע ולהשתמש במכשירים וציוד איכותי לקבלת איכות אודיו ווידאו ברמה גבוהה ומקצועית.

  1. כתבו את התסריט ושכתבו אותו עד לזיקוק המסר

תסריט הסרטון הוא חלק עיקרי בהפקה המוקדמת שלו, ובניגוד לאמונה הרווחת, לא כל אחד יכול לכתוב תסריט שימשוך תשומת לב ויעביר את המסר בצורה נכונה, שתוביל לתוצאות הרצויות.

  1. שלבו את רכיבי המותג בסרטון

בכל סרטון שאתם מייצרים שלבו בעדינות את רכיבי המותג והפנו את המשתמשים לקבל מידע נוסף על השירותים והמוצרים שאתם משווקים. תזכורות ידידותיות מסוג זה ישפרו את תדמית העסק ויגבירו את החשיפה למותג ולמוצרי התוכן האחרים שאתם משווקים באמצעותם.

עם זאת, היזהרו מלקדם תכנים אחרים יתר על המידה, מכיוון שזה עלול לגרום לכם לפספס את המטרה. הסוד טמון ביצירת תוכן ללא הנעות לפעולה, ולשלב קריאות לפעולה רק בתום הסרטון.

  1. מקדו את המסר הכי עוצמתי ב- 8 השניות הראשונות של הסרטון

טווח הקשב של המשתמשים מוגבל ל- 7 שניות בלבד, ולפעמים אף פחות. פירוש הדבר שאם הסרטון לא תפס את תשומת הלב של הצופים, הם יעבירו את הסרטון שלכם עוד לפני שייקחו לגימה נוספת מהקפה.

למרבה המזל, 7 השניות הראשונות של סרטון הם זמן סביר ומושלם ללכוד תשומת הלב של הצופים ולהודיע ​​להם למה הם יכולים לצפות משאר הסרטון.

אל תזלזלו בצופים שלכם וחשבו שעליכם להסביר מראש את הסרטון בהקדמה מטלטלת. כותבים רבים בוחרים לספר את הסיפור מהאמצע על מנת לבעוט את הצופים למערבולת רגשית, שתעסיק אותם מספיק זמן כדי להקשיב לסיבות שבגללן כדאי להם להמשיך לצפות בסרטון.

  1. קבעו את זמן ההרצה של הסרטון

אחד האתגרים שביצירת סרטונים הוא קביעת זמן ההרצה, שכן אף אחד לא רוצה להשקיע בסרטון שלצופים לא תהייה סבלנות לצפות בהם עד הסוף, במיוחד לאור העובדה שקיים קשר ישיר בין משך הסרטון לאחוזי הנטישה שלו, כאשר ככל שהסרטון מתארך, כך אחוזי הנטישה שלו גבוהים יותר.

להלן נתוני צפייה בסרטונים בהקשר זה:

  • למעלה מ- 68% מהצופים ימשיכו לצפות בסרטון שאורכו מקסימום 60 שניות עד סופו.
  • רק 25% יצפו בסרטון שאורך למעלה מ- 20 דקות עד סופו.
  • באופן כללי, סרטונים שאורכים בין 2 ל- 4 דקות מביאים לביצועים אופטימליים, אם הם מרתקים מספיק.
  • ככל שיורדים במשפך השיווק ניתן להאריך את הסרטונים, אם כי נדרש למקד אותם יותר.
  1. צרו קשר אישי

הקו המנחה האחרון ליצירת וידאו יעיל הוא להיות שקוף ואותנטי.

שיווק באמצעות וידאו הוא סוג יעיל מאוד של שיווק תוכן, והמטרה הסופית של שיווק תוכן צריכה להיות מנהיגות מחשבתית. במילים אחרות, אתם רוצים שהצופים שלכם יראו בכם אוטוריטה בתחומכם, ויתנו אמון במותג שלכם- לא רק במוצרים ובשירותים שלכם, אלא בכל החבילה.

אותנטיות היא דרך נפלאה להעצים את המותג שלכם ולבנות קשרים אישיים עם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם.

  1. אל תחסכו בהכנה מוקדמת

ככל שתהיו מוכנים יותר להפקת הוידאו, כך יהיה לכם קל יותר במהלכו, ותצליחו לחסוך בעלויות ובזמן שנדרש להפקתו.

הכינו מסמך מסודר, בו מפורטות כל הסצנות של הסרטון לפי הסדר. תנו לכל סצנה כותרת ופרטו את מיקום הסצנה, שעת הסצנה (יום/ לילה/ בין ערביים וכדו'), הציוד הנדרש והאנשים שאתם זקוקים להם לצורך ובמהלך הצילום- מאפרת, סטייליסטית, שחקנים, ניצבים וכו'.

במסגרת רשימה זו העריכו את הזמן שנחוץ לצילום כל סצנה, כולל פרק הזמן שנדרש להיערך לה וקחו מקדם בטיחות.

  1. בקרו בלוקיישן לפני מועד הצילום

בחינת לוקיישן לפני צילום הסרטון תאפשר לכם למזער אירועים בלתי צפויים ולהתכונן טוב יותר. אם ירד גשם והאדמה בוצית, או שבדיוק התחילו עבודות בנייה בסמוך לו תוכלו להיערך בהתאם או לבחור לוקיישן אחר, מה שיחסוך לכם הרבה מאוד משאבים, זמן, כסף ולחץ מיותר.

עכשיו אתם מוכנים ליצור סרטוני וידאו מצליחים כפי שאתם יכולים לראות, לפני שמייצרים וידאו לעסק, חשוב לקחת בחשבון גורמים רבים. עם זאת, אם טרם הוספתם ייצור סרטונים לאסטרטגיית השיווק שלכם, כדאי שתמהרו לעשות זאת.

רוצים לעשות את זה במקצועיות?

חברת Digitwow, המתמחה בשיווק עסקים בדיגיטל זמינה לתת לכם מענה מקיף ומושלם לשיווק העסק בעזרת סרטוני וידאו ובאמצעות אפיקי שיווק נוספים, ביניהם קידום אתרים, פרסום ממומן באינטרנט, שיווק ברשתות החברתיות ופרסום בפלטפורמות התוכן המצליחות ביותר בזירה הדיגיטלית.

חברתנו היא היחידה שמציעה קורס שיווק דיגיטלי אונליין באינטרנט, שמיועד לכל מי שרוצה לשווק את העסק שלו בעצמו, וכן למי שמעוניין להשתלב בתחום השיווק הדיגיטלי.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן