על הקשר הסימביוטי שלא ניתן להפריד בין שיווק ומכירות באינטרנט

שיווק ומכירות באינטרנט נתפסים לעתים קרובות כשתי ישויות נפרדות, כל אחת עם האסטרטגיות, המטרות והמדדים שלה להצלחה. עם זאת, בעלי עסקים מנוסים מבינים ששתי הפונקציות הללו קשורות זו בזו וחיוניות להנעת צמיחה עסקית. בעוד שהשקעה ביוזמות שיווק מהשורה הראשונה יכולה למשוך תשומת לב ולייצר לידים, היכולת להמיר לידים אלה ביעילות ללקוחות משלמים נמצאת בתחום של המכירות.

זה לא נדיר שעסקים משקיעים משאבים משמעותיים במאמצי השיווק ומחפשים כל הזמן עוד דרכים לשיווק עסק, החל מיצירת אתרים מרתקים וניהול חשבונות מדיה חברתית ועד השקת קמפיינים ממוקדים. עם זאת, למרות המאמצים הללו, הם עלולים שלא להגיע אל יעדי ההכנסה שלהם או שלא להמיר את זרם הפניות לעסקאות, מה שמחייב את בעל העסק לבחון של האפקטיביות של תהליך המכירה.

נדגיש, גם אם בחרתם פלטפורמה לבניית אתרים שגוגל אוהב לקדם, השקעתם באסטרטגיית שיווק ותוכן, יצרתם נכסים דיגיטליים ממירים, יצרתם סרטונים מדהימים וכיסיתם את הפן השיווקי מכל הכיוונים, ללא יכולת לסגור עסקה, אתם לא תממשו את הפוטנציאל של ההשקעה האדירה שהשקעתם. לא חבל?

 

למה אי אפשר להפריד בין שיווק ומכירות באינטרנט

שיווק ומכירות באינטרנט חייבים ללכת יחד

שיווק ומכירות באינטרנט הולכים יד ביד, כאשר כל אחד ממלא תפקיד מרכזי במסע הלקוח. השיווק משמש כנקודת המגע הראשונית, לוכד את העניין של לקוחות פוטנציאליים ומושך אותם למשפך המכירות. עם זאת, באחריות בעל העסק או צוות המכירות לטפח לידים אלה, לבנות אמון, לטפל בהתנגדויות, ובסופו של דבר להנחות לקוחות פוטנציאליים לקראת ביצוע רכישה.

זה אומר, שלא מספיק לדעת כמה עולה פרסום בגוגל, וכמה לידים הוא יכול להביא, כי לא פחות חשוב הוא להצליח לכבוש את הלידים שמגיעים בעקבות הקמפיין ולסגור עסקה.

שורה התחתונה, אתם לא צריכים לבחון רק מהי עלות פרסום בפייסבוק, אלא כמה תוכלו להרוויח מהפרסום ואיך תוכלו להרוויח ממנו יותר!

 

למה כל כך חשוב להשקיע במיומנויות המכירה?

כדי שעסקים ישגשגו, חיוני להכיר בקשר הסימביוטי בין שיווק ומכירות באינטרנט. הנה הסיבות לכך שהשקעה במיומנויות מכירה היא קריטית בדיוק כמו יישום אסטרטגיות שיווק חזקות:

  1. המרה היא המפתח – בין אם אתם משקיעים בשיווק עסק בפייסבוק, בגוגל או בכל פלטפורמה אחרת, מאמצי שיווק עשויים ונועדו לייצר לידים, אבל היכולת של צוות המכירות או בעל העסק להמיר את הלידים האלה ללקוחות משלמים היא שבסופו של דבר מניבה הכנסות. טכניקות מכירה אפקטיביות כגון הקשבה פעילה, תקשורת משכנעת ובניית מערכות יחסים מסייעות לסגירת עסקאות ולמקסום הזדמנויות מכירה.
  2. אינטגרציה חלקה - כדי להשיג תוצאות מיטביות, מאמצי השיווק והמכירות חייבים להיות משולבים בצורה חלקה. על ידי התאמת מסרים לתוכנית שיווק דיגיטלית, מיקוד ויעדים בשתי הפונקציות, עסקים יכולים ליצור חווית לקוח מגובשת המטפחת אמון ומעודדת המרה.
  3. מקסום החזר ROI - השקעה בהדרכה ופיתוח מכירות מניבה תשואות מוחשיות על ידי ציוד צוותי מכירות במיומנויות ובטכניקות הדרושים כדי לנצל לידים שנוצרו בשיווק. על ידי שיפור שיעורי ההמרה ויחסי הסגירה, עסקים יכולים למקסם את התשואה על השקעות השיווק שלהם ולהאיץ את צמיחת ההכנסות.
  4. יכולת הסתגלות וזריזות - צוותי מכירות חייבים להיות זריזים, בעלי יכולת הסתגלות ומסוגלות להגיב לדינמיקה המשתנה של השוק, העדפות לקוחות ואילוצי תחרות. על ידי השקעה בהדרכה ופיתוח מתמשכים, עסקים יכולים להבטיח שצוותי המכירות שלהם יישארו זריזים ומצוידים לנווט בנסיבות משתנות ביעילות.
  5. גישה ממוקדת לקוח - בסופו של דבר, מאמצי השיווק והמכירות צריכים להיות מונחים על ידי גישה ממוקדת לקוח. על ידי הבנת הצרכים, נקודות הכאב וההעדפות של קהל היעד שלהם, עסקים יכולים להתאים את טקטיקות המסרים והמכירות שלהם כדי להדהד עם לקוחות פוטנציאליים ולהניע מעורבות משמעותית.

 

איך עושים את זה נכון?

כשבוחנים כיצד לשפר את מיומנויות המכירה בעסק, חשוב להבחין בין עסק שבו בעל העסק מבצע את המכירות לבין עסקים שנעזרים בצוותי מכירות.

בואו ניקח לדוגמה מעצב גרפי עצמאי. למרות שיש לו כישורי עיצוב יוצאי דופן ותיק עבודות מדהים המוצג באתר האינטרנט שלו, הוא עשוי להתקשות להשיג לקוחות חדשים באופן עקבי. בתרחיש זה, חידוד כישורי מכירות הופך הכרחי. ייתכן שהמעצב יצטרך לשפר את יכולתו לזהות ולהכשיר לידים, להעביר ביעילות את הערך של השירותים שלו, לנהל משא ומתן על תנאים ולסגור עסקאות. על ידי השקעה בהדרכת מכירות ואימוץ גישת מכירה פרואקטיבית, המעצב יכול להפוך פניות ללקוחות משלמים, ובכך להניע את הצמיחה העסקית.

לעומת זאת, כאשר מדובר בקמעונאי רהיטים שמעסיק נציגי מכירות הן באולמות התצוגה והן בטלפון או באתר כדי לסייע ללקוחות ברכישות שלהם, המצב קצת שונה. בעוד שלעסק עשוי להיות זרם קבוע של תנועה רגלית ופניות נכנסות, האפקטיביות של צוות המכירות משפיעה ישירות על הביצועים שלהם. הכשרת נציגי המכירות להצטיינות בידע על המוצר, מעורבות לקוחות, טיפול בהתנגדויות וטכניקות סגירה היא בעלת חשיבות עליונה. על ידי מתן הכשרה ותמיכה מתמשכים, העסק יכול להעצים את צוות המכירות שלו לספק חוויות לקוח יוצאות דופן ולהניע שיעורי המרה גבוהים יותר, מה שמוביל להגדלת המכירות ולשביעות רצון הלקוחות.

אגב ב- Digitwow, המתמחה בשיווק דיגיטלי ופרסום בגוגל לעסקים קטנים וגדולים, לא מסתפקים בקמפיינים מוצלחים. מה שמייחד אותנו הוא הגישה המקיפה שלנו, שמתרחבת מעבר לשיווק וכוללת אופטימיזציה של מכירות. מתוך זיהוי הקשר הבלתי נפרד בין שיווק ומכירות, אנו מציעים פתרונות מותאמים לשיפור יכולות המכירה של עסקים, החל מיזמים בודדים ועד ארגונים גדולים.

הסינרגיה בין שיווק ומכירות אינה ניתנת להכחשה, ואנו מכירים בכך. אנו מעודדים את לקוחותינו לתעדף את שני ההיבטים הללו כדי להשיג צמיחה עסקית מתמשכת. עם השילוב הנכון של אסטרטגיות שיווק משכנעות ומיומנויות מכירה חזקות, הצלחה היא לא רק ברת השגה אלא בלתי נמנעת. באמצעות הדרכה אסטרטגית ותמיכה ממומחי הסוכנות שלנו, עסקים יכולים לנצל את מלוא הפוטנציאל שלהם, להגדיל הכנסות ולשגשג בנוף תחרותי יותר ויותר. אז בפעם הבאה שתבקשו הצעת מחיר שיווק דיגיטלי, אל תשקלו רק כמה אתם מוציאים, הקדישו זמן ומשאבים לחלק שלכם בהחזר ההשקעה ואל תפחדו מהשורה התחתונה, שהיא לחתום את העסקה עם הלקוח.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן