אילו אפיקי שיווק דיגיטלי מומלצים לעסקים בתקופת הקורונה

נגיף הקורונה והמשבר העולמי פגע כמעט בכל תחומי המשק, ובעסקים בפרט. הסגרים, הבידוד, צמצום כמות העובדים ועוד פגעו כולם בכוח הקנייה, מה שהוביל לירידה משמעותית של כוח הקנייה ולהפסדים אדירים, שאת חלקם אנו רק מתחילים לראות.

נראה שהקורונה לא מתכוננת לעזוב אותנו בקרוב, וכל עסק, קטן או גדול, חייב לייצר נוכחות על ידי שיווק עסקים באינטרנט.

על החשיבות של שיווק דיגיטלי בתקופת הקורונה, אסטרטגיות השיווק המומלצות וטיפים שכל משווק או בעל עסק חייב להכיר.

למה זה כל כך חשוב?

  • שיווק דיגיטלי מתחזק ומחזק את תדמית העסק
  • הוא שומר על המותג בתודעה של הקהל
  • הוא מעודד מכירה אונליין או הזמנת משלוחים מהחנות ומייצר תנועה עסקית

למה שיווק דיגיטלי בתקופת הקורונה הרבה יותר קל?

לא טעינו ולא התבלבלנו, עכשיו זה הזמן הטוב ביותר לייצר נוכחות דיגיטלית. אף על פי שרבים עשו את המעבר לשיווק דיגיטלי, רבים לא מצליחים לגייס תקציבי שיווק, כך שהתחרות יורדת, ורק החזקים צפויים לשרוד. אבל מה שרבים לא יודעים הוא, שכפי שכוח הקנייה של הלקוחות ירד, כך גם כוחם של המפרסמים, מה שאומר, שירידת מחירים מתבטאת גם באפיקי השיווק שרלוונטיים לעסקים, או לפחות בחלק מהם.

אילו אפיקי שיווק דיגיטלי מומלצים לעסקים בתקופת הקורונה?

אפיקי שיווק דיגיטלי בתקופת הקורונה שכדאי לעסקים לפרסם בהם לא השתנו- גוגל ממומן, גוגל אורגני, פייסבוק, אינסטגרם, טאבולה ומיילים היו ונותרו אפיקי שיווק עוצמתיים, אולם מה שהשתנה הוא אסטרטגיות השיווק, שהפכו להיות קצת יותר אישיות (ולא כדי להתריס נגד חוק 2 המטרים).

אסטרטגיות השיווק החדשות בגוגל הממומן

הקידום הממומן בגוגל תמיד היה נכון לעסקים, ובמיוחד לצורך קידום מכירות וחדירה עוצמתית לזירה הדיגיטלית. אם רק עכשיו בניתם אתר אינטרנט אתם חייבים לכלול מודעות גוגל ממומנות בתמהיל השיווק שלכם, שיעזרו לכם לחדור לתודעה, להביא לשיפור יחס המרה בגוגל אדס ולקבל חשיפה עד שהאתר שלכם יזכה לדירוגים גבוהים על ידי קידום אורגני.

פרט לכך, אם אתם מוכרים אונליין מוצרים, אין דרך טובה יותר מפרסום מודעות בגוגל, שמאפשרות לכם להציג מוצר עם מאפיינים שונים, כולל דגם, צבע, מידה, מחיר ועוד.

היתרון האדיר בפרסום בגוגל ממומן בימים אלו הוא, שהתחרות ירדה, והיום ניתן ליהנות מהקלקות במחיר הרבה יותר זול מאשר בעבר.

אך אם אתם רוצים לקבל חשיפה משמעותית ותוצאות מקסימליות ממסע הפרסום שלכם כדאי לכם לייצר סרטונים. זה המקום לציין 3 עובדות מעניינות:

  1. 80% מהתעבורה ברשת כוללת סרטונים- סרטוני תדמית, ביקורות, מדריכים ועוד.
  2. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והפופולרי ביותר, והוא מקדם סרטוני יוטיוב לראש תוצאות החיפוש.
  3. יוטיוב היא מנוע החיפוש ה- 3 בגודלו בעולם, ומידי שעה עולים בו 500 שעות וידאו חדשות!!!

מיותר לציין שמי שלא שם, כאילו לא קיים, אבל הנה הזכרנו, שלא תגידו לא ידענו.

Digitwow - טיפים לשיווק דיגיטלי בתקופת הקורונה

אסטרטגיות השיווק החדשות בקידום האורגני

רבים סבורים שהקידום האורגני מתבסס על תוכן, וזה נכון, אבל לא מדויק. מה שרבים לא מודעים לו הוא העבודה שמתבצעת מאחורי הקלעים של הקידום האורגני.

מקדמי אתרים נוהגים לקרוא לזה אופטימיזציה למנוע החיפוש, אבל מילה אחת ואינספור פעולות ליישומה. בדרך כלל הם מתכוונים לרכישה, בנייה והחלפה של קישורים, אבל לפני שתבזבזו על זה את מרבית תקציב הקידום שלכם, כדאי שתשקיעו במתכנת שיודע לנקות את הקודים באתר, מה שיאפשר לכם למקסם ולהעצים כל פעולת קידום שעשיתם או שתעשו מעתה ואילך.

פרט לכך, עדיין תצטרכו לדאוג לתוכן, אך במקום לייצר 50 מאמרים קצרים, הגיע הזמן לפרסם מאמרים אינפורמטיביים שמעניקים ערך לגולש ומכסים הרבה מילות מפתח והרבה שאילתות.

אל תשכחו לשלב בתכנים שלכם הרשמה לרשימת התפוצה שלכם ופעולות נוספות לקידום מכירות של העסק שלכם.

ואם זה לא היה ברור, קידום מקומי הוא הוא התפוח אדמה הלוהט של הקידום האורגני היום, תנו בראש!

רוצים לדעת מה זה קידום אורגני? בקרו כאן!

תוכן רלוונטי ותואם לרוח התקופה

נצלו את סדר היום הציבורי ורתמו אותו לטובתכם. על ידי יצירת תכנים שקשורים לקורונה תצליחו לייצר תנועה ומודעות ולענות לשאילתות רבות שהגולשים מחפשים עבורן תשובות. כך לדוגמה עורך דין יכול לפרסם מאמר על פיטורים לא חוקיים בימי הקורונה או זכויות עובדים בחל"ת, ומצד שני, מאמני כושר יכולים לפרסם סרטונים עם תרגילים לאימון ביתי או מאמר לשמירה על תזונה בריאה בימי הסגר.

טאבולה היא אחת מפלטפורמות התוכן הפופולריות שיכולה לתת למאמרים מהסוג הזה חשיפה נרחבת מאוד ולייצר תנועת גולשים ישירות לאתר העסק.

שיטות השיווק הפרסונליות שיגרמו ללקוח להגיש קרוב למותג יותר מאי פעם

הקשר הבינאישי אבד לנו בחודשים האחרונים, וכולם צמאים לקרבה, יחס ואינטימיות במידת מה.

בזמן שפרסום מודעות שפונה לקהל רחב מצליח לייצר לכם חשיפה ונוכחות, אתם חייבים להגיע לכל לקוח פוטנציאלי או לקוח קיים באופן אישי, כי חשוב שהוא ידע, שגם כעת, יותר מתמיד, אתם כאן בשבילו.

על ידי שליחת מיילים, הודעות מסנג'ר, וואטסאפ ו- SMS תצליחו להזכיר לקהל שלכם באופן אישי את השירותים המיוחדים שלכם- משלוחים, עמדות איסוף עצמי וכדו', להעניק הטבות ולפרסם עדכונים, חדשות ומבצעים מיוחדים.

חשוב לדעת, שכוח הקנייה של הקהל ירד, מה שגורם להמרות ולרכישות להתמהמה, אך בדיוק מהסיבה הזו עליכם להתמיד בפעולות השיווק שלכם באפיקים אלו ולשמור על קשר יציב ועקבי עם הקהל שלכם.

הישארו בתודעה, חזקו את המותג, השקיעו בתוכן ושווקו במתינות.

כשכולם בסגר תמצאו אותם במקום אחד - ברשת החברתית

המשבר הרחיק אותנו זה מזה ומנע מאתנו להיפגש פנים מול פנים, אבל גרם לכך שנחבור זה לזה בעוצמה רבה יותר דרך הרשתות החברתיות.

זה מהשעמום, זה מחוסר הברירה, זה מהחיפוש אחר החברה או מקום המפלט, אבל אם אתם לא מנצלים את זה, אתם מפספסים ובענק.

שיווק בפייסבוק ובאינסטגרם בתקופה זו יוצר תחושת שייכות חברתית יותר מאי פעם. ההזדהות, ההתמודדות המשותפת והמכנה המשותף גדלים, ויחד עם הצורך בחברה נוצר כר פורה לפרסום ש"תוקף" את השיווק שלו ממקום חדש- חומל, מאחד, מלכד וכזה שדורש מהעסק שלכם להיחשף. אל תחששו לדבר על כך שהמשבר פגע גם בכם, צרו קשר ישיר עם קהל הלקוחות שלכם ותמכו בהם, ספרו להם שאתם כאן בשבילם, והם יהיו שם בשבילכם בחזרה.

באשר לקמפיינים שהתחלתם להריץ לפני ימי המשבר- אל תילחצו. היתרון ברשתות החברתיות הוא שניתן לשנות את הקמפיין תוך כדי תנועה. נצלו זאת כדי למנן את כמות הפרסומים ולהריץ את הקמפיינים הרלוונטיים לקראת הימים שלאחר הסגר, כך שתצליחו לייצר אפקט חיובי ותשיגו את מטרות הקמפיין.

גם ברשתות החברתיות הרבה מפרסמים נטשו את הספינה, מה שגרם לירידה בעלויות הפרסום ולתחרות קטנה יותר- נצלו זאת! צמצמו את מספר המודעות, שפרו אותן והתמקדו בתוכן.

טיפים אחרונים לשיווק העסק בימי הקורונה

  • נצלו את התקופה הזו לחיזוק וביסוס הנכסים הדיגיטליים שלכם.
  • שדרגו את מערכי השירות שלכם ללקוחות- צ'אט בוטים, מענה טלפוני, משלוחים וכדו'.
  • השקיעו בתוכן איכותי שיעבוד בשבילכם גם בימים שלאחר המשבר.
  • עכשיו יותר מתמיד- הישארו אותנטיים!
  • שפרו את חווית המשתמש באתר- אם הלקוח לא מגיע עד לעסק הפיזי שלכם, דאגו שחווית המשתמש שלו תהיה לא פחות ממושלמת.
  • זהו נקודות מגע חדשות עם לקוחות כמו חיפושים קוליים לדוגמה ופתחו טכנולוגיות בהתאם.
  • קידום חנות אינטרנטית דורש אסטרטגיות ייחודיות לענף זה. היעזרו באנשי מקצוע על מנת להגיע לתוצאות מיטביות.
  • העזרו בחברה לקידום אתרים למרבית העסקים אין את הזמן, הידע או הכלים לעשות זאת בכוחות עצמם. אם אתם בכל זאת רוצים לעשות זאת לבד, תוכלו להירשם לקורס שיווק דיגיטלי אונליין, בו תלמדו את כל הטכניקות והשיטות שיעילות לעסק שלכם.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן