החלטתם שאתם טובלים רגליים בזירה הדיגיטלית לשיווק העסק? התכוננו להירטב!

שיווק עסק מתחיל בהכרת עקרונות השיווק בזירה הדיגיטלית.

האינטרנט כבר מזמן הפך לאפיק דומיננטי בשיווק עסקים, והוא מציע מגוון רחב מאוד של דרכים לעשות זאת. אף על פי, שלא כל אפיקי השיווק מתאימים לכל סוג עסק, חלק מהם מציעים ממשק מאוד ייחודי או יתרונות בולטים, שהופכים אותם לאפיקים מועדפים בקרב אינספור מפרסמים בארץ ובעולם.

לפניכם המדריך לשיווק עסקים בעידן הדיגיטל. מה תמצאו כאן?

  • 5 עקרונות לשיווק עסקים בדיגיטל
  • הסיבות לכך ששיווק מפה לאוזן ונטוורקינג אינם מספקים
  • אפיקי השיווק שכדאי לכם להשקיע בהם
  • הדרך שתכשיר אתכם להיות מאסטרים בשיווק העסק שלכם

5 עקרונות השיווק בדיגיטל

כמו בכל תחום שיווק, גם בזירה הדיגיטלית ישנם חוקים, שיעזרו לכם גם להניב תוצאות טובות יותר, אך גם לגרום לרשת ולגולשים לאהוב אתכם יותר. לפניכם 5 עקרונות שכדאי להכיר ושווה לעבוד על פיהם.

  1. פילוח שוק: להבדיל משיטות שיווק מסורתיות שפונות למכנה המשותף הנמוך ולקהלים רבים במסגרת קמפיין אחד, בדיגיטל שיווק עסקים נעשה באופן ממוקד לקהלים מפולחים ובאמצעות מספר קמפיינים או מודעות שונות. כדי לשווק באינטרנט עליכם להכיר היטב את קהלי היעד שלכם על מאפייניהם והצרכים שלהם, ולהתאים לכל קהל מודעה שמכוונת ישירות אליו.
  2. אופטימיזציה: שיווק לעסקים בדיגיטל דורש אופטימיזציה לאפיק השיווק שבו מפרסמים. לצורך העניין, אם אתם מקדמים את אתר העסק בגוגל, עליכם ליצור תשתית שתאפשר לו להתקדם במעלה הדירוג של גוגל ותקל על הגולשים שמחפשים את השירותים או המידע שבאתר להגיע אליו.
  3. ניתוח ושיפור התוצאות: שיווק דיגיטלי מאפשר לאמוד את הצלחת הפרסומים תוך כדי תנועה ומעניק נתונים מדויקים באשר לנתוני חשיפה, כמות המרות ועוד. על ידי ניתוח הנתונים הללו ניתן לשפר את הקמפיין, עוד בהיותו באוויר וכך להשיג תוצאות טובות יותר מכל מאמץ שיווקי בדיגיטל. זיהיתם מודעה שלא מניבה תוצאות? אתם יכולים להחליף אותה באחרת. שיווקתם מוצר בהצלחה ונגמר לכם המלאי? תוכלו לבחור לעצור את הקמפיין ולחסוך כסף.
  4. תוכן הוא המלך: והוא גם המפתח להצלחת קמפיין שיווק במדיה דיגיטלית, ובלעדיו עדיף לוותר על כל מאמצי השיווק ברשת. כשאומרים תוכן הכוונה היא לתוכן המוזן לתוך מודעות פרסום שונות, כותרות מושכות ומסקרנות, לתוכן עם ערך לגולש לתוך האתר, מקורי וכזה שמשאיר לגולשים טעם של עוד. בין אם תבחרו בפרסום סרטונים ומדריכים או במודעות פרסום, עליכם תמיד לשים את הדגש על תוכן רלוונטי, מונגש, ענייני ושעונה למטרות ולצרכים של קהלי היעד שלכם!
  5. חוויית משתמש: האופן שבו הגולשים חווים את הפרסומים שלכם עשוי להשפיע באופן דרסטי הן על הצלחת הקמפיין והן על היענות הגולשים לפעולות השיווק. כשמדברים על חוויית משתמש (בכמה משפטים) הכוונה היא לטעינה מהירה של דפי אתר, דף סליקה קצר ובטוח בדף הנחיתה, נראות ומיתוג דיגיטליים, התאמה למכשירים השונים (רספונסיביות) ועוד.

למה שיווק עסקים מפה לאוזן ונטוורקינג לא מספיקים לשיווק העסק?

אף על פי שאלו אפיקי שיווק עסקי נפלאים, שעושים שירות טוב לכל סוג של עסק, אין בהם די כדי להביא את העסק שלכם להצלחה, מכיוון שיש להם חיסרון אחד משמעותי – השיטות האלו מוגבלות ברדיוס גאוגרפי, ומוגבלות למעגלי לקוחות ספציפיים. אומנם שיווק מקומי הנו חשוב מאוד לעסק, אך בהשוואה לשיווק עסקים באינטרנט, כמות הלקוחות שעסק מסוגל לצבור בשיטות הללו היא כמו טיפה בים.

אז באילו אפיקי שיווק דיגיטלי כדאי להשקיע?

לפניכם רשימה של אפיקי השיווק הפופולריים ביותר בקרב עסקים ברשת לשנת 2020! לכל אחד מהם יתרונות משלו, וייתכן שחלק מהם מתאימים לכם יותר מאחרים.

פרסום ממומן בגוגל (PPC):

קידום באמצעות פרסום ממומן בגוגל מתאים למטרות שונות. העיקריות שבהן: החדרת מוצר חדש לשוק, פרסום אירוע מכירות או השקה, חשיפה והגדלת תנועה באתר אינטרנט חדש, קידום אפליקציה וקידום מכירות.

על מנת להצליח בשיטה זו נדרש חקר מילות מפתח, קריאייטיב חזק, עמידה בסטנדרטים שמציב גוגל כמו מספר תווים במודעה ודף נחיתה ברמה מאוד גבוהה. היתרונות של השיטה הם שניתן לקבל חשיפה מאוד גבוהה ובאופן מיידי ומשלמים רק עבור הקלקות שהקליקו הגולשים.

גוגל אורגני (SEO):

קידום אתרים באינטרנט בשיטה האורגנית הוא שיטת הקידום האפקטיבית יותר בטווח הארוך (החזר השקעה מאוד גבוה יותר מכל אפיק שיווק) לשיווק אתר אינטרנט, וכמו קודמתה, גם היא מתבססת על חקר מילות מפתח יסודי. פרט לכך, המפרסם נדרש לבנות תוכן באופן עקבי ותדיר, כשמטרת הפעולות שלו היא אחת- להוביל את האתר למקומות הגבוהים בגוגל לאורך זמן. לכן זו השיטה הטובה ביותר עבור מי שמבקש תוצאות לטווח הארוך.

אומנם השיטה דורשת מהמפרסם אורך רוח, מכיוון שבהשוואה לפרסום הממומן את תוצאותיה לא ניתן לראות בן לילה, אך מצד שני ניתן לומר שכל שיטת שיווק אחרת שנוקטים בזירה הדיגיטלית יכולה לשרת את השיטה הזו, להשתלב בה וכך לסייע לקידום תוצאותיה.

פרסום ברשתות החברתיות:

פרסום בפייסבוק לעסקים הפך לאחד מאפיקי השיווק הפופולריים וחלק מתמהיל השיווק של כל חברה, ארגון ועסק, אך מאז שפייסבוק רכשה את אינסטגרם, הפרסום בשתיהן יחד אפקטיבי יותר ומניב הצלחה גדולה הרבה יותר, שכן הוא מאפשר למפרסם להיחשף לקהלים סופר ממוקדים (ממש כמו כפפה ליד) נוספים דרך ממשק ניהול אחד.

אף על פי שהרשתות המובילות בארץ ובעולם נתמכות על ידי ממשק ניהול אחד, הקהלים המאפיינים את הפלטפורמות הללו מעט שונים בחתך הגילאים, תחומי העניין, הרגלי הרכישה ועוד, ולכן כדאי לרוץ על פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם במקביל עם מודעות שמיועדות לקהלים באופן ספציפי.      

הממשק של פייסבוק ואינסטגרם כל כך עוצמתי, מוצלח וחכם, שהוא מאפשר למפרסם גם לפלח את קהלי היעד של מודעות הפרסום, גם לבצע אופטימיזציה לאורך הקמפיין וגם לחשוף את המודעות לגולשים דומים במאפייניהם לגולשים שהקליקו עליהן. האפשרות הזו פותחת בפני המפרסם פתח ליחסי המרה גבוהים במיוחד, אך כדי להגיע לקמפיין מוצלח ברמה כל כך גבוהה, כדאי להיעזר בסוכנות שמתמחה בקידום עסקים ברשתות חברתיות שכן הם ידעו לבנות סוגים שונים של קהלים ממקורות שונים מה שיביאו לתוצאה אחת חד משמעית= מקסימום תועלת במינימום עלות! ולתוצאה כזאת נדרש ניסיון של שנים רבות.

מה חיוני לבעל עסק שמפרסם ברשתות החברתיות לדעת על שתי הפלטפורמות המדהימות האלו?

פרסום בפייסבוק:

מתמקד בפרסום תוכן טקסטואלי. אף על פי שניתן לקדם בו באופן מוצלח גם סרטונים, הוא מתמקד בתוכן שנכתב עבור הגולש, ופחות בתוכן ויזואלי (בהשוואה לאינסטגרם).

סוגי הקמפיינים שניתן להריץ בפייסבוק (ורלוונטיים גם לאינסטגרם):

✔️קמפיין טראפיק, שנועד להפנות גולשים לדף נחיתה או אתר אינטרנט

✔️קמפיין לידים, שמעודד את הגולש להשאיר פרטים

✔️קמפיין מעורבות, שמגדיל את האינטראקציה עם הגולשים

✔️קמפיין הודעות, שיוצר אינטראקציה עם הגולש באמצעות המסנג’ר

✔️קמפיין צפיות וידאו, שמעודד צפייה בסרטונים ויוצר חשיפה נרחבת

✔️קמפיין חשיפה, שנועד לחשוף מודעה באופן נרחב ללא תלות במעורבות הגולשים

✔️קמפיין התקנת אפליקציה, שנועד להגדיל את כמות ההורדות שלה

כל סוג של קמפיין בפייסבוק מתוכנת עם objective שונה ולכן בעל מקצוע מנוסה יידע לנתב את הקמפיין המתאים בהתאם ליעד העסקי שהציב בעל העסק.

רוצים ללמוד איך לקדם דף עסקי בפייסבוק? לחצו כאן.

פרסום באינסטגרם:

הפרסום באינסטגרם מיועד לכל עסק שמצטלם יפה, הווה אומר מסעדות, חנויות אפנה, חברות קוסמטיקה, אנשי מקצוע מתחום האופנה, הסטיילינג, הטיפוח והיופי, צלמים, אתרי נופש ועוד.

היתרון האדיר שבפרסום באינסטגרם הוא, שזו הרשת החברתית הפופולרית ביותר בקרב בני הנוער והמועדפת בקרב נשים בגילאי 20-45, לכן אם קהל היעד של העסק הוא צעיר, סביר להניח שחלק מהאסטרטגיה תהיה לתקוף את האינסטגרם עם פרסומים מתאימים.

לינקדאין:

הרשת החברתית העסקית שמיועדת לשיווק עסקים B2B, שכן היא מקשרת בין אנשי מקצוע מתחומי עיסוק שונים, לרבות חברות הייטק, תכנה, שיווק, משאבי אנוש, פיתוח ומחקר, עורכי דין, רופאים, מטפלים ועוד.

סוגי הקמפיינים שניתן להריץ בלינקדאין כוללים קמפיינים לקידום תוכן, דפי נחיתה או סרטונים, וכן קמפיינים להשארת פרטים, לדיוור ישיר או לקידום שיחות.

ניהול מוניטין באינטרנט:

אף על פי שניהול מוניטין הוא לא פלטפורמת שיווק, הוא מהווה חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של כל עסק שמתחזק נוכחות דיגיטלית.

ניהול מוניטין באינטרנט מתנהל באופן זהה לקידום אורגני בגוגל (הזנה של תוכן), אך מטרותיו הן להרחיק אזכורים שליליים מעיניהם של הגולשים, כאלו שפוגעים במוניטין של העסק, כמו ביקורות שליליות, שיימינג וכדו’, ובמקביל לקדם אזכורים חיוביים.

במסגרת ניהול המוניטין כלול תחום ניהול המשברים, שבא לסייע לעסקים להתנהל בחכמה מול פרסום שלילי ולמנף כל פרסום לטובת העסק.

אאוטבריין וטאבולה:

פלטפורמות המלצות התוכן שעושות חיל בארץ ובעולם ומצליחות לייצר חשיפות לאינספור מפרסמים על ידי כתבות תוכן שמתפרסמות באתרים גדולים כמו וואלה ו- YNET, הן בין ערוצי השיווק החזקים ביותר שקיימים כיום בזירה הדיגיטלית.

הפלטפורמות הללו מוכיחות את יעילותן הן עבור כתבות תוכן והן עבור סרטוני וידאו או פודקאסטים שפונים לקהלים רחבים, אך פחות מומלצות עבור תוכן שמיועד לקהל יעד ספציפי.

הגיע הזמן לקפוץ ראש לתוך הזירה הדיגיטלית

ברוכים הבאים, אתם מוכנים לצעוד בשבילי השיווק הדיגיטלי.

גם אם טרם התחלתם בצעדי השיווק הראשונים שלכם וגם אם אתם כבר כרישי שיווק, בין אם אתם מעוניינים בשיווק עסק חדש או וותיק, תמיד מומלץ להיעזר בחברה מקצועית, שמתמחה בשיווק באינטרנט לעסקים ובניהול מוניטין דיגיטלי, ויכולה לדייק את התוצאות שלכם ולהשיג עבורכם תשואה גבוהה יותר עבור ההשקעה שלכם.

רוצים לעשות זאת לבד?

רוצים להתקדם ברשת בכוחות עצמכם? זה בסדר לעשות זאת בתור התחלה! באפשרותכם להפוך למאסטרים בשיווק העסק שלכם. קורס שיווק דיגיטלי ב- 3 מסלולים לבחירתכם יכול ללמד אתכם איך לשווק עסק באמצעות שיטות השיווק שעובדות מניסיוננו היום יומי בדיגיטל בעבודה על לקוחותינו, בהתאמה לנישה שבה אתם פועלים ולדרישות ולצרכים של העסק שלכם. הקורס נמשך מספר שבועות בלבד, וכבר במהלכו אתם תלמדו כיצד ליישם את השיטות ואת עקרונות השיווק שציינו, כך שבתום הקורס תהיו המשווקים הטובים ביותר של העסק שלכם.

לפרטים נוספים והרשמה: קורס שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים.

👇מעוניינים במידע נוסף לקידום העסק שלכם – השאירו פרטים 👇

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?
צרו קשר עכשיו ונצא לדרך: