כל מה שלא נאמר על קידום אורגני מקצועי וחיזוי ההצלחה

דירוגים ראשונים בתוצאות החיפוש, הערכות תעבורה והחזר ROI לעיתים נראים כמו הבטחות שסוכנויות קידום זורקות לאוויר כדי לפתות לקוחות פוטנציאליים לעבוד איתן. זה לא אומר שלא ניתן לחזות אותם. ההבדל בניואנסים הקטנים, ואם אתם יודעים מה אתם עושים, אתם יכולים להיות גם חזאים טובים. על קידום אורגני מקצועי מנקודת מבט חדשה לגמרי.

למה לדירוגים של גוגל לוקח זמן להיתפס?

דירוג של אתר חדש יכול לקחת זמן מה. כל מי שפנה אי פעם לסוכנות SEO יודע, שזה מצריך אורך רוח. בדרך כלל זה לוקח חודשים, לפעמים שנים, יש ברי מזל שזה תופס אצלם תוך מספר שבועות, אבל אי אפשר באמת לחזות את הזמנים, כי גם אם ללקוח יש אתר גדול ומילות מפתח מקודמות, עדיין מתמודדים עם תחרות גדולה, כוונת משתמש וחוקי נישה אליהם כל אתר משתייך. בשל האיזון שנדרש לעשות בין המרכיבים הללו, מקדם האתרים נדרש לא אחת לתעדף או להקריב אלמנטים בהתבסס על יעדים קצרי טווח ולא היעדים ארוכי הטווח.

בנוסף, גוגל צמצם את כמות המשבצות האורגניות, ואלו נדחפות בין ומתחת לאלו הממומנות.

והרף ממשיך לעלות. המתחרים הישירים והעקיפים ברשת נעשים חכמים יותר ומוציאים יותר כסף על קידום אורגני מקצועי, מה שהופך את המרוץ לפסגה לקשה יותר. אתגרים אלו ישפיעו על דירוג מכל סוג, ולא רק על הדירוג של גוגל. זה טבעי. ובמהלך החודשים והשנים הקרובים, זה עשוי להחמיר.

קידום אורגני מקצועי  - איך לחזות הצלחה בצורה מהימנה?

היתרון העיקרי של קידום אתרים אורגני ועבודה עם מאות חברות במהלך 12 השנים האחרונות במגוון מרחבים ונישות הוא, שלמדנו לזהות דפוסים ולראות בצורה מהימנה מה עובד ומה לא, כדי לייצר תוצאות באופן עקבי לאורך זמן. זאת בניגוד למה שעובד פעם אחת, עבור חברה אחת, בהקשר אחד מאוד ספציפי, כי הם הצליחו לנצל איזשהו ארביטראז' זמני לטובתם. זה הוביל לשיטת עבודה ייחודית שאנו משתמשים בה, המסייעת בהפחתת סיכוני SEO ותכנון תוכן, כך שאנו  מתמקדים רק במה שמניב תוצאות.

להלן 5 קריטריונים בהם אנו מתמקדים במסגרת תהליך קבלת ההחלטות:

קידום אורגני מקצועי - מה מחכה לנו בשנים הקרובות
    1. מילות מפתח

    המחקר שלנו לוקח בחשבון רלוונטיות, נפח חיפוש, קושי של מילות חיפוש ועוד. אנו בוחנים כל פרמטר לאורך ולרוחב. באופן כללי, אנחנו לא יוצרים קטגוריות חדשות מאפס, כי זה קשה ויקר מידי, אלא מזהים את מה שכבר עובד בזירת החיפושים ואיך זה מסתדר עם מטרות הלקוח ועם המוצרים או השירותים שהוא מציע.

    במסגרת התהליך, אנו חושפים את הבעיות של הלקוח הפוטנציאלי, הכאבים שלו והחלופות והפתרונות שהוא עשוי למצוא. זה לכשעצמו פותח אותנו למאות מילות חיפוש רלוונטיות, מה שדורש מאיתנו לחלק אותן לקטגוריות, שנרחיב בהמשך לווריאציות פוטנציאליות של זנב ארוך, תוך שקלול הרלוונטיות ונפח החיפוש של כל אחת מהן.

    1. תחרותיות

    לביטויים מסוימים עשוי להיות נפח חיפוש קטן, אך עדיין יהיה קשה מאוד לקדם אותם. הסיבה לכך היא ההקשר שבו הם מקודמים במנועי החיפוש השונים. זה בדיוק המקום שבו הניסיון עושה את ההבדל, וזה מביא אותנו אל הקריטריון הבא – סמכות אקטואלית.

    1. סמכות אקטואלית

    בשל ניסיוננו, אנו מתמחים בדירוג במרחבים בהם אנו פועלים ונחשבים בהם לסמכות אקטואלית. למדנו שחיוני לקדם מילות מפתח באשכולות ועם כמויות גדולות של קישורים פנימיים, מה שמסייע לנו לפתח ממגורות שמקדמות זו את זו סימולטנית.

    בפועל, אנו מוצאים שלעיתים קרובות אנחנו מקדמים מונחים דומים עבור אתרים שונים. זה מעניק לנו סמכות אקטואלית ומקל עלינו למנף את הצלחת הדירוג של אתר אחד לטובת דירוג של אתר אחר. זה תקף לקידום כל סוגי האתרים, גם כאשר עוסקים בקידום אתרי איקומרס.

    זה לא צריך להטריד את הלקוח, כי בדרך כלל, מה שנכון לו ביחס לשלב של חיי העסק שלו, לא בהכרח נכון למתחרה שלו, וברוב המקרים, מילת מפתח מסוימת עשויה להיות טובה לו יותר מאשר עבור המתחרה. זה עוד עניין שהניסיון לימד אותנו. לא סתם אומרים שאלוהים נמצא בפרטים בקטנים, כך גם סיכויי הצלחה של קידום אורגני מקצועי.

    1. שיעור קליקים אורגני

    ביכולתנו לחזות באופן מציאותי האם ביכולתנו להתברג בין 3 התוצאות המובילות עבור כל מילת חיפוש. בסופו של יום, זה מה שחשוב. כדי להגיע לשם, כדאי לעיתים לבחור במילות מפתח פחות פופולריות או תחרותיות. זה מאפשר להתברג מהר יותר, לצמצם את פרק הזמן שנדרש להביא תנועה ולידים איכותיים לעסקים.

    1. תקופת החזר ההשקעה ROI – ביכולתנו לשער מה תהיה תקופת ההחזר האידיאלית

    לקידום אתרים אורגני יש תקופת החזר השקעה מוגדרת, אבל לעתים קרובות קשה לעקוב אחר זה, כי זה עשוי לקחת 6, 12, ואפילו 18 חודשים עד שזוכים לראות את החזר ה- ROI האמיתי.

    התפקיד שלנו הוא להבין 4 דברים:

    • אילו מילות מפתח "שוות" את ה"סיכון" או ההשקעה?
    • האם החזר ה-ROI  הפוטנציאלי יפצה על השקעת הזמן, הכסף והמשאבים?
    • האם באמת ניתן לחכות כל כך הרבה זמן כדי לראות את התמורה?
    • ברגע שהצלחנו להביא מספר ביטויים ל- TOP 3 בתוצאות החיפוש בגוגל SERP, כמה נפח חיפושים יש לכל ביטוי, את הכמות החיפושים של כל ביטוי נחלק לחודש ימים וזה הפוטנציאל הביקוש שהלקוח יקבל בכל יום בתרגום ללידים איכותיים באתר.

    זה מוביל אותנו לתהליך קבלת החלטות פשוט:

    • אם התשובה היא" כן", אז אפשר לרוץ קדימה.
    • אם התשובה היא "אולי", אז הגיע הזמן להיות יצירתיים. באופן מציאותי, חשוב לבחון אילו מילות מפתח ותוכן חדשים ניתן לתעדף ב- 12 החודשים הבאים כדי לספק מספיק תוצאות שיספקו מספיק החזר ROI חיובי כדי להכפיל את עצמו בעתיד.
    • אם התשובה היא "לא", אז הגיע הזמן להעביר את המיקוד למה שכבר קיים - בדרך כלל עדכון דירוג תוכן קיים בתחתית העמוד הראשון, העליון של העמוד השני, או הוספת תוכן חדש רק במקומות שבהם יש סמכות אקטואלית, וכך ליצור מומנטום מוחשי תוך 6 חודשים, פחות או יותר.

    פשוט, נכון?

    האמת היא שלא, ובשנים הקרובות זה יהיה מסובך ויקר יותר. אך זו בדיוק הסיבה שבגללה לא תוכלו לוותר על זה, בין אם אתם זקוקים לניהול מוניטין באינטרנט, קידום ושיווק דיגיטלי לרופאים ואנשי מקצוע או חנות אינטרנטית.

    משמעות הדבר היא שכדאי להתחיל את מאמצי הקידום מוקדם ככל האפשר, אך חשוב מכך, למצוא רק את הטובים ביותר שיסייעו לכם בכך.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן