השיטות הכי יעילות לשיווק דיגיטלי לרופאים בשנת 2022

האם אתם נאבקים להביא מטופלים חדשים למרפאה שלכם? אם כן ייתכן שתצטרכו לחדש את אסטרטגיית השיווק הרפואית שלכם.

בין אם אתם רופאי שיניים, רופאים פרטיים או בעלי מכון לרפואה אסתטית מתקדמת, שיווק טוב של המומחיות הרפואית שלכם חיוני כדי להישאר תחרותיים ורווחיים בין עשרות הרופאים האחרים סביבכם. אתם לא רק צריכים לספק שירותים איכותיים ואמינים למטופלים, אלא גם להגיע למטופלים הפוטנציאליים שלכם, כדי להגביר את המודעות לשירותי הרפואה שלכם ולהביא לידים חדשים באמצעות מהלכי שיווק דיגיטלי לרופאים.

מדוע שיווק דיגיטלי לרופאים חשוב כל כך?

רופאים רבים מבינים, שלא די בכוונותיהם לסייע ולרפא את מטופליהם,  וששיווק דיגיטלי חיוני כדי לשמור עליהם בזירה התחרותית מול הקולגות שלהם ובמודעות של קהלי היעד שלהם. הרי מי שסובל מכאב בכתף ידע לאתר אורתופד מומחה שיוכל לסייע לו. עם זאת, מכיוון שיש כיום כל כך הרבה שיטות רפואיות וקליניקות שמציעות את שירותי הרפואה המתקדמים מכולם, לאף אחד לא מובטח לראות את הקליניקה מלאה מידי יום לאורך זמן.

שימוש באסטרטגיית שיווק דיגיטלי לרופאים יעילה עבור הקליניקה שלכם יכול להוביל מטופלים פוטנציאליים לבחור בכם על פני אחרים באזור שלכם ומעבר לו.

איפה עושים שיווק דיגיטלי לרופאים, ולמה לפנות לסוכנות מקצועית

שיווק מקוון לרופאים

פרסום הקליניקה שלכם לא צריך לקחת יותר מדי מזמנכם, במיוחד אם יש לכם סוכנות לשיווק דיגיטלי מקצועית שמטפלת בפן השיווקי של הקליניקה שלכם. הנה כמה אסטרטגיות שיווק מקוונות קלות שיעזרו לכם להביא מטופלים חדשים:

1. השקיעו מאמצים בשיווק מדיה חברתית לרופאים

אם לקליניקה שלכם אין כרגע חשבונות מדיה חברתית, אתם מפסידים דרך בעלת השפעה עצומה להגיע למטופלים חדשים.

כ-85% מהאוכלוסיה בישראל מבלים לפחות כמה שעות ברשתות החברתיות מידי יום. פרסום המומחיות שלכם בפלטפורמות הללו יכול לאפשר למשתמשים ללמוד עליכם יותר תוך כדי השתתפות בפעילות שהם כבר נהנים ממנה.

באמצעות פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם תוכלו להגיע אל קהלים נרחבים באופן ממוקד, לייצר מעורבות ולטפח את המוניטין של הקליניקה.

פרסום בלינקדאין לעומת זאת, יאפשר לכם להיחשף אל קולגות, אנשי מקצוע, בעלי עסקים מתחומים שונים ובעיקר קהל מקצועי בתחום ה B2B, מה שיסייע לכם לבנות מוניטין ולהפוך לאוטוריטה בתחומכם.

  1. שפרו את חווית המטופלים על ידי אופטימיזציה של האתר שלכם

האתר שלכם הוא כלי שיווק דיגיטלי שיכול להעביר מסרים ולייצר לכם מוניטין ותדמית. אם האתר שלכם מיושן, איטי או מגושם, המבקרים יברחו ממנו תוך מספר שניות כדי למצוא מקום אחר שמתאים יותר לצרכיהם.

כדי לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם תוכלו להיעזר בחברה לקידום אתרים אורגני בגוגל שמתמחה בדיוק בתחום זה, ותסייע לכם לשפר את נראות האתר, חוויית המשתמש והקידום שלו במנוע החיפוש.

3. הפעילו בלוג כדי להביא תנועה לאתר הקליניקה שלכם

יצירת מאמרים בבלוג עבור אתר האינטרנט שלכם היא אסטרטגיה יעילה נוספת לקמפיין השיווק הרפואי שלכם. עסקים רבים משתמשים בפוסטים בבלוג כדי לשפר את אסטרטגיית שיווק התוכן שלהם, ולהגדיל את הדירוג האורגני במנועי החיפוש באמצעות תוכן חדשותי מעניין בתחום עיסוקכם, מאמרים על יתרונות הטיפול שאתם מציעים, פתרונות שונים לבעיות שהמטופלים שלכם מתמודדים איתן ועוד.

אם אתם רוצים לבצע אופטימיזציה של המאמרים בבלוג שלכם לצורך קידום אתרים אורגני, תצטרכו לכלול מילות מפתח ספציפיות במאמרים שלכם.

  1. חנכו מטופלים באמצעות שיווק באמצעות תוכן

בנוסף ליצירת תוכן בבלוג לשיתוף באתר האינטרנט שלכם, אתם יכולים ליצור מאמרים לפרסום באאוטבריין, פלטפורמת תוכן שחושפת את המפרסמים בה למאות אלפי משתמשים, או לבנות דף נחיתה שמפרט על טיפול חדשני במרפאה ולהציע הטבה למי שמתאם סדרת טיפולים לדוגמה.

כמו מאמרים בבלוג, דפי תוכן מסוג זה יכולים לכלול מילות מפתח ספציפיות שיסייעו לכם לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש. במקביל, הם יכולים גם לשפר את המוניטין של המרפאה שלכם, להציג את המקצועיות, הניסיון והמומחיות שלכם ולהביא תנועה לאתר של הקליניקה.

5. השקיעו באסטרטגיית SEO מקומית

קידום אתרים הוא נכס חיוני בכל אסטרטגיית שיווק טובה בתחום הבריאות. עם זאת, התאמת אסטרטגיית ה-SEO  שלכם לקהל המקומי שלכם הן ברשתות החברתיות והן באמצעות פרסום ממומן בגוגל יכולה להשפיע באופן משמעותי אף יותר על הרווחיות של המרפאה, במיוחד אם יש לכם קליניקה שעוסקת ברפואת שיניים, אופטומטריה או כל מומחיות אחרת בתחום הרפואה.

הדרך היעילה ביותר לשפר את הקידום המקומי של העסק שלכם היא לחבור לסוכנות שיווק מקצועית, שתעזור לכם לעשות את זה נכון ולהפיק כמה שיותר מההשקעה שלכם בשיווק הדיגיטלי של המרפאה שלכם.

6. הגיעו למטופלים באמצעות שיווק וידאו

אנשים רבים מעדיפים צפייה בסרטונים על פני קריאת מאמרים ארוכים בבלוג או פוסטים טקסטואליים. בעזרת חברת שיווק שמתמחה בשיווק דיגיטלי לרופאים תוכלו ליצור סרטונים מעניינים ובעלי ערך שיעניינו את המטופלים הפוטנציאליים שלכם, סרטוני תדמית שיציגו את הקליניקה והשירותים שאתם מציעים ועוד.

איזה לידים טובים לכם?

לידים איכותיים לעסקים בתחום הרפואה נקבעים לפי סוג הקליניקה והשירותים שהיא מציעה. אין ספק, כולם רוצים לקבל ליד חם שמוכן לתיאום תור, אך כדי שזה יקרה, נדרשת עבודה מרובה מאוד.

בהקשר זה צריך לחלק את הקליניקות ל- 2:

  1. קליניקות שמציעות טיפול של רופא אחד מומחה, כמו רופא שיניים, אופטומטריסט, אורתופד, מומחה פוריות וכדומה. רופאים אלו בדרך כלל מנהלים את הקליניקה בעזרת מזכירה שמתאמת להם פגישות עם המטופלים. לכן הם זקוקים ללידים איכותיים מאוד, כאלו שזקוקים לשירות שלהם עכשיו ושהם רלוונטיים עבורם.
  2. קליניקות שמציעות מגוון רחב של טיפולים ומנוהלות על ידי צוות רחב של מומחים, כמו מרפאות אסתטיקה, מכונים וכדומה. במקרים אלו, בדרך כלל הקליניקה מעסיקה צוות מכירות מיומן או מוקדניות טלפוניות, שמתמחים בטכניקות מכירה שונות, ולכן, אף על פי שגם הם צריכים לידים איכותיים, חשוב לא פחות, להוביל אליהם מסה גדולה של לידים באופן עקבי. הפעילות של המרפאות מסוג זה מתבססת על כמות גדולה של מטופלים, ולכן גם כמות הלידים שמגיעה אליהם צריכה להיות הרבה יותר גדולה.

לסיכום,

הזמנים שבהם שיווק מסורתי היה הדרישה היחידה הדרושה לפרסום הקליניקה שלכם חלפו מזמן. כיום, שיווק דיגיטלי לרופאים הפך חיוני מאוד כדי לסייע להם להתמודד עם התחרות ההולכת וגוברת בשוק. עם זאת, אף אחד לא רוצה שהרופא שלו ינסה להתמחות בשיווק דיגיטלי במקום בטיפול בו, ומאחר והשיווק הדיגיטלי מצריך הרבה מאוד ידע וזמן, תמיד מומלץ לתת למומחים להתעסק בו.

בשורה התחתונה, כדאי שכל אחד יעשה את מה שהוא טוב בו, כך המטופלים ירגישו טוב יותר, והרופאים יקבלו זרם של לידים איכותיים לקליניקה וייהנו ממוניטין חיובי וחשיפה נרחבת.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן