המרכיבים הכי קריטיים להצלחה שלכם בקידום אתרי איקומרס

לצרכנים של היום יש מגוון אפשרויות לרכישה מקוונת, ועל מנת לייצר מכירות דרך אתרי איקומרס, תצטרכו לא רק לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים שהמוצרים שלכם ראויים לרכישה ועדיפים על פני המתחרים, אלא גם לספק להם את חוויית המשתמש הטובה ביותר. על קידום אתרי איקומרס בשורות הבאות.

הכל מתחיל באפיון האתר, שהוא השלב החשוב ביותר בבניית החנות האינטרנטית שלכם עוד לפני הקידום של החנות האינטרנטית. בהשוואה לסוגים אחרים של אתרי אינטרנט, כאשר מאפיינים e commerce websites, ניצבים מספר אתגרים, שכן מלבד להציע מוצרים, עליכם לקחת בחשבון אלמנטים חיוניים נוספים, שיהפכו את האתר שלכם למכונה שמייצרת עבורכם מכירות ו- ROI חיובי על הכסף שלכם.

מה יגרום למשתמשים לקנות דווקא בחנות האינטרנטית שלכם?

בדיוק כמו בחנויות פיזיות, שמציעות מוצרים זהים, הצרכן הממוצע יעדיף לרכוש באחת ולא באחרת על סמך חוויית הקנייה שהוא מקבל. אם זה בנראות ובעיצוב החנות, באווירה וברמת השירות, בנגישות המוצרים והמידע וכן הלאה. בהנחה ששתי החנויות מציעות את אותם המוצרים, הגיוני שיעדיף את זו שמספקת לו חוויית קנייה איכותית ונעימה יותר. לעיתים, יהיה אף מוכן לשלם בעבור החוויה הזו יותר.

הכלל הזה זהה בחנויות המקוונות, אלא שבהן יבחנו המשתמשים עד כמה קל לנווט באתר, האם יש מספיק מידע על המוצרים והמלאי הזמין, האם האתר נגיש וכן הלאה. כמו בחנות הפיזית, גם בחנות המקוונת הלקוח יבחן כל פרט קטן, מרמת העיצוב של החנות, דרך המידע הזמין לו וקלות ביצוע הרכישה ועד לשירות הלקוחות באתר.

אילו תכונות יעזרו לכם להאיץ מכירות ויתרמו לקידום אתרי איקומרס?

תחום האיקומרס התפתח רבות בשנים האחרונות, ויש מגוון תכונות שכדאי לכם לאמץ ולשלב בחנות המקוונת שלכם אם ברצונכם להגדיל את המכירות שלכם דרכה. כמובן שמומלץ להתאים את התכונות האלו לסוג החנות ומאפייני קהל היעד, אך כדי למקד אתכם, הנה כמה מהעיקריות שבהן:

המרכיבים הכי קריטיים עבור קידום אתרי איקומרס, שיהפכו את החנות האינטרנטית שלכם למכונת מכירות שעובדת עבורכם
  1. התאמה לכל סוגי המסכים, המכונה רספונסיביות, ומאפשרת למשתמשים לצפות באתר בכל מכשיר בנוחות ובקלות.
  2. יצירת חשבונות משתמשים, שמאפשרים לשמור את פרטי הלקוח, כמו כתובת למשלוחים ואמצעי תשלום.
  3. סינון ומיון מוצרים, המאפשרים למשתמשים לדייק את החיפושים שלהם ולמצוא בדיוק את מה שהם מחפשים.
  4. שורת חיפוש, שלוקחת את הלקוחות שלכם אל היעד המבוקש במינימום זמן ומאמץ.
  5. המלצות למוצרים על סמך רכישות או חיפושים קודמים.
  6. רשימת משאלות, המאפשרת למשתמשים להשוות בין מוצרים או לשמור מוצרים שעשויים להיות רלוונטיים לרכישות עתידיות.
  7. ביקורות והמלצות משתמשים, שישכנעו את המשתמשים שמתלבטים ויצדיקו את הבחירה ברכישת מוצרים בחנות המקוונת שלכם.
  8. רכישה מאובטחת וקלה, שמאפשרת ללקוח להזין פרטי תשלום ולבצע רכישה במהירות.
  9. מגוון פרטי התקשרות לנוחיות הלקוח, שמאפשרים זמינות מרבית של צוות השירות באתר.
  10. פופ אפים לקבלת הטבות ללקוחות והגדלת רשימת התפוצה שלכם.

כך תהפכו את החנות האינטרנטית שלכם למכונת מכירות שעובדת עבורכם

בימינו, לא מספיק לאפיין וליצור אתר עם חוויית משתמש איכותית, כי התחרות גדולה, וברשת אף יותר ממה שבעולם האמיתי. אם כך, כיצד תוכלו להבטיח שהמשתמשים ירכשו דווקא בחנות האינטרנטית שלכם?

התשובה מצויה בתמהיל השיווק של האתר שלכם, כי כמו כל עסק, גם הוא זקוק למהלכים, שיגרמו לרוכשים הפוטנציאליים להיחשף ולהגיע אליו.

זה המקום להדגיש, שאתר, יפה, נגיש ומעניין ככל שיהיה, ללא קידום ושיווק לא יממש את הפוטנציאל המלא שלו, ויפספס חלק מאוד גדול מקהלי היעד שאליו הוא פונה, ולכן בניית תמהיל שיווקי עבור קידום אתרי איקומרס היא השלב הבא, שאסור להמעיט בערכו לאחר אפיון ובניית האתר.

המטרה – החזר ROI גבוה

כשהקו המנחה של קידום אתרי איקומרס הוא החזר השקעה גבוה ככל שניתן, יש לבחור את אפיקי השיווק הנכונים, כאלו שיחשפו את האתר לקהלים הרלוונטיים וימשכו אותם לבצע רכישה.

הנה כמה מאפיקי השיווק הכי עוצמתיים שתוכלו לשלב בתמהיל השיווק של אתר המסחר שלכם:

  • קידום אורגני מקצועי

גם היום, כמו בעבר, קידום אורגני מקצועי הוא ההשקעה הטובה ביותר עבור מי שמעוניין בכניסת משתמשים אורגנית וחשיפת האתר במיקומים הגבוהים של מנוע החיפוש. אולם, בעוד רבים סבורים שהקידום האורגני מתמקד בקידום תוכן, הרי שהוא כולל גם פן טכני, עבודה מורכבת לא פשוט שנעשית מאחורי הקלעים, באזורים שפחות חשופים לעין המשתמשים. זה מתחיל בבניית עמודים ראשיים וקטגוריות תקינות, כאלו שיקלו על החיים של הזחלנים של גוגל וכולל בניית מפת אתר שתקל את הסריקה, בניית תגי מטא ושימוש בביטויי זנב ארוך, בניית פרופיל קישורים ועוד.

בחלק שחשוף לעין הגולשים מאמצי הקידום חייבים להתמקד בכוונת המשתמש, הן כדי לקבל זרם רציף של תעבורת משתמשים חדשים, כאלו שישארו גם באתר לזמן מה וכמובן בשביל להגדיל את מכירות האתר.

אחת הדרכים לעשות זאת היא לנצל את הרשתות החברתיות. באמצעות פרסום בפייסבוק לעסקים, פרסום בטיקטוק או באינסטגרם ניתן לעודד לקוחות לכתוב ביקורות, להפעיל תחרויות וסקרים עם קישורים שמפנים לאתר, לפרסם סרטונים ותמונות שנוצרו על ידי משתמשים, לפרסם קטלוגים, לקדם מוצרים ולהפנות לדף רכישה ועוד.

  • קידום באמצעות תוכן

תוכן היה ונשאר חיוני לקידום של אתרי אינטרנט, שכן המשתמשים מחפשים מידע שיעזור להם להחליט איזו רכישה נכונה ומשתלמת עבורם. אולם, פרט לתוכן שמפורסם באתר שנועד לספק מידע קונקרטי, חשוב להפיץ מידע שיגרום למשתמשים להתחבר למותג ולהבין איזה ערך הוא מספק להם. אחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא באמצעות פרסום בטאבולה, פלטפורמה לקידום תוכן, שתופסת את המשתמשים בשלבים שונים של מסע הרכישה שלהם.

במקביל לטאבולה, כדאי לבחון גם את הפרסום באאוטבריין. שתי הפלפורמות האלו זהות למדי, ומציעות למשתמשים תוכן בסגנון "אולי יעניין אותך גם"... או "יכול להיות שתאהב"... המסרים בהן יכולים להיות שיווקיים ואינפורמטיביים כאחד, אך מוצעים למשתמשים על סמך היסטוריית התוכן שצרכו בעבר.

  • פרסום ממומן בגוגל

במסגרת פרסום ממומן בגוגל מוצע למפרסמים קמפיין המכירות שהופך את המכירה האינטרנטית לקלה יותר מתמיד. היתרון שלו הוא, שהוא תופס את הלקוח בשלב שבו הוא מוכן לבצע את הרכישה, כך שמי שלא כולל אותו בתמהיל השיווק פשוט מפסיד את המשתמשים ומוסר אותם למתחרים.

לסיום,

כולם רוצים להיות ברשת ולממש את הפוטנציאל העסקי שהיא מציעה עבור עסקים שמציעים מוצרים שונים ללקוחות שלהם. עם זאת, ככל שהתחרות גדלה, חשוב לדעת איך גורמים לקהלים הנכונים להיכנס לחנות האינטרנטית, אך יותר מכך, להישאר בה ולבצע רכישה.

וודאו שיש לכם את אנשי המקצוע המובילים בתחומם. אם הצלחתם לאפיין את האתר כראוי ובניתם תמהיל שיווקי נכון, אין שום סיכוי שלא תצליחו.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן