הסוד ליצירת לידים איכותיים לעסקים שהופכים ללקוחות מן המניין

מחקרים קובעים, שככל שתגיבו מהר יותר ללידים, כך גדל הסיכוי שתמירו אותם ללקוחות משלמים. נשמע הגיוני, לא?

בהחלט! ליד חם הוא הסיכוי הטוב ביותר שלכם לסגור עסקה. כאשר מדובר בעסק שמתפעל אדם בודד (one man show), כמו רואה חשבון, מאמן, מטפל, מתווך או מדריך טיולים, כדאי שהוא בעצמו ייצור קשר עם הליד. כאשר מדובר בעסק גדול, שעובד עם כמות גדולה של לידים, סביר להניח שנציגי מכירות מיומנים יעשו זאת. בכל אחד מהמקרים – מהר יותר, טוב יותר.

נלך אחורה, איך מביאים לידים איכותיים לעסקים שהסיכויים שיהפכו ללקוחות מן המניין גדולים יותר?

המחיר לליד לא קובע שום דבר!

לא מעט משרדי פרסום מפתים את הלקוחות שיביאו לו הרבה מאוד לידים איכותיים לעסקים במחיר זול. הם גם מסוגלים לעמוד בזה, אבל במקרים רבים, גם מיומנויות מכירה פנומנליות לא יועילו, שכן לידים שאינם רלוונטיים לא נועדו להמיר מלכתחילה.

בתרחיש הכי חיובי, כל ליד יעלה לכם כמה שפחות, אבל חשוב יותר, כל ליד יהיה איכותי ורלוונטי, כך שסיכויי ההמרות יגדלו.

לידים איכותיים לעסקים - לא כל הלידים רלוונטיים לכל סוגי העסקים

עוד נקודה שחשוב להבין היא, שלא לכל עסק מתאימים כל סוגי הלידים. שיווק דיגיטלי ליועצים פיננסים שונה לחלוטין משיווק של מכוני כושר לדוגמה. אם באיכות עסקינן, הרי שעסקים שמתופעלים על ידי אדם בודד, זקוקים ללידים איכותיים הרבה יותר. הדיוק בתוכן ובמסרים, היכולת לתפוס את הלקוח הפוטנציאלי בדיוק במקום שבו הוא נמצא במסע הרכישה שלו, והעברת המסר שרלוונטי לו בדיוק בנקודה זו הם קריטיים. לצורך העניין נדרשים הבנה שיווקית נרחבת, בידול עסקי, מחקר שוק ומחקר מתחרים מעמיק, יכולת ניסוח מדוייקת, היכרות עם הצרכים של קהל היעד לאורך מסע הרכישה וקריאייטיב מנצח.

כולם רוצים לידים איכותיים לעסקים. בואו לגלות איפה הם נמצאים

המרכיבים הללו חיוניים לאין שיעור, גם כאשר עוסקים בשיווק דיגיטלי לעסקים בתחום היופי והאסתטיקה או חברות גדולות ועסקים כמו קליניקות, מוסדות לימוד וכדומה. עם זאת, כאשר מערכי המכירה של העסק נרחבים, היכולת להמיר לידים טובה יותר, ולכן אפשר לפנות למכנה משותף רחב יותר ולהביא לידים איכותיים פחות (במעט).

השאלה שכל משווק חייב לשאול - למי העסק מספק שירות?

כל משווק חייב להכיר היטב את הקהלים שאליהם העסק פונה. כאשר מדובר בשיווק דיגיטלי לעורכי דין, מאמנים או אנשי עסקים מכל תחום, היכולת לפלח את הקהלים הללו ולפנות אליהם עם מסרים באופן ממוקד מאפשרת להגיע לתוצאות נפלאות ולהמרות גבוהות, ואגב, זה ההבדל בין חובבנות למקצוענות שמדברים על שיווק דיגיטלי.

זה יתרון אדיר שהמשווקים בני זמננו נהנים ממנו - כל אפיק שיווקי במדיה הדיגיטלית החל מפרסום בגוגל ועד לפרסום בטאבולה מציע כיום לפלח קהלים לפי מרכיבים שונים, הכוללים גיל, סטטוס, תחביבים, השכלה, מיקום ועוד. עם זאת, משווקים רבים שוכחים, שפילוח לקהל עסקי וללקוחות קצה הוא בין החשובים, אם לא החשוב מכולם.

בעוד שחלק מהמשווקים עשויים לטעון שהקווים בין הקהלים הללו מטושטשים, חשוב להבין, שיש ביניהם הבדלים מהותיים, שמהם נגזרת כל האסטרטגיה השיווקית של העסק. אחת הדוגמאות הבולטות בין הקהלים הללו הוא, שללקוחות פרטיים הפנייה נעשית באמצעות הרגש, מה שמעורר אותם לקנות (הם רוצים להיראות טוב, להרגיש בריאים, למצוא אושר וכדומה). לעומת זאת, אף על פי שגם הקהל העסקי מגיב רגשית, הוא מתמקד בחיסכון זמן וכסף ובהגדלת ההכנסות. כשניגשים למלאכת פילוח השוק של העסק לצורך שיווק, הקריטריון הזה ממלא תפקיד חיוני שאין להמעיט בערכו. הבשורה המשמחת היא, שבמסגרת כל אפיק שיווק בדיגיטל, כולל פרסום בפייסבוק לעסקים, בלינקדאין או במנוע החיפוש של גוגל ניתן לפלח קהלים באופן פשוט ומדויק להפליא.

נחזור למהירות התגובה

ציינו קודם לכן, שמהירות התגובה לליד חשובה ורלוונטית לאין שיעור, שכן מרגע כניסתו של הליד, נפתח "חלון הזהב", מסגרת זמן מוגבלת, שבמסגרתה הסיכויים שלכם להמיר את הליד גבוהים, כי בדיוק שם הלקוח הפוטנציאלי שלכם להוט לקבל הדגמה, מידע נוסף או לבצע רכישה.

למה חשוב שתדעו את זה? כי מדובר במספר דקות בלבד. כן, זה בדיוק מה שאתם קוראים. ולכן, מערך המכירה שלכם חייב להיות מושלם, ולא פחות מזה.

רגע, זה לא אומר שאתם חייבים מיד להתקשר למי שביקש שתיצרו איתו קשר. יש דרכים נפלאות באמצעותן תוכלו להגיב ללקוח – טופס תודה, הודעת וואטסאפ ועוד. העניין הוא, שעליכם להגיב לליד ולהבטיח את המשכיות התהליך.

Digitwow היא סוכנות שיווק דיגיטלי שמתמחה בשיווק עסקים בדיגיטל ובייצור לידים איכותיים לעסקים. לחברתנו ניסיון של 11 שנה בשיווק עסקים קטנים וגדולים בכל אפיקי השיווק הכי חמים בזירה הדיגיטלית.

אצלנו לא רק משווקים עסקים, כאן עוסקים בשיווק דיגיטלי לרופאים, למאמנים, ליועצים ולכל תחומי העיסוק במשק. אצלנו תמצאו מומחים לפיתוח אסטרטגייה שיווקית, לבניית תמהיל שיווקי שמתאים לעסק שלכם באופן אופטימלי ובהזרמת לידים רלוונטיים ואיכותיים לפי סוג העסק ומטרותיו. כמו כן אנו מציעים ייעוץ אישי בסיוע לבעלי עסקים במכירות לאותם לידים שאנו מביאים.

אל תדאגו, לא נזרוק אתכם למים לפני שתלמדו לשחות, כי כאן גם יעזרו לכם לפתח מנגנוני מכירה יעילים, שיגדילו משמעותית את יחס ההמרות והיקפי המכירות שלכם. המטרה שלנו היא לראות אתכם מצליחים, כי אם זה לא וואו, זה צ'או.

סקרנים איך נוכל להגדיל לכם את המכירות בעסק? השאירו פרטים בטופס מטה וניצור אתכם קשר לבדיקת התאמה.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן