מקדמים אתר בגוגל? הנה צ'קליסט קידום אתרים עדכני לשנת 2022 שחובה להכיר

בין אם אתם עוסקים בקידום אתר חדש או אתר וותיק, אופטימיזציה למנועי חיפוש(SEO)  היא אחת הדרכים היעילות ביותר לקידום עסקים בגוגל ולמשיכת לקוחות פוטנציאליים לאתר. אולם, צריך לעשות את זה בצורה נכונה וחכמה, אחרת אתם עלולים לחטוף עונש מגוגל והאתר שלכם יעלם מהאינדקס של גוגל.

על פי נתונים סטטיסטיים, ישנם כ- 3.5 מיליארד חיפושים בכל יום בגוגל, אך בעוד שרק 0.78% מהמחפשים בגוגל לוחצים על התוצאות מהעמוד השני, התוצאה מספר 1 בתוצאת החיפוש האורגני של גוגל מקבלת שיעור קליקים ממוצע של 31.7%. מסיבה זו כדאי לנצל את היתרונות של קידום אורגני.

מה הסטטיסטיקה הזו משקפת?

כדי לייצר תעבורה אורגנית, עליכם לשאוף להיות מדורגים בעמוד הראשון של ה – SERP, תוצאות החיפוש, ולשם כך אתם צריכים SEO קידום אורגני. מכיוון שזה תחום שמתפתח כל הזמן, הכנו לכם צ'ק ליסט קידום אתרים עדכני לשנת 2022 והוספנו את 10 המגמות המובילות שיעזרו לכם להיות מעודכנים ומובילים.

תחילה, נדגיש את יתרונות פלטפורמת הקידום של גוגל.

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בגוגל וורדפרס נחשב לאחת הדרכים הטובות ביותר לקדם עסקים ואתרי אינטרנט. הפלטפורמה מאוד ידידותית, נגישה, קלה לשימוש, ומועדפת על גוגל. קידום אורגני וורדפרס הנו בגדר חובה עבור כל מי ששואף לייצר נוכחות לאורך זמן, להביא לתנועה שוטפת וטבעית של לקוחות חדשים ולהגדיל את הפעילות העסקית.

קידום אתרים לעסק חדש או וותיק היא עבודה שנמשכת כל הזמן באסטרטגיות שונות. אולם, הכנת התשתית לקידום לפני בניית האתר הנה חיונית על מנת להבטיח את התוצאות הטובות ביותר. ככל שתשתית הקידום תהיה טובה יותר, כך הקידום יתקדם מהר יותר, ותיחסך ממך הרבה עבודה בהמשך הדרך.

בניית התשתית הזו ושיפור הביצועים שלה נקראת אופטימיזציה. בואו נכיר את הפן הטכני שלה ונעבור לצ'קליסט שהובטח בתחילת הכתבה.

יש לציין שקידום אתרים, הנו אפיק שיווק אחד מיני רבים, ככל שמדובר בפרסום עסקים באינטרנט.

צ'ק ליסט קידום אתרים – כמה פעולות בפן הטכני שאסור לפספס

כדי להיות מדורגים גבוה יותר או פשוט לשמור על הדירוג שלכם, עליכם להמשיך ולשנות את אסטרטגיית הקידום שלכם בהתאם לגוגל - ככל שהאלגוריתם שלו מתפתח.

רוצים לדעת איך לקדם את האתר בגוגל? להלן צ'ק ליסט קידום אתרים ופירוט הטרנדים המשמעותיים ביותר של קידום אתרים וגוגל שיעזרו לכם לתעדף את כלי העבודה והאסטרטגיה שלכם לקידום אתרים בשנה הקרובה.

צ'קליסט קידום אתרים עדכני לשנת 2022

לפניכם צ'ק ליסט קידום אתרים שיעזור לכם לדחוף את האתר שלכם גבוה אל תוצאות ה- SERP בשנת 2022, ויחשוף בפניכם את הפן הטכני של איך מקדמים אתר בגוגל:

  1. חווית המשתמש היא המפתח לקידום האתר. על חשיבותה דובר רבות, וסביר להניח שעוד יעסקו בה לא מעט בשנים הקרובות. על מנת לקדם את האתר אתם חייבים לעדכן את מדדי הליבה וחווית המשתמש. יש לוודא שהאתר מותאם לנייד, שהטעינה שלו מהירה, שהאלמנטים החזותיים יציבים, שהגלישה באתר מאובטחת ושתכונות האינטרנט עברו רענון במידת הצורך. מומלץ להשתמש ב- Google Search Console כדי לבדוק את המדדים הללו. זהו שירות ייחודי שגוגל מספקת למקדמי האתרים על מנת שיוכלו לבחון את סטטוס האינדקס של האתר ולייעל את החשיפה שלו.
  2. בדיקת אתר וסריקת שגיאות הכרחיים, ורק באמצעותם הזחלנים של גוגל יוכלו למצוא כל דף אינטרנט שאתם רוצים לאנדקס. לשם כך עליכם לסרוק את האתר ולחפש שגיאות סריקה ובכך לאפשר נגישות מלאה לאתר. בעת סריקת האתר כדאי ליישם באופן תקין את כל ההפניות 301 (שאמורות להפנות את הגולש לדף אחר לצורך איתור המידע הרלוונטי), לעיין בכל דפי השגיאה ולהגדיר לאן להפנות אותם.
  3. תיקון קישורים פנימיים וקישורים יוצאים שבורים יבטיח גלישה רציפה ויביא את הגולשים אל היעד שהם מבקשים להגיע אליו. לשם כך יש לוודא שהקישורים שהם 301 או 302 מפנים לדף אחר מתאים ולבחון את הקישורים המגיעים לדף שגיאה 404 ודפים מיותמים.
  4. בדיקת seoותוכן כפול הכרחיים לקידום האתר, ולכן יש להיפטר מתוכן כפול, כולל שכפול דפים מניווט פנים, תוכן מועתק וכדומה. חשוב לספק לאינדקס של גוגל גרסה אחת טובה של האתר שלך. תוכן כפול ניתן לתקן באמצעות הגדרת הפניות מחדש 301 לגרסה הראשית של כתובת האתר, יישום תגים ללא אינדקס בדפים כפולים, הגדרת הדומיין המועדף ב- Google Search Console ומחיקת תוכן כפול במידת האפשר.
  5. להעביר את האתר לפרוטוקול HTTPS – המעבר יבטיח הצפנת נתונים וימנע פריצות או דליפות נתונים מהאתר. אבטחת הגלישה היא בין הפרמטרים הכי חשובים שיש לבחון בקידום האתר, וגוגל מייחסת לו חשיבות רבה, מכיוון שהגולשים סומכים עליה, שהיא מציעה לגולשים אתרים בטוחים לגלישה.
  6. כתובת אתר נקייה ופשוטה ככל האפשר, ללא סימנים ובעלת מבנה נקי הנה הכרחית לצורך קידום האתר. מומלץ לנקות אותה במידת האפשר כדי להבטיח קידום אורגני יעיל ומיטבי.
  7. מפת אתר XML מותאמת, שמספרת למנוע החיפוש ולזחלנים של גוגל על מבנה האתר ומה נדרש לאנדקס ב- SERP תקל על הזחלנים ועל גוגל לאנדקס את דפי האתר. כנ"ל לגבי קובץ txt מותאם.
  8. אחרון וחביב, הקפידו להוסיף נתונים מובנים או סימון סכמה כדי לספק מידע על דף האינטרנט ותוכנו, מה שיקל על אינדוקס האתר ודפי האינטרנט שהוא מכיל.

ונעבור לבונוס הענק שהכנו לכם, קבלו את 10 מגמות ה- SEO המובילות לשנת 2022

  1. Core Web Vitals

במאי 2020 גוגל הכריזה על 3 מדדים חדשים, המכונים Core Web Vitals, שנועדו למדידת חוויית המשתמש, וכוללים טעינה, אינטראקטיביות ויציבות חזותית. כל שלושת מדדי הקידום הללו קשורים בעצם לדבר אחד בלבד – מהירות העמוד – כמה מהר העמוד נטען, תוך כמה זמן הוא הופך להיות אינטראקטיבי ועד כמה הוא יציב בזמן הטעינה. כבר השנה (2021) Core Web Vitals הוא אחד מגורמי הדירוג המשפיעים ביותר של גוגל.

  1. אלגוריתם ה- BERT של גוגל

אלגוריתם ה- BERT של גוגל משתמש בבינה מלאכותית - למידת מכונה (LM) ובעיבוד שפות טבעיות (NLP) כדי להבין טוב יותר את החיפושים ואת מה שהמשתמשים בעצם מחפשים. הוא פועל ביותר מ- 70 שפות ומגיב כמעט לכל שאלה בגוגל. עם עדכון BERT של Google, הרובוטים של מנוע החיפוש של Google הפכו להיות הרבה יותר "שיחתיים", כך שעכשיו האלגוריתם של גוגל יכול לפרש טוב יותר את כוונתו של המחפש.

המשמעות של זה גם היא שאתרים שיש להם חוסר התאמה בכוונת התוכן יושפעו לרעה. לא משנה כמה מפורט או איכותי התוכן, אם הוא אינו מספק את כוונת המשתמש, BERT יתעלם מהם ויעדיף פריט תוכן אחר העונה על הכוונה לשאילתה הנתונה. בשורה התחתונה, זה אחד האלגוריתמים החיוניים לצורך דירוג אתרים, וכדאי לייחס לו משמעות רבה בעת קידום האתר.

דבר אחד שצריך לציין הוא ש- Google BERT אינו עונש אלגוריתמי. זהו חלק ממנוע החיפוש של    Google, שעוזר לסנן את התוכן הרלוונטי והשימושי ביותר למשתמשים על ידי הבנת שאילתות חיפוש ותוכן כבני אדם.  זה לא יוריד את הדירוג או יעניש את האתר, זה רק ייתן עדיפות לאלה שמראים את התוצאות הטובות ביותר למשתמשים, וזה מה שגוגל תמיד שאפה לעשות.

  1. מחקר מילות מפתח יהפוך ליותר חשוב מאי פעם

יותר מ- 50% מהחיפושים הם חיפושים בלחיצת אפס. המשמעות היא שיותר ממחצית החיפושים בגוגל (כ -175 מיליארד חיפושים בחודש) מסתיימים ללא כל קליק. הסיבה לכך היא שעם תוצאות כה עשירות ב- SERP עם תפריטים ופרטי יצירת קשר, קטעי מידע מובילים עם תשובות, שאלות בנושא עם תשובות אקורדיון ועוד, הצרכנים יכולים לקבל את התשובות הדרושות להם אפילו מבלי ללחוץ על תוצאה, או אפילו לסיים להקליד שאילתה .

כל זאת בתנאי שהאתר, המודעות, הפרופיל העסקי ותוכן הבלוג מכילים ומכסים את מילות המפתח האלו על פי כוונת המחפש. בהתחשב בהתקדמות ב-SERP , ועם כל כך הרבה תחרות בחוץ, חשוב להשקיע זמן במחקר מילות מפתח כדי למצוא את מילות המפתח שיכולות ממש להניע תנועה ומכירות לעסק.

יש מגוון דרכים לעשות זאת, הכוללות שימוש במילות זנב ארוך וממוקד או שימוש במילות מפתח שמתבססות על כוונת המשתמש. אלו יכולות להיות מילות מפתח בהיקף חיפושי נמוך, אך הן עשויות להיות מוצלחות ומדויקות להפליא.

  1. גוגל עדיין רוצה תוכן מקורי

מכיוון שתוכן נהדר ממלא תפקיד מכריע בקידום אתרים ודירוג, תוכן אותנטי חשוב לעסקים, לפעמים באותה מידה כמו המיתוג. במילים פשוטות, חשוב לייצר תוכן ייחודי שטרם פורסם במקום אחר.

גוגל למעשה רוצה תוכן חד פעמי שאין בשום מקום אחר, בדיוק כמו שאתם רוצים לקנות חולצה חדשה ושונה מכל מה שיש לכם בארון הבדים. לכן התוכן שלכם חייב להיות אותנטי, שימושי ובעל ערך, שמנוסח בקול ובשפה של המותג שלכם.

חומר טוב לעבודה להפקת תוכן ייחודי כולל מקרי מחקר, ניסויים, המלצות של לקוחות, אבני דרך של החברה ועוד.  זה לא רק יוצר תוכן אותנטי שגוגל אוהב, אלא יכול לבסס את המותג כמהימן בעיני Google והקהל שלכם.

  1. חיפוש קולי

על פי גוגל, 27% מכלל האוכלוסייה העולמית משתמשים בחיפוש קולי בטלפונים הניידים שלהם.

החלק המעניין הוא, שרוב השאילתות לחיפוש קולי הן זנב ארוך, ומאוד ספציפיות. משתמשים מחפשים תשובות ספציפיות לשאילתותיהם כאשר הם משתמשים בחיפוש קולי, ומשתמשים כאלה נמצאים בשלב בדרך כלל בשלב השיקול של המשפך, כך שסביר יותר שיבצעו המרה ביחס ליתר המשתמשים.

מאחר והאופטימיזציה לחיפוש הקולי עדיין צומחת, ככל שיותר אנשים בוחרים בו, עם הזמן היא צפויה להמשיך להתפתח, מה שהופך אותה למרכיב חיוני מאוד בקידום אתרים ואחד מהמובילים שבין הכלים לקידום אתרים בשנת 2022.

  1. בינה מלאכותית

בדיוק כמו רוב התעשיות, גם תחום הבינה המלאכותית AI משנה את עולם הקידום בפרט, ואת תעשיית השיווק בכלל. הסיבה לכך היא, שהבינה המלאכותית מספקת התאמה אישית, וגוגל משתמשת בה כדי לספק למחפשים את תוצאות שהם מחפשים.

אבל איך AI יכולה לסייע באסטרטגיות SEO?

לוקח שנים להבין את האלגוריתמים של מנועי החיפוש המשמשים לדירוג דפי אינטרנט, ואז יצירת אסטרטגיות בהתאם לוקחת הרבה זמן. למרות שמומחי קידום אתרים יכולים לעזור בבניית אסטרטגיות כאלו, ניצול AI ולמידת מכונות יכול לשנות משחק, ולהוות כלי יעיל וחזק מבחינת פענוח האלגוריתמים ויצירת אסטרטגיות חיוביות.

  1. שיווק בווידאו

יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני הפופולרי ביותר אחרי גוגל עם למעלה ממיליארד משתמשים.  גם אם אתם לא עוסקים בסרטונים, הגיע הזמן להתחיל.

השאלה היא, איך לייעל את תכני הווידאו לטובת SEO? התחילו באופטימיזציה של שם ותיאור ערוץ הווידאו שלכם, אך זכרו, שהתיאור לא צריך להיות עמוס במילות מפתח אלא לספק תיאור ידידותי למשתמש של מה הערוץ שלך עוסק בו.

גם כאן מילות המפתח חשובות, ולשם כך תוכלו להשתמש בתכונה 'השלמה אוטומטית' של YouTube. התחילו להקליד את נושא הסרטון, ואז יופיעו כמה הצעות בשדה החיפוש. ההצעות הן מילות המפתח הקשורות בהן תוכלו להשתמש לאופטימיזציה של הסרטון, מה שיעזור לכם להגיע אל הל היעד הנכון .

  1. קטעים נבחרים

קטעים נבחרים, או מיקום אפס, מופיעים בחלק העליון של SERP בתיבה מלבנית. קטעים אלה אינם מועילים רק למחפשים, אלא מועילים לאתרים. עם זאת, לא תוכלו לבחור את התוכן המוצג בקטע הקוד עבור כל חיפוש נתון, מכיוון שזה רובוט האלגוריתם של גוגל שעושה את העבודה.

השיטה המדויקת של קבלת דף האינטרנט שלכם בתוצאות אפס אינה ברורה. משווקים ומומחי SEO  משתמשים בכמה אסטרטגיות שעשויות להועיל, לדוגמה, כדי להיכנס לתוצאות המוצגות, עליכם לענות על שאלה ספציפית באמצעות נקודות ותבליטים (תוכן מובנה היטב). קראו עוד על אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל.

  1. משפיענים

משפיעני רשת עם מאות אלפי או מיליוני העוקבים שלהם יכולים להפוך להיות הלקוחות שלכם, אם רק תצליחו לחשוף את העסק שלכם מולם.

משפיעני רשת זוכים לאמון העוקבים שלהם, שעשוי להיות הקהל הפוטנציאלי שלכם. לכן, אם הם יראו שהם סומכים על המותג שלכם, הסבירות שגם העוקבים שלהם יעשו כן די גבוה.

89% מהמשווקים סבורים, שהחזר ההשקעה על שיווק בעזרת משפיעני רשת דומה להחזר של שיטות שיווק אחרות, ולעיתים אף גבוה יותר. עם זאת, עליכם להיות די ספציפיים בעת בחירת המשפיעים לאסטרטגיית ה- SEO שלכם. לא כל משפיע יכול לעזור למותג שלכם ועליכם לבחור את אלה שיש להם את הקהל הנכון - הקהל שאליו אתם רוצה למקד את מאמצי השיווק שלכם.

שיווק משפיענים נעשה באמצעות בניית קישורים נכנסים טבעיים ובאיכות גבוהה, יצירת תוכן ייחודי, מועיל ובעל ערך סביב המותג ומעורבות גבוהה שמייצרת תעבורה גבוהה דרך הרשתות החברתיות.

  1. עקרון ה- EAT (Exprtise – Authority – Trust)

בכל הנוגע לדירוג, גוגל מעדיפה איכות, המתבססת על מומחיות, סמכותיות ואמינות. אף על פי שזה אינו גורם דירוג ישיר, גוגל משתמשת בכמה אלגוריתמים, המנתחים את הקריטריונים הללו באתרים, ולכן חשוב לבחון כיצד מבססים את מוניטין המותג ובוחנים כל סוג פרסום, החל מפרופילים ברשתות החברתיות ועד לפרסומים בתקשורת. קראו עוד על שיווק ברשתות חברתיות.

קידום אתרים מותאם לקהל B2B:

קידום עסקים לעסקים הוא בעצם שרות או מוצר שקהל היעד שלו הוא בעלי עסקים אחרים, לרוב מי שישווק שרותים כאלה יהיו כל מיני גופי של הלוואות לעסקים, שרותי שיווק לעסקים, שרותי ניקיון לעסקים, עריכת דין למעסיקים ועוד ועוד. במידהו תרצו ללמוד עוד על שיווק דיגיטלי b2b זה המקום.

אם הגעתם עד כאן, יש לכם צ'ק ליסט קידום אתרים לצד כל מה שנדרש כדי לדעת איך עושים קידום בגוגל באופן יעיל בשנת 2022.

כפי שציינו, חידושים תמיד קורים בתחום ה- SEO, ולכן חשוב להיות עם היד על הדופק, כדי להוביל ולהיות תמיד בראש תוצאות החיפוש.

חברת Digitwow דיגיט וואו חברה לקידום אתרים אשר מתמחה בשיווק דיגיטלי במגוון פלטפורמות ואפיקי שיווק באינטרנט ומומחיות בהתאמת הפלטפורמה לסוג העסק. האסטרטגיות שלנו הוכיחו את עצמם במהלך השנים והגענו למצבים שאנו יודעים להפיק את המקסימום מפלטפרומות הפרסום ולהגיע למצב של מקסימום תוצאות (מכירות, לידים, חשיפה והגדלת המחזור העסקי) במנימום הוצאות פרסום. זה החלום הרטוב של כל בעל עסק.

אם גם אתה רוצה לעלות הילוך בשיווק העסק ואתה מבין שאם אתם לא שם אתה לא קיים, השאר פרטים בטופס למטה ואנו מבטיחים לחזור אלייך, קפה עלינו, אז קדימה, תעשה את הצעד הראשון.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן