7 דברים שלא סיפרו לכם על שיווק דיגיטלי ובניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל

רוב האנשים שתשאלו אותם "מה זה שיווק דיגיטלי" יאמרו, ששיווק דיגיטלי מתייחס בדרך כלל לקמפיינים שיווקיים המופיעים במחשב, בטלפון, בטאבלט או במכשירי מדיה אחרים. הם עשויים לציין שהשיווק הדיגיטלי יכול ללבוש צורות רבות כמו וידאו מקוון, כתבות תוכן, מודעות פרסום ממומנות בגוגל ופרסום פוסטים שמאפיינים את השיווק ברשתות החברתיות, אך מעט מאוד יציינו ששיווק דיגיטלי, לפני ואחרי הכל הוא אפיון נכון של קהל היעד, בניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל והתאמת מסרים שיווקיים שפוגעים בו כמו חץ שפוגע במרכז המטרה.

אף על פי שבאופן מסורתי ההגדרה לשיווק דיגיטלי עוסקת יותר במתן מענה על השאלה "מה", הדרך הנכונה לענות על כך היא "איך", והתשובה יכולה להיות מאוד אינדיבידואלית, כי זה תלוי מי שואל. שיווק דיגיטלי B2B לדוגמה שונה באופן מהותי משיווק B2C, ובדיוק כמו שצריך להתאים את פעולות השיווק לקהל היעד, כך גם הגדרת המונח צריכה להתאים לסוג העסק או למפרסם.

בואו לגלות את כל סודות השיווק הדיגיטלי לעסקים בבלוג שיווק דיגיטלי שמתעדכן וחושף את שיטות השיווק הכי עוצמתיות לשנת 2022.

7 דברים שלא סיפרו לכם על שיווק דיגיטלי ובניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל

מהו אפיון קהל היעד

אפיון קהל היעד הוא הגדרת הצרכנים שתכונותיהם, הרצונות והצרכים שלהם מתיישרים עם המוצרים והשירותים המוצעים על ידי המותג. ניתן לכנות את קבוצת הצרכנים הזו גם "קהל יעד" או "נישת שוק".

מהו שיווק מטרה, ומה חלקו בבניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל?

שיווק מטרה הוא חלק בלתי נפרד מפיתוח אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל. הוא מורכב מחלוקת שוק לפלחים והתמקדות הקמפיינים באחד או כמה מהם בפרט. ההתמקדות הזו מקלה על קידום והפצת מוצרים או שירותים.

לפעמים שוק היעד של המותג אינו סטטי, אלא מתפתח כדי להתאים אותו למגמות שוק חדשות. דוגמה לכך היא חברת מקדונלד'ס, שפנתה באופן מסורתי לבני נוער ומשפחות עם ילדים. גישה זו באה לידי ביטוי במוצרים כמו ארוחה מאושרת (ארוחה עם צעצוע לילדים) ובעיצוב המתחמים שלה, שכלל אינטרנט אלחוטי חינם להורים ואזורי בילוי לילדים. שוק יעד חדש של המותג, שכולל שוחרי בריאות, הביא את מקדונלד'ס לשווק ארוחות בריאות ומתוחכמות יותר כמו סלטים וקפה יוקרתי.

אם בשיווק בדיגיטל עסקינן, הרי שבהתאם לפלח השוק שפונים אליו ייבחרו המסרים, אך לא פחות חשוב מכך – פלטפורמות השיווק. היתרון האדיר של פלטפורמות השיווק הדיגיטליות הוא, שניתן לעקוב אחר התוצאות של המודעות וכמות האנשים שתקשרו איתן וכך לזהות פלחי שוק נוספים או מגמות שמתפתחות. זה עוזר לכוון באופן מדויק את כל מאמצי השיווק ישירות אל קהל היעד של המותג.

האם זה נכון לכל עסק?

כן! בעוד לא מעט עסקים עדיין עוסקים בשאלה למי מתאים שיווק דיגיטלי, השאלה צריכה תמיד להיות, לאיזה קהל יעד פונים במסגרת מאמצי השיווק הדיגיטליים, כי פרסום עסקים באינטרנט באופן חד – משמעי, מתאים וכדאי לכולם! העניין הוא, שכדי לעשות את זה נכון, צריך לכוון את המאמצים אל עבר הקהלים של העסק, וזה היתרון הגדול ביותר של השיווק בדיגיטל.

5 אבני הבניין המרכזיות בהגדרת שוק היעד:

  1. דמוגרפיה – פילוח דמוגרפי הוא אחד מכלי הפילוח הקלסיים. ישנן דמוגרפיות מרכזיות רבות בהן ניתן להשתמש כדי לפלח ולהגדיר קהל יעד. הנפוצות ביותר כוללות את המרכיבים הבאים:
  • גיל - גיל קהל היעד יקבע את הטון של הקמפיין, הערכים והערוצים בהם משתמשים. במקרה של ילדים, חשוב לקחת בחשבון שההורים הם אלה שמקבלים את החלטות הרכישה, כך שהקמפיינים חייבים להיות אטרקטיביים עבור שתי הקבוצות.
  • מגדר - כיום ישנה מגמה הולכת וגוברת לקמפיינים כוללניים שאינם מקפידים על תפקידים מגדריים קלאסיים (למשל, לא מכוונים מוצרי ניקיון לנשים בלבד) או רעיונות מיושנים של מגדר. בהתחשב בכך, תמיד יש מוצרים שיופנו לזהות ספציפית בשל המאפיינים שלהם. כדאי להבין את זהותו הכללית של שוק היעד, כך שניתן יהיה לכוון את מסע הפרסום בצורה נכונה מבלי להיכנס לסטריאוטיפים.
  • מצב משפחתי - נשואים, רווקים, עם או בלי ילדים וכדומה. עם אפשרויות הפילוח הנוכחיות ניתן יכול לקבל פרטים מפורטים ביותר,למשל "זוגות הטרוסקסואליים שזה עתה נישאו" או "הורים לילדים בגיל שנה עד שלוש".
  • יצירת קריאטיב מתאים - בהתאם לקהלי היעד שהגדרנו לעיל, יש לתכנן את מסע הקריאטיב והקמפיינים שירוצו, בין אם מדובר בקופירייטינג, בעיצוב המודעות ובמסרים השיווקים.

 

  1. מיקום - היכן גרים האנשים בשוק היעד?

לפעמים, לחברות כמו מסחר אלקטרוני שמנסה להגיע לשוק גלובלי, אין מיקום יעד אחד ספציפי. במצבים אחרים, חברות עשויות להתעניין רק במשתמשים המתגוררים ברדיוס של 5 קילומטרים מאחת החנויות הפיזיות שלהן. כאשר רוצים להגיע לשוק גלובלי, עדיין נדרש לפלח את שוק היעד, שכן קמפיין שישיג תוצאות מצוינות במדריד לא בהכרח יעבוד באותו אופן בטוקיו. לכל הפחות, שיווק יעד ברמה הגלובלית חייב להתחשב בשפה וגורמים תרבותיים.

  1. פרופיל חברתי תרבותי - גורמים חברתיים - תרבותיים ילכו קצת יותר לעומק הדמוגרפיה של קהל היעד, ויפרטו היבטים כמו:
  • מעמד הכלכלי, שיעיד על כוח הקנייה.
  • רמת השכלה ושפות.
  • מקצוע. במקרה שבו מבקשים להתמקד בשיווק B2B גורם זה הוא המפתח, מכיוון שהוא מאפשר להתמקד במקבלי ההחלטות במגזר או בחברה מסוימת.
  • ערכים ואמונות - למשל, חובבי טבע, בעלי חיות מחמד, אנשים עם אורח חיים כפרי וכדומה.

 

  1. פרופיל דיגיטלי - במידה מסוימת, הפרופיל הדיגיטלי של היעד שלך יקושר לגילו. הדור הצעיר מחובר יותר לניידים, אולם, גם הדור המבוגר מכיר היטב את הרשתות החברתיות ודרכים נוספות ליצור אינטראקציות או לקבל מידע ברשת. על המשווק מוטלת הדרישה לזהות את הערוצים הדיגיטליים שבהם קהל היעד משתמש, להכיר את ההרגלים המקוונים שלהם, וחשוב מכל, החלטות הרכישה שלהם.

 

5. צרכים – המטרה של המשווק צריכה לתת מענה לצרכים של קהל היעד. עליו לספק לקהל היעד מענה באמצעות המוצרים והשירותים של המותג. זהו חלק מהותי בעיצוב הפרסונה של קהל היעד, כלומר, לקוח ה"אווטר" של המותג. חשוב לדעת את הערך שהמותג יכול להביא, וכיצד הוא יכול לשפר את חייהם של אנשים. באופן כללי, אנשים מחפשים משהו שפותר בעיה או משפר היבט בחיי היום יום שלהם. השיווק בדיגיטל צריך להבהיר מה המוצרים או השירותים יכולים לעשות עבור הלקוחות הפוטנציאליים של המותג.

רוצים לדעת יותר? מונחים כמו החזר השקעה ורימרקטינג לא צריכים להיות לכם זרים. לעיון במילון מונחים שיווק דיגיטלי בקרו כאן.

לסיכום,

5 אבני הבניין האלה אמורות להוביל כל משווק דיגיטלי בדרך להגדרת קהלי היעד וליצור אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל בצורה יעילה.

נדגיש, ששיווק דיגיטלי מוצלח הוא כל פעולה שיווקית שמתבצעת ברשת ומתבססת על פילוח שוק וטירגוט מדויקים. יהיו הפלטפורמות אשר ייבחרו לשיווק המותג, המטרה הסופית היא להניע את הלקוח במשפכי השיווק לטובת מכירות והמרות, אך על מנת לעשות זאת חייב להיות מרכיב קריאייטיבי שקולע באופן מדויק והרמטי ישירות בקהל היעד.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן