תכירו את האסטרטגיות שתמיד מנצחות עבור פרסום עסקים באינטרנט

שנת הקורונה הייתה מלאת חוסר וודאות, בעיקר עבור בעלי עסקים והיא הוכיחה לנו שעלינו להיות הרבה יותר גמישים וזריזים. הנגיף שהתפרץ לחיינו שינה את כל אקלים המכירות האידאלי שהתרגלנו אליו, מה שאילץ אותנו לעבור אדפטציה במהירות שיא!

השינויים שנאלצנו לעשות באו לידי ביטוי בעיקר בעקבות הצורך להתאים את אסטרטגיות השיווק והמכירות על מנת לתת מענה לשינויים כלכליים כוללים שאירעו, שינויי ביקוש והיצע וירידה בתקציבים.

אין ספק שזו הייתה שנה מאתגרת, אך עם זאת, מלאת חוויות מלמדות. אם כך, לאילו מגמות אנו יכולים לצפות בחודשים ובשנים הבאות, ובאילו אסטרטגיות שיווק בדיגיטל עליכם לנקוט מעתה ואילך?

זה לא חדש, אך כעת יותר מתמיד, האוטומציה חיונית לעסק שלך

מגמות מכירות באות והולכות, אך ככל הנראה, האוטומציה פה ובכוונתה להישאר עוד הרבה מאוד זמן.

אם מישהו סבר שמדובר בטרנד, הרי שמזמן האוטומציה התברגה כאסטרטגיה הכרחית ומאוד אלמנטרית בפרסום ושיווק באינטרנט שמאפשרת לשמור על יתרון תחרותי.

אם טרם אימצתם את העיקרון, אף פעם לא מאוחר מידי.

האסטרטגיות שתמיד מנצחות בפרסום עסקים באינטרנט

מהי אוטומציה בשיווק הדיגיטלי?

בהגדרתה, אוטומציה של שיווק דיגיטלי מתייחסת לפלטפורמות וטכנולוגיות תוכנה, המיועדות לשווק בצורה יעילה יותר במספר ערוצים מקוונים - האימייל, המדיה חברתית, אתרי אינטרנט וכו' - ולבצע אוטומציה של משימות חוזרות.

אוטומציה בשיווק כוללת מגוון מאוד רחב של כלים החל מתבניות לדפי נחיתה וניוזלטר, דרך שליחת הצעת מחיר אוטומטית ועד לצ'טבוט ברשת החברתית ובאתר.

כלים מסוג זה מאפשרים למשווקים להפוך את תקשורת הלקוחות לאוטומטית ולפשט אותה באמצעות ניהול אסטרטגיות שיווק מורכבות בכל הערוצים באמצעות כלי אחד.

כלי אוטומציה שיווקית מסייעים למשווקים דיגיטליים ליצור לידים, לפלח קהלים, לשמר את הלקוחות הקיימים, למדוד החזרי השקעה ועוד.

לשימוש באוטומציה יתרונות רבים. היא מאפשרת לחסוך בעלויות כוח אדם, לעקוב אחר הכנסות ומכירות, להגדיר תהליכי שיווק לצורך מיקוד ושיפור תוצאות, הגדלת היצירתיות ועוד.

אוטומציה יכולה לעזור לך בכל שלב בתהליך המכירה שלך, החל מאיסוף לידים חדשים ועד להובלתם דרך משפך המכירות ובסופו של דבר לסגירת העסק, ולכן כל כך יעילה לצורך פרסום עסקים באינטרנט.

התאמה אישית ופנייה ממוקדת לקהל היעד

רבים נוטים לחשוב שהאוטומציה פוגעת ביכולת לבצע התאמה אישית ולהיות יצירתיים. עם זאת, על ידי ביצוע אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן והאצלתן לתוכנות ייעודיות, יישאר לך זמן רב יותר להתאמה אישית של מאמצי השיווק שלך.

שימוש בתוכנת אוטומציה לא אומר שצריך לפוצץ את הלקוחות הפוטנציאליים באמצעות הודעות דואר אלקטרוני כלליות, אלא להבין בדיוק מה הלקוחות הפוטנציאליים שלך רוצים וצריכים, ולהתאים את הפנייה השיווקית אליהם בהתאם.

באמצעות פילוח שוק והגדרת מאפיינים של קהל היעד ניתן להתאים אישית את התבניות ומודעות הפרסום, כך שיכוונו ישירות ובאופן מיטבי לקהל היעד שלך.

על ידי התייחסות ללקוחות הפוטנציאליים שלך בשמם ושימוש במידע אישי אחר ניתן להגביר את החשיפה של הפרסומים וכתוצאה מכך לקבל יותר מעורבות מהלקוחות הפוטנציאליים שלך.

ניצול היתרונות של המדיה החברתית

הפופולריות של המכירה החברתית עולה בקצב מסחרר, מה שמוכיח כי גישת המכירות המסורתית עלולה להיות פולשנית ותוקפנית מדי. במקום לחפש תוצאות מיידיות עם אסטרטגיות "מכירה מובנות מאליהן", עליך לנקוט בגישה מעודנת יותר ולאט לאט לשתול את הרעיון בראש של הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

המדיה החברתית מאפשרת לך להיות תמיד שם עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלך, לענות על שאלותיהם ולשתף איתם תוכן רלוונטי. בדרך זו, כאשר הם מעוניינים לקנות מוצר, העסק שלך צריך להיות הדבר הראשון שעולה בראשם.

לינקדאין היא פלטפורמה מושלמת למכירה חברתית. שיווק בלינקדאין לא רק נותן לך את האפשרות לשתף תוכן רלוונטי עם הקהל שלך, אלא זה גם מאפשר לך לתקשר ישירות עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך. לחיבורי LinkedIn שלך כבר יש עניין בעסק שלך, ועל ידי סינון דרך אנשי הקשר שלך, אתה יכול לארגן את רשת LinkedIn שלך ולהתחבר בקלות ללקוחות הפוטנציאליים שלך.

גם ביתר הפלטפורמות החברתיות הפופולריות מצויים לקוחות פוטנציאליים, אולם חשוב להכיר את היתרונות של כל אחת מהן:

  • פייסבוק/ אינסטגרם – 2 הרשתות החברתיות הללו מציעות שפע של הזדמנויות למפרסמים, ומאפשרות ליישם בהצלחה רבה עקרונות חיוניים שציינו לעיל כמו אוטומציה, פילוח קהלים ועוד. כמו כן, הן מאפשרות לבצע שיווק מחדש לקהל שנחשף למודעות פרסום וטרם ביצע רכישה ומספקות נתונים מדויקים בזמן אמת לצורך ניתוח מידת ההצלחה של הקמפיין ושיפור האופטימיזציה שלו.
  • טיקטוק – אף על פי שהאלגוריתם של טיק טוק פחות מפותח מזה של פייסבוק או אינסטגרם, אי אפשר להתעלם מכך שזו הרשת החברתית הכי מדוברת בימינו. עם זאת, ניתן לפלח בה קהלים לפי מיקום גאוגרפי, גיל ומין, אך היתרון העיקרי של הפרסום בה הוא העלות הנמוכה, מה שהופך את הפרסום בה עבור העסקים שמשתלבים בפלטפורמה הזו למשתלם.

אסטרטגיית השיווק ברשתות החברתיות צריכה להתחלק ל- 2:

מצד אחד חשוב מאוד להראות נוכחות במקומות שבהם הקהל של העסק נמצא. זה אומר להציע למשתמשים שמחפשים את השירות או המוצר של העסק הצעה אטרקטיבית, שתפתה אותו ללחוץ על המודעה ולעבור מסע לקוח מרגע ההקלקה ועד לרכישה או לביצוע הפעולה שאנו רוצים שהוא יבצע.

מצד שני, צריך לנקוט באסטרטגיה קצת יותר מאתגרת, שמתבססת על צרכים ומאפייני קהלים, ומציגה למשתמשים הרלוונטיים את המוצרים או השירותים שהם עשויים להביע בהם עניין.

האסטרטגיות האלו מכונות בפי מקצועני קידום בדיגיטל Push & Pull, ומשמעותן למשוך את הלקוח מצד אחד ו"להידחף" לו לפיד מצד שני. הפרסום ברשתות החברתיות צריך לשלב את שתיהן באופן כזה שפרסום פוש יוצר ביקוש ופרסום פול "סוגר את העיסקה".

כדי שהאסטרטגיה הזו תוכיח את יעילותה חשוב להשקיע בפילוח שוק ובכתיבת תוכן איכותי שמכוון לקהל היעד. כמו כן, נדרשת עבודת קופירייטינג מקצועית ושילוב של תוכן טקסטואלי וויזואלי. כדי להפיק את המיטב יש לבצע אופטימיזציה באופן שוטף לכל קמפיין.

אפיקי שיווק דיגיטליים נוספים שצריכים להילקח בחשבון בבניית אסטרטגיית שיווק לעסק שלך

  • ניוזלטר – ביחס לרשתות החברתיות, הניוזלטר נחשב לשיטה מסורתית לשיווק בדיגיטל, אולם הוא עדיין אחת השיטות הכי אפקטיביות וזולות, שמניבה תוצאות מדהימות, ומסייעת הן להגדלת המכירות והן לגיוס לקוחות חדשים או שימור הלקוחות הקיימים.
  • קידום אתרים אורגני – ככל הנראה לא קיים ולא יהיה בקרוב תחליף למיקומים הגבוהים של גוגל, ולכן כל העסקים רוצים להיות שם. קידום אתרים אורגני היה, וככל הנראה, ימשיך להיות אפיק שיווק משתלם, איכותי ונחשק, בעיקר משום שהוא מציג את העסק כרלוונטי ואמין ויעיל לאורך זמן.
  • קידום ממומן בגוגל – אחד מאפיקי השיווק המסורתיים ברשת ממשיך להניב תוצאות נפלאות למפרסמים, במיוחד כאלו שטרם הצליחו לקדם את האתר שלהם בשיטה האורגנית. פרסום ממומן בגוגל הנו מידי, וכך גם תוצאותיו.
  • אאוטבריין/ טאבולה – פלטפורמות התוכן הללו הן דוגמאות נפלאות למה שמכונה "פרסום נייטיב", שלמעשה רותם את חוויית המשתמש לצורכי השיווק של העסק. הן מאפשרות לקבל חשיפה נרחבת במהירות רבה על ידי שילוב תכנים באופן טבעי ואינטגרלי. היתרון האדיר שלהן הוא, שהן מתאימות לכל סוג של עסק, מכל תחום ובכל סדר גודל.

הסיבות שבגללן כדאי לכם להשקיע בפרסום נייטיב

  1. פרסום נייטיב מייצר חשיפה נרחבת.
  2. פרסום מסוג זה מאפשר לעסק לייצר בידול משמעותי מהמתחרים.
  3. פרסום נייטיב מוגש באופן טבעי למשתמשים בזמן שהם פנויים לצרוך את התוכן.
  4. פרסום מסוג זה נתפס כאמין יותר ומצליח לייצר מעורבות גבוהה.
  5. הפרסום הזה נחשב זול יחסית, מעניק החזר השקעה גבוה ומוליד לידים שווי ערך לבעל העסק.
  6. ניתן לטרגט אנשים שהיו מעורבים בקריאת הכתבה בעזרת כלים מתקדמים לרימרקטינג בהתאמה אישית.

 

לסיכום,

חלק מהאסטרטגיות המסורתיות לקידום מכירות עדיין מוכיחות את עצמן, גם בימינו, אך חשוב להבין שכל שנה חדשה מציבה בפנינו אתגרים חדשים, וגישת השיווק של העסק חייבת להתאים את עצמה לשינויים, לרוח התקופה ולגישה הרווחת בקרב הצרכנים שמהווים את קהל היעד של העסק שלך.

חלק מהטקטיקות הללו עשויות להיות חדשות עבורך, אך הן לא בגדר מגמה חולפת, הן כאן כדי להישאר, ועליך למצוא דרך לשלב אותן באסטרטגית השיווק של העסק שלך.

Digitwow היא חברה לשיווק באינטרנט, המתמחה בשיווק עסקים בדיגיטל. שיווק דיגיטלי זה כל מה שאנחנו עושים ולכן אנו תמיד עוקבים אחר מגמות, שינויים והתפתחויות.

עבור בעלי עסקים רבים אנו המענה המושלם לבניית אסטרטגיית שיווק בדיגיטל והוצאתה לפועל, לא רק כי אנחנו יודעים איך לעשות את זה נכון, באפשרותנו לקבל אינדיקציות מדויקות באשר להצלחת מאמצי השיווק שאנו נוקטים, לדייק את פעולות השיווק ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר, כדי שכל לקוח יוכל ליהנות מהחזר השקעה גבוה והצלחה דיגיטלית מסחררת.

שנת הקורונה לא גרמה לנו לקפוא על השמרים, ובמהלכה התפתחנו רבות מבחינה מקצועית. היכולת שלנו כחברת שיווק באינטרנט לזהות שינוי מגמות בזירת הפרסום הדיגיטלית גרמה לנו להיות מוכנים לכל שינוי שאירע, ויחד איתנו צעדו קדימה גם העסקים שבנינו עבורם אסטרטגיית פרסום מקוונת.

אנחנו במרחק שיחת טלפון ממך, השאר פרטים בטופס וניצור קשר!

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן