לרציניים בלבד - החלק השלישי של מילון המונחים לשיווק דיגיטלי

זהו חברים, הגענו אל חלקו השלישי של מילון המונחים הענק של מקדמי האתרים ואנשי השיווק בדיגיטל.

אם קראתם את שני החלקים הראשונים שהכנו עבורכם (מילון מונחים שיווק דיגיטלי חלק ראשון, מילון מונחים שיווק דיגיטלי חלק שני) אתם כבר עמוק בתוך עולם השיווק והקידום באינטרנט, וזה בדיוק הזמן להכיר את מונחי היסוד האחרונים שישלימו לכם את הפאזל וייצרו עבורכם תמונה בהירה וברורה של העולם הנפלא שהחלטתם לצלול לתוכו.

מילון המונחים הענק של עולם השיווק הדיגיטלי, חלק שלישי, שניגש לעניינים?

 

 

מילון מונחים שיווק דיגיטלי חלק שלישי

זמן שהייה באתר

זמן השהייה באתר הוא הזמן שבו הגולש מבלה בו, והוא מהווה פרמטר חשוב באלגוריתם של גוגל בכל הקשור לקידום אורגני.

התבוננות בזמן הממוצע שהמשתמשים מבלים באתר, וכן בכל דף בודד בו, נותנת מבט כולל על ביצועי האתר ואבחנה מדויקת יותר באשר לביצועים של כל דף בנפרד.

הממוצע האידאלי עשוי להשתנות בין אתר אחד לאחר, והוא תלוי במטרת הגעתו של המשתמש לאתר. אם המשתמש הגיע דרך תוצאות החיפוש בגוגל לאחר שהקיש שאילתה, ייתכן שימצא במהרה את המידע שחיפש, וזמן השהייה שלו יהיה נמוך. לעומת זאת, אם הוא נכנס לבצע רכישה באתר, ייתכן שישהה מעט יותר זמן.

באופן כללי, אם הצלחתם למשוך את תשומת הלב של הגולשים, הם יבלו יותר מ- 15 שניות באתר, וכאשר בודקים את זמן השהייה בעמודים ספציפיים כדאי לבדוק באיזה דף זמן השהייה הכי ארוך או הכי קצר, ומה גרם לכך.

את זמן השהייה ניתן להגדיל באמצעות ניווט קל וידידותי, קישורי אתר שפועלים כהלכה, טפסים מקוונים פונקציונליים וקלים למילוי, מילות מפתח שמכוונות לקהל היעד, תוכן מקורי והימנעות מתוכן ספאם או תוכן כפול.

במאמר הבא תוכלו לקרוא על חמשת הצעדים השיווקיים שיזניקו את אתר האינטרנט שלכם.

 

חוויית משתמש

חוויית משתמש מתייחסת לאופן שבו המשתמשים חווים את האתר, וכיצד הם מרגישים כאשר הם מנהלים אינטראקציה עם המערכת. זה כולל ניווט קל ופשוט, רספונסיביות, זמני טעינה של האתר, נגישות ומאפיינים נוספים, שנועדו לספק למשתמשים חוויה חיובית ונעימה, למלא את הצרכים שלהם ולשמור על נאמנותם למותג.

חוויית המשתמש הנה חיונית לקידום האתר, שכן היא משפיעה על פרמטרים שונים כמו זמן השהייה, שיעור הנטישה ועוד. פרט לכך, היא מאפשרת לנתב את המשתמשים במסע הלקוח ותורמת להצלחה העסקית.

על מנת ליצור חוויית משתמש איכותית יש להגדיר את מטרות האתר ואת הקהלים שאליהם הוא פונה באופן מדויק, וליצור סביב הגדרות אלו סביבה מקוונת אופטימלית שעונה לצרכי המשתמשים ומקדמת את המותג אל היעדים העסקיים שהוגדרו.

אתם חייבים לקרוא את המאמר שכתבנו על איך מקדמים אתר בגוגל ואיך להגיע למקום הראשון בגוגל.

 

זחלנים

זחלנים, המכונים גם "סורקי אינטרנט" או "עכבישים", הם רובוטים שנועדו ללמוד מה כל דף אינטרנט מציג ולאנדקס אותו, כך שניתן יהיה להציג את המידע שבו למשתמשים, כאשר הוא רלוונטי עבורם.

הזחלנים מופעלים ברוב המקרים על ידי מנועי החיפוש, שמספקים קישורים רלוונטיים בתגובה לשאילתות המשתמשים. אופן הפעולה שלהם הוא לסרוק קבוצת דפי אינטרנט ידועים, ואז לעקוב אחר קישורים מאותם הדפים שנסרקו לדפי אינטרנט אחרים.

על מנת לאפשר לזחלנים לסרוק דפי אתר יש לבצע אופטימיזציה, שמגדירה אילו דפים מעוניינים לאנדקס, וכן אילו דפי אתר לא מעוניינים לאנדקס.

 

פיד

הפיד הא פורמט נתונים שמשמש צרכני תוכן ומתעדכן בתוכן חדש בתדירות גבוהה. אתרים רבים כוללים פיד, שמתעדכן בתוכן באופן תדיר, ביניהם הרשתות החברתיות, אתרים חדשותיים, בלוגים, אתרי בתי ספר ומוסדות לימוד, פודקאסטים ועוד.

דוגמאות נפוצות לפידים:

רשימת שאלות באתר Quora

רשימת ציוצים בטוויטר

עדכונים באתרי חדשות או בפודקאסטים

פוסטים ברשתות חברתיות

 

היררכיה

בכל אתר צריכה להיות "מפת אתר", שמגדירה את הסדר ההיררכי של דפי האתר. מטרת ההיררכיה היא לאפשר למשתמש ניווט קל ונוח ומציאת דפי אתר בקלות רבה.

ההיררכיה במפת האתר צריכה להיות מאורגנת ומסודרת, כך שניתן יהיה לסרוק אותה בקלות. לשם כך יש לקבוע מבנה מוגדר וכותרות, שיעצבו את רשימת דפי האתר מבחינה חזותית.

 

אחסון אתרים

אחסון אתרים, המכונה גם "אירוח אתרים" הוא שירות, שבמסגרתו מקצים לאתר מקום בשרת האינטרנט לאחסון הקבצים שלו, מה שהופך את כל הקבצים באתר (קבצי קוד, תמונה וכו') לזמינים לצפייה מקוונת.

כל אתר זקוק לשרת שיאחסן אותו, וכמות השטח שמוקצית בשרת תלויה הן בסוג האתר וסדר גודלו והן בסוג השירות ורמת הניהול שרוכשים מחברת אחסון האתרים.

קיימות כיום אינספור חברות לאחסון אתרים, המחזיקות בשרתים, אולם חשוב לאתר חברת אחסון אמינה, שמעניקה שירות זמין ללקוחותיה, גם במקרה שיש תקלה באתר. כמו חווית הניווט בתוך הממשק חשוב גם כן, אנחנו כותבים שורות אלו לאחר שהתנסנו עם עשרות חברות לאחסון אתרים.

 

עמוד נחיתה

עמוד נחיתה הוא דף אינטרנט בודד, שנועד להמיר משתמשים ללידים. הוא שונה מדפי אתר אחרים ב- 2 קריטריונים:

הוא מכיל טופס, שנועד "ללכוד" את המידע של המשתמשים בתמורה להצעה רצויה.

הוא נועד להמיר משתמשים ללידים, כך שדף הבית עם בוט למילוי פרטים לא נחשב לדף נחיתה, מכיוון שהוא משרת גם מטרות אחרות.

במילים פשוטות, דף נחיתה הוא כל דף שיש עליו טופס למילוי פרטים ואינו כולל הסחות דעת אחרות. משתמשים בו לצורך איסוף פרטי פרטים למסד הנתונים, לביצוע הרשמה, רכישה וכן הלאה.

פעמים רבות דף נחיתה הוא כלי שיווקי יעיל, שמאפשר להחדיר מוצר חדש לשוק או לקדם מפגשים/ סדנאות/ הרצאות וכדו'. כמו כן, הוא יעיל עבור מי שאין ברשותו עדיין אתר אינטרנט, ומעוניין לקדם מוצרים או שירותים שונים.

במידה ואתם מתלבטים האם אתם צריכים אתר אינטרנט או דף נחיתה, פנו אלינו ונשמח לתת ייעוץ בהתאמה אישית.

 

טאבולה

טאבולה היא פלטפורמת אינטרנט, שמנסה ליצור פיתרון בשוק התוכן המקוון. הפיתוח הישראלי נועד להמליץ למשתמשים על תוכן שעשוי לעניין אותם ולקשר אותם אליו, ופעמים רבות פונה דווקא לקהלים שלא יודעים מה הם מחפשים (רוב משתמשי האינטרנט נופלים לקטגוריה הזו).

להבדיל ממנועי החיפוש, שמנסים לספק למשתמשים בדיוק את מה שהם מבקשים, טאבולה פונה לקהל שמשוטט ברשת ללא מטרה מכוונת, ומציעה להם תכנים שעשויים לעניין אותם על סמך הרגלי צריכת התוכן שלהם ותכנים שהם צרכו בעבר.

קראו בהרחבה את הכתבה שכתבנו בנושא זה: בואו לגלות מי המנצחת בשיווק התוכן ברשת - Outbrain vs Taboola.

ניוזלטר

הניוזלטר הוא כלי שיווקי שמאפשר לשמור על ערוץ תקשורת עם המנויים של העסק ולמסור מידע בתיבות הדואר האלקטרוני. ההודעות הללו יכולות להכיל טקסט פשוט או תמונות, סרטונים וטקסט מעוצב.

בפועל, כולם מקבלים ניוזלטרים מידי יום, ובמובן מסוים, עבור המשתמשים זו דרך מצוינת לשמור על קשר עם המותגים שהם עוקבים אחריהם.

ניוזלטר משמש מפרסמים ומותגים במגוון דרכים, ובאמצעותו ניתן לשמור על המותג או העסק בתודעה של המשתמשים, להגדיל את התנועה באתר, ליצור הרגלי ביקור באתר, לתקשר אירוע, ליצור קמפיינים שונים ועוד.

ככלי שיווקי, הוא נחשב לאפיק זול ומאוד יעיל עבור מי שרוצה לשמור על קשר עם לקוחות קיימים או עם העוקבים אחר המותג ומהווה חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של אינספור עסקים ומותגים ברחבי העולם כולו.  קראו איך בונים ועושים שיווק ניוזלטר.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן