הרימו הילוך והפכו למומחים - מילון מונחים שיווק דיגיטלי חלק שני

בחלקו הראשון של מילון המונחים לשיווק דיגיטלי  פירטנו אודות מושגים בסיסיים שנוגעים ל- 3 נושאים עיקריים:

  1. קידום אתרים - מונחים כמו אלגוריתם, סמכותיות אתר ואפיון אתר, שמהווים נדבכים חשובים בהבנת הקידום האורגני בגוגל.
  2. אופטימיזציה למנוע החיפוש - מושגים טכניים כמו תג alternate, תג קנוניקל, הפניות 301 ותגי מטא, שקשורים לפן הטכני של האופטימיזציה, שנעשה מאחורי הקלעים.
  3. אופטימיזציה של פעולות השיווק - קריאה לפעולה CTA, יחס הקלקה CTR, החזר השקעה ROI ומושגים נוספים שמסייעים לנו לנתח את הצלחת הפעולות השיווקיות בדיגיטל.

בחלקו השני של מילון המונחים המקצועי שלנו נכיר מושגים נוספים מעולם השיווק ונתמקד בדרכים ושיטות נוספות שמאפשרים לנו למקסם את תוצאות השיווק בדיגיטל ולהגיע ליעדים בצורה מוצלחת ונכונה, כדי להפיק מכל חשיפה ומכל מאמץ שיווקי את המיטב.

מילון המונחים הענק של עולם השיווק הדיגיטלי, חלק שני. אנחנו מוכנים. ואתם?

 

מילון-מונחים-שיווק-דיגיטלי-חלק שני

משפך השיווק

משפך השיווק נועד להניע את הלקוחות הפוטנציאליים לאורך מסלול ממופה ומוגדר מראש, שמתחיל בהיכרות עם העסק או המותג, ועובר דרך תחנות שונות, שבהן הלקוחות נחשפים לתכנים שונים. התחנה האחרונה במשפך היא שלב הרכישה.

באמצעות ניתוח מדוקדק, משפך השיווק מאפשר למשווק לדעת אילו פעולות נחוץ לעשות על מנת להשפיע על הצרכנים בשלבים השונים. זה מתחיל בפיתוח המודעות שלהם, ממשיך ליצירת אמון והתעניינות ומוביל אותם ליצירת קשר, רכישה והזמנת שירותים.

משפך שיווקי ברשתות החברתיות מסתיים ברכישה ובכך שהלקוח הופך לאוהד נלהב של המותג.

 

מסע לקוח

מסע לקוח הוא הסיפור שמציג את התנהגות המשתמשים כאשר הם מבקרים באתר או נחשפים לתכנים שיווקיים של העסק. זהו כלי שיווקי עוצמתי ובעל ערך רב לאסטרטגיית השיווק של העסק או המותג.

תיעוד מסע הלקוח ממפה תרחישים התנהגותיים שונים באמצעות מגוון נתונים קיימים, ומסייע לצפות מראש כיצד המשתמשים יגיבו ויתנהגו בכל שלב במשפך השיווק.

 

לידים

המטרה העיקרית של כל עסק היא יצירת לידים חדשים, שהם לקוחות נוספים שמתעניינים בשירותים או במוצרים שהעסק מציע.

ליד יכול להתבטא בלקוח שמעוניין לבצע רכישה או מבקש מידע נוסף, משתמש שנחשף לתוכן שיווקי ונרשם לרשימת תפוצה או לקוח חדש שמשאיר פרטים ומבקש שייצרו עמו קשר.

המטרה הסופית של העסק היא להפוך כל ליד ללקוח משלם וכל לקוח ללקוח מתמיד ונאמן.

 

פיקסל של פייסבוק

הפיקסל של פייסבוק הוא כלי ניתוח, שמאפשר למשווקים ומפרסמים לבחון ולכמת את האפקטיביות של הפרסומים על ידי הבנת הפעולות שמשתמשים מבצעים באתר, וכמה זה מקרב אותם לעבר היעד הסופי המוגדר של כל בעל אתר: לידים ומכירות. ככל שמצטבר יותר דאטא באמצעות הפיקסל, כך הקמפייניים העתיידים שלנו יהיו אפקטייבים יותר, עם יותר לידים ומכירות בעלויות נמוכות יותר.

 

יחס הקלקה (CTR)

יחס הקלקה מתאר את היחס שבין החשיפות שמודעות הפרסום מקבלות לכמות ההקלקות שהמשתמשים לוחצים עליהן. בדרך כלל שיעור הקליקים מסייע לאמוד את ביצועי מודעות הפרסום במנוע החיפוש, ברשתות החברתיות, בניוזלטר ובאפיקי שיווק נוספים.

על מנת לחשב את יחס ההקלקה יש לחלק את מספר הקליקים שהמודעה מקבלת במספר הפעמים שהיא מוצגת. כך לדוגמה, אם נספרו 10 קליקים ו- 200 חשיפות, הרי שיחס ההקלקה עומד על 5%.

שיעור קליקים גבוה הוא אינדיקציה טובה לכך שהמשתמשים מוצאים רלוונטיות במודעות ובתכנים המפורסמים, ומשפר גם את דירוג המודעה.

 

יחס נטישה

כאשר מדובר בשיווק דיגיטלי, יחס הנטישה הוא היחס שבין מספר המשתמשים שנכנסו לאתר או הקליקו על מודעה, קישור או כל תוכן שיווקי אחר וביצעו פעולה נוספת כמו דפדוף בדפי האתר, קריאת התוכן המוצג בדף, רכישה, השארת פרטים או יצירת קשר, לבין משתמשים שחזרו לקבל מידע נוסף ב- SERP.

יחס נטישה מאפשר למשווק ולגוגל לדעת האם המשתמשים קיבלו מענה לשאילתה שלהם. אף על פי שגוגל לא הצהירה על כך  באופן מובהק, רבים ממקדמי האתרים מאמינים, שיחס הנטישה הוא פרמטר שמשפיע על הקידום, אולם לא צריך להסתמך עליו, שכן פעמים רבות, המשתמשים מוצאים את המידע הרלוונטי מהר מאוד, מה שגורם להם לשוב לדף החיפוש לביצוע מחקר נוסף או בדיקת מתחרים.

אתרי מסחר מקוונים מקפידים למדוד את יחס הנטישה של עגלות הקניות על מנת לשפר את ביצועי המכירות שלהם ולבחון היכן המשתמשים נתקלים בהתנגדויות, היכן מסע הלקוח נעצר וכו'.

 

יחס המרה (CRO)

יחס המרה הוא היחס בין המשתמשים שנקטו בפעולה מסוימת כמו הרשמה למנוי, הצטרפות לרשימת תפוצה או רכישה, לבין כמות המשתמשים הפאסיביים שנחשפו לתוכן הפרסומי ולא ביצעו כל המרה.

יחס ההמרה נותן אינדיקציה באשר לאפקטיביות התוכן והמודעה, ומטרתו להפוך כל משתמש פאסיבי לאקטיבי, להניע אותו במשפך השיווק ולהביא אותו אל שלב סגירת העסקה. קראו עוד על שיפור יחס המרה.

 

חיפוש קולי

חיפוש קולי הוא פונקציה, המאפשרת למשתמשים לחפש ברשת באמצעות פקודות קוליות מדוברות במקום להקליד.

החיפוש הקולי מוגדר כאחד מהפונקציות המתקדמות והחשובות ביותר ליצירת חוויית משתמש טובה יותר והבנת כוונת המשתמש, ומקדמים רבים מבצעים חקר מילות מפתח ופעולות אופטימיזציה שונות שיתאימו לפונקציה זו.

החיפוש הקולי הולך ותופס תאוצה יחד עם השימוש הנרחב במכשירים הניידים וחיפוש מידע, שירותים ומוצרים תוך כדי תנועה, בעיקר ברמה המקומית. קראו עוד על חיפוש קולי בגוגל במאמר הבא.

 

קופירייטינג

קופירייטינג הוא אחד המרכיבים הקריטיים ביותר בכל צורת שיווק ופרסום. הוא מורכב ממילים כתובות או מדוברות, בהן המשווקים עושים שימוש על מנת לגרום לאנשים לנקוט בפעולה מסוימת כמו יצירת קשר, השארת פרטים, רכישה, הצטרפות לשירות, מעבר להשארת פרטים בעמוד נחיתה או אתר תדמית וכו'.

קופירייטרים מנסים לגרום לאנשים להרגיש, לחשוב או להגיב באמצעות כותרות מרגשות, מעוררות סקרנות, עניין או רגש, תוכן עם תועלת לקהל היעד, הנעה לפעולה ועוד. קראו עוד על תוכן שיווקי.

 

גוגל אנליטיקס

מאות מיליוני אתרים ברחבי העולם עושים שימוש בכלי ניתוח האתרים של גוגל, שעוזר לנתח את תעבורת האתר, בעזרת שימוש משכיל בו אפשר לשפר אחוזי המרה באתר במאות אחוזים!

פשוט ככל שזה יישמע, יש לכלי העצמתי הזה השלכות רבות, מכיוון שהוא מהווה מוקד לכל פעילויות השיווק כמו מודעות חיפוש, מודעות במדיה החברתית ועוד, מה שמאפשר לו לתת מבט כולל על האפקטיביות של כל הקמפיינים שמריצים עבור מוצר או שירותים באופן מקוון.

 

רימרקטינג

רימרקטינג הוא שיווק מחדש, המכונה גם מיקוד מחדש, שנועד להציג מודעות פרסום למשתמשים שביקרו באתר בעבר, כלומר מדובר בקהל חם שנחשף למותג שלנו, עם עבודה נכונה ניתן לעלות את אחוזי המרה בצורה משמעותית ע"י שימוש בכלי זה.

ניתן להשתמש בטכניקת שיווק מחדש לצורך קידום מוצר או שירות ספציפיים או להשגת המרה ספציפית כמו לידים לדוגמה. השימוש ברימרקטינג באתרי מסחר ובאתרי תדמית שונה בתכליתו.

במסחר אלקטרוני השימוש ברימרקטינג נועד להחזיר את כל נוטשי עגלות הקניות לרכישה ספיצפית של אותו מוצר, ובאתרי תדמית ליצור חשיפה ומודעות שעם הזמן תוביל לליד חם ומבושל יותר. קראו את המאמר שכתבנו בבלוג על קידום חנות אינטרנטית.

 

A/B Testing

A/B Testing, המכונה גם בדיקה מפוצלת, היא שיטה להשוואה בין 2 גרסאות של דף אינטרנט, אפליקציה או מודעת פרסום על מנת לקבוע איזו מהן טובה יותר. בדיקת AB היא למעשה ניסוי שבו 2 גרסאות או יותר מוצגות למשתמשים באופן אקראי, ובאמצעות ניתוח סטטיסטי קובעים איזו וריאציה מניבה ביצועים טובים יותר עבור יעד המרה נתון.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן