שיווק דיגיטלי לעסקים בתחום היופי והאסתטיקה בשנת 2022

בעלי עסקים ונותני שירותים מתחום היופי, אסתטיקה והקוסמטיקה של אחד או יותר מהתחומים הבאים זקוקים לשיווק דיגיטלי כמו כל עסק אחר:

  • איפור ואיפור קבוע
  • ייעוץ יופי
  • סטיילינג
  • עיצוב שיער
  • טיפולים קוסמטיים
  • קליניקה של טיפולים אסתטיים
  • השתלה, מילוי ותוספות שיער
  • אתרי סחר למכירת מוצרי טיפוח ויופי
  • קוסמטיקאיות
  • בונות ציפורניים

הם חולמים להפוך לביזנס מספר 1 בשוק שלהם ושלקוחות חדשים יזרמו אליהם כמו מים כל חודש מחדש.

הם רוצים לשבור את השגרה הקשוחה שהם נמצאים בה כרגע, שהם מלקטים שאריות בין לקוח ללקוח מבלי שהגיעו עדיין לפריצה הגדולה שלהם.

הם רוצים להכפיל ולשלש את הרווחיות של השיווק שלהם מבלי שהם יצטרכו להכפיל את הוצאות השיווק עצמם.

הם רוצים לגבות פי 2 יותר כסף משאר המתחרים שלהם כי הם מביאים תוצאות כל כך טובות שללקוחות לא יהיה אכפת לשלם כל עוד הם ממשיכים לקבל מהם שירות. הבעיה שאנשים לא יודעים שאתם מקצועיים עד שלא יכירו אתכם. בינתיים המתחרים שלכם שעושים עבודת שיווק טובה וגוזלים מכם את קהל הלקוחות ואת ההכנסות.

תחום היופי והקוסמטיקה הוא אחד מתחומי העיסוק שהביקוש לשירותים שלו לא מפסיק לעלות. אם בעבר הנישה פנתה בעיקר לנשים שרוצות להיראות יפות ומטופחות, הרי שהיום, המודעות ההולכת וגוברת הביאו לכך שתחום היופי והקוסמטיקה פונה לקהלים רחבים ומגוונים, ביניהם גברים, נשים שרוצות לעכב ואף להעלים את נזקי הזמן, בני ובנות נוער שמבקשים למצוא פתרונות לבעיות עור שונות, גברים ונשים שחושקים בשיער שופע ומלא ועוד.

אי אפשר להתעלם מכך שבמהלך השנתיים האחרונות כל תעשיית היופי הוגדרה מחדש, וככל שהערכים והציפיות של הצרכנים השתנו, חברות היופי ונותני השירותים נאלצו להסתגל. בהלם של מגיפת הקורונה המכירות הקמעונאיות בחנויות קרסו, מותגים רבים עברו לייצר חומרי חיטוי לידיים וחומרי ניקוי, וחלקם אף הציעו שירותי יופי בחינם. במקביל, מנהיגי התעשייה בארץ ובעולם עלו על מנת להבטיח שהעסקים שלהם ישרדו.

עם היציאה מהמשבר העולמי, עסקים ומותגי יופי מתמודדים עם אתגרים יוצאי דופן, לא רק במסחר האלקטרוני ובאסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלהם, אלא עם השינויים המתמשכים בהתנהגות הצרכנים שהביאה המגיפה.

כמו בעבר, גם כעת כולם חולמים להיות מובילים בתחומם, לשמור על הלקוחות הקיימים ולהזרים אל פתח העסק שלהם לקוחות חדשים שיהיו מוכנים להגיע עד אליהם ולא להתפשר על אף איש או אשת מקצוע אחרים. אולם, התחרות בשוק נוכח ההיצע האדיר של נותני השירותים באונליין יצרה מלחמה יומיומית עמה הם מתמודדים, כאשר מצד אחד מידי יום צצים נותני שירות חדשים ששוברים את מחירי השוק, ומהצד השני יש אנשי מקצוע שמותגו כמובילים בתחומם וצוברים מוניטין וקהל לקוחות נאמן שמוכן להשקיע יותר ולו בכדי להיות ולהרגיש יפה יותר.

ההבנה ששיווק העסק בזירה הדיגיטלית חלחלה לכל תחומי העיסוק בתחום היופי והקוסמטיקה. אין ספק, שיתרונם המשמעותי של העסקים מתחום זה בא לידי ביטוי בתוצאות שניתן לראות ולהוכיח, וכולם מבינים, שמגוון אפיקי השיווק הזמינים מאפשרים לנצל את היתרון הזה בעוצמה.

עם זאת, מאחר וקיימים לא מעט אפיקי שיווק, הבחירה באפיקים הנכונים לכל עסק והקצאת משאבי השיווק עלולות להיות מבלבלות. כדי להתבלט ולקבל חשיפה, צריך לדעת איפה לשווק, איך ומתי. וכמו עיצוב שיער או פיסול פנים, גם זו אומנות לשמה.

כל פלטפורמות השיווק הדיגיטלי הכי עוצמתיות בתחום היופי והאסתטיקה

בואו נבחן כיצד אסטרטגיית השיווק ואפיקי השיווק הדיגיטלי השונים יכולים לשים את העסק שלכם בפרונט מול קהלי היעד:

  • שיווק במדיה החברתית

מותגי יופי ונותני שירותים מתחום הקוסמטיקה אימצו את המדיה החברתית, ומשתמשים בה כדי להגביר את המודעות למותג של העסק שלהם, ובסופו של דבר לייצר הכנסות ומכירות.

האסטרטגיה עבור עסקים מתחומים אלו צריכה לכלול בניית נוכחות במדיה חברתית בערוצים כמו פייסבוק, אינסטרגם וטיקטוק על ידי ניצול ההיבט החברתי של גילוי, קנייה ושימוש במוצרים ושירותים שונים.

אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל למותג שלכם צריכה לכלול בין היתר פרסום ממומן בגוגל, פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם, מכיוון שבפלטפורמות האלו הרוב הגדול של קהלי היעד שלכם נמצא כל יום, ברוב שעות היום ולכן זאת ההזדמנות שלכם להגיע ללקוחות רלוונטיים בקצב מהיר הרבה יותר מאשר פוסטים אורגניים.

עם מודעות ממוקדות מסר, ניתן לפנות באופן פעיל אך רק לאנשים שעשויים להתעניין במוצר או בשירות הקוסמטי שלכם. אם יש לכם עסקים שבסיסם רק בישראל, למה שתרצו להיחשף לאנשים בצרפת? אם אתם מנסים למקד לקהל חדש עם הצעה מיוחדת, למה לבזבז כסף בפרסום ללקוחות קיימים. אין בזה היגיון.

עם מיקוד מודעות, תוכלו לשלוט במיקום הגיאוגרפי ובקהל היעד שלכם כדי להבטיח שהמודעות שלכם יוצגו רק למי שאתם רוצים, ולא לאף אחד אחר.

  • קידום אתרים אורגני בגוגל SEO

אסטרטגיה לקידום אורגני של האתר שלכם בגוגל הוא אחד מעמודי התווך של אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוצלחת שחובה ליישם בכל עסק שרואה את עצמו לטווח הארוך. תדמיינו כמה כניסות בחינם ללא עלות אתם יכולים (על בסיס יומי) לקבל לאתר שלכם על ביטויים תחרותיים שהאתר שלכם מככב בהם בעמוד הראשון אורגני.

הבנת SEO היא חיונית כדי להגדיל משמעותית את התנועה ואת המודעות למותג שלכם בצורה אורגנית ולא תלוי תקציבי פרסום. למעשה, 93% מהחוויות המקוונות שלכם מתחילות במנוע חיפוש, וזו הסיבה שקידום אתרים אורגני חיוני להצלחת העסק שלכם. לבסס את השיווק שלכם רק על ממומן בסופו של דבר לא ישתלם בטווח הארוך, כי ברגע שנגמר התקציב פרסום שלכם לאותו יום, כך גם האתר שלכם נעלם. קידום אתרים אורגני דורש תושייה, מסירות, התמדה ויצירתיות, בעיקר בשל האופי המשתנה ללא הרף של האלגוריתם של גוגל.

ככל שהאתר שלכם ידורג עם יותר ביטויים אורגנית בדף הראשון של גוגל, כך גדלים הכניסות לאתר ואיתם הלידים והפניות מה שמוביל ליותר מכירות והגדלת המחזור העסקי, והכי חשוב, כל קליק לא יעלה לכם כסף.

קראו עוד בנושא: כיצד זמני טעינה באתרי וורדפרס משפיעים על קידום אתרים אורגני בגוגל.

כמה מילים על טיקטוק בכל הנוגע לשיווק עסקים מתחום היופי והאסתטיקה

טיקטוק הוכיחה את עצמה כפלטפורמה מצוינת להגברת המודעות למותג, למוצרים ולחידושים. בעוד רבים מאתנו הסתגרו בבית במהלך המגיפה, התנהגויות ברשת החברתית החלו להשתנות במהירות. כיום, משתמשי טיקטוק מחפשים יותר ויותר השראות יופי או עצות במדיה החברתית, ומשפיעני טיקטוק חווים צמיחה אדירה. תוכן משעשע מלא בערך בכל הנוגע לטיפוח אישי, סטיילינג, טיפוח העור והשיער ועוד הפך להיות בין התכנים הנצפים ביותר, והודות לסרטונים הקצרים, הלא מסוננים והוויראליים האלה, לא מעט בעלי עסקים וחברות מנצלים את הפלטפורמה שהפופולריות שלה ממשיכה לגדול בהתמדה, גם בזמן כתיבת שורות אלו.

באופן כללי, המדיה החברתית מספקת דרך מהנה ונוחה להגביר את ההכרה והחשיפה על ידי שיתוף עדכונים, המלצות של לקוחות וסקירות מוצרים ושירותים. שמירה על מעורבות באינטראקציות הללו מאפשרת לעסקים מנוסים להשאיר את הצרכנים שלהם מעודכנים.

דוגמה בולטת בזירה הבינלאומית כוללת את Drunk Elephant, אתר טיפוח העור, שרותם את  המשתמשים במדיה החברתית לבניית קהילת סגנון חיים עם ממים מצחיקים ופוסטים שמחים. זהו מותג טיפוח שמתייחס למשתמשי המדיה החברתית, ואף יצר את תנועת האינסטגרם #barewithus, שהיא אוסף של תמונות סלפי חשופות, המתעדות את מסעותיהם של אנשים שנהנים גם מעור בריא יותר וגם משיפור בבטחון העצמי כתוצאה מכך.

אחת הדרכים הפופולריות לשיתוף במדיה החברתית היא סרטוני רילס באינסטגרם, שמאפשרת להיחשף לקהל רחב יותר, גם למשתמשים שלא עוקבים אחרי המותג.

  • קידום מותג עם קהילות

מגמות היופי הפופולריות ביותר של ימינו משקפות את מה שהצרכנים רוצים ממוצרי ושירותי קוסמטיקה, כמו גם את האופן שבו הם מצפים ממותגי יופי לייצג את העולם שבו הם חיים. כדי להישאר רלוונטיים, מותגי יופי צריכים לשנות את הדרך שבה הם מפתחים ומשווקים מוצרים, והכוונה היא גם לקוסמטיקאיות או מעצבי שיער שמפתחים קו מוצרים משלהם שמשווק לקהל הלקוחות שלהם.

קהילה דיגיטלית היא דרך נפלאה ליצור הסברה ומעורבות במותג על ידי מתן הזדמנות לצרכנים להשתתף בדיאלוג אחד עם השני, ואפילו לתרום לתוכן או לפיתוח המוצר. את השיחות המתרחשות בין חובבי היופי ניתן לשתף בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם, פייסבוק או יוטיוב   .

  • קידום באמצעות כתבות תדמית ויח"צ

כיום ניתן לשווק עסקים ושירותים דרך פלטפורמות לשיווק תוכן, המעניקות חשיפה נרחבת ומהוות גושפנקה להצלחה עסקית ורלוונטיות לצרכנים. באמצעות כתבות תוכן שמוצגות בפורטלים גדולים, באתרי נישה או בפלטפורמות לשיווק תוכן, כמו טאבולה ואאוטבריין, ניתן לספק ערך, לשווק מוצרים ושירותים, לבנות מוניטין, לחשוף המלצות וביקורות ולספק עדכונים.

במסגרת כתבות מסוג זה ניתן להגדיל את המודעות למותג שלנו בדרכים אחרות ולחשוף את הקהל הפוטנציאל לתוכן שיווקי שלנו במקומות שונים שנפזר ברחבי הרשת. קראו עוד בנושא: למה חשוב לשווק באמצעות תוכן, במה כל פלטפורמה מתמחה ואיפה כדאי לפרסם טאבולה או אאוטבריין.

  • המלצות

אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג את אמון המשתמשים ולהוכיח את אמינות המותג שלכם היא המלצות של לקוחות. המלצות מעבירות את תשומת הלב מנותן השירות, ומפנות אותה אל הלקוח. מתן המלצות אותנטיות בנכסים הדיגיטליים מסייע להתחבר ללקוחות ולבנות אמון, תוך יצירת תחושת ביטחון שלא מוכרים ללקוח שום דבר שהוא לא רוצה.

  • בניית תוכן

תוכן טוב זה דבר אחד, אבל תוכן מעולה שתומך במותג שלכם ומניע המרות הוא דבר אחר. בין אם אתם מותגי יופי, מעצבי שיער או יצרני מוצרי קוסמטיקה, הלחץ להמציא תוכן טרי יכול להיות מתיש.

הגברת מאמצי הפקת התוכן שלכם יכולה למלא תפקיד חשוב באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם על ידי בניית המודעות למותג והנעת המרות עבור העסק. וודאו שהאסטרטגיה הדיגיטלית שלכם כוללת תוכנית תוכן, שתעזור לכם לייצר תוכן דיגיטלי איכותי, ובסופו של דבר לייצר לידים ומכירות, באופן שוטף.

מניסיוננו, עסקים שמשקיעים את הזמן והמשאבים ביצירת תוכן איכותי, ובמקרים מסוימים בנפח גבוה, יכולים באמת להגביר את הנראות המקוונת שלהם ואת תעבורת האתר.

לצורך שיווק התוכן שלכם, שקלו את הרעיונות הבאים:

  • צרו תוכן דיגיטלי אינפורמטיבי, משעשע וחינוכי.
  • הפיקו סרטוני הדרכות מוצר כדי לעזור לצרכנים שלכם ללמוד יותר על המוצרים שלכם.
  • בנו רשימת תפוצה לשליחת מבצעים, הנחות והטבות במייל, בוואסאפ ובאפיקי תקשורת נוספים.
  • בקשו מהלקוחות משוב באמצעות סקרים או פוסטים במדיה החברתית במטרה לאסוף השראה ותובנות לגבי מה שהם צריכים.
  • מנפו את עוצמת התוכן על ידי מתן אפשרות לשיתוף תמונות וסרטונים בפלטפורמות המדיה החברתית.
  • ארחו פודקאסטים מקוונים או וובינרים, שעוסקים בקהילה הדיגיטלית שלכם ובלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
  • שיתוף פעולה עם משפיעני רשת פופולריים

המשפיענים הפופולריים הם שיקוף של תעשיית היופי והקוסמטיקה. יש קשר בלתי נפרד בין המשפיענים לטרנדים הקיימים, וכן למוצרי היופי והשירותים הפופולריים בכל רגע נתון.

אי אפשר להכחיש את הכוח של משפיעני הרשת על העוקבים שלהם, וזה מעניק לכם הזדמנות להיחשף ולהיחשב למובילים בתחומכם. מאחר ולמשפיעני הרשת יש השפעה גדולה על החלטות הרכישה של העוקבים שלהם, שיתוף פעולה נכון יכול להוביל להגדלת המכירות שלכם. אולם, חיוני לזהות את המשפיענים שמתיישרים עם ערכי המותג שלכם ובאמת פופולריים במרחב הדיגיטלי.

לסיכום,

למרות שתעשיית היופי היא סביבה תחרותית מאוד ומקום מאתגר לגזור לעצמכם נישה, כמשווקים או כיזמים של מותגי יופי, אתם יכולים לבנות את המותג שלכם על ידי ביצוע אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שפירטנו לעיל. האסטרטגיות הללו יעזרו לכם ליצור קשר טוב יותר עם הלקוחות שלכם ולהרחיק את עצמכם משיטות עסקיות מיושנות.

השיווק שלכם זקוק למתיחת פנים? אתם צמאים להגדיל את העסק ולקבל לידים על בסיס יומי? חושבים שיש מקום לשיפוץ הפיד שלכם? כדי לבנות מהלכי שיווק מבוססי אסטרטגיה שמותאמים לעסק שלכם, אתם לא צריכים להיות גאון בשיווק דיגיטלי, אתם צריכים חברה שמתמחה בזה.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן