המדריך העדכני לשיווק דיגיטלי לעורכי דין - כל מה שאתם שחייבים לדעת

עבור משרד עורכי דין, להיראות באינטרנט זו משימה לא פשוטה. לינקדאין כבר מלאה במשפיענים עסקיים, אלגוריתמי החיפוש של גוגל משנים ניואנסים כל הזמן, והאינטרנט טובע בהרבה מאוד תוכן. חלקו נהדר, וחלקו ממשל לא.

האם עידן השיווק הדיגיטלי בו יכולתם לעשות זאת בעצמכם נגמר? על זה נשיב בהמשך.  ובינתיים, כסוכנות שמתמחה בשיווק דיגיטלי לעורכי דין, כתבנו מאמר שמפרט את אסטרטגיות השיווק הכי עוצמתיות לקהילת המקצוענים הזו, וגם הסברנו מה פוטנציאל ההצלחה שהשיווק הדיגיטלי שלכם יכול להניב עבורכם.

נדגיש, נכון להיום, בהנחה שאתם יודעים דבר או שניים על שיווק עסקים, אתם עדיין עלולים ליפול למלכודות שיווק, שמי שלא חי ונושם את השיווק הדיגיטלי, עלול ליפול אליהם בקלות. החידושים, עדכוני האלגוריתמים והשינויים הכל כך תכופים באפיקי השיווק בדיגיטל לא נחשפים לאדם הממוצע באופן תדיר. במקרה הטוב, אתם תגלו אותם מספר חודשים לאחר שהם התרחשו, ועדיין, סביר להניח, שלא תדעו מה לעשות איתם.

אך אם נמנה את הטעות הכי גדולה שמרבית עורכי הדין נוטים לעשות, הוא פרסום תוכן רלוונטי וחשוב לאין שיעור, אך פספוס קהל היעד, בין שבטרגוט התוכן ובין שבהנגשתו מבחינת השפה למשתמש הממוצע – הלקוח הפוטנציאלי שלו, שבדרך כלל לא מנוסה בקריאת פסקי דין ותכנים הכתובים בשפה המשפטית. ולכן, הנגשת התכנים לקהל היעד היא בין המרכיבים החיוניים שבשיווק דיגיטלי לעורכי דין. משמעות הדבר היא, שנדרש לכתוב תוכן רלוונטי בשפה שקהל היעד מבין. פרט לכך, כמו בשיווק כל סוג אחר של עסק, חשוב לזקק את מסרים, כך שיהיו קליטים, זכירים ובעלי ערך לקהל היעד. ודבר שלישי, ולא פחות חשוב, לייצר תכנים באופן עקבי. כל אלו דורשים הרבה מאוד זמן, שלא עומד לרשותכם בשפע, ומלאכת מחשבת שהמיומנות הנדרשת לה שמורה לאנשי מקצוע יחידי סגולה.

שיווק דיגיטלי לעורכי דין הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שתחליטו איתנו או לבד

למה בכלל צריך תוכן?

תוכן הוא הבסיס לכל פעולות השיווק שתנקטו ברשת ומחוץ לה. זו הדרך שלכם לתקשר עם הקהל ולהעביר לו מסרים. התוכן יכול להיות טקסטואלי או וויזואלי, בווידאו או על גבי מודעה מעוצבת, הוא צריך להתחדש כל הזמן, וכדי שהקהלים שלכם יצרכו אותו וירצו ממנו עוד, הוא צריך להיות רלוונטי, מעניין/ מסקרן, בעל ערך ולגעת ברגש או לעורר השראה.

זה לא סוד, גם אתם, כמו מרבית האנשים בימינו, צורכים תוכן חדש כל הזמן. הניידים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מכף היד שלנו, ומידי יום אנו מתעדפים אותם על פני כל פעילות אחרת. בשורה התחתונה, כולנו מבלים שם הרבה מאוד זמן וצורכים תוכן – מחפשים מידע, שירותים, מוצרים ושורפים את הזמן. כדי לבלוט וליצור נוכחות דיגיטלית, אתם צריכים לייצר תוכן חדש ולהופיע בזירות המקוונות שבהן קהלי היעד שלכם נמצאים.

אפיקי שיווק התוכן שנכונים לכם

  • תנו ללקוחות שלכם להגיע אליכם באמצעות SEO יעיל

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא אפיק השיווק המומלץ מספר אחד לעורכי דין. הקידום האורגני פותר אותך מהקידום הממומן ומאפשר לחסוך משמעותית בתקציבי השיווק לאורך זמן. הוא מזרים לאתר ולעסק לקוחות איכותיים, כאלו שמחפשים אותך ואת השירותים שיש לך להציע. מדובר בתחום בין התחרותיים ביותר בישראל, ולממן תקציבי פרסום בגוגל בתחום יעלה לכם הרבה מאוד כסף ולכן קידום אתרים אורגני היא הפרקטיקה המיושמת והפופולרית לקבל חשיפה ולמשוך יותר מבקרים לאתר האינטרנט של המשרד שלכם בטווח הארוך. בואו נדמיין שאדם מחפש בגוגל "ייעוץ משפטי תל אביב". קידום אתרים אפקטיבי יציג משרדי עו"ד שונים בתל אביב והסביבה. סביר להניח שהגולשים יבדקו את 2-3 האופציות הראשונות, ויתר המשרדים שמופיעים בדף וביתר הדפים לא יקבלו חשיפה, במיוחד אם הם ימצאו את מה שהם מחפשים באתרים שאליהם נחשפו.

יש צ'ק ליסט קידום אתרים מדויק, שעוזר לעשות זאת נכון, אך כדי להגיע לראש הרשימה הזו, אתם צריכים קידום אורגני יעיל, זה מצריך הרבה ידע ופרקטיקה. קידום אתרים אורגני בגוגל חיוני במיוחד בשל העובדה שהוא מושך לעסק לקוחות שמחפשים את השירות המדוייק שהוא מספק. נוסיף לכך שהמון גולשים בעידן של היום מסתכלים על התוצאות האורגניות בגוגל יותר מהממומנות. אם הם ימצאו באתר את מה שהם מחפשים, הם ייצרו איתכם קשר. פרט לכך, הוא הדרך הטובה ביותר להדחקת אזכורים שליליים וניהול מוניטין באינטרנט.

  • בנו נוכחות מקוונת חזקה כדי לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם

ביסוס נוכחות דיגיטלית חזקה היא מה שעוזר למשרדי עורכי דין לא רק למצוא לקוחות חדשים, אלא גם לשמור על קשרים חזקים עם לקוחות ותיקים. ניתן לעשות זאת במספר דרכים:

  • דף נחיתה - הקלף החשוב ביותר של כל עסק, מכיוון שהוא מוביל את הלקוחות שלכם לשירות ספציפי שיש למשרד עורכי הדין שלכם להציע, והוא מציע הזדמנות מצוינת לעשות רושם חיובי על הלקוחות שלכם. יש לציין שדף נחיתה מומלץ לעורך דין בתחילת דרכו ולא למשרד עורכי דין, שכן לא ניתן לשווק יותר משרות אחד בודד בדף נחיתה וגם לא ניתן לעשות SEO בדף נחיתה בודד. קראו עוד על דף נחיתה או אתר אינטרנט.
  • פרופילי מדיה חברתית – מדיה חברתית היא כלי חיוני לבניית נוכחות מקוונת וניהול מוניטין חיובי. כדי לנצל את יתרונותיה עבור המשרד שלכם, הכוללים חשיפה, בניית מוניטין, חיזוק תדמית ובניית קהילה, נדרש מכם להשקיע זמן ותשומת לב. תחילה, יש לבחור את הרשתות המתאימות למטרות השיווק. פרסום בפייסבוק לעסקים יעיל במיוחד ליצירת חשיפה, בניית קהילה ויצירת אינטראקציה עם קהל היעד, בעוד שפרסום בלינקדאין עשוי להיות שימושי עבור קשרים מקצועיים. בהמשך לסעיף הקודם, פרופילים חברתיים יתרמו גם לקידום ה- SEO של אתר המשרד.
  • כתבות תוכן – במסגרת כתבות תדמית ויח"צ ניתן לקבל חשיפה נרחבת בפלטפורמות התוכן הפופולריות שמגיעות למאות אלפי משתמשים מידי יום. על ידי פרסום באאוטבריין או פרסום בטאבולה תהנו מכל יתרונות החשיפה האדירה הזו, ותחזיקו בכלי מסחרי שבו אתם מוצגים בצורה ייצוגית ומקצועית ותוכלו לשווק בכל דרך שתבחרו. בנוסף, מהכתבות הללו ניתן לקשר קישורים לאתר שלכם, מה שיציג אותו כסמכותי יותר בעיני מנוע החיפוש, ויתרום לקידום האורגני שלו.
  • הרחיבו את הקהלים שלכם עם מודעות דיגיטליות

מיתוג יעיל באמצעות פרסום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות הוא אחד הדברים שקל להתעלם מהם, במיוחד אם למשרד עורכי הדין שלכם אין הרבה זמן לשווק את השירותים שלכם תוך כדי עבודה על תיקי לקוחות. עם זאת, מודעות מושכות יסייעו לך לבלוט עד שהקידום האורגני יעבוד או להציע הצעה ייחודית לקהלים שלך.

אף על פי שעלות הקידום הממומן גבוהה בהשוואה לקידום האורגני, הוא מספק תוצאות מיידיות, ולכן חיוני לקידום המשרד שלך.

איך הופכים עורך דין אנונימי לאוטוריטה?

היצע עורכי הדין בישראל ענק! זה אחד התחומים הכי תחרותיים שקיימים בשוק. הבשורה הטובה היא, שתחרותי ככל שיהיה תחום העיסוק שלך, ניתן לקדם אותך, להבליט אותך, להביא אותך לתוצאות החיפוש הראשונות במנוע החיפוש, ולגרום לאנשים לחפש אותך, ותמיד תזכור שרוב עורכי הדין בארץ לא מוטים לעשות שיווק ופרסום באופן אגרסיבי ולכן כבר יש לך יתרון עליהם!

כדי לעשות זאת, יש לנקוט בכמה פעולות:

  1. לבנות אתר אינטרנט עם זהות ברורה לעו"ד או למשרדו, לבחור נישות התמחות ולמתג את המשרד כאוטוריטה בתחום זה. האתר צריך לדבר את השפה של משרד עורכי הדין הפועלים בו וקידומו במנוע החיפוש בצורה אורגנית. תהליך הקידום האורגני יכול לקחת זמן מה, את תוצאותיו רואים בטווח הרחוק. אבל לא צריך לחכות עד אז, כי במקביל ניתן לקדם את האתר ושירותי המשרד באמצעות מודעות ממומנות.
  2. בד בבד מפיצים תוכן מקצועי ובעל ערך לגולשים בבלוג האתר, ברשתות החברתיות ובמסגרת אפיקי שיווק נוספים כמו כתבות תוכן ושיווק באמצעות תוכן לדוגמה. קראו עוד על שיווק באמצעות תוכן אאוטבריין או טאבולה.

שיווק דיגיטלי לעורכי דין – לבד או עם סוכנות מקצועית?

מה שבטוח, נדרש זמן, מאמץ ומומחיות כדי להפוך למומחה אמיתי בשיווק דיגיטלי. אנו תמיד ממליצים לכל איש מקצוע להיות מקצוען בתחום ההתמחות שלו, ולכן מזמינים אתכם ליהנות משירותי שיווק דיגיטלי לעורכי דין בסוכנות Digitwow.

עם זאת, אנחנו רוצים להדגיש, שאתם לא צריכים לחשוש משיווק המשרד שלכם בכוחות עצמכם. אם אתם רוצים להתמחות בשיווק משרדכם באופן עצמאי, אנו מזמינים אתכם להירשם לקורס שיווק דיגיטלי באקדמיה שלנו מדובר בקורס אינטרנטי פרקטי וקצר, שיאפשר לכם להתמחות באפיקי השיווק שרלוונטיים לעסק שלכם. במסגרת הקורס נבנה לעסק שלכם אסטרטגיית שיווק, נגדיר תקציבים, נקים קמפיינים, ואף ננטר את תוצאותיהם, תוך כדי תנועה.

אם הגעתם עד כאן, יש לכם את כל האופציות פתוחות. כל שנותר לכם הוא לבחור.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן