דף נחיתה או אתר אינטרנט - מה לעזאזל ההבדל ביניהם ומה אתם צריכים?

לא מעט בעלי עסקים שואלים את עצמם, מה ההבדל בין אתר אינטרנט ודף נחיתה. רבים סבורים שמדובר במוצר זהה, אולם אף על פי ששניהם יעילים וחשובים לאין שיעור, לכל אחד מהם יתרונות שעשויים לשרת אותך למטרות שונות.

במאמר הבא נבחן את ההבדלים בין דף נחיתה ואתר אינטרנט, נציג את היתרונות והשימושים של כל אחד מהם ונגדיר מתי כדאי להעדיף אחד מהם או להיעזר בשניהם.

מהו דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף אינטרנט עצמאי, שנוצר במיוחד עבור קמפיין שיווקי או פרסומי. זה המקום בו המשתמש "נוחת" לאחר שלחץ על קישור באימייל, או מודעות מגוגל, יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, או כל אפיק שיווקי אחר ברשת.

דף נחיתה נועד לתת הצעה – קופון, ספר אינטרנטי, רישום לסדנה וכדו' – ולעודד את המבקרים בו לממש את ההצעה שמוצעת בו. במרבית המקרים דף נחיתה מחובר לאתר אינטרנט, כאשר מטרתו להאיר אלמנטים חיוניים הממוקדים בהמרה, אך הוא יכול לעמוד גם באופן עצמאי. ברוב המקרים הוא לא יכיל כפתורי ניווט או קישורים נוספים, אך בהכרח יכלול כפתור הנעה לפעולה.

מהו אתר אינטרנט?

אתר אינטרנט כולל מספר דפים מקושרים עם פרטים על העסק שלך. באופן כללי, אתרים עסקיים מסבירים על העסק, השירותים שהוא מספק, המוצרים שזמינים למכירה וכדו'. האתר עשוי לאכלס דפים מיוחדים כמו בלוג עסקי, פורום או פונקציה מסוימת, ומטרתו העיקרית היא לתת תיאור והסברים אודות העסק ודרכי גישה ויצירת קשר לצורך קבלת שירות.

דף נחיתה או אתר אינטרנט

דף נחיתה – הדרך שלך להניע את המשתמש לפעולה

בניגוד לאתר אינטרנט, שנועד פעמים רבות, בין היתר, לעודד את המשתמש לחקור, בניית דף נחיתה מתוכננת לכוון את המשתמש למטרה בודדת המכונה "קריאה לפעולה". יש מגוון רחב של קריאות לפעולה, שנועדו להגדיר למשתמש מה עליו לעשות בלחיצה על כפתור ההנעה: להירשם לניוזלטר או לשירות, להשאיר פרטים, לבצע רכישה, להיכנס לאתר וכו'.

קראו על שיווק באמצעות ניוזלטר.

אם כך, ההבדל העיקרי בין דף נחיתה לאתר אינטרנט הוא המיקוד, שמוביל לעלייה בהמרות והופך את דפי הנחיתה יעילים מאוד לצורכי שיווק. המיקוד בא לידי ביטוי ב- 4 דרכים:

  1. מטרה אחת ממוקדת או קריאה לפעולה

על ידי הנעת המשתמש לפעולה ניתן לכוון אותו אל יעד ספציפי. אפשר לדמות את דף הנחיתה למשפך, שקצהו מכוון אל עבר היעד שאנו מעוניינים לכוון אליו את המשתמש. להבדיל מאתר אינטרנט, שבו הגולש יכול לנוע לדפי אינטרנט אחרים לפי בחירה, בדף נחיתה הגולש מונע למקום אחד בלבד – לאן שיוגדר לו.

  1. מינימום הסחות דעת.

דף נחיתה מבטיח מינימום הסחות דעת, שיסבו את תשומת הלב של הגולש מהמסר השיווקי או מהמטרה שלשמה נוצר הדף. לעומת זאת, באתר אינטרנט הוא יכול לטייל בין דפי אתר שונים, להיכנס לקישורים שמצויים באתר וכדו', מה שמרחיק אותו מיעד ההמרה.

על מנת להגדיל את הסיכויים שהמשתמש ינקוט בפעולה ספציפית, מומלץ לשמור עליו מפוקס ולהימנע מפיתויים שעלולים לעורר את סקרנותו ולהסיח את דעתו. קראו בהרחבה על שיפור יחס המרה.

  1. מסרים ועיצוב שמותאמים למסר של הקמפיין.

אחד ההבדלים הגדולים ביותר בין אתר אינטרנט לדף נחיתה הוא ההתאמה למסר הבודד, שמספקת חוויית משתמש אופטימלית ומובילה את הגולש להמרה. גם אתר אינטרנט נועד להתאים למסרים של המותג, אך בדף נחיתה ניתן ליישם את המיקוד הדרוש עד לרמת הפיקסל. קראו עוד על שיווק אתר אינטרנט.

שליחת אנשים לדף נחיתה המותאם אישית לכאב או לבעיה שעמם הם מתמודדים עם מסרים ממוקדים, עיצוב מגובש, מידע מותאם, וקריאה יחידה לפעולה הופכים את החוויה לממוקדת ומעניקים מענה מדויק לציפיותיהם מהקליק הראשון.

חוויה ממוקדת וזורמת משאירה פחות מקום להתלבטויות ופחות סיכויים להסחת דעת, יוצרת יותר הזדמנויות להציג את ההצעה שלך ומראה למבקרים שמכבדים את זמנם ותשומת ליבם, כי הם מקבלים בדיוק את מה שהם זקוקים לו. כל אלו מסתכמים בחוויה הרבה יותר משכנעת.

ובונוס קטן, ככל שדף הנחיתה מותאם אישית ורלוונטי יותר למודעה שלך, כך גוגל תתגמל אותך באמצעות ציון איכות גבוה ועלות נמוכה יותר לקליק.

  1. מיקוד בקהל היעד

חוויה מותאמת אישית כמו זו שנוצרת בדף נחיתה מתאימה גם למיקוד קהל מדויק יותר. ניתן לשכפל, לשנות או לבצע בדיקות A/B   כדי להגיע אל קהלים שונים ולחדד את המסר שרלוונטי עבורם.

הפלטפורמות הפופולריות לבניית דפי נחיתה:

  • רב מסר –מערכת הדיוור הפופולרית בישראל, שמאפשרת ליצור דפי נחיתה באמצעות מגוון רחב של תבניות. המערכת יעילה להפצת ניוזלטר ולפרסום בפייסבוק ומאפשרת לתזמן את הפרסומים ושליחת ההודעות, לפלח את קהל היעד, לשלוח מסרים פרסונליים, לעצב את המסרים ולקבל משוב באשר לנתוני הקמפיין.
  • פולסים – מערכת דיוור, שמאפשרת ליצור מגוון דפי נחיתה ולנהל קמפיין ניוזלטר, SMS או MMS. גם במערכת זו ניתן לקבל דו"ח באשר למידת ההצלחה של הקמפיין.
  • אקטיב טרייל – מערכת לבניית דפי נחיתה ודיוור אלקטרוני שמאוד נפוצה באתרי איקומרס. המערכת מאפשרת לנהל קמפיינים דיגיטליים במגוון דרכים, לבצע טסטים להשוואה בין 2 דפי נחיתה שונים ומכילה מערכות אוטומציה שונות שהופכות את פעולות השיווק ליעילות יותר.

אתר אינטרנט – האמצעי שמאפשר למשתמש להכיר את העסק שלך ולהגיע אליו

דף נחיתה הוא כלי יעיל לשיווק ממוקד ולהכוונת הגולשים לביצוע פעולה ספציפית. אתר אינטרנט לעומתו, מכיל מגוון פונקציות ופיסות מידע שמשרתים צרכים אחרים של הגולש ושל בעל העסק.

  1. אתר אינטרנט מספר את הסיפור של העסק שלך

באמצעות דפי האתר השונים, ביניהם דף אודות, צור קשר, דף שירותים וכו' ניתן להסביר באופן מפורט במה העסק שלך עוסק, אילו ערכים הוא מטפח ומה הוא מציע. אתר האינטרנט של העסק יכול לתת מענה לשאלות הנפוצות שיש ללקוחות לגבי העסק וסוג השירות שהוא נותן ולספק אפיקי התקשרות שונים.

  1. אתר אינטרנט מספק מידע על השירותים והמוצרים של העסק

לעומת דף נחיתה שנועד למכור רעיון, מוצר או שירות, אתר אינטרנט לעסק נועד לספק מידע ואמצעים ולא בהכרח למכור.

עבור משתמשים שמחפשים את השירות או המוצר שהעסק שלך מספק, האתר יכול לספק מידע רלוונטי נוסף, שיסייע להם לבצע רכישה חכמה יותר, שמותאמת לצרכים שלהם באופן אישי. אם המשתמש לא בטוח מה בדיוק הוא צריך או מתלבט, הוא יכול לקבל החלטה מושכלת לאחר שקיבל מידע מפורט באתר.

  1. גם האתר יכול להניע את הגולש לבצע רכישה או פעולה מסוימת

אתרים שונים מאפשרים לגולשים לבצע רכישות מקוונות, לקבל מדריכים דיגיטליים או להוריד מחקרים שונים. באתרים מסוימים קיימות פונקציות מותאמות אישית שמשרתים את המודל העסקי, מספקים שירות או משרתים את לקוחות העסק או צוות העובדים.

הפלטפורמות הטובות ביותר לבניית אתרים:

  • וורדפרס – המערכת הפופולרית ביותר לבניית אתרים וניהול תוכן, שמאפשרת אופטימיזציה מושלמת לקידום אתרים אורגני בגוגל, ומציעה מערכת ניהול ידידותית מאוד וקלה לתפעול. במערכת וורדפרס ניתן לפתח אתר ללא שום ידע בכתיבת קוד, ומתלווים לה אלפי תוספים, שניתן להתאים באופן אישי לצורכי האתר ומטרותיו, כך שהיא מעניקה מענה לכל סוג של עסק. יש בפלטפורמה כלים גמישים ונוחים לקידום חנות אינטרנטית בצורה אופטימלית עם מקסימום חווית משתמש.
  • וויקס – מערכת לבניית אתרים שמצליחה לצבור פופולריות הודות למגוון תבניות שמאפשרות לכל אחד ליצור בעצמו אתר אינטרנט מרהיב ומקצועי. מערכת וויקס מתאימה בעיקר לעסקים מקומיים.
  • ג'ומלה – מערכת מאוד פופולרית בקרב מתכנתים שמנוסים בשפת הקוד PHP. למערכת יש יותר מ- 10,000 תוספים
  • קונימבו – מערכת לבניית אתרי סחר וחנויות וירטואליות, שמציעה מערכת ניהול ידידותית ומגוון כלים שיווקיים שמותאמים לקידום בגוגל.
  • שופיפיי – חברה קנדית, שמציעה אתר אינטרנט למכירה מקוונת לצד חבילות שירותים בתשלום חודשי.
  • מג'נטו – מערכת מסחר אלקטרוני מבוססת קוד PHP.

כדי לבחור את הפלטפורמה הטובה ביותר לאתר שלך, התחל באפיון אתר אינטרנט:

כמו שבונים תוכנית אדריכלית לבית, כך מתכננים אפיון לאתר אינטרנט. האפיון של האתר נועד לעשות סדר מחשבתי ולהגדיר את כל מה שיוצג באתר ומטרותיו.

להלן הפרמטרים שיש להגדיר בעת אפיון האתר:

  • מה המטרה של האתר? האם הוא נועד לחזק את המותג, להציג תיק עבודות או לאפשר מכירה? וכן הלאה...
  • מיהו קהל היעד של האתר? האם הוא נועד למשוך משתמשים חדשים, לשרת לקוחות קיימים או לתת מידע לספקים ושותפים עסקיים? וכן הלאה...
  • כיצד יעוצב האתר? מהי קשת הגוונים שתאפיין אותו, אילו אייקונים ישולבו בעיצוב, באילו פונטים יעשה שימוש ועוד. כמו כן, כיצד ערכי המותג, המסרים שלו ומאפייניו ישתלבו באופן מיטבי בעיצוב האתר.
  • אילו מרכיבים טכנולוגיים ישולבו באתר? בשלב זה יוגדרו הפונקציות שיש לשלב באתר ותיבחר המערכת שבה ייבנה האתר. האם הוא ייבנה בקוד פתוח או סגור, האם הוא יאפשר גישה לניהול הדפים וכו'.
  • אילו מאפיינים שיווקיים ישולבו באתר? בין היתר, האתר צריך לשווק את העסק. לשם כך חשוב להחליט מבעוד מועד באילו אמצעי שיווק דיגיטליים ייעשה שימוש בעתיד, וכיצד ניתן לשלב אותם באתר באופן מיטבי. זה השלב שיכלול את מרכיבי האופטימיזציה שהזכרנו לעיל.

 

אם הגעת עד כאן, יש לך מספיק מידע כדי לדעת האם נחוץ לך דף נחיתה או אתר אינטרנט, ואם נראה לך ששניהם נחוצים לך, יכול להיות שזה נכון.

אנחנו כאן כדי לסייע לך בהגדרת הצרכים של העסק שלך ולייעץ באשר למה שהכי נכון לו.

אנחנו במרחק שיחת טלפון ממך, השאר פרטים בטופס וניצור קשר!

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן