כל עסק זקוק לשיווק אתר אינטרנט אבל איך עושים זאת נכון? 5 הצעדים שיזניקו את האתר למעלה

פתחתם עסק, שמתם את מרבית ההשקעה בבנייתו ובהקמתו, בשכירות הנכס, בבניית צוות והכשרתו וברכישת ציוד ומלאי. אפילו בניתם אתר תדמית יוקרתי, וכעת הגיע העת לשווק אותו. אנחנו כמובן מדברים על שיווק האתר, כיוון ששיווק עסקים בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים נעשה לפני ואחרי הכל ברשת, ואם נדבר גלויות, תפעול עסק ללא שיווק דיגיטלי דומה לרכישת רכב יוקרה והעמדתו מכוסה בחנייה. רוצים לדעת איך מקדמים אתר בגוגל? בוא נבחן ראשית, מדוע זה חשוב כל כך.

שיווק אתר אינטרנט הוא החלק הארי של שיווק העסק שלכם

בעבר נכון היה לומר שכל עסק חייב אתר. אך נכון להיום, יהיה נכון יותר לומר, שהעסק שלכם חייב אתר שמשווק בצורה מקצועית. יותר ויותר משרדי פרסום עוברים הסבה ומשתלבים בעולם מתפתח וענק של שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים, כיוון ששם נמצאים כיום מרבית הצרכנים, ושם מתבצעות החלטות הרכישה שלהם. הנה השלבים ליישום, שאסטרטגיית שיווק האתר שלכם חייבת לכלול.

איך מתבצע שיווק אתר אינטרנט שמוביל להצלחה עסקית של העסק שלכם

1. ניתוח האתר הקיים

שיווק אתר אינטרנט חייב להתחיל בעת עיצובו והקמתו, שכן תכנון נכון של האתר יספק חוויית משתמש איכותית, ויענה לצורכי המשתמשים, ועל זה יקום ויפול אתר. ניתוח העיצוב והתוכן יאפשרו לכם להבין היכן המשתמש מתקשה לנווט ולהבטיח שיוכל למצוא בקלות את מה שהוא מחפש. לשם כך בדקו את סרגל הניווט ומפת האתר שלכם.

באשר לעיצוב, וודאו שגודל הגופן נוח לקריאה, שהתמונות ברורות ושהצבעים נעימים לעין. נתחו את האתר ממגוון מכשירים וודאו שהוא תואם לניידים. כמו כן, שימו לב למהירות האתר וזמני הטעינה, שיכולים להשפיע באופן משמעותי על חוויית המשתמש, ובמידה והם איטיים הם יובילו בוודאות ליציאת המשתמשים מהדף והורדת דירוג האתר.

ובאשר לתוכן, בחנו אילו דפים קיימים באתר, האם התוכן המוצג בהם הכרחי ובעל ערך למשתמשים, האם אתם מספקים מספיק מידע כדי להתקדם בתהליך הרכישה, והאם אתם מעודדים את המשתמשים לביצוע פעולות ורכישה. כמו כן, וודאו שהתוכן כתוב בשפה שקהל היעד מבין.

2. ביצוע אופטימיזציה לקידום אורגני

בשלב השני יש להכין את האתר לקידום אורגני במנוע החיפוש של גוגל, שהוא חלק בלתי נפרד משיווק עסקים באינטרנט ומפיתוח אסטרטגיית השיווק של האתר שלכם.

מה זה קידום אורגני? מטרתו של הקידום האורגני היא להביא את האתר באופן טבעי (לא ממומן) למקום גבוה ככל האפשר במנוע החיפוש, כך שכשמשתמש יקיש שאילתא עם מוצר שאתם מספקים ושהוא מחפש, שירות שאתם מעניקים ושהוא מבקש או מידע שנחוץ לו ומצוי באתר שלכם, האתר יופיע מייד  במקומות הראשונים ויספק לו מענה מדוייק והולם.

אתם וודאי שואלים את עצמכם איך עושים קידום אורגני בגוגל? קידום אורגני נעשה במגוון דרכים, לכל חברה או אדם יש את השיטות שלו שנובעות בעיקר על פי ניסיונו, אך נמנה את שתי הדרכים העיקריות, שלמעשה די תלויות זו בזו: הראשונה מתחילה במחקר מילות מפתח שהוא הבסיס להצלחה של קידום אורגני, מדובר במונחי חיפוש שרלוונטים לעסק שלכם, ושהמשתמשים שלכם מחפשים. ואילו השנייה היא באמצעות תוכן שיווקי חכם ונכון המותאם לעסק שלכם, שנבנה סביב מילות המפתח שאותרו. חשוב לציין, שקיימים חוקים ברורים באשר לשילוב מילות המפתח בצורה אופטימלית בטקסט, ואלו משתנים לעיתים די קרובות. הקפדה על תוכן איכותי ובעל ערך לגולש ושילוב מילות מפתח בצורה נכונה וטבעית ישיגו תוצאות טובות לקידום האתר שלכם.

3. שיווק תוכן

בשלב זה עליכם לפתח תוכן רלוונטי ובעל ערך, שימשוך משתמשים ויטפח את הקשרים עימם. לפני יצירת התוכן חשוב לפתח גם אסטרטגיית תוכן, שתקבע באילו היבטים יעסוק התוכן שלכם ומהם סוגי התכנים שתיצרו. האם אלו יהיו סרטונים, ניוזלטרים או מדריכים להורדה? באיזו תדירות הם ישווקו ועל ידי מי? באילו ערוצים ישווק התוכן? האם במייל, בבלוג או ברשתות חברתיות? וכו'

הכרחי לשווק תוכן באופן עקבי ולקשר בין תכנים שונים. מומלץ ליצור המשכיות בין התכנים ואף לייצר מספר תכנים, שמיועדים לקהלי יעד שונים. מטרת התוכן היא משיכת משתמשים לאתר, כך שיבצעו פעולה כמו רכישה, השארת פרטים, הרשמה לשירות וכו'.

4. בניית נוכחות במדיה החברתית

שיווק המדיה החברתית שלכם יסייע לכם בהגדלת התנועה באתר. חשוב לבחור 2-3 מדיות ולהתמקד בהן. תפעלו את הפרופילים העסקיים באופן קבוע ותדיר ושמרו על עקביות במיתוג. וודאו שאתם מחוברים ללקוחות הנוכחיים שלכם בעסק, ובמקביל הרחיבו את קהל העוקבים על ידי תוכן מרתק ובעל ערך, שימשוך משתמשים נוספים.

5. פרסום ממומן

התוצאה הרצויה היא כמובן נפח חיפוש אורגני גדול ככל האפשר. אך מכיוון שהקידום האורגני אינו מיידי ודורש מעט סבלנות, השקיעו, לפחות לזמן מה, בקידום ממומן, שמאפשר לכם פרסום מודעות בתשלום. השיטה עובדת, אך לאורך זמן עלולה לעלות לכם הרבה, ולכן מומלץ להשתמש בה לזמן מוגבל עד לקבלת תוצאות אורגניות. כמו כן, היא מתאימה לפרסום אירוע מכירות או סייל עונתי שמוגבל בזמן. באפשרותכם לפרסם במנוע החיפוש של גוגל באמצעות Google Ads, אלו המודעות המופיעות בראש התוצאות בחיפושים של גוגל, או ברשת המדיה של גוגל על גבי שטחי פרסום, שהיא מקצה לשם כך. תוכלו לקרוא וללמוד עוד באמצעות מדריך Google Adwords שכתבנו בעבורכם.

יאללה, צאו לדרך!

כעת, משלמדתם את הצעדים לקידום האתר שלכם, עליכם להחליט, האם אתם מסוגלים לעשות זאת בעצמכם? מרבית העסקים פונים לחברות מקצועיות, שמתמחות בקידום אתרים בדיגיטל, מכיוון שזה דורש השקעה של זמן רב, וכפי שראיתם, גם ידע נרחב והבנה מעמיקה באשר לדרכיה המסתוריות של רשת האינטרנט.

ב- Digitwow צוות משופשף, שמכיר את הזירה וחי אותה יום יום (ובינינו, גם לילה לילה). חברתנו מתמחה בקידום אתרים ושיווק עסקים בדיגיטל, ואנו יודעים בדיוק מה נדרש, כדי ששיווק העסק שלך יעבוד. נשמח לעזור לך לגדול ולקדם את העסק שלך להצלחה עסקית. לחצו כאן וספרו לנו על העסק שלכם, אנחנו כבר נצור קשר להמשך התהליך להזנקת העסק שלכם להצלחה מסחררת בדיגיטל!

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן