מהו יחס המרה טוב, וכיצד משפרים את יחס ההמרה במסגרת קמפיין ממומן בגוגל?

המדריך הרשמי לשיפור יחסי המרה בקמפיין ממומן בגוגל אדס

מפרסמים רבים משקיעים מאמצים אדירים וסכומים נאים בפרסום שירותים, מוצרים ועסקים במודעות הממומנות של גוגל (Google ads). אלא שלא כולם מצליחים להגיע לתוצאות טובות כפי שהם מצפים, ובמקרים פחות טובים, יחס ההמרה של המודעות ממש לא טוב. ואם יחס ההמרה לא טוב זה אומר שהוצאות הפרסום גדלות על הכנסות או שהמודעות לא מתפקדות בצורה אופטימלית ולא מגיעות לקהל היעד, מה שאומר שהפרסום לא ממוקד מספיק, ומכאן יוצא שמשלמים תקציבי פרסום גדולים באופן יחסי לקמפיין ממוקד עם אסטרטגיה ברורה ותוכנית עבודה.

במאמר נסקור את הנושאים הבאים:

• האם כל אחד יכול ליצור קמפיין ממומן בגוגל?
• מהו יחס המרה טוב ומה הוא מעיד על הקמפיין שלכם?
• כיצד משפרים את יחס ההמרה במסגרת קמפיין ממומן בגוגל ברשת החיפוש?
• כיצד משפרים את יחס ההמרה באמצעות קמפיין ממומן ברשת המדיה של גוגל?
• כיצד גוגל מדרגת את המודעות הממומנות, וכיצד ניתן לשפר את ערך הציון שקיבלה המודעה שפרסמתם?
• כיצד משפרים את יחס ההמרה באמצעות תוכן?

הקמת קמפיין ממומן בגוגל - למקצוענים בלבד?

אין ספק שאיש מקצוע שמתמחה בשיווק דיגיטלי ובפרסום בגוגל אדס יכול להביא למקסימום תוצאות במינימום עלות הודות לניסיון שצבר ולהיכרות מעמיקה עם כל הכלים, התוספים והכללים שמציבה גוגל בפני המפרסמים. עם זאת, גם בעלי עסקים שמבקשים לעשות פרסום ממומן בגוגל באופן עצמאי יכולים ללמוד את התורה.

אם הקמת קמפיין ממומן בגוגל לא מרתיעה אתכם, תמצתנו עבורכם את הטיפים הכי עוצמתיים להצלחת המודעות שלכם ולשיפור יחס ההמרה שלהן. קראו עוד על מדריך google adwords.

מהו יחס המרה, ומה הוא מעיד על הקמפיין שלכם בגוגל אדס?

יחס המרה (Conversion Rate) מציג את אחוז הגולשים שביצעו פעולה רצויה ביחס למה שהושקע בעבור אותה פעולה, ניתן להגדיר זאת בכמה אופנים:

✔️מחירי הלידים או המכירות באתר גבוהים באופן יחסי לתקציב הפרסום שהושקע באותו קמפיין.
✔️כמות המכירות או הפגישות מסך הלידים שהתקבלו לא מכסות את עלות ההשקעה.
✔️אחוז הגולשים שהקליקו על המודעה ביחס לכלל הגולשים שנחשפו אליה, ניתן לקרוא לפעולה זו גם CTR.

ככל שיחס ההמרה גבוה יותר, כך ניתן להסיק שהמודעות והקמפיינים אפקטיביים יותר, עוצמתיים יותר והצלחנו לכוון אל הקהל הממוקד של העסק המפרסם!

מהו יחס המרה טוב, וכיצד משפרים את יחס ההמרה במסגרת קמפיין ממומן בגוגל

איך משפרים את יחסי ההמרה בקמפיין ברשת החיפוש (Google Search)?

קמפיין ברשת החיפוש של גוגל מאפשר לכם להציג את המודעות בראש העמוד של גוגל. זוהי שיטת הפרסום השכיחה ביותר, ויש לה תוצאות מדהימות עבור מי שעושה זאת נכון.

הנה כמה עצות שיעזרו לכם למקסם מהן יחס המרה:

✔️שמירה על חוקיות המודעות: פלטפורמות פרסום דיגיטליות, וגוגל בפרט, מציבות קריטריונים שונים שמסייעים למפרסם למקד את מודעות הפרסום. בין 3 הקריטריונים החשובים ביותר שיש להקפיד עליהם בניסוח מודעה עבור רשת החיפוש: מספר התווים שיופיעו בכותרות המודעה (עד 25 תווים), מספר התווים בתיאור (עד 90 תווים) והימנעות מהוספת סימני קריאה. נכון לשנת 2020 בכל מודעה קיימים 3 שדות של כותרות ו-2 שדות של תיאורים המאפשרים לנו לנסח קופי עוצמתי שימיר קליקים בצורה אופטימלית.

✔️קריאה לפעולה (Call to action): על ידי קומבינציות של קופירייטינג מסוגננות בהתאם לקהל היעד של העסק, תצליחו לעלות את אחוזי ה CTR של המודעות ותקבלו יותר קליקים! יותר קליקים מביאים ליותר לידים ומכירות באתר העסק.

✔️בניית קבוצת מודעות (Ad Groups): חשוב מאוד להפריד כל קבוצת ביטויים דומה מאותה משפחה באד גרופ נפרד, נתקלתי בלא מעט מפרסמים ללא ניסיון (וגם עם ניסיון תתפלאו) שמערבבים ועושים בלאגן מה שיוצר יחסי המרה מאוד נמוכים בעיניי הגולשים (ובעיניי גוגל,) תקציבי הפרסום עולים על ההכנסות וגוגל מבין מהר שאתם לא רלוונטיים ונותן צ'אנס למתחרים שלכם על אותם ביטויים להיות מעליכם (חשוב לזכור שמה שטוב לגולש טוב לגוגל).

✔️קריאייטיב חריף: השקעה בקריאייטיב עוצמתי, חשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות מאפשרים להתבלט מעל המודעות של המתחרים ולגרום ליותר גולשים להקליק על המודעות שלכם ונחות ישירות באתר.

✔️הדגשת היתרונות והבידול של העסק: אנחנו יכולים לכתוב מאמרים שלמים רק על הגישה והתודעה של עסקים מבודלים מכאלו שלא, אך על מנת להישאר ממוקדים בטיפ הזה, נאמר בקול גבוה שחשוב לבחון היטב מה הגולשים צריכים ומחפשים, בהתאם לזה לדאוג לקופי רלוונטי במודעות, להדגיש את יתרונות המוצר או השירות שמפרסמים במודעה כגון מחיר, איכות המוצר או שירות משלוחים, הסיפור שלנו, ה - DNA של בעל העסק, סיפורי הצלחה, אם זה מה שחסר ללקוח הפוטנציאלי, זה חייב להופיע במודעה לצורך שיפור יחס המרה. כמו כן מומלץ להיעזר בתוספי המודעות של גוגל כגון תוסף היתרונות Callouts ובתוסף מידע מובנה Structured Snippets.

✔️מחקר מילות מפתח: מחקר מילות מפתח יסודי, מדוייק ורלוונטיי הנו ה-א', ב' של הצלחת קמפיין! אין משהו יותר חשוב מלבחור את הביטויים הנכונים, לאנשים הנכונים ולהציג אותם בקופי עוצמתי של בעיות, כאבים ופתרונות. חובה לוודא שיש ווליום למילות המפתח בקמפיין ואנשים מחפשים אותם. בעזרת כלי מילות המפתח של גוגל Keyword Planner אנו מאתרים את מילות המפתח הרלוונטיות לסוג העסק ומחלקים זאת לכמה דרגות קושי לפי תחרות וכמות הווליום החודשית. פרט לכלי של גוגל, ועבור מי שמבקש לשפר את ביצועי הקמפיין מומלץ להשתמש גם בכלי מילות המפתח Ahrefs או ב- Semrush.

✔️תוספים נוספים לשיפור תוצאות הקמפיין: שימוש בחוכמה בתוספים, משפר משמעותית את תוצאות הקמפיין ונותן לנו יותר "שטחי נדל"ן" בעמוד הראשון של גוגל, וכל המרבה הרי זה משובח.

איך משפרים את יחסי ההמרה בקמפיין ברשת המדיה (Google Display)?

פרסום ברשת המדיה של גוגל מתפרס על פני שטחי הפרסום שגוגל מקצה באתרים שמצויים ברשת החיפוש שלה. אלו ממוקמים בתחתית דפי האתרים, בראשם או בשוליהם במגוון גדלים ותצורות, ומעניקים חשיפה נרחבת תוך מיקוד בקהלים ספציפיים.

הנה כמה עצות שיעזרו לכם למקסם את יחס ההמרה מהמודעות שמפורסמות בהם:

✔️טרגוט מדוייק של קהלי היעד: מכיוון שהמודעות הללו נחשפות לקהלים ספציפיים, ככל שהטרגוט שלהן יהיה מדויק, כך יחס ההמרה ישתפר. ניתן לטרגט מודעות לפי תחומי עניין, הרגלי קנייה, אינטרסים, מין, מיקום, נתונים דמוגרפיים, הכנסה ועוד.

✔️עיצוב מודעות: באנרים מעוצבים שמעבירים את המסרים בהתאם לצרכים של קהלי היעד, באופן חד משמעי מניבים ROI גבוה יותר! כיום ניתן למשוך את תשומת הלב של הגולשים באמצעות מודעות תמונה דינאמיות, אנימציות דינמיות, סרטונים ומודעות וידאו שמופיעים באתרים כמו יוטיוב. בעזרת יצירת מודעה דינאמית אחת עם מספר תמונות, מספר כותרות ומספר תיאורים – גוגל לרוב יציג רק את מה שעבד הכי טוב! מדהים.

✔️קמפיין רימרקטינג או שיווק מחדש: פעמים רבות גולשים מקליקים על המודעות, נוחתים באתר, מנווטים בין עמודים, צורכים ערך אבל מה לעשות בסוף נוטשים את האתר ללא המרה, משהו שם לא עבד מספיק טוב עבורם. בדיוק בגלל זה, משתמשים בקמפיין רימרקטינג עוצמתי עבור אותם גולשים שלא המירו. ניתן ליצור מודעות מותאמות לקהלי רימרקטינג שנועדו "לרדוף" אחריהם במרחבי הרשת באתרי האינטרנט שבהם הם גולשים. למיטיבי הלכת מומלץ לשלב את הרימרקטינג של גוגל עם הפיקסל של פייסבוק, שיטה שמידת הצלחתה לא מפסיקה להשתפר ולגדול, וכך לעקוב אחר הגולשים גם באתרי האינטרנט שבהם הם גולשים וגם ברשתות החברתיות הפופולריות ביותר - פייסבוק ואינסטגרם. קראו עוד איך עושים פרסום ממומן בפייסבוק.

האם גוגל מעריכה מספיק את המודעות שלכם?

כחלק מבקרת האיכות של גוגל היא מפעילה בדיקת איכות גם למודעות של המפרסמים. ככל שמערכת גוגל אדס מעניקה ערך ציון גבוה יותר למודעות של המפרסם, כך למודעות יש סיכוי גבוה יותר להיחשף ולגרוף ROI גבוה יותר. ערך הציון נקרא QUALITY SCORE, והוא בוחן את תקינות המודעה, את איכות התוכן שהיא מפרסמת, את דף הנחיתה או אתר האינטרנט שאליו היא מפנה, את הרלוונטיות שלה ועוד עשרות קריטריונים נוספים.

מהן הדרכים העיקריות באמצעותן ניתן לשפר את ערך הציון של גוגל - QUALITY SCORE?

✔️מהירות אתר: חיוני שזמן הטעינה של דף הנחיתה או עמוד האתר שאליו מפנה המודעה את הגולשים יהיה קצר ככל שניתן. זמן טעינה ארוך פוגע בחוויית המשתמש וגורם לנטישת הגולשים, מה שמוריד את ערך המודעה

✔️כפתורי הנעה לפעולה: אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא שילוב כפתורי הנעה לפעולה בדף הנחיתה או באתר האינטרנט, וכן במודעה עצמה.

✔️שמירה על רלוונטיות בין מה שכתוב במודעה לבין התוכן באתר: מודעה שמפנה את הגולשים לתוכן לא רלוונטי או לדף שאינו פעיל מורידה באופן משמעותי את ערך המודעה, לא מהווה ערך עבורו ואף אינה רלוונטית כלל, ומכאן גוגל מבין זאת מהר ומוריד את הציון משמעותית. חשוב לציין שמבחינת גוגל, חווית המשתמש חשובה לו יותר ממחיר הביד שאני שם ולכן זהו נתון קריטי שאסור לפסוח עליו בשום צורה.

✔️גרפיקה מתאימה: המסר הוויזואלי חשוב באותה מידה כמו התוכן הטקסטואלי, ולכן חשוב לשמור על שפה גרפית תקינה, שמתאימה לתוכן המודעה ולתחום שבה היא עוסקת.

✔️התאמה למובייל: אנו מניחים שאם הגעתם בקריאה עד כאן, אתם יודעים שנכון לשנת 2020 גוגל נותנת עדיפות בשקלול הנתונים שלה לאתרי מובייל יותר מאתרי דסקטופ! זהו נתון מדהים שלא ניתן להתעלם ממנו ולכן אתר רספונסיבי הוא אחד התנאים לעיצוב חווית משתמש ברמה גבוהה, ובלעדיה גם אם הגולשים הקליקו על המודעה, עלולים להיות אחוזי נטישה גבוהים מאוד, מה שיוריד באופן משמעותי את ערך המודעה והאתר.

כתיבת תוכן לאתר עוצמתי לשיפור יחס ההמרה

אם הצלחתם לגרום לגולשים להקליק על המודעה ולהגיע אל האתר שלכם, עליכם להוביל אותם דרך משפך השיווק אל עבר הפעולה הבאה שאתם מעוניינים שהם יבצעו - יצירת קשר/ רכישה מהאתר/ השארת פרטים/ רישום ועוד.
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות יצירת תוכן שנחשב בעל ערך עבור הגולשים.
כדי לעשות זאת נכון צריך לחשוב כמו הגולשים ולא כמו המפרסם, לנסות לקלוע לתוכן שהם רוצים לצרוך. התוכן חייב להיות איכותי ורהוט, מקורי, יצירתי, מעניין ומניע לפעולה.

טיפים שיעזרו לכם לשפר את יחס ההמרה באמצעות כתיבת תוכן:

• כותרות מושכות
• רעיונות מעניינים לתוכן, שלא ניתן למצוא באתרים של המתחרים
• שילוב של תמונות איכותיות, סרטונים ומצגות- ניתן לשלב תוכן במסגרת פרסום ממומן ביוטיוב, שימשוך גולשים לאתר.
• אינפוגרפיקה נכונה
• פסקאות קצרות וכותרות משנה
• קישורים פנימיים להמשך קריאה באתר
• לתת לגולש בדיוק מה שהוא מחפש ולא למשוך אותו

לסיכום,

שיווק דיגיטלי בשנת 2020 אינו מסתכם בפרסום מודעות בגוגל, אבל זו דרך נפלאה להתחיל לשווק את העסק שלכם ולקבל תוצאות מיידית, שיווק באמצעות PPC בגוגל הוא אחת הדרכים המניבות ובעלות התשואה הגבוהה ביותר, כשעושים זאת בצורה חכמה ונכונה.

יש לכם שאלות?

חברת Digitwow, שעוסקת בקידום ובשיווק עסקים בדיגיטל מזמינה אתכם להשאיר פרטים בתחתית המאמר, לכתוב לנו את הצרכים שלכם ונחזור אליכם עם תשובות מלאות.
אם אתם עצמאים בשטח או שנמאס לכם מהבטחות של מקדמים שאינן מתממשות, קורס PPC אונליין כחלק מקורס שיווק דיגיטלי אונליין 1X1 שאנו מציעים, מאפשר לכם ללמוד צעד אחר צעד איך עושים את זה נכון, בדגש על 100% פרקטיקה בשטח והקמת הקמפיינים על העסק שלכם!תוכלו ללמוד ואיך לבנות קמפיינים בגוגל אדס שנכונים לעסק שלכם.

כי אפשר לעשות את זה איתנו או לבד, בכל מקרה, אנחנו ניקח אתכם לשם יד ביד.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן