כיצד זמני טעינה באתרי וורדפרס משפיעים על קידום אתרים אורגני בגוגל?

עדכון המערכת של גוגל בנושא מהירות טעינת האתר יצא בשנת 2010. גוגל הודיעה שהזמן שמבקר באתר שלכם צריך לחכות עד שהדף עולה (זמן טעינה) הופך לפקטור משמעותי בדירוג האתר בגוגל. זמן הטעינה האידיאלי לאתרים הוא 3 שניות.

לטעינת הדפים באתר יש השפעה על חווית המשתמש של הגולשים. חווית משתמש לא טובה תעלה לכם באובדן הכנסה אם הגולשים צריכים לחכות יותר מדי כדי להשיג את מה שהם מחפשים. לכן, אם האתר שלכם נפתח לאט, הם פשוט יסגרו את האתר שלכם ויעברו לאתר הבא ברשימה. יש 6 גורמים מרכזיים שהופכים את טעינת האתר שלכם לאיטית יותר:

  1. אחסון אתר לא יעיל - בחירה באחסון שיתופי או באחסון עם כמות משאבים נמוכה עלולה להשפיע על טעינת הדפים באתר שלכם. אם השרת איטי, הבקשות שנשלחות על ידי הגולשים לשרת מתקבלו באיטיות ולכן הדפים עולים לאט.
  2. גודל ומשקל של תמונות - תמונות כבדות מדי באתר יכולות להוריד משמעותית את זמן מהירות הטעינה בדפים. עשו שימוש בתוסף לכיווץ תמונות והשתמשו בתמונות בפורמט PNG או WEBP.
  3. סרטונים שהוטמעו באתר ומעכבים טעינה - שימוש במדינה חיצונית כמו הטמעה של סרטון מיוטיוב נותן ערך רב לגולשים אך מפחיתים את מהירות הטעינה באתר. אם אתם עושים שימוש רב בוידאו מומלץ להעלות את הסרטונים לשרת שלכם.
  4. תוספים כבדים - תוספים הם קבצי קוד נפרדים שניתן להוריד בחנות התוספים של וורדפרס ולהתקין על גבי האתר והשרת שלכם. שימוש שכמות גדולה של תוספים תכביד על האתר ועל השרת ותגרום לטעינה איטית מאוד.
  5. קבצי קוד כבדים - קבצים מסוג HTML / CSS / JS בצורה לא יעילה ועמוסה באתר תהפוך את האתר לאיטי.
  6. שימוש רב בפרסומות ופופאפים - שימוש בפרסומות ופופאפים עלול להטריד את הגולשים באתר שלכם. בנוסף, מודעות וחלונות קופצים גם מאטים את מהירות הטעינה בדף.

 

כיצד זמני טעינה באתרי וורדפרס משפיעים על קידום אורגני?

טעינת אתר איטית

כיצד טעינה איטית באתר משפיעה על SEO?

אם משתמש גולש באתר שלכם ומוצא את עצמו ממתין יותר מכמה שניות לטעינה של הדף, סביר להניח שהוא יעזוב את האתר עוד לפני שהדף עלה, מה שעולה לכם בלקוח פוטנציאלי. למרבה המזל, מהירות טעינה אפשר לשפר - רק צריך לדעת איפה הבעיה נמצאת ולפתור אותה.

יש מספר פרמטרים בטעינת דף איטית שמשפיעים באופן ישיר על הקידום האורגני באתר שלכם:

  • חווית משתמש - מבקרים באתר אינטרנט יעברו פחות דפים אם זמן הטעינה של דף הוא גבוה מדי. טעינה איטית באתר גורמת לחווית משתמש לקויה שתשאיר את הגולשים מחוץ לאתר שלכם ותגרום לגוגל להבין שגם אם אתם רלוונטים לגולשים מבחינת תוכן, קישורים ו-SEO איכותי, לגולשים קשה מאוד לעבור בין דפים באתר שלכם, חווית המשתמש אצלכם היא לא טובה ולכן תרדו בדירוג ברשת החיפוש.

 

  • אחוז נטישה גבוה (Bounce Rate) - אחוז נטישה הוא שיעור היציאה מהדף שאליו נכנס הגולש - כלומר, המדד הזה מסמל את האנשים שלא עברו בין דפים באתר ויצאו ישירות מהדף שנכנסו. כל טעינה שתיקח יותר מדיי זמן תגרום לגולשים לצאת מבלי לעבור יותר מדף אחד באתר, מה שיגרום לאחוז נטישה גבוה בגוגל אנליטיקס שבסופו של דבר ישפיע על הקידום האורגני. אפילו שיפור קטן במהירות הטעינה יכול להקטין משמעותית את ה-Bounce Rate באנלטיקס ולשפר את הדירוג מבחינת גוגל. חדשים בעולם האורגני? קראו מה זה קידום אורגני.

 

שיעור יציאה

  • עדכון Page Experience - במאי 2021 גוגל פרסמה עדכון חדש המתמקד במהירות האתר ובחווית הגלישה. העדכון מכיל את מאפייני הליבה של גוגל (Core Web Vitals) הכוללים ביניהם תזוזה של אלמנטים בעמוד (CLS), עליית האובייקט הראשון בדף (FID), תאימות למובייל, תעודת אבטחה באתר ומדידה של ביצועי הטעינה הכללים של האתר (LCP). העדכון יצא כדי לעודד את בעלי האתרים לספק לגולשים את חווית הגלישה האופטימלית ומי שלא יעמוד בתנאים אלו יישאר מאחורה בדירוג בגוגל.

 

באיזה כלים בודקים מהירות טעינה?

מכיוון שיכול להיות קשה לשים את האצבע על מה לא בסדר, נעשה שימוש ב-2 כלים מרכזיים כדי לסרוק את האתר ולהבין איפה נמצאות הבעיות מבחינת מהירות הטעינה:

PageSpeed Insight - כלי לבדיקת מהירות טעינה מבית גוגל. כלי מעולה והשימוש בו הוא חינם. הכלי לא פותח עבור בעלי אתרים אלא עבור מפתחים ולכן יכיל ערכים ומדדים שאדם בלי רקע בתכנות או ידע בהאצת אתרים לא בהכרח יבין כמו: CLS, LCP, FID ועוד. בעזרת הכלי ניתן להבין מה מאט את הדף וכיצד ניתן לשפר את מהירות הטעינה.

 

PageSpeed Insights

GTmetrix - כלי יעיל ומאוד פופולרי לבדיקת מהירות אתרים. ניתן להשתמש בו בחינם אך יש לו כמה גרסאות בתשלום. התכנית החינמית מספיק חזקה כדי לספק לכם את המידע על טעינה האתר שלכם - מה הציון שלכם במדדים השונים, פירוט מלא של המבנה באתר ומה הציון הכללי של מהירו האתר שלכם. מזינים את כתובת ה-URL בשורה המתאימה ושולחים את האתר לסריקה. בגרסה החינמית לא תוכלו לשנות את הגדרות הסריקה: מיקום השרת שממנו נבדק האתר והדפדפן לבדיקה.

אחסון איכותי בענן משפר משמעותית את זמני הטעינה של אתרי וורדפרס. בשונה מאחסון שיתופי, שבו אתם מתחלקים במשאבים של השרת עם אתרים נוספים וחשופים לתקלות אבטחה, ברכישת אחסון ענן תקבלו שרת משלכם שיהפוך את האתר שלכם למאובטח יותר ולמהיר יותר. אחת מהחברות המומלצות לרכישת אחסון איכותי בענן היא Cloudways, דרכה תוכלו לרכוש שרת בענן אצל אחת מחברות האחסון הגדולות בעולם: Amazon Web Service, Google Cloud, Linode, DigitalOcean ועוד.

לסיכום

עדכון ה-Page Experience שגוגל הוציאו גרם לשינוי משמעותי בתחום של קידום אתרים והפך את מהירות הטעינה באתר לפקטור משמעותי בקידום האורגני. לכן, עוד ועוד מקדמי אתרים לומדים את הנושא של האצת אתרים לעומק כי כעת זה נושא חופף ל-SEO. חשוב לדאוג לטעינה מהירה ומעבר חלק בין הדפים באתר כדי שלא תפסידו גולשים, לקוחות ומוניטין.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן