כוחן של מילות המפתח ואיך מבצעים מחקר נכון לקידום בגוגל אדס

הפלטפורמות בהן עסקים בוחרים לפרסם יכולות להשפיע באופן משמעותי על הצלחתם. בעוד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם ממנפות אלגוריתמים מתוחכמים כדי להציג מודעות למשתמשים על סמך תחומי העניין וההתנהגויות המקוונות שלהם, משתמשים אלו עוסקים בדרך כלל בגלישה נינוחה, מחפשים בידור וחיבור עם חברים. הם לא מחפשים באופן פעיל לבצע רכישה. לעומת זאת, קידום בגוגל אדס ממקד לאנשים שמחפשים בכוונת תחילה שירותים, מידע או מוצרים ספציפיים. משתמשים אלה ממוקדי משימה, משקיעים את זמנם בחיפוש ממוקד מתוך כוונה למצוא ואולי לקנות את מה שהם צריכים עכשיו.

ההבדל הבסיסי הזה בכוונת המשתמש מדגיש את החשיבות של בחירת מילות המפתח הנכונות עבור Google Ads, וכן עבור פרסום נכון בפייסבוק, ומבטיח שמאמצי השיווק שלכם יגיעו לקהל פתוח ומוכן.

מילות מפתח משמשות כגשר המחבר את העסק שלכם ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים את מה שאתם מציעים. מאמר זה יחקור את כוחן של מילות מפתח עבור קידום בגוגל אדס ויספק תובנות כיצד לבחור את מילות המפתח הנכונות כדי להבטיח שהמודעות שלכם יגיעו לקהל הנכון בזמן הנכון.

 

הכח של קידום בגוגל אדס - מחקר מילות מפתח לעסקים שיבטיח תוצאות אפקטיביות

קידום בגוגל אדס  - מהן מילות מפתח?

מילות מפתח הן המילים שאנשים מקישים במנוע החיפוש כדי למצוא מידע, מוצר או שירות באינטרנט. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור לפני שמתחילים פרסום בגוגל PPC הוא, שמילות מפתח לא תמיד מגיעות לבדן, אלא מורכבות מביטויים ארוכים ותיאוריים, כאלו שמתארות את העסק והמוצרים בצורה מדויקת ככל האפשר. לאלו שתי צורות עיקריות של מילות מפתח:

  1. מילות מפתח רחבות

מילות מפתח רחבות הן בדרך כלל ביטויים קצרים יחסית,  המתארים את המוצרים או השירותים שלכם. מילות מפתח רחבות פופולריות מכיוון שיש להן פוטנציאל למשוך קהל גדול, אך הן גם נוטות להיות פחות ספציפיות, כך שהן אינן שימושיות באותה מידה למיקוד מודעות ודפי נחיתה. עם זאת, הן עדיין יכולות לשמש עבור כמה מסעות פרסום PPC.

  1. מילות מפתח עם זנב ארוך

מילות מפתח עם זנב ארוך הן ספציפיות יותר ממילות מפתח רחבות. לכן, הן נוטות להיות ממוקדות יותר ומועילות יותר כאשר משתמשים בהם עבור דפי הנחיתה, בקבוצות המודעות ובמילות המפתח שלכם. באופן כללי, למילות מפתח עם זנב ארוך יש שיעורי קליקים גבוהים יותר, יותר המרות ופחות תחרות. כמו כן, הן פונות  לקהל ממוקד ורלוונטי.

רלוונטיות

הדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון בבחירת מילות מפתח עבור קידום בגוגל אדס הוא הרלוונטיות. בתנאי שיש לכם מושג ברור לגבי המוצרים והשירותים שאתם מציעים, הלקוחות האידיאליים שלכם, המתחרים שלכם והשיווק שלהם, כלי מילות מפתח של גוגל הוא כלי מצוייןכדי לזהות את מילות המפתח הרלוונטיות והתחרותיות ביותר.

לדוגמה, כדי לשפר את הרלוונטיות עבור עסק מקומי, ייתכן שתרצו להשתמש בשילוב של מילות מפתח רחבות, מילות מפתח מקומיות ומילות מפתח עם זנב ארוך, בהתאם למיקום העסק שלכם. אלה יכולות לנוע ממילות מפתח ברמת עיר או אזור ועד למונחים ספציפיים לתעשייה המכוונים ללקוחות פוטנציאליים באזור גיאוגרפי מסוים.

תחרות

ככל שהתחרות נמוכה יותר, כך הסיכויים למשוך תנועה בתשלום לאתר שלכם מהלקוחות האידיאליים שלכם בתקציב מסוים גבוהים יותר.

התחרות לא תמיד גבוהה כמו שאתם עשויים לחשוב. לדוגמה, אם אתם מוכרים מוצר או שירות פופולרי, כגון מכונית או מזרן, אתם עשויים לגלות שהמתחרים שלכם בחרו בכמה מילות מפתח גנריות כגון "מכונית" או "מזרון". משמעות הדבר היא שלמרות שהמתחרים שלכם עשויים להוציא הרבה על ניהול קמפיינים ממומנים, מחקר מילות המפתח שלהם הכשיל אותם מכיוון שהם לא מכוונים למילות מפתח רלוונטיות ותחרותיות.

בתרחיש מסוג זה, סביר להניח שהלקוחות שלכם מחפשים מונח ספציפי יותר, כגון "מכונית היברידית" או "מזרן למיטת תינוק", ולכן הגיוני להתמקד במילות מפתח אלו.

לכן, לפני שתתחילו במחקר מילות מפתח עבור בניית קמפיין, עליכם לסקור את מילות המפתח של המתחרים שלכם ולחשוב כיצד לבדל את עצמכם מהם. בעת בחירה בין מילות מפתח שונות, קחו בחשבון גם את הרלוונטיות וגם את התחרות. הסיבה לכך היא שככל שמספר הקליקים ממילות מפתח רלוונטיות גבוה יותר, כך גדל הסיכוי שהמודעה שלכם תבצע המרה. עם זאת, ככל שהתחרות גבוהה יותר, כך יהיה קשה יותר למשוך את הקליקים הללו. לכן, עליכם לבחור מילות מפתח בעלות רלוונטיות בינונית ותחרות נמוכה. הביטויים שתבחרו יקבעו במידה מסוימת כמה עולה פרסום בגוגל. גם בנושא זה כתבנו מאמר שלם שכדאי לכם לקרוא.

דוגמאות למילות מפתח טובות יותר (ופחות) עבור אנשי מקצוע שונים:

  1. יועצת זוגית

  • אפשרויות מילות מפתח טובות יותר: "טיפול זוגי ב[עיר]", "ייעוץ זוגי לבעיות תקשורת", "מטפלת בזוגיות ב(אזור: צפון/מרכז...)".
  • מילות מפתח פחות יעילות: "יועצת זוגית", "תרפיה", "עזרה לנישואין".
  1. יועץ עסקי

  • אפשרויות מילות מפתח טובות יותר: "אסטרטגיות צמיחה לעסקים קטנים", "שירותי ייעוץ עסקי לסטארט-אפים", "תכנון פיננסי לעסקים קטנים".
  • בחירות מילות מפתח פחות יעילות: "ייעוץ", "יועץ עסקי", "ייעוץ אסטרטגי".
  1. מאלף כלבים

  • אפשרויות מילות מפתח טובות יותר: "שיעורי אילוף גורים בקרבתי", "אימון ציות לכלבים אגרסיביים", "מאלף כלבים לבעיות התנהגות".
  • בחירות מילות מפתח פחות אפקטיביות: "אילוף כלבים", "מאלף חיות מחמד", "אימון בעלי חיים".
  1. יועץ משכנתאות

  • אפשרויות מילות מפתח טובות יותר: "ייעוץ משכנתא לרוכשי דירה בפעם הראשונה", "יועץ משכנתא למימון מחדש", "ייעוץ עם שיעורי המשכנתא הטובים ביותר".
  • בחירות מילות מפתח פחות אפקטיביות: "עזרה למשכנתאות", "יועץ הלוואות", "מימון בית".
  1. מכללה שמוכרת קורסים

  • אפשרויות מילות מפתח טובות יותר: "קורסים מקוונים לניהול עסקים", "תוכניות הסמכת IT", "שיעורי המשך ב[נושא]".
  • בחירות מילות מפתח פחות אפקטיביות: "קורסים מכללות", "תוכניות לתואר", "חינוך מקוון".

שימוש במילות המפתח הנכונות יכול להשפיע באופן משמעותי על הצלחת מסע פרסום בגוגל לעסקים קטנים באמצעות Google Ads על ידי משיכת קהל ממוקד יותר ומוכן להמרה.

מתכנן מילות המפתח של גוגל

מתכנן מילות המפתח של גוגל הוא הכלי המפורסם ביותר בו משתמשים מפרסמים בעת ביצוע מחקר מילות מפתח. זה נועד לאפשר למשווקים לחפש מילות מפתח בפלטפורמת המודעות של גוגל ולספק להם הצעות וביטויים שניתן להשתמש בהן עבור מסעות הפרסום שלהם בכוונה למשוך לידים איכותיים לעסקים.

בנוסף, הכלי הזה כולל גם קטע "רעיונות למילות מפתח", שיכול להיות מועיל בעת תכנון קמפיינים בתשלום לפרסום בגוגל שופינג או בכל סוג אחר של מודעה בגוגל, מכיוון שהוא מאפשר למצוא ביטויים שאולי לא חשבתם עליהם, אבל עדיין רלוונטיים למותג או למוצר שלך.

ולבסוף, יש את הקטע "זנב ארוך" המאפשר למשתמשים לחפש ביטויים בעלי סיכוי גבוה יותר להמרה. כלי זה מועיל בכל הנוגע לבחירת מילות מפתח הן עבור PPC והן עבור SEO.

אז למה כדאי להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל?

מתכנן מילות המפתח של גוגל הוא הדרך הפשוטה ביותר למצוא ולחקור מילות מפתח בפלטפורמת Google Ads. זה עוזר לכם למצוא מילות מפתח חדשות עם תחרות נמוכה ופוטנציאל החזר ROI גבוה (החזר על השקעה). זה גם נותן הצעות לגבי כמה יעלה להציב מודעות עבור כל מילת מפתח, מה שיכול לעזור לכם לחלק את התקציבים שלכם בצורה יעילה יותר.

כפי שאתם מבינים כעת, מציאת מילות המפתח המושלמות היא חלק חיוני מיריית הפתיחה של מסע פרסום מוצלח בתשלום וחלק בלתי נפרד מניהול קמפיינים בגוגל, אך בחירת מילות המפתח הנכונות אינה פשוטה כפי שזה נשמע. ראשית, עליכם להיות ברורים לגבי משמעות מילות המפתח לעסק שלכם, למה הן משמשות ולמה הן רלוונטיות עבורכם.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן