שליטה באמנות הפרסום בגוגל PPC וטכניקות קופירייטינג יעילות

היכולת ליצור מודעות PPC (תשלום לפי קליק) משכנעות ויעילות בגוגל היא בעלת חשיבות עליונה. מודעה מעוצבת היטב לא רק מושכת תשומת לב אלא גם מפתה את המשתמשים ללחוץ ולבצע פעולות רצויות. במאמר זה, נתעמק באמנות של פרסום בגוגל PPC, יצירת קופירייטינג משכנע למודעות PPC בגוגל, ונספק תובנות וטכניקות חשובות לכתיבת כותרות מושכות תשומת לב, תיאורי מודעות משכנעים, קריאות עוצמתיות לפעולה ושימוש אסטרטגי בתוספים למודעות.

פרסום בגוגל PPC. השער לקליקים - יצירת כותרות שאי אפשר לעמוד בפניהן

הכותרת היא האלמנט הראשון שהמשתמשים מבחינים בו, והיא ממלאת תפקיד מכריע בקביעה האם הם ילחצו על המודעה, או לא. כדי ליצור כותרת מושכת, אתם לא חייבים להיות קופירייטרים מנוסים, כי תוכלו להשתמש בכמה חוקי יסוד וטכניקות קופי שהוכיחו את עצמן עבור פרסום בגוגל PPC. הנה כמה מהן:

  • היו ברורים ותמציתיים - העבירו את הצעת הערך בצורה ברורה ותמציתית. על המשתמשים להבין את מהות המודעה שלכם במבט חטוף, אז אל תמרחו אותם במילים, ופשוט היו ענייניים.
  • שלבו מילות מפתח – קמפיין ממומן בגוגל צריך להסתמך על מילות המפתח שהמשתמשים מחפשים. שילוב של מילות המפתח הרלוונטיות יעזור לשפר את הנראות ולשפר את סיכויי המודעה שלכם להופיע עבור חיפושים רלוונטיים.
  • עוררו סקרנות - השתמשו בשפה שמעוררת סקרנות ומעודדת את המשתמשים ללמוד יותר. כדי לעשות זאת בהצלחה, תוכלו להציג שאלות או פתרון לבעיה שעימה מתמודד קהל היעד.
חוקי יסוד וטכניקות קופי שהוכיחו את עצמן עבור פרסום בגוגל ppc

אומנות השכנוע וכוחו – תיאורי מודעות מרתקים

תיאור המודעה הוא המקום שבו עליכם לפרט את ההצעה שלכם ולשכנע את המשתמשים לנקוט בפעולה. תיאורי המודעות צריכים להיות ממוקדים, לתת מידע נוסף שלא נכנס לכותרת המודעה  ולהכיל הנעה לפעולה. תוכלו להשתמש בשיטות הבאות, שיסייעו לכם ליצור תיאורי מודעות מושכים עבור פרסום בגוגל PPC:

  • הדגישו נקודות מכירה ייחודיות (USPs)- נסחו באופן ברור את מה שמייחד את המוצר או השירות שאתם מציעים בהשוואה למתחרים. הדגישו יתרונות על פני תכונות, כך שהמשתמשים יבינו מה הם ירוויחו מהם.

  • צרו תחושת דחיפות – עודדו את המשתמשים לבצע פעולה מיידית על ידי שילוב ביטויים כמו "הצעה לזמן מוגבל" או "עסקה בלעדית". נטיעת תחושת הדחיפות הזו נועדה לגרום למשתמשים לפעול באופן מיידי.

  • נצלו פניות רגשיות - התחברו עם הקהל שלכם ברמה הרגשית. בין אם אתם מציעים לקהל שלכם פתרון לבעיה שהוא מתמודד עימה או הגשמת רצון, עליכם לעורר את הרגשות המהדהדים עם קהל היעד שלכם.

הכוונת פעולת המשתמש – קריאה לפעולה (CTAs)

בדומה לקמפיין לידים בפייסבוק, המשתמשים צריכים שתגידו להם מה הצעד הבא שעליהם לעשות באופן ברור. קריאה חזקה לפעולה היא הבסיס לכל מודעת PPC יעילה ומהווה חלק מהותי והכרחי במלאכת הקופירייטינג. כדי ליצור קריאה משכנעת לפעולה, עקבו אחר הצעדים הבאים:

  • היו ישירים וספציפיים - הנחו את המשתמשים באופן ברור באיזו פעולה לנקוט. כדי לדייק את המסר, השתמשו בפעלי ציווי כמו "הורידו את המדריך", "הירשמו לשירות" או "כנסו לצפייה בקטלוג" או "לחצו לקבלת השירות". הוראות מדויקות וברורות מספקות בהירות ולא משאירות מקום לבלבול או להתלבטות.
  • שלבו הצעת ערך - חזקו את הערך שהמשתמשים יקבלו בלחיצה על המודעה שלכם. זה יאפשר לכם לקשר בצורה ברורה את היתרונות של נקיטת הפעולה הרצויה. לדוגמה: "הורידו את המדריך לחופש כלכלי עכשיו" או "לחצו לקבלת ההטבה".
  • בצע אופטימיזציה לרלוונטיות - התאימו את הקריאה לפעולה שלכם לכוונת המשתמש ולשלב הספציפי של מסע הקנייה שלו. זכרו, קריאה לפעולה שמותאמת היטב לשלב הרכישה של המשתמש מהדהדת עם הצרכים הנוכחיים שלו, ולכן היא מגדילה את הסיכוי שהוא יבצע את הפעולה שתבקשו ממנו לבצע.

על ההבדל בין מודעות לרשת החיפוש למודעות לרשת המדיה של גוגל

בניית קמפיין טוב מתחילה בבחירת הפלטפורמה היעילה ביותר. רשת החיפוש של Google (GSN) ורשת המדיה (GDN) הן שתי פלטפורמות פרסום נפרדות בתוך המערכת האקולוגית הרחבה יותר של Google Ads, כל אחת משרתת מטרות ואסטרטגיות מיקוד שונות. כדי למקסם את תוצאות הקמפיינים בפרסום ממומן בגוגל, חיוני להכיר את ההבדלים ביניהן:

רשת החיפוש של גוגל (GSN)

  • כוונה והקשר - רשת החיפוש של Google היא מכוונת לאקטיב, כלומר מודעות מוצגות כאשר משתמשים מחפשים באופן פעיל מילות מפתח או ביטויים ספציפיים. המודעות מופיעות לצד או מעל תוצאות החיפוש האורגניות. מפרסמים יכולים למקד מילות מפתח ספציפיות הרלוונטיות למוצרים או לשירותים שלהם, תוך הבטחה שהמודעות מוצגות למשתמשים המחפשים מידע או פתרונות באופן פעיל.
  • פורמטים של מודעות – רשת החיפוש מציגה בעיקר מודעות מבוססות טקסט, המורכבות מכותרת, תיאור וכתובת אתר. ההתמקדות היא באספקת מידע תמציתי ורלוונטי.
  • אפשרויות מיקוד - מפרסמים בוחרים מילות מפתח רלוונטיות כדי להפעיל את הצגת המודעות שלהם כאשר משתמשים מחפשים מונחים אלה. פרט לכך, מפרסמים יכולים לצמצם עוד יותר את הקהל שלהם על סמך מיקום גיאוגרפי וסוג מכשיר.
  • מקום - המודעות מופיעות בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, תוך שמירה על רלוונטיות לשאילתת החיפוש של המשתמש.
  • מעורבות משתמש - למשתמשים ברשת החיפוש יש רמה גבוהה של כוונה. זה אומר שהם מחפשים באופן פעיל מידע או פתרונות. כתוצאה מכך, שיעורי ההקלקה יכולים להיות גבוהים יותר.

רשת המדיה של Google (GDN)

  • כוונה והקשר - רשת המדיה של Google מתמקדת בהצגת מודעות חזותיות, כולל באנרים, תמונות ומדיה עשירה, על פני רשת רחבה של אתרים, בלוגים ואפליקציות. GDN ממקד למשתמשים על סמך תחומי העניין, הדמוגרפיה וההתנהגות המקוונת שלהם, ומגיע לקהלים שאולי אינם מחפשים באופן פעיל אחר מוצר או שירות ספציפיים.
  • פורמטים של מודעות - GDN תומך במגוון פורמטים של מודעות מושכות ויזואלית, המאפשרות למפרסמים להעביר את המסר שלהם באמצעות תמונות וסרטונים. המודעות רספונסיביות, ולכן מתאימות אוטומטית את הגודל והמראה שלהן כך שיתאימו לשטחי מודעות זמינים באתרים שונים.
  • אפשרויות מיקוד - מפרסמים יכולים למקד לקהלים על סמך תחומי העניין, ההתנהגות והדמוגרפיה שלהם,נויתן לבחור אתרים ספציפיים או סוגי אתרים שבהם רוצים שהמודעות יופיעו.
  • מקום - מודעות GDN מופיעות ברשת עצומה של אתרי צד שלישי, ומגיעות למשתמשים בזמן שהם גולשים בתוכן ברחבי האינטרנט.
  • מעורבות משתמש - GDN יעיל לבניית מודעות וחשיפה למותג. בעוד ששיעורי הקליקים עשויים להיות נמוכים יותר מאשר ברשת החיפוש, הוא מציע הזדמנויות למצגות מותגים מושכות חזותית.

בחירת הרשת הנכונה

  • יעדי הקמפיין - בחרו את הרשת על סמך יעדי הפרסום שלכם. אם המרות או תגובות מיידיות הן חיוניות, ייתכן שרשת החיפוש תתאים יותר. לחשיפה נרחבת למותג והגעה לקהל רחב יותר, רשת המדיה היא בחירה עוצמתית.
  • תוכן המודעה - שקלו את אופי תוכן המודעה שלכם. אם המסר שלכם הוא ויזואלי מאוד ומפיק תועלת מטווח רחב יותר, GDN עשוי להיות יעיל יותר. אם המטרה שלכם היא ללכוד משתמשים בעלי כוונות גבוהות המחפשים באופן פעיל מונחים ספציפיים, רשת החיפוש עדיפה.
  • תקציב והחזר ROI - הקצו את התקציב שלכם על סמך יעדי הקמפיין. קמפיינים ברשת החיפוש מתמקדים לרוב בהחזר ROI גבוה יותר מהמרות מיידיות, בעוד שמסעות פרסום ברשת המדיה עשויים לדרוש תקציב לבניית מותג וטווח הגעה רחב יותר.

שיפור הנראות והמעורבות על ידי שימוש אסטרטגי בתוספים

תוספים למודעות (Extensions) הם כלים רבי עוצמה שמאפשרים למקסם את ההשפעה שלהן.

תוספים מומלצים עבור מסעות פרסום לרשת החיפוש

  • הרחבות קישור לאתר (Sitelinks) - הפנו משתמשים לדפים ספציפיים באתר שלכם, המספקים אפשרויות נוספות ומגדילים את הסבירות לקליק.
  • תוסף טלפון
  • תוסף יתרונות מרכזיים - הדגישו את כל נקודות הבידול בצורה חכמה ואטרקטיבית שתופיע בצורה מושלמת לצד הטקסטים בכותרות ובתיאורים במודעה
  • תוספי הסבר – הדגישו הטבות נוספות, מבצעים או נקודות מכירה ייחודיות כדי למשוך תשומת לב ולעודד מעורבות.

תוספים עבור מסעות פרסום ברשת המדיה של Google

  • מודעות רספונסיביות - צרו מודעות דינמיות המותאמות לשטחי מודעות זמינים ברחבי ה-GDN, מה שמבטיח מצגת עקבית ומושכת מבחינה ויזואלית.
  • מודעות באנר - צרו באנרים מרהיבים ויזואלית עם תמונות מושכות וטקסט תמציתי. נצלו את הכוח של הוויזואליה כדי למשוך תשומת לב ולהעביר את המסר שלכם ביעילות. הפרסום בגוגל שופינג מוכיח את העוצמה של הוויז'ואל בצורה נפלאה.

לסיום,

ניהול קמפיינים בגוגל מתחלק ל- 2: פרסום ברשת החיפוש וחיפוש ברשת המדיה. בעוד שהראשון מכוון לכוונת משתמש חזקה, השני פונה לקהל יעד רחב יותר, ומציע למשוך את תשומת הלב גם באמצעות נראות בולטת ומושכת יותר. כדי להבטיח הצלחה של הקמפיין, חשוב לחדד את המסרים ולהיות מדויקים, להדגיש את הערך והיתרונות ולהניע לפעולה.

אם הגעתם עד כאן וזה עדיין נראה לכם מורכב, או שאתם רוצים לדעת כמה עולה פרסום בגוגל, אתם תמיד יכולים להיעזר במומחי הפרסום של DIGITWOW. בשבילנו, קמפיין בגוגל זה לחם וחמאה, אז כל התשובות לכל השאלות נמצאות כאן.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן