SEO קידום אתרים - עדכוני אלגוריתם שחייבים לדעת ולהכיר

 

בין אם אתם חדשים בתחום האופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) או ותיקים בתחום, אם אתם קוראים את המאמר הזה, סביר להניח שגם אתם  מבינים שאסטרטגיית SEO קידום אתרים חשובה כדי להגביר את התנועה האורגנית לאתר שלכם. לא משנה עד כמה אתם מכירים את עולם קידום האתרים, עליכם להקפיד להתעדכן בטרנדים האחרונים כדי להבטיח שאסטרטגיית ה- SEO שלכם לשנת 2023/4 תעמוד בסטנדרטים של מנועי החיפוש, כך שהקהלים שלכם יוכלו למצוא אתכם בקלות ושהתנועה האורגנית באתר שלכם תעלה על בסיס קבוע.

בין אם אתם עוסקים בקידום אתרי תדמית או קידום אתרי איקומרס, טוב שאתם כאן. המשיכו לקרוא וגלו עד כמה המאמצים שלכם יכולים להשתלם ואיך תפיקו מהם את המרב.

האם SEO קידום אתרים עדיין רלוונטי בשנת 2023?

כן, SEO קידום אתרים עדיין רלוונטי בשנת 2023, וימשיך להיות רלוונטי גם בעתיד הנראה לעין. הסיבה לכך היא ש-SEO  הוא מה שעוזר למנועי החיפוש לסרוק ולסווג את האתר שלכם כך שהוא יוכל לדרג טוב יותר את דפי האינטרנט כאשר משתמשים מקלידים שאילתת חיפוש. מנועי חיפוש כמו גוגל שואפים לעזור למשתמשים למצוא תשובות לשאלותיהם. שימוש באסטרטגיות שיווק נכונות לקידום אתרים מוכיח למנועי החיפוש שהדפים שלכם יכולים לענות על שאילתות המשתמשים שלהם. זה גם עוזר לקהל היעד שלכם למצוא אתכם כאשר הוא משתמש באותן מילות מפתח שמוטמעות בתוכן שלכם כדי למצוא תשובות לפתרונות שהוא מחפש. אז כל עוד אנשים משתמשים במנועי חיפוש, זה הימור בטוח שהעתיד של SEO בשנת 2023 ואילך הוא מזהיר.

עם זאת, זה לא אומר שקידום אתרים אורגני צריך לכוון את כל תהליך יצירת התוכן שלכם. במקום זאת, עליכם לשים את רוב ההתמקדות שלכם ביצירת תוכן מועיל, שהאלגוריתם האחרון של גוגל נותן לו עדיפות.

כל מה שחשוב לדעת בנושא seo קידום אתרים ועדכוני אלגוריתם בשנת 2023/4

מהו האלגוריתם האחרון של גוגל?

עדכון האלגוריתם האחרון של גוגל שרלוונטי לענייננו היה עדכון קישורי הספאם, שנעשה במהלך ינואר 2023. גוגל משתמשת בכלי הבינה המלאכותית שלה כדי לדרג דפים עם ספאם של קישורים, כמו אלה שנוצרו רק כדי להגביר את דירוג הדף בגוגל, מה שיגרום לכך שהם ידורגו נמוך יותר בתוצאות החיפוש. עדכון זה מונע מחברות לרמות את מערכת ה- SEO.

עדכון נוסף שנוגע לקידום אתרים הוא עדכון התוכן המועיל, שפורסם קצת קודם, באוגוסט 2022. העדכון פועל לדירוג תוכן מועיל שנכתב על ידי בני אדם (פרט חשוב שנדון בו בהמשך) גבוה יותר כדי לשפר את תוצאות החיפוש של משתמשי גוגל.

כדי להבין מדוע גוגל יוצרת את עדכוני האלגוריתמים הללו, עליכם להבין את המשימה שלה - לארגן את המידע של העולם ולהפוך אותו לנגיש, שימושי ואוניברסלי והכי חשוב גוגל רוצה להבטיח שהיא מייצרת לגולשים שלה חווית משתמשת ברמה הגבוהה ביותר! גוגל נוצרה כדי לעזור לאנשים למצוא מידע שימושי. אם האסטרטגיה שלכם מתמקדת אך ורק ב- seo קידום אתרים, האתר שלכם לא יצליח בטווח הארוך. במקום זאת, האסטרטגיה שלכם צריכה להתרכז ביצירת תוכן עשיר עם ערך, שימושי שאנשים רוצים לקרוא, זה המדד העיקרתי של גוגל להצלחה.

מה המגמה בקידום אתרים בשנת 2023?

כתיבת תוכן מועיל. אנחנו יודעים שזה כבר נאמר רבות בעבר, אבל זה חשוב כי זה שונה מאוד ממגמות העבר. הסתרת טקסט, סתימת מילות מפתח, העתקת תוכן של אחרים - אלה לא יעבדו יותר. אם אתם רוצים להיות מדורגים במקום גבוה יותר בגוגל, אתם צריכים להשקיע בזה קצת עבודה.

אזהרה: ולמרות כל הבאז שנוצר סביב כלי בינה מלאכותית שכותבים עבורכם תוכן, הם עדיין לא שם. הם לא יכולים ליצור תוכן מקורי, אלא רק לגרד את מה שכבר קיים וניתן למצוא באינטרנט. רובם אפילו לא יכולים לצלול מספיק עמוק כדי לקבל ספירת מילים גבוהה מספיק עבור תוכן מסוים. לעתים קרובות, גם המידע שהם שולפים הוא בן כמה שנים, כך שהתוכן שהכלים האלו מייצרים עלול להיות מיושן ולא רלוונטי. הסתמכות על הכלים האלה ליצירת תוכן לא תשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש.

אם אתם רוצה לשפר את ה- SEO שלכם לטובת קידום אתרים לעסק חדש או כל אתר אחר, נסו את השיטות הבאות במקום זאת:

  • השתמשו במילות מפתח רלוונטיות. לא, אנחנו לא סומכים על סתימת מילות מפתח מיד לאחר שאמרנו שזה רע, כי הכוונה שלנו היא שעליכם לעשות שימוש במילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלכם ולקהלים שהוא פונה אליהם. וודאו שהביטויים שאתם משלבים בתוכן רלוונטיים למה שהעסק שלכם עושה ושאינכם חוזרים על אותם ביטויים שוב ושוב לאורך קטעי התוכן שלכם. הקפידו גם להשתמש במילות מפתח שקהל היעד שלכם באמת מחפש.
  • צרו מספר עמודי אתר שעוסקים בנושא המרכזי של העסק שלכם. שכל אחד מהם מרחיב באספקט ספציפי. כך הקהל שלכם ימצא ערימה שלמה של תוכן על נושא מסוים שהוא יכול לקרוא כדי ללמוד עוד.
  • השתמש בכלי SEO AI כדי לשפר את התוכן שלכם. אמנם אינכם צריכים להסתמך על כלי AI כדי לכתוב עבורכם תוכן, אתם יכולים להשתמש בהם כדי לוודא שאתם לא מפספסים שגיאות דקדוקיות או שאתם משלבים את מילות המפתח הנכונות לשימוש בתוכן שלכם.
  • שפרו את ה- SEO הטכני שלכם. קידום אורגני מקצועי לא מקל ראש בנושאים הטכניים, כמו  מהירויות הטעינה והאינדקס, למשל, כדי לוודא שהקוראים יכולים לנווט במהירות ובקלות באתר שלכם.
  • קישור למקורות שימושיים ומהימנים יכול להועיל, ואף לגבות את מה שאתם כותבים, ובמקביל, להוכיח גם למנועי החיפוש וגם לקוראים שאתם אמינים ומעוניינים לעזור למשתמשים למצוא את התשובות לשאלותיהם.

באיזו פלטפורמה כדאי לקדם את האתר? - The Million Dollar Question

כשזה מגיע לבחירת פלטפורמה לקידום אתרים, יש כמה אפשרויות טובות כמו Shopify, WordPress ו-Wix. באשר לשאלה איזו מהן עדיפה, נדגיש, שפלטפורמות כמו וורדפרס מציעות יתרונות בכך שהן מבוססות על קוד פתוח, המאפשר התאמה אישית נרחבת ויכולת להתאים את האתר למטרות ה- SEO הספציפיות שלכם. פלטפורמת וורדפרס נותנת לכם יותר שליטה וגמישות בכתיבת קוד והתאמת האתר לדרישות המתפתחות של מנועי החיפוש, ולאורך זמן, אנו מבינים שוב ושוב שהגמישות הזו חיונית ויכולה לחסוך הרבה מאוד שעות תכנות וכסף.

האם חווית המשתמש עדיין רלוונטית?

יותר מתמיד! למעשה, אי אפשר שלא לציין את החשיבות של חווית המשתמש יחד עם ההתאמה של האתר למכשירים השונים (רספונסיביות). אין ספק, שגם בשנת 2023 ואילך הגורמים החשובים משחקים תפקיד ראשי בקידום אתרים. מניסיון רב, ידוע כי משתמשים שמוצאים את האתר קל לשימוש, מהיר ומתאים לכל מכשיר נוטים להשקיע בו יותר זמן, לחקור דפים נוספים ולבסס נאמנות בשוק היעד. לכן, חיוני להבטיח שהאתר שלכם רספונסיבי במכשירים שונים ויספק חווית משתמש משופרת בכל מכשיר.

לאור כל הדברים הללו, חשוב להדגיש שבשורה התחתונה ההשקעה בקידום אתרים לא רק חיונית, אלא מבטיחה את החזר ההשקעה הגבוה ביותר באינטרנט בהשוואה לכל אפיק שיווקי אחר שתשלבו בעת בניית תוכנית שיווקית עבור העסק שלכם.

האמת, שאת זה גם הניסיון לימד אותנו.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן