10 התובנות שלא תלמדו בקורס שיווק דיגיטלי ברשת, וישנו את תפיסת עולמכם בנוגע לתוכן שיווקי

עם שינויים בקצב מסחרר ואינספור עדכונים בעולם השיווק והתוכן, תוכן שיווקי הוא כבר לא מלל שנועד למכור מוצר או שירות, ואפילו חשיפת המוצר או השירות אינם הנושא המרכזי. המגמות המשתנות מצביעות על כך שיש כמה פרמטרים, שחשובים אף יותר כשעוסקים בתוכן, שבסופו של דבר נועד לשווק את המותג, ואף על פי שקל למצוא המון מידע על בניית אסטרטגיות שיווק באינטרנט, לא את הכל ניתן ללמוד ברשת.

על מנת לגלות את הטקטיקות לביצועים הטובים ביותר, המשווקים חייבים להשתתף בקונגרסים, בסמינרים ובכנסים המקצועיים, שם מוצגות התובנות הכי עדכניות ומדויקות. ובכל זאת, בחרנו לחשוף בפניכם את 10 התובנות החמות ביותר לשנת 2021 על תוכן שיווקי, אותם אספנו ממגוון אירועים משמעותיים בתעשייה.

מהו תוכן שיווקי?

תוכן שיווקי מכיל את כל התכנים הממומנים והמקודמים שמפרסם בוחר להכניס לרשת האינטרנט ואמצעי המדיה השונים במטרה לקדם ולשווק את העסק, מוצריו והשירותים שהוא מעניק.

יש מגוון רחב של פורמטים בהם אנו צורכים תוכן שיווקי, ביניהם מודעות, סרטונים, כתבות תדמית או שיווק, מאמרים ועוד, אליהם אנו נחשפים דרך קישורים, באנרים, הצעות לצפייה או לקריאה נוספת.

במאמר תמצאו את כל מה שאתם חייבים לדעת לפני שיווק התוכן שלכם:

✔️ למה יריית הפתיחה של מהלכי השיווק מתחילה בכלל במיתוג העסק?

✔️ מהי ארכיטקטורת הודעה, ועל מה יש לבסס אותה?

✔️ מדוע יצירת חוויה בקרב המשתמשים מהווה כלי הכרחי לשיווק תוכן יעיל?

✔️ מדוע רגעי ההשראה הם שצורבים את המותג בתודעת הלקוח?

✔️ למה חשוב לדעת לספר את הסיפור כדי לקדם את התוכן באופן יעיל?

✔️ כיצד חדשנות ותוכן חוברים יחד?

✔️ מהי חשיבותה של אסטרטגיית התוכן?

✔️ מדוע שיווק תוכן חייב להתבסס על מודל מותאם?

✔️ כיצד תהפכו את התוכן שלכם למוצר?

✔️יצירת תוכן - מדע מדוייק או אומנות?

במאמר 10 התובנות שלא תלמדו בשום קורס אינטרנטי על תוכן שיווקי

1. מיתוג קודם לשיווק

עסקים רבים משקיעים את מרבית משאבי השיווק באונליין מרקטינג, מתמקדים במטרות קצרות טווח ומצפים לעלייה מידית במכירות הודות לכמה פעולות שיווק, אך למרבה הפלא, במקום לחשוב על אסטרטגיה, חשוב להתמקד ראשית כל במטרות לטווח הארוך ולבנות את היסודות, עליהם יתבסס העסק- אישיות המותג.

הדרך להבין כיצד לתקוף את נושא השיווק בכלל ותוכן שיווקי בפרט, היא הגדרת המותג, כיוון שהיא מאפשרת להבין את אופיו של העסק, ומטרותיו נגזרות מכך. כמו כן, היא מסייעת לפתח ולהגדיר את קול המותג בהתבסס על מחקר קהל היעד מא' ועד ת', הגדרת ערכי הליבה של המותג ומיזוג בין השניים.

2. בניית ארכיטקטורת ההודעה

בעוד קול המותג מגדיר מהן הדרכים לתקשר עם קהל היעד, ארכיטקטורת ההודעה היא המסר שהמותג מעביר אל קהל היעד, והיא מאפשרת לספק מסרים עקביים באמצעות התוכן שמייצרים על כל סוגיו, בין אם זה כתיבת תוכן לאתרים, לניוזלטר, לרשתות החברתיות או כל פלטפורמת שיווק תוכן אחרת. חשוב לתכנן את התוכן בהתבסס על מחקר אודות תחומי העניין שמעסיקים את קהל היעד והנושאים הנוגעים לליבו.

3. תוכן ככלי ליצירת חוויה

במהלך יצירת תוכן וכתיבה שיווקית לאינטרנט, לעתים קרובות אנו מתמקדים יותר מדי במשפך השיווק. אין ספק, ששיווק תוכן שמשרת את מטרות העסק הוא כלי שיעילותו מוכחת, אך מגולם בו פוטנציאל גדול הרבה יותר כשהמותג מציע חוויה ייחודית לקהל היעד, שכן ללא החוויה הייחודית, העסק לא יצליח להתקדם בעולם התחרותי בעידן המודרני.

יצירת חוויה היא אחד האתגרים החשובים עבור משווקי תוכן, זה השילוב שבין אומנות ומדע, שמחייב שימוש ביצירתיות וידע שמבוסס על נתונים.

4. ליצור רגעים של השראה

במקום להתמקד בהחזר על ההשקעה, צריך לחשוב על האופן שבו התוכן מעורר את הלקוחות וליצור עבורם רגעים מלאי השראה. בכוחו של רגע שכזה לשלוח את הצרכן למסע שהוא לא ציפה לו כלל, ולבנות בקרבו אמון ומחויבות מלאה למותג.

כשאסטרטגיית התוכן מכוונת ליצירת רגעי קסם שכאלו, המפרסם לא חייב להציע את המוצרים או את השירותים הטובים ביותר, אלא את החוויות הטובות ביותר. פרסום בטאבולה ובאאוטבריין יכול להיות אופציה נהדרת ליצירת רגעים מלאי השראה ושילוב תוכן מעורר, שלאו דווקא משווק את המוצר, אלא את התוכן עצמו.

5. אומנות סיפור הסיפורים

סיפור סיפורים הוא אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור חוויה, המאפשרת לנו לפתח קשר עמוק יותר עם הקהל. סיפורים גורמים לנו לזכור, וזה מה שכל המותגים מחפשים במסגרת פעילויות השיווק שלהם. שיווק תוכן עובד כי המוח שלנו פשוט נהנה לצרוך את הסיפורים, שמעוררים את שחרורו של האוקסיטוצין, נוירוכימיקל, המקדם התנהגות אמפתית פרוסציאלית,  וכך מאפשר לנו להזדהות עם הגיבור בסיפור.

בעת כתיבת סיפורים, חשוב לוודא שאסטרטגיית התוכן מתיישרת עם מה שמעסיק את קהל היעד, ונוגעת בנושאים שמעוררים בו אמפתיה ואכפתיות. כדי להתמקד במה שהלקוח עשוי לעסוק בו, יש לשאול את השאלות הבאות: כיצד קהל היעד יכול ליהנות יותר מתשוקותיו? כיצד ניתן לסייע לו בכך? וכיצד ניתן לפתור את האתגרים הגדולים ביותר, איתם מתמודד קהל היעד?

אחת הפלטפורמות היעילות ביותר לסיפור סיפורים היא הרשתות החברתיות, ובעיקר אינסטגרם ופייסבוק. על קידום בפייסבוק מדריך שלם למתחילים ולמומחים, שמציג את כל התובנות העדכניות לקידום ברשת החברתית.

6. היי-טק בשיווק תוכן

על מנת ליצור חוויית לקוח חיובית כדאי להשתמש בכל הטכנולוגיות העדכניות ביותר, המאפשרות התאמה אישית, כולל ממשק שיחה וסיוע וירטואלי. מאחר והעולם המודרני דורש פתרונות מודרניים, יש להשתמש בלמידת מכונה ובאוטומציה כדי למנף את שיווק התוכן, שמסייעים בסינון התוכן הרב הזמין ברשת ובטיפול מהיר בנתונים. כמו כן, יש להטמיע את כל התוספים וההתאמות המתקדמים ביותר כמו חיפוש קולי בגוגל, על מנת למקסם את תוצאות פעולות השיווק והתוכן.

7. חשיבותה של האסטרטגיה

משווקים רבים עדיין לא סיגלו גישה אסטרטגית לשיווק תוכן. הנתונים הסטטיסטיים מראים כי בשנת 2020 ל- 62% מהעסקים הקטנים לא היתה אסטרטגיית תוכן מתועדת, מה שעלול לפגוע בהתאמת התוכן למטרות העסקיות, ביכולת למדוד את התוכן והשפעותיו וכו', ולכן שיווק תוכן חייב להתפתח ולא להיות רק טקטיקה שיווקית, אלא להשתלב במודל העסקי על מנת לתרום להגדלת מכירות באינטרנט ומודעות למותג.

שילוב התוכן במודל העסקי יסייע גם לתכנון קמפיינים עתידיים ולביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש באופן מדויק יותר.

8. דוגמנות תוכן

השלב הראשון של כל אסטרטגיה לשיווק תוכן היא לבצע ביקורת על התוכן באמצעות מודלים, שמהווים כלי הרבה יותר גלובלי וחזק מאשר רק תוצאות המדידה.

כדי לבצע מודלים של תוכן, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  • למצוא את כל התוכן הקיים באתר.
  • לנתח כל סוג של תוכן שקיים באתר ומחוץ לו.
  • להגדיר כיצד סוגי התוכן הללו מתכתבים זה עם זה.
  • להציב את נכסי התוכן בתכנית, המונעת על ידי צרכי המשתמשים.

9. תוכן כמוצר

5% מהתוכן שמייצר העסק מקבל 90% של תשומת הלב, מה שמוכיח שהמפרסמים צריכים להתמקד פחות בכמות התוכן ויותר באיכות התוכן.

הגיע הזמן להתחיל לחשוב על התוכן כמוצר, כשהוא נבדל ממוצר אמיתי בכך שהוא אינו נסחר תמורת כסף, אך מעניק משהו יקר יותר- נאמנות לקוחות, צמיחת קהלים, החזר על ההשקעה והשגת המטרות שהוצבו לטווח הארוך.

היתרון של גישה זו טמון בעובדה, שהפרויקטים מוגבלים בזמן, אבל המוצרים הם רציפים ואל- זמניים, וכשהתוכן אינו נחשב לפרויקט זמני או ערימה מנותקת של נכסים, הוא הופך להיות מוצר.

10. המדע של יצירת תוכן

כתיבת תוכן בשנת 2021 היא תהליך מדעי, שמצריך ניסוי פורמטים שונים של תוכן, בחינת גוונים שונים של קול, ובחירת מרכיבים עבור כל פיסת תוכן. יש 3 גישות מדעיות וטקטיות שונות ליצירת תוכן שאנו רוצים לחלוק אתכם.

  • שימוש Neuroscience ביצירת תוכן- פעולות הקהל מונעות על ידי התת-מודע. באמצעות עקרונות הליבה של מדעי המוח, ניתן ליצור תוכן טוב יותר, המתחבר ישירות אל הקהל, ובסופו של דבר מניע המרות טובות יותר.
  • תוכן שיחה- יש כל כך הרבה פורמטים של תוכן, אבל למרבה הצער, חברות רבות מוגבלות באמצעות סוגים מסורתיים של תוכן כמו הודעות בלוג וסרטונים. שיווק התוכן צריך להיות חלק מכל אינטרקציה שהעסק מייצר, כולל אתר האינטרנט, פלטפורמות חיצוניות, יישומים, מדיה חברתית וכו'.

בניית תוכן כמו איור לגו- הרעיון המצחיק אך המעשי מורה לחשוב על התוכן כדמות לגו ולבנות אותו בצורה דומה, כך שניתן יהיה לערבבו, למחזרו ולשחק עמו.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן