איך עושים קידום אורגני בגוגל? השיטות, הטעויות והסוד שבהצלחות

מקדמים ומתקדמים

עולם קידום האתרים מתרחב, ועל מנת להתקדם יחד איתו חשוב לשמור על הקצב ותמיד להיות עם היד על הדופק. הזירה האינטרנטית לא מפסיקה לגדול, ואפילו מטייקונים וחברות ענק נדרשים מאמצים בלתי פוסקים על מנת להישאר בראש. דינם של העסקים הקטנים לא שונה, והתמודדותם אף דורשת יצירתיות רבה יותר. זה לא מפתיע, עסקים רבים מתלבטים האם להשקיע בקידום אתרים אורגני, שמשיג תוצאות ארוכות טווח אך אינו מהיר לעומת קידום אתרים ממומן. ובמיוחד עבורם כתבנו את המאמר הזה. זה לא יקח זמן רב, אבל נראה לנו שבתום קריאת המאמר יהיה לנו על מה לדבר.

איך עושים קידום אורגני בגוגל? השיטות, הטעויות והסוד שבהצלחות

פעם זה היה פשוט

קידום אתרים אורגני בגוגל כבר מזמן לא עוסק רק באיתור מילות מפתח ותוכן פשוט, ומנגנוני הסינון של גוגל הופכים להיות מורכבים יותר ויותר כשעוסקים בקידום האורגני. לכן גדל הצורך בשירותי חברה לקידום אתרים מנוסה, שתדע כיצד לשחות עם הזרם ולנתב את האתרים של לקוחותיה למקומות הנכונים עבורם במטרה להזרים אליהם את הגולשים הרלוונטים ולהגדיל את רווחיותם.

אז איך עושים את זה?

על מנת להבין מה זה קידום אורגני, נתאר לכם כיצד נראה חלק מארגז הכלים שלנו שמכיל מגוון שיטות.

בחרנו לספר לכם על 6 השיטות החשובות והשכיחות מכולן, כדי שלא תישארו מאחור:

השיטה הראשונה נוגעת בתוכן האתר וקידומו (SEO). כיום לא מספיק ליצור תוכן ארוך, שמכיל מאמרים, מדריכים או בלוג (גוגל נוטה להעניק דירוג גבוה יותר לטקסטים ארוכים). חשוב לא פחות ליצור תוכן איכותי ובעל ערך עבור הגולש. הנוסחה המנצחת היא למעשה שילוב של איכות וכמות. חשיבות גבוהה ניתנת גם עבור היכולת לקלוע בתוכן למה שחיפשו הגולשים ולמה שמעניין אותם לקרוא.

טעויות נפוצות בשיטה זו: מקדמים רבים מתפתים לקצר תהליכים ולדחוס מילות מפתח, לשכפל תכנים או להתעצל בחקר מעמיק של מילות המפתח.

השיטה השנייה מתבקשת, ועוסקת באופטימיזציה למובייל. גוגל מדרגת גבוה יותר אתרים המותאמים למובייל, מאחר והשימוש במובייל עלה באופן דרסטי בשנים האחרונות, ומרבית הגולשים מבצעים רכישות מהסמארטפון (80%, נכון לשנת 2015).

הטעות היחידה בשיטה זו היא הוויתור על השימוש בה והחמצת יתרונותיה.

השיטה השלישית היא השגת יח"צ טבעי באמצעות קישורים. קיימות טקטיקות שונות להשגת קישורים לאתר, אך באופן כללי, השגת קישורים באמצעות שיתופי פעולה עם דמויות מרכזיות בתעשייה, בלוגרים, כתבים מהענף ומובילי דיעה היא שיטה די טובה, היוצרת נוכחות חזקה ומקדמת את האתר.

טעויות נפוצות בשיטה זו: אי ניצול כוחם של קישורים פנימיים באתרים עשירים בתוכן, הפצצת קישורי ספאם (שיטה לא קבילה) והזנת קישורים שבורים או לא רלוונטים.

השיטה הרביעית היא יצירת פרופילים ושיווק דרך הרשתות החברתיות. גם כאן תוכלו ליהנות מדירוג גבוה של גוגל יחד עם נוכחות חזקה ברשת. נספר לכם סוד, הפרופילים ברשתות ידועים כמסייעים  של מנועי החיפוש, הנקראים "זחלנים" (crawlers), אלו רובוטים שתפקידם לסרוק את הרשת ולעדכן את האינדקסים של מנועי החיפוש). כמו כן, עסקים המתחזקים פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות נתפסים כמהימנים יותר, כך שגם דעת הקהל על העסק שלכם תשתפר כתוצאה מכך והרווח יהיה כפול.

הטעות הנפוצה בשיטה זו: חוסר תחזוקה, שמחלישה את הפרופילים ובכך פוגמת בדירוג האתר.

השיטה החמישית היא עבודה אינטנסיבית על קידום ברמה המקומית. הגיאוגרפיה של העסק שלכם חייבת להילקח בחשבון בתהליך הקידום האורגני, שכן לאנשים מסביבתכם קל להגיע אליכם והמכנה המשותף ביניכם יכול לחזק את הקשר עם העסק. גם כאן גוגל מעודדת ומעניקה דירוג גבוה בהתאם למיקום הגיאוגרפי של העסק. מאחר ומרבית האנשים משתמשים במובייל, וניתן לאתר את מיקומם, גוגל נוטה לחשוף תוצאות רלוונטיות במובן זה עבור הגולשים.

הטעות היחידה שבשיטה זו היא התעלמות ממנה, שתעניק יתרונות ודירוג גבוה יותר למתחרים שלכם, על חשבונכם.

השיטה השישית מחזירה אותנו אל השיטה הראשונה, יצירת תוכן איכותי. כאן הכוונה היא ליצירת סרטונים, שבשנים האחרונות הפכו לתוכן העיקרי אותו צורכים הגולשים. ושוב לא מפתיע, גוגל נוטה לתעדף תכנים המכילים קטעי וידאו וסרטונים.

בשיטה השישית אין טעויות, בתנאי שתשתמשו בה.

וזה לא הכל!

בקידום האורגני יכולות להיות עוד עשרות טעויות, אך בחרנו להציג בפניכם את אלו שבקלות תצליחו לעלות עליהן. נשמח לספר לכם עוד על איך עושים קידום אורגני בגוגל, ולחשוף בפניכם שיטות נוספות כמו הגדרת טייטלים שמניעים את הגולשים לפעולה, ניטור אחר המרות שמאפשר לנו לבחון אילו פעולות מניבות לנו את התוצאות הטובות ביותר ועל השימוש בסכמה (Schema) שמעלה את הדירוגים של הלקוחות שלנו. מומחי הדיגיטל שלנו ישמחו לארח אתכם על כוס קפה ולבנות עבורכם את חבילת הקידום שתזניק את העסק שלכם גבוה. המקצועיות שלנו לצד התחדשות והתקדמות יחד עם הטכנולוגיות שבעולם הדיגיטל מאפשרים לנו להביא לקהל לקוחותינו את התוצאות האיכותיות ביותר.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן