כיצד אופטימיזציה למנועי חיפוש מסייעת לקידום האורגני באתר שלך

כבר דובר ונכתב רבות על כך, שכל עסק זקוק לאתר אינטרנט. אך האם סיפרו לכם, שאתר אינטרנט חייב אופטימיזציה למנועי חיפוש? מרבית הסיכויים, שגם אם שמעתם את המונח, לא ממש טרחו להסביר לכם אותו. אז כתבנו מאמר חדש, שבא לשפוך אור על הנושא, כדי שתבינו הלכה למעשה במה מדובר, למה זה חשוב וכיצד תוכלו להבטיח, שזה נעשה באתר של העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.

ובמילים פשוטות, זה פשוט נקרא התאמה

האופטימיזציה נשמעת כמו משהו מורכב, אך למעשה, במילים פשוטות, זוהי התאמה של האתר לצורכי הקידום האורגני שלו, כשהמטרה הסופית היא קידום האתר באופן אופטימלי ויעיל, כך שיתאים למנועי החיפוש, יגיע אל התוצאות הגבוהות, יקבל חשיפה נרחבת, יביא תנועת גולשים ויקבל נוכחות רווחית ברשת.

אך לפני שניגש להסבר, כיצד מתבצעת האופטימיזציה הלכה למעשה, בואו נגדיר מה זה קידום אורגני ומדוע הוא נחוץ לאתר האינטרנט שלכם?

קידום אתרים אורגני SEO מקדם את האתר באופן טבעי במעלה תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. הוא נעשה בעיקר באמצעות תוכן, ומסתייע רבות במילות המפתח הנפוצות בשימוש בקרב המשתמשים. ככל שהקידום האורגני טוב יותר, כך האתר מקבל יותר חשיפות רלוונטיות ומניב תוצאות טובות למפרסם, ביניהן עלייה בתנועת הגולשים באתר, עלייה בזמן השהייה שלהם באתר, עלייה בהמרות המשתמשים וכו'.

כיצד מתבצעת בפועל אופטימיזציה למנועי חיפוש?

מנועי החיפוש שואפים להעניק לגולשים תוצאות מדוייקות ככל שניתן עבור השאילתות שהם מציגים. לשם כך הם בוחנים את דפי האתר על מנת לקבל מידע, מדוייק על התוכן המפורסם בהם.

על מנת להעניק למנועי החיפוש מידע מדוייק ואמין אודות דפי האתר יש לעמוד במספר קריטריונים. ככל שתקפידו למלא אחריהם בדיוק ובפירוט, סיכוייכם להתאים את האתר שלכם למנועי החיפוש כדי להיות ראשון בגוגל יהיו גבוהים יותר.

המדריך הרשמי לביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש

תגי מטא

תגים אלו, שמוטמעים בקוד של עמודי האתר, נועדו לסייע למנוע החיפוש להבין ולסרוק את דפי האתר בצורה טובה יותר ולהבין מהו התוכן שמוצג בהם, וכך הם יודעים, האם המידע שבדף רלוונטי לשאילתא שהקיש המשתמש. ככל שתגים אלו ישקפו נאמנה את תוכן הדף, כך החשיפות שהאתר יקבל יהיו יותר מדוייקות, יתבצעו יותר המרות, אחוזי CTR גבוהים ותנועת הגולשים באתר תגדל. כל אלו יסייעו לקדם את האתר אל מקומות גבוהים יותר במנועי החיפוש. התגים הנפוצים ביותר בשימוש הם הכותרת (Meta Title) והתיאור (Meta Description).

את כותרת הטייטל יש לכתוב עניינית (לא קצרה ולא ארוכה מידי) מבלי לדחוס מילות מפתח רבות, ולנסות ליצור באמצעותה הנעה לפעולה. התיאור נועד להשלים את הכותרת, לפרט בקצרה את מה שיופיע בתוכן ולגרות את המשתמש להמשיך לקרוא. מומלץ להתאים את התיאור לבני שני המינים כמובן.

כתובת URL

את כתובת העמוד, המופיעה בדפדפן בחלק העליון בדף, מנוע החיפוש משייך ישירות לתוצאות החיפוש שהוא מציג, וברוב מוחלט של המקרים מציג בהן. בדרך כלל כתובת ה- URL תוצג מתחת לטייטל ומעל התיאור.

כתובת מוצלחת וידידותית למנועי החיפוש אינה ארוכה מידי, כוללת את מילות המפתח כחלק מנושא העמוד, ללא תווים מוזרים ולא גנרית יתר על המידה.

כותרת התוכן בדף האינטרנט

כותרת יפה ומושכת אינה מספיקה, וכשמנוע החיפוש בוחן אותה, הוא זקוק לכותרת שהוא מסוגל להבין, כך שהיא צריכה להיות קונטקסטואלית ולהופיע בתגית מטה H1.

תוכן הדף

מנועי החיפוש מציגים לעיתים קרובות דרישות תוכן חדשות, שמשתנות בהתאם להרגלי הצריכה והגלישה של המשתמשים. יחד עם זאת, ישנם מספר כללים בסיסיים לכתיבת תוכן, שחשוב למלא, על מנת לסייע למשתמש להתמצא בטקסט ולהבינו היטב:

  • התוכן חייב להיכתב נכון מבחינה תחבירית
  • יש לחלק את התוכן לפסקאות, ולהציג בקצרה את תוכן הפסקאות על ידי כותרות משנה
  • מומלץ לשלב את כותרות המשנה בתגית מטה H2 (קיימות 6 דרגות לכותרות המשניות, עד H6, אך 3 דרגות בדרך כלל מספיקות).
  • הדגשת החלקים החשובים בטקסט מסייעת לקבלת דירוג גבוה במנועי החיפוש
  • מומלץ להציג קישורים חיצוניים, שמסייעים למשתמשים ללמוד עוד או לקבל מידע נוסף בנושאים בהם עוסק התוכן. ניתן לבצע קניית קישורים מאתרים מובילים, אך מומלץ לסמנם בתג Nofollow, שמוריד מכם את האחריות על האתר אליו אתם מפנים את המשתמשים.
  • שילוב מילות המפתח בטקסט יכולה לסייע מאוד ואף הכרחי לתהליך SEO קידום אתרים, אך הקפידו לא לעשות זאת בצורה מוגזמת. כמו כן, שלבו את מילות המפתח בראש העמוד ובכותרת משנית אחת לפחות באופן טבעי והגיוני, שמשרת את התוכן.
  • חשוב לבצע את האופטימיזציה לשלל ערוצי המדיה בהם מקודם העסק או האתר, כולל הרשתות החברתיות, וערוצי השיווק הלא מקוונים על ידי הצגת מילות מפתח ודומיינים באופן עקבי.
  • אורך התוכן צריך לשרת את המטרה, עליו להיות ענייני ולקלוע לכוונת המשתמש.

פרמטרים נוספים שחשוב להתייחס אליהם:

הנה כמה טיפים לקידום אתרים, שיסייעו לכם להשיג יותר מאתר האינטרנט שלכם:

  • מהירות טעינת האתר ודפי האתר כחלק מחוויית המשתמש
  • אחסון האתר בחברה מקצועית ובעלת מוניטין, שמעניקה שירות במהירות. אם קהל היעד שלכם הוא בישראל מומלץ שהאחסון יהיה בישראל. אם בחו"ל אז במדינה הספציפית.
  • שימוש בקישורים פנימיים באתר
  • שימוש במדיה עשירה, שכוללת תמונות, סרטונים, טקסטים, אינפוגרפיקה, מצגות, מחשבונים וכו'

אופטימיזציה שתשאיר אתכם אופטימים לכל אורך הדרך

כשמנוע החיפוש הפופולרי בישראל הוא באופן חד משמעי גוגל, שלא מפסיקה לחדש את האלגוריתם שלה מידי מספר חודשים, לא די להסתפק בידע כללי, וחשוב להיעזר בחברה לקידום אתרים באינטרנט.

יותר מידי חברות פרסום באינטרנט מציעות בניית אתרים, אך לוקות בחסר בכל הקשור לאופטימיזציה מלאה, רק בגלל שאינן טורחות להתעדכן באופן תדיר בחידושים שגוגל מחדירה לענף. בואו לצמוח עם חברה מנוסה ומקצועית, ב- Digitwow נשארים עירניים לשינויים התכופים וגם כשישנים, זה עם עין אחת פקוחה, כדי שלא נפספס דבר. רק כך אנו מבטיחים ללקוחותינו את הטוב ביותר בעידן מתקדם שלא נח לרגע. צרו קשר עכשיו להזנקת האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש בגוגל.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן