כל השיטות והסודות שחייבים לדעת על שיווק דיגיטלי בלינקדאין מא' ועד ת'

האם ידעתם שללינקדאין יש יותר מ- 660 מיליון משתמשים ברחבי העולם? המשמעות של זה היא, שזו אחת מהרשתות החברתיות המובילות בעולם ופלטפורמת שיווק נפלאה למי שמודע לכל התכונות הנסתרות בה שלא זוכות למספיק סיקור ומעוניין בשיווק B2B.

המדריך שהכנו לכם עמוס בעצות לשיווק בלינקדאין, שמסייעות לאינספור עסקים לשפר את המודעות למותג שלהם, לשתף תוכן שיווקי, לגייס עובדים ולהגדיל את מחזור העסקאות שלהם.

אודות לינקדאין

לינקדאין, הרשת החברתית שהושקה בשנת 2003, מתמקדת בבניית רשת חברתית עסקית ומקצועית. הפלטפורמה מאפשרת להתחבר ולשתף תוכן עם אנשי מקצוע אחרים, כולל עמיתים, מעסיקים פוטנציאליים, שותפים עסקיים, מתחרים, עובדים חדשים ולקוחות.

השיווק בלינקדאין עושה שימוש בפלטפורמה לצורך יצירת קשרים, יצירת לידים, שיפור המודעות למותג, טיפוח קשרים עסקיים ושותפויות, שיתוף תוכן והנעת תנועה לאתר האינטרנט של העסק. הרשת מהווה חלק בלתי נפרד מאסטרטגיות השיווק של עסקים מצליחים רבים מאוד בימינו, בייחוד אלו הפונים אל הקהל העסקי, אלו שהמוצר או השירות שהם מספקים מותאמים לחברות וארגונים, הן ברמת העובד היחיד ועד לחברות עם עשרות או מאות רבות של עובדים. הפלטפורמה מאפשרת להגיע לבעלי תפקידים ספציפיים בתוך הארגון, ומהווה כלי עוצמתי לגיוס HR.

השיווק בלינקדאין

לינקדאין מאפשרת להוביל תנועה לאתר של העסק, לזהות לידים איכותיים, לשתף את המומחיות באמצעות תוכן למנהיגות מחשבתית ולהרחיב את הרשת העסקית. זוהי דרך מצוינת לשווק מקומות עבודה ולמשוך כישרונות חדשים לחברה. אלו הן רק חלק מהסיבות שהפכו אותה לפלטפורמה אידיאלית לשיווק עסקי.

במאמר נסקור את שיטות העבודה המומלצות לשיווק בלינקדאין ונחשוף כמה מהדרכים היעילות ביותר לשימוש בפלטפורמה.

קדימה, מוכנים? בואו נצלול פנימה!

המדריך המלא לשיווק בלינקדאין

צעדים ראשונים בשיווק בפלטפורמת לינקדאין

השיווק בלינקדאין דומה במהותו לשיווק בפייסבוק. גם בפלטפורמה הזו המשתמש צריך לפתוח חשבון עסקי, לעצב את הדף העסקי, לטפח את העוקבים ולפרסם באופן תדיר.

לפני שנבחן את סוגי הקמפיינים שמוצעים כאן למשווקים (שדומים גם הם לאלו שבפייסבוק), בואו נבחן 18 פעולות לינקדאין למתחילים שיכולות לסייע לכם לשפר את נראות הפרופיל האישי-עסקי שלכם ואת החשיפה שלכם ברשת לינקדאין.

אם טרם התחלתם בבניית פרופיל לינקדאין עסקי או שכבר יש לכם אחד כזה, מומלץ לעקוב אחר הצעדים הבאים:

1. עריכת כתובת האתר - הפרופיל שלכם ייראה מקצועי יותר ויהיה קל יותר לשיתוף על ידי התאמה אישית של כתובת ה- URL של הפרופיל הציבורי שלכם, כך שהיא תיראה נקייה ואסתטית, וללא מספרים וסימנים מבלבלים. ניתן לעשות זאת באמצעות לחיצה על "הצג פרופיל" ולחיצה על "ערוך פרופיל ציבורי וכתובת אתר". כאן תוכלו לשנות את כתובת האתר לכל דבר שתרצו ואף לכתוב את שמכם או את שם העסק, בתנאי שהם לא ברשות משתמש לינקדאין אחר.

2. תמונת רקע - בשנת 2014 לינקדאין פתחה את האפשרות להוסיף תמונת רקע לדף העסקי. מטרת התמונה היא להוסיף אישיות, אופי ועומק נוספים. לינקדאין ממליצה על גודל רקע של 396X1584 פיקסלים, וכן מומלץ להעלות את התמונה בקובץ PNG, JPG או GIF מתחת לגודל 8.

3. לינקדאין לעסקים - הוספת תג ProFinder משמש לזיהוי פרילנסרים. השירות הזה מתאים לקבלנים מתחומים שונים ומאפשר להם להציג את הכישורים, המומחיות וההמלצות שלהם ללקוחות פוטנציאליים.

4. קישורים 1 - הוספת קישורים לתיק העבודות או לפרופילים ברשתות חברתיות יאפשרו לכם לחשוף יותר מעצמכם או מתחומי הפעילות של המותג, להגדיל תנועה לנכסים דיגיטליים נוספים ולמשוך תשומת לב נוספת לחשבון לינקדאין עסקי. באפשרותכם אף לשתף בדרך זו פודקאסטים, קטלוגים ועוד.

5. קישורים 2 - הגדילו את בסיס הלקוחות שלכם על ידי ייצוא קישורים לנכסים דיגיטליים נוספים שברשותכם.

6. אופטימיזציה - אופטימיזציה למנועי החיפוש תייעל את חשיפת הפרופיל שלכם לקהלים רלוונטיים על ידי הוספת מילות מפתח בכותרת, בניסיון העבודה וביתר חלקי הפרופיל שלכם.

7. סידור ועריכת מקטעים - באפשרותכם לערוך בכל עת את המידע בפרופיל העסקי ולסדר מחדש מקטעים לפי ראות עיניכם.

8. LinkedIn Recruiter - תכונה ייחודית, שמאפשרת לכם לשמור חיפושים שביצעתם ולעקוב אחר מועמדים שתואמים את החיפושים הללו באמצעות קבלת התראות יומיות או שבועיות.

9. פרסום משרות - דף המשרות של לינקדאין מאפשר לכם לפרסם משרות והזדמנויות עבודה חדשות בארגון שלכם.

10. Endorsements - תכונה שמסייעת לזהות את הכישורים של האנשים שמחוברים אליכם ברשת, ובאמצעותה תוכלו לקדם כישורים של קולגות או עמיתים שאתם מעריכים ולהראות את תמיכתכם.

11.פרופיל פתוח - על מנת ליצור קשרים חדשים עם שותפים פוטנציאליים, לקוחות ומנהיגי תעשייה אחרים שטרם חברו אליכם בלינקדאין, שמרו על פרופיל פתוח. היכולת הזו זמינה רק ללקוחות פרמיום, אך היא פותחת בפניכם את האפשרות לתקשר עם כל חבר לינקדאין. אם אתם מוותרים על השירות הזה, תוכלו להשתמש בפתקים עם בקשה לצורך התחברות עם משתמש נוסף, אך השימוש בשיטה זו מוגבלת.

12. בדיקת עדכונים בפיד - מומלץ לבדוק את עדכוני הרשת ולשתף עדכונים שהעסק שלכם יצר או פרסם. למעשה, ניהול עמוד לינקדאין מחייב אתכם להיות בעניינים, לעקוב ולעדכן באופן תדיר.

13. זיהוי הפרופיל העסקי - הקלו על משתמשים אחרים לזהות אתכם על ידי שם פרופיל שתואם לשם העסק, כותרת רלוונטית ופרטי זיהי נוספים, המייחדים את העסק שלכם.

14. קבוצות - הצטרפו לקבוצות לינקדאין והשתתפו בדיונים ליצירת קשרים נוספים עם קולגות ומובילי תעשייה מהענף שלכם, לביסוס מעמדכם כמומחים בתחומכם ולהגברת המודעות למותג. כמו כן, תוכלו לשקול פתיחת קבוצה משלכם, שתסייע לכם לבסס את עצמכם במובילי דעה, לטפח קהילה, לייצר רעיונות חדשים לתוכן שיווקי, לקדם ממודעות למותג וליצור לידים חדשים.

15. אזכורים - מנפו את האזכורים בעדכוני הסטטוס שלכם על ידי תיוג או @אזכור משתמשים אחרים. עדכון הסטטוסים יאפשר לחבריכם לעקוב אחר פעילות העסק שלכם ולהיחשף למידע חיוני שחשוב לכם שייראו.

16. דפים נוספים לפרופיל - צרו דפי נישה שמסתעפים מהדף העסקי כדי להדגיש יוזמות, קמפיינים ואירועים מיוחדים.

17. כפתור מעקב - הוסיפו כפתור מעקב לעמוד האתר שלכם כדי לקדם את נוכחותכם בלינקדאין.

18. תוכן ממומן - ולבסוף, השלימו את מאמצי השיווק שלכם עם תוכן ממומן ומודעות מקוריות. שיווק דיגיטלי בלינקדאין מאפשר לכם להגיע אל קהלים ממוקדים ולנהל קמפיינים למטרות שונות. על כך נרחיב מיד.

 

פרסום ממומן בלינקדאין

הפרסום בלינקדאין הוא השמנה והסלתה של הפרסום הממומן באינטרנט עבור שיווק דיגיטלי B2B. אף על פי שהוא לא מעניק חשיפה נרחבת כמו פרסום בפייסבוק או בגוגל, הוא מתמקד בקהל ספציפי, והדגש כאן זה ספציפי שכמעט לא ניתן לזהות או להגדיר בפלטפורמות שיווק אחרות, ומכאן היוקרה המשויכת לו כאפיק פרסום.

 

מהן מודעות הפרסום של לינקדאין?

מודעות לינקדאין הן פרסומות בתשלום, שניתן להתאים לכל יעד או מטרה. אולם, בכדי להניב מהן הצלחה, חשוב להגדיר אותן בהתאם למטרותיהן ולתכנן אסטרטגיה שיווקית נכונה. פרט לכך, חיוני לבצע אופטימיזציה מדויקת על בסיס יומי על מנת להגיע לתוצאות איכותיות ביותר ולהגדיל את החזר ההשקעה.

 

הכירו את מנהל המודעות של לינקדאין

LinkedIn Ads Manager הוא כלי שמאפשר ליצור, להשיק ולמדוד את תוצאות הקמפיין בלינקדאין. הוא זמין ב- 23 שפות, כך שניתן ליצור באמצעותו קמפיין שיוצג ברחבי העולם.

 

לרשותכם מציבה לינקדאין 6 סוגי קמפיינים:

  1. קמפיין להגברת מודעות וחיזוק המותג -  Brand Awareness .
  2. קמפיין להגדלת התנועה באתר -  Website Visits.
  3. קמפיין להגדלת מעורבות – Engagement.
  4. קמפיין להגדלת צפיות בסרטון -  Video Views.
  5. קמפיין ליצירת לידים במערכת –  Lead Generation. במסגרת קמפיין זה המשתמשים נשלחים אל טופס ייעודי למילוי פרטים שנשלח אל המפרסם.
  6. קמפיין ליצירת המרות באתר -  Website Conversions.
  7. קמפיין לגיוס עובדים ומשרות -  Job Applicants.

 

להלן 4 סוגי המודעות המוצעות למשווקים בלינקדאין:

  1. תוכן ממומן – מודעות המקדמות תוכן באמצעות קישורים מיוחדים, המאפשרים לפרסם מאמרים מהבלוג, מהאתר או מכל נכס דיגיטלי אחר. מטרת הקמפיין היא להגביר את המודעות למותג, לגרום לאנשים לדבר על העסק שלכם ולהגדיל את כמות העוקבים.
  2. מודעות בחסות – ניתן להשתמש במודעות אלו לשליחת הודעות מותאמות אישית ישירות לתיבת הדואר הנכנס של חבריכם ברשת לינקדאין. חשוב לציין, שלינקדאין מגבילה את כמות האנשים אליהם ניתן לפנות מידי יום ואת התדירות בה ניתן לפנות לאותו אדם מידי חודש.
  3. מודעות טקסט – מודעות שמזכירות בבסיסן את המודעות של Google Ads וביתר הרשתות החברתיות. הן מתמקדות ביצירת מודעת טקסט שמובילה משתמשים לאתר שלכם, לדף נחיתה או כל דף אינטרנטי רלוונטי, אשר נועד להשיג לידים ו/ או המרות.
  4. מודעות דינמיות – מודות אלו משלבות התאמה אישית על מנת ליצור קשר אמיתי עם קהל היעד שלכם. הם שואבים מידע מפרופילים של לינקדאין, כמו שמות, כותרות משנה ופרטים אחרים ומשתמשים בהם במודעות. מומלץ להשתמש במודעות אלו בזהירות על מנת לא לפגוע בפרטיותם של משתמשים.

 

כמו בכל פלפורמות השיווק בדיגיטל, חשוב לפלח את קהלי היעד. לינקדאין מאפשרת לפלח קהלים על ידי מיקום גאוגרפי, סוגי חברות ו/או תפקידים או דרגים, קבוצות ותחומי פעילות, סוגי תעשיות, גיל, מין וגודל חברה.

 

כלים מתקדמים לשיווק בלינקדאין

  • מבדקי  A/B testing – מוכרים מפלטפורמות שיווק דיגיטליות שונות. מבדקים אלו מאפשרים לבחון כמה מודעות כדי לפרסם את זו שמניבה תוצאות טובות יותר.
  • יצירת קהלים לפי מאפיינים שונים, כולל משתמשים שביצעו המרה, משתמשים שצפו בסרטון, קהלים דומים (לוקאלייק) ועוד לצורך מיקוד מודעות חדשות ורימרקטינג.
  • חסימת אתרים בהם לא מעוניינים לפרסם.
  • ביצוע מחקר שוק לאיתור קהלי יעד ואיתור צרכים.
  • ניתוח נתונים, הכולל השוואה לפי תקופת זמן מוגדרת, פילוח שוק ועוד.
  • הוצאת נתונים לדוחות לינקדאין.

 

7 יתרונות הפרסום באמצעות פרסום ושיווק מודעות לינקדאין

  1. התמקדות בקהלים מקצועיים לטובת שיווק ממוקד B2B.
  2. שיעורי המרה גבוהים במיוחד הודות ליכולת לחשוף את המודעות באופן ממוקד בפני דמוגרפיה איכותית בפני מקבלי ההחלטות בארגונים.
  3. קידום מוצרים ושירותים למגזרים המוגדרים באופן ברור כשוק היעד.
  4. קידום תנועה איכותית באתר של העסק וקידום המותג.
  5. קידום כנסים, אירועים, סמינרים וקורסים באופן יעיל.
  6. גיוס עובדים ממוקד ויעיל.

 

האם כל אחד יכול לעשות שיווק דיגיטלי בלינקדאין?

אין ספק שלינקדאין מציעה למשווקים לעסקים מוון רחב של יתרונות. אף על פי שהפלטפורמה די פשוטה לתפעול, כמו בכל פלטפורמת שיווק, גם כאן נדרשים ידע מקצועי והמון ניסיון הן בכל הקשור לשיווק והן בכל הקשור לניהול קמפיינים, ניתוח התוצאות שלהם וביצוע אופטימיזציה. מי שירים קמפיינים ללא ניסיון והבנה בתפעול המערכות סופו לקבל כמובן 0 תוצאות ובזבוז תקציב פרסום יקר.

פרט לעובדה ששיווק בכל פלטפורמה שהיא דורש מיומנות, זמן וידע, השיווק בלינקדאין מוסיף דרישה נוספת – התמחות בשיווק המתמקד בקהלים מקצועיים, דהיינו שיווק B2B.

לא מעט חברות מציעות שיווק דיגיטלי לעסקים בימינו. עם זאת, חשוב להבין, ששיווק בלינקדאין הוא מנת חלקם של מתי מעט, אשר הצליחו לצבור די ניסיון והצלחות ולהכיר את שיטות השיווק העוצמתיות ביותר בפלטפורמה החברתית הכל כך ייחודית הזו.

חברת דיגיט וואו Digitwow נחשבת לחלוצה בישראל בכל הנוגע לשיווק בלינקדאין. לחברה, שמקדמת עסקים יותר מ- 11 שנה בזירה הדיגיטלית, יש ניסיון רב שנים, שכן התפתחנו לצד הרשת החברתית שאנו אוהדים מיום היווסדה.

רוצים לדעת יותר על שיווק דיגיטלי בלינקדאין? מחפשים חברה שמתמחה בשיווק B2B ברשת העסקית היוקרתית בעולם? תנו למומחים שלנו לעשות בשבילכם את העבודה.

השאירו פרטים בטופס מטה וניצור קשר, מבטיחים.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן