מה שפייסבוק לא רוצה שתדעו על קידום עסקים ופרסום ממומן

זה התחיל בחברות הגדולות, שגילו את הפוטנציאל שבשיווק ברשתות החברתיות, ובפייסבוק בפרט. הרשת החברתית המככבת על כל מכשיר נייד פתחה צינור ישיר בין המפרסמים לקהלים הממוקדים שלהם והצליחה להגדיל את הפוטנציאל העסקי של כל מי שהשכיל לנצל אותה נכון. אך המותגים הגדולים הם רק החלוצים בכל הקשור לשיווק עסקים בפייסבוק, וכעת כל עסק, ארגון ואפילו עמותה מנהלים דף עסקי ומנצלים את יתרונות הפייסבוק לשיווק, להגדלת חשיפה ולהגדלת אחוזי ההמרה. איך זה שלכולם יש מקום ברשת החברתית? למי זה מתאים יותר? כמה כדאי להשקיע? וכיצד עושים זאת בפועל? קבלו את מדריך פייסבוק למתחילים, כי מגיע לכם לדעת, ומגיע לעסק שלכם למנף את עצמו נכון.

היתרונות שאתם חייבים לנצל

בישראל מידי חודש 4 מיליון משתמשים פעילים בפייסבוק. בזירה, שבה כל פוסט יכול להפוך ברגע לוירלי, ניתן לחשוף את העסק, לנהל מספר קמפיינים במקביל, לחזק את תדמית העסק, להגדיל את התנועה העסקית ולהרחיב את מערך המכירות תוך כדי קבלת דו"ח ביצועים ומעקב אנליטי לשיפור ביצועים ולפילוח קהלים ממוקד מטרה.
אתם עוקבים? קלטו, עסק לא חייב אפילו דף נחיתה או אתר אינטרנט כדי לשווק את העסק ברשת. פייסבוק היא הפלטפורמה הקסומה והעוצמתית שבאמת מתאימה לכל עסק או נותן שירות, ומאפשרת לכל אחד(!!!) להגדיל את כמות הלקוחות, להגביר את החשיפה, לחזק את המותג בתודעת הגולשים ולהרחיב את הפעילות העסקית.

מדריך פייסבוק למתחילים כל מה שלא סיפרו לכם ולא ידעתם- במאמר הבא

מדריך פייסבוק למתחילים - עשה ואל תעשה

קידום דף פייסבוק דורש מיומנות רבה. ישנה חשיבות מכרעת לתפעול הדף בעקביות לאורך זמן, מאחר ופעילות לא עקבית מורידה באופן דרסטי את אפקטיביות הקידום. פעילות עקבית יוצרת אמון מצד הגולשים והעוקבים ושומרת על המותג/ העסק בתודעת הגולשים. תפעול הדף כולל פעולות שונות החל מפרסום תכנים חדשים מידי שבוע, טירגוט ותזמון הפרסומים, דרך מעקב אחר המרות לאיתור הפעולות האפקטיביות ביותר, ועד מענה לתגובות ושאלות העוקבים בדף. רמת התגובתיות מצויינת על גבי כל דף עסקי בפייסבוק, ועסקים לעיתים קרובות בוחרים להעסיק איש מקצוע שידאג לשמור על רמת תגובתיות גבוהה על מנת לתת לגולשים את התחושה שתמיד מישהו נמצא שם בשבילם.

בנוגע לתוכן - כל אחד יודע לכתוב פוסט, אך לא כל אחד יודע לבנות אסטרטגיה. בכתיבת התכנים לדף הפייסבוק חשוב לבנות תמהיל נכון של פוסטים מכירתיים, אינפורמטיביים ומעודדים לפעולה. לפני בניית התמהיל תצטרכו לענות על שאלות כמו מהו קהל היעד של העסק/ השירות שאתם מציעים? והאם מטרת הקמפיין היא הגדלת מכירות או הגדלת כמות האוהדים? מהתשובות שתקבלו ניתן יהיה לבנות תוכנית עבור הקמפיין, להציב יעדים ומטרות ולכוון ישירות למטרה.
דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון בנושא זה הוא איכות התוכן המפורסם. אחת הטעויות שעלולות להכשיל קמפיין היא פרסום תוכן שקרי, לא מדוייק או לא רלוונטי עבור הגולש. התוכן של הפוסט צריך לקלוע בול למה שהגולש מחפש או למה שמעניין אותו, ולעיתים נדרשת עבודת תחקיר מעמיקה על מנת להביא את התוכן המדוייק שיגרום לגולש להחליט שהוא מעוניין במה שאתם מציעים. כמו כן, חשוב להדגיש את הערך המוסף שהגולש יקבל במידה ויבחר לרכוש דווקא מכם את השירות או המוצר שאתם מציעים.

כעת בואו נדבר על הפן החזותי. תמונה אחת שווה אלף מילים, זה ידוע, וכאן כדאי להתייחס ל- 2 סוגי פרסומים. אתם יכולים לבחור לפרסם תמונות אותנטיות וטבעיות, שתמיד עושות את העבודה, כשמצלמים מהזווית הנכונה בתאורה המתאימה לצד התוכן המתאים. עם זאת, תמונה השומרת על הקו העיצובי של המותג לצד אייקונים ופונטים שמדברים באותה שפה מיתוגית יעניקו עוצמה למותג ואף ישפרו את אמינותו בעיני הגולשים. פרט לכך, שפה מיתוגית תחרוט את המסר והמותג בתודעת הגולש ותסייע לכם בקידומו.

באשר לכמות הפוסטים - הגדירו את כמות הפוסטים הרצויה. זה מחזיר אותנו אל העקביות, אשר במסגרתה נדרש העסק המפרסם גם לייצר תכנים ובמקביל, להקצות משאבים פיננסים עבור עלויות פרסום בפייסבוק. הגדירו את המיכסה בה אתם מסוגלים לעמוד.

קידום ממומן בפייסבוק

קידום עסקים בפייסבוק יכול להיות אפקטיבי מאוד(!!!), ולכן פייסבוק מעודדת עסקים לקדם את הפוסטים באמצעות קידום ממומן, שפונה לקהלים ספציפים שהמפרסם מגדיר. פילוח השוק בפייסבוק מתייחס לגיל, מין, השכלה, ישוב מגורים, תעסוקה, תחביבים, תחומי עניין ועוד ועוד. מכירים את הכפתור הכחול שמופיע בתחתית הפוסט? כתוב עליו boost post, וככה בדיוק פייסבוק מעודדת אתכם לקדם את הפוסט. אבל לא לזה מתכוון המשורר. הכפתור המפתה שגורם כמעט לכל חובבן או משווק מתחיל בפייסבוק ללחוץ ולהשקיע כספים בקידום פוסט, הוא האפשרות הכי קלה לבחירה, כיוון שהיא משכנעת אתכם שאתם לא זקוקים למשווק מקצועי, ושכל אחד יכול לקדם את העסק שלו בפייסבוק באופן עצמאי. אבל בואו לא ניפול למלכודת, ונבחן באמת איך עושים פרסום ממומן בפייסבוק באופן מקצועי ואפקטיבי, שגם מקדם פוסטים וגם מפעיל קמפיינים שמתאימים לעסק ולמטרות העסקיות. פרסום ממומן שנעשה בצורה נכונה ומדויקת יביא לכם לקוחות שאשכרה מחפשים אתכם, את המוצר שאתם מוכרים או את השירות שאתם מעניקים, זה פרסום שיוביל אליכם פניות חמות ובקיצור, לא יבזבז לכם את הזמן והכסף.

יתרון משמעותי נוסף שיש לקידום הממומן הוא היכולת לבחון את רמת המעורבות והחשיפה של כל פוסט לשעות/ ימים בשבוע שבהן הקהל מגיב יותר, וכן כמות ההמרות (כמות הגולשים שהקליקו/ יצרו קשר/ השאירו פרטים/ שיתפו את הפוסט), וכך לדעת אילו פרסומים עובדים יותר ואילו פחות, ומתי כדאי לכם לפרסם.

את ה- אל הגדול שמרנו לסוף!

אל תשווקו את העסק שלכם מהפרופיל האישי!!!! אחת הטעויות הגדולות של עסקים קטנים היא וויתור על פתיחת דף עסקי לעסק, ולכך מספר חסרונות: מהפרופיל האישי לא ניתן ליצור פוסטים מיוחדים עם כפתורים ופרסומות (הנעה לפעולה והמרות), הפרופיל האישי אינו מכיל נתוני גולשים כמו כמות כניסות, הקלקות, חשיפות ועוד, וכמובן שלא ניתן לפלח קהלים דרכו, ומהפרופיל האישי לא ניתן לייצר פרסומים עבור קהל שלא חבר שלכם.

לא פשוט להיות פשוט

כל אחד יכול לפתוח פרופיל עסקי בפייסבוק, להעלות מידי פעם פוסט ולספור לייקים, אך קידום העסק שלכם צריך להיעשות בצורה מקצועית ומדוייקת. התוכן, האלמנטים הויזואלים, הטירגוט והגדרת הקהלים, בניית האסטרטגיה וניתוח התוצאות הם כולם מכלול של פעולות שחייבות להתבצע בסינרגיה. אנו בחברת Digitwow מאמינים שעבור כל לקוח יש לבנות את התמהיל שנכון ומדוייק לעסק שלו. מומחי הרשתות שלנו מכירים את הזירה הדיגיטלית על בוריה, ויודעים לנווט כל קמפיין להצלחה. אנו מזמינים אותך לראות במו עיניך איך זה יכול לקרות גם לעסק שלך. צור קשר עוד היום ותתחיל לקבל לקוחות חדשים לעסק במהירות וביעילות.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן