איך עושים פרסום ממומן בפייסבוק, השיטות המקצועיות להצלחת הקמפיין

איך עושים פרסום ממומן בפייסבוק חברת DIGITWOW מומחי דיגיטל ורשתות חברתיות

אחת הפלטפורמות העוצמתיות והנגישות כיום לפרסום היא פייסבוק. הרשת החברתית שכבשה קרוב למיליארד גולשים ברחבי העולם ושינתה את פני הרשת כולה, תופסת נתח נכבד מצרכני הרשת, ולכן אינספור מפרסמים מוצאים לנכון לנצל את הבמה, להיחשף, לפרסם ולבחון איך עושים פרסום ממומן בפייסבוק.

כל אחד יכול לפתוח בפייסבוק דף עסקי באופן עצמאי, להעלות פוסטים ולצבור לייקים בדף. פייסבוק מעודדת את הגולש הממוצע לעשות זאת, מספרת לו שזה פשוט ומפתה את המפרסמים להשקיע כסף בקידומים ולקבל את התחושה שהם יודעים איך לשווק את העסק.

אך התחושה הזו שקרית, מכיוון שגם הרשת החברתית מתגלה לעיתים כ-לא חברותית ורבים מוצאים עצמם מבולבלים כשפייסבוק לא מאשרת להם מודעה, “מענישה אותם” או כשהם משקיעים זמן רב בכתיבת פוסט, בטוחים ש- 5,000 הלייקים בדף יתורגמו לפחות במספר אחוזים ללייקים בפוסט ומתאכזבים שוב.

הם שואלים את עצמם איפה טעו? והתשובה: לא שכרתם איש מקצוע, שמכיר את השטח ויודע להשיג תוצאות אפקטיביות באמצעות שיטות פרסום בפייסבוק מדויקות עצמתיות! אם יש עצה אחת שהיינו נותנים לכם, כשמדובר בפרסום בפייסבוק, היא תהיה לפנות לחברה מקצועית שתיקח את הקמפיין בשתי ידיים ותקמפיין את העסק שלכם להצלחה מסחררת בפייסבוק.

הטעויות הנפוצות של החוסכים במקצוענים:

בחירת צורת ייצוג – אנחנו בעד קידום העסק גם מהפיד הפרטי, אבל פרסום נכון עבור העסק ייעשה ראשית בדף העסקי, ומטרתו להוביל אליו גולשים נוספים. אם משכתם גולשים אל הדף הפרטי שלכם במקום לדף העסקי כוחו של הדף יורד, וחבל!

קישור מהאתר לפייסבוק – כשגולש מגיע לאתר שלכם, אתם רוצים ששם הוא יישאר. קישור לדף הפייסבוק מוציא את הגולש אל הפייסבוק, שהוא ג’ונגל של מפרסמים ומודעות פרסום שקופצות מכל עבר. הנחתם קישור – הפסדתם לקוח שוודאי עבר למפרסם אחר וגם איבדתם מזמן השהייה שלו באתר, שהיה מסייע לקידום האורגני של האתר. עוד על קידום אתרים אורגני בגוגל.

מדברים אל הקיר – בעלי העסקים לא תמיד זמינים להגיב בדף הפייסבוק. גולשים שמגיבים או מתעניינים זקוקים לזמן תגובה מהיר ואפילו מיידי. לא עניתם בזמן? איבדתם את רלוונטיות הפנייה ואמינות הדף שלכם בעיני הגולש ירדה.

“חפשו אותנו בפייסבוק”– בכל פרסום עבור העסק שלכם, זה יהיה המשפט האחרון שכדאי לפרסם. שלחתם את הגולש לחפש אתכם בפייסבוק ושוב הוא אבוד בג’ונגל עמוס המתחרים.

חוסר הנעה לפעולה – גם אם אתם מפרסמים בדף מידי יום ויש לו כבר אלפי לייקים, אין זה אומר שהדף שלכם נחשף. על מנת להשיג תגובות ואינטראקציה עם אוהדי הדף חשוב לבחון את שעות הפרסום, איכות התכנים ולהניע לפעולה. למרבית בעלי העסקים אין די ידע בכתיבת תוכן שיווקי ולכן עלולים לפספס פה את המטרה.

ריבוי דפים – עסקים רבים פותחים מספר דפים עסקיים, ומתפעלים 1 במקרה הטוב. דפים לא פעילים פוגעים באמינות העסק בקרב הגולשים והאהדה לעסק יורדת בהתאם.

חוסר עקביות – ניהול הדף העסקי חייב להתבצע בעקביות ובתדירות קבועה. כשבעל העסק יוצא לחופשה שנתית, ויחד איתו גם ניהול הדף, יהיו לכך השלכות. לא רק שהפרסומים ירדו, סביר שגם המענה המהיר לעוקבים נפגם, והפספוס הוא כפול.

ניהול משברים – בעלי עסקים רבים אינם מיומנים בניהול משברים בפייסבוק, ובמקרים של ביקורת שלילית או תגובה נזעמת עלולים לטעות בתגובתם, וגרוע מזה – למחוק את הביקורת/ התגובה. ברור שיש מקרים חריגים של אי שביעות רצון הלקוח, וידוע שברשת כל גולש רוצה להביע את עמדתו, ועל מנת להתמודד עם משברים מסוג זה נכון חשוב להיעזר באיש מקצוע.

דף בלי אתר – כשאתם מניחים את כל הביצים בסל אחד, העסק שלכם בסיכון. דף פייסבוק ללא אתר משאיר אתכם תלויים בפייסבוק ונתונים לחסדיו. כשפייסבוק ייתקע- אתם תיתקעו, ואם פייסבוק יחליט להעניש אתכם או לסגור לכם את הדף- כל השיווק שלכם ייענש, ביג- טיים!!!

אז איך נמנעים מטעויות?

ראשית, פונים לחברה מקצועית שמתמחה בפרסום ברשת החברתית. דיברנו על חשיבות הפנייה לאנשי מקצוע רבות, וכל שנותר לנו הוא לספר לכם, כיצד אנו עושים זאת.

בחברת DIGITWOW מומחי שיווק דיגיטל ורשתות חברתיות שלא מסתפקים בלעשות את מה שהלקוח רוצה, אנחנו יודעים מה העסק שלך צריך, ויחד נבנה עבורך את חבילת הקידום שנכונה לעסק שלך. בוא להכיר גם את מדריך פייסבוק למתחילים שהכנו עבורך.

איך עושים פרסום ממומן בפייסבוק?

היתרון הבולט שיש בפרסום ממומן בפייסבוק הוא היכולת לדייק בפלח השוק אליו אנו מכוונים את הפרסום לפי גיל, סטטוס, מיקום גיאוגרפי, מין, היסטוריית רכישות באינטרנט, תחומי עניין ועוד. כמו כן, ניתן לקבל אומדן מדויק של כמות החשיפות שיהיו לפרסום בפרק זמן מסוים, לבחור האם לשלם לפי חשיפות או לפי הקלקות ולקבל סטטיסטיקות ברורות ומפורטות מידי יום עבור המרות.

מהם הכלים שלנו לפרסום ממומן בפייסבוק?

Boost Post- הכלי הנפוץ ביותר לשימוש, כפתור שבעזרתו מגדילים את תפוצת הפוסט בתשלום על מנת להגדיל את החשיפה עבור עדכונים, אירועים והצעות מיוחדות. נחשב לכלי שמעודד מעורבות גבוהה (לפי פייסבוק) בהשוואה לכלים אחרים, אך אפשרויות המיקוד בו מוגבלות.

Ads Manager– כלי מנהל המודעות של פייסבוק, שבעזרתו יוצרים מודעות פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם ע”י מגוון רחב של סוגי קמפיינים, כל קמפיין למטרה אחרת. סוגי קמפיינים יכולים להיות: שליחת תנועה, הקלקות, המרות, וידאו, הגדלת מעורבות ועוד.באמעצות הכלי ניתן לפלח קהל יעד מדוייק ברמה גבוהה.

Custom Audiences- כלי המאפשר העלאת רשימת לקוחות עם פרטי הקשר שלהם ויצירת מודעות, המכוונות אליהם ישירות.

Retargeting- כלי אפקטיבי במיוחד, המאפשר לפנות מחדש לכל מי שביקר באתר ולא ביצע רכישה ולהציע לו הנחה/ הטבה משתלמת ומותאמת אישית. הכלי מאפשר מעקב אחרי אותו לקוח פוטנציאלי וניתן באמצעותו להגדיר קהלים ממוקדים לבניית קמפיין ייחודי עבור קבוצות בעלות מכנה משותף.

בוטים – צ’אט בוט, תוכנה בעלת בינה מלאכותית, שמטרתה לגבות/ להחליף שירות לקוחות אנושי למתן מענה ראשוני ללקוח מתעניין. התוכנה מסייעת להתמודד עם פניות מרובות ומשפרת את חוויית הלקוח במתן מענה מהיר ומקצועי.

כדי לפגוע בול, אתם צריכים לכוון ישירות למטרה. אם ערכתם סקר שוק, פילחתם את קהל היעד שלכם והכנתם תוכן קריאייטיבי ומניע לפעולה, הגיע הרגע שבו עליכם לבחור את סוג הקמפיין שישיג לכם את התוצאות הטובות ביותר מבין 7 סוגי מודעות בפייסבוק.

מוכנים להזניק את העסק שלכם?

7 סוגי הקמפיינים שמציע פייסבוק ביזנס מנג’ר:

1. קמפיין תנועה בפייסבוק: קמפיין טראפיק מומלץ במיוחד כשמבקשים להפנות את הגולשים ליעד חיצוני מפייסבוק, במרבית המקרים מדובר באתר האינטרנט של העסק או בדף נחיתה שנועד לקדם מוצר או שירות שהעסק מציע.

2. קמפיין לידים בפייסבוק: קמפיין Lead Generation פותח בפני הגולש טופס לידים שבו ניתן להשאיר פרטים. ברוב הגדול של המקרים, פייסבוק כבר יודעת את הפרטים של הגולש ולכן כל שנותר לגולש לעשות זה לאשר את הפרטים שלו. לרוב הפרטים יהיו: שם, טלפון, מייל שהם ישלחו למפרסם. הקמפיין חוסך למפרסם בנייה של דף נחיתה או אתר אינטרנט ומבטיח קבלת לידים מהירים מבלי הצורך שהגולש יצטרך לצאת מחוץ פייסבוק\ אינסטגרם (ניתן להריץ את הקמפיין גם בפלטפורמת אינסטגרם). הקמפיין מומלץ במיוחד עבור מפרסמים מתחום הייעוץ, ואנשי מקצוע שמספקים ידע או מוצר פשוט ופחות אפקטיבי עבור רכישות אונליין של מוצרים.

3. קמפיין מעורבות בפייסבוק: אחת הדרכים לקבל חשיפה נרחבת למודעות פייסבוק היא באמצעות הגדלת מעורבות הגולשים. על מנת שקמפיין מסוג זה יצליח חשוב לטרגט אותו באופן מדויק ולהשתמש בכפתור boost post. חשוב מאוד ליצור את קהל היעד בעצמנו מבחינת דמוגרפיה, תחומי עניין, מיקומים וכו’ ולא לסמוך על פייסבוק שימצא לנו את הקהל, בדרך זו אנחנו מעשירים את כיסו של צוקרברג עוד קצת-:). לכן חשוב מאוד להתמקצע בבניית קהלים מפולחים ככל הניתן. 

4. קמפיין הודעות בפייסבוק: קמפיין Messenger מיועד ליצירת אינטראקציה ישירה ככל שניתן עם הגולשים, קידום פוסט בפייסבוק באמצעות פלטפורמת מסנג’ר נותן אפקט עצמתי, במיוחד עבור מי שנעזר גם בצ’ט בוט של פייסבוק, שמאפשר להעביר את הגולשים במשפך השיווק בקלות. באמצעות שיטה זו, אנחנו יכולים בקלות להגיע לאינטראקציה מהירה והתכתבות עם הגולש הפוטנציאלי.

5. קמפיין צפיות וידאו בפייסבוק: סרטונים הם בין האמצעים הכי מוצלחים לשיווק, וקמפיין צפיות וידאו הם הדרך הטובה ביותר לקדם אותם. ובינינו, סרטוני וידאו הם התוכן הנצפה ביותר ברשת, וככל שהמפרסם משכיל להשתמש בהם יותר, כך צפויה לו חשיפה גבוהה יותר, במיוחד לאור העובדה שפייסבוק מנסה להתחרות ביוטיוב ולנגוס בפלח השוק שלה באמצעות מודעות וידאו בפייסבוק.

6. קמפיין חשיפה בפייסבוק: קמפיין מסוג זה מתאים כשרוצים לחשוף את המודעה לכמה שיותר גולשים ללא תלות במעורבות שלהם בפוסט. אין כאן איזשהי מטרת על מלבד להגיע לכמה שיותר אנשים. זה יכול להיות רלוונטי למקרים מסויימים.

7. קמפיין התקנת אפליקציה בפייסבוק:– קמפיין מסוג זה נועד לקדם אפליקציה ולהגדיל את כמות המשתמשים בה.

לנהל את כל מהלכי השיווק של העסק בפייסבוק במקום אחד

פתיחת חשבון מודעות בפייסבוק ע”י – Ads Manager מאפשרת לפרסם מודעות ממומנות בפייסבוק בקלות, אך היא מעניקה מגוון יתרונות אדירים למפרסם, שעושים את ההבדל בין קמפיין טוב לקמפיין מנצח:
• ביצוע טסטים A/B לבחינת מודעות
• ניתוח תוצאות הקמפיין באופן מדויק לצורך ניתוח והסקת מסקנות
• ביצוע אופטימיזציה ושיפור הקמפיין תוך כדי תנועה
• ניהול קהלים – יצירת קהלים, צביעה של קהלים לצורך ניתוח ורימרקטינג ומעקב אחר המרות גולשים

הדובדבן שבקצפת, באמצעות מנהל המודעות והודות לממשק המשותף, ניתן לסנכרן בין שתי הרשתות החברתיות החזקות ביותר שקיימות היום ולפרסם מודעות אינסטגרם בפייסבוק.
למעשה, כיום לא נדרש למפרסם בפייסבוק שום כלי נוסף לניהול מהלכי הפרסום של העסק בפייסבוק, וכתיבת מודעות בפייסבוק הופכת באמצעותו לאחת מפעולות הפרסום העוצמתיות שכל עסק חייב כדי להבטיח לעצמו נוכחות, חשיפה, המרות והצלחה עסקית, וכל זאת עם החזר השקעה מקסימלי.

ולסיום סיומת

בעלי עסקים מתחלקים ל-2 (באופן כללי). אלו שרוצים לעשות את הכול בעצמם (ובדיוק מהסיבה הזו השקנו את הקורס שיווק דיגיטלי אונליין שלנו), ואלו שלא רוצים “לשבור את הראש” ופשוט שוכרים אנשי מקצוע. אם אתם מהסוג הראשון, על הכיפאק, אנחנו בעד מעורבות מלאה ומעודדים אתכם לחקור, ללמוד ולדעת עוד. אבל אם אתם מהסוג השני, תנו לנו לשבור את הראש ולפצח את הקוד שלכם להצלחה ברשת. ההצלחות שלנו מדברות בעד עצמן, בואו לראות בעצמכם! 

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?
צרו קשר עכשיו ונצא לדרך: