חיפוש קולי גוגל וקידום אתרים - כיצד כדאי לעשות זאת החל מעכשיו

נראה שכל מה שראינו כילדים בסרטים עתידניים מתממש וקורה לנגד עינינו. הקידמה, הטכנולוגיה וכל נפלאות העולם המודרני מתרחשים מהר יותר ממה שאנו מסוגלים לדמיין, והנה פיתוחים חדשניים נוספים עומדים להפוך את הקידום האורגני ליצור חדש ומופלא, שעד לשנת 2020 יתבסס באופן משמעותי על חיפוש קולי, שכבר בימים אלו נתמך על ידי Google Voice Search בכ- 60 שפות, שכוללות גם חיפוש קולי בעברית.

ואין זה מפתיע, כיוון שכבר בתחילת שנת 2019 הסתמן חיפוש קולי גוגל וחיפוש קולי באתרי אינטרנט כמגמה מתפתחת ומשמעותית, ומקדמי האתרים, שהיטיבו לקבל את הבשורה בברכה כבר מתחילים לזהות את ניצניה, שלא יאחרו לפרוח.

העתיד כבר כאן! חיפוש קולי גוגל - כל ההתאמות לקידום אתרים!

מבין הפרמטרים החשובים ביותר באופטימיזציה למנועי החיפוש בעזרת חיפוש קולי, אלו החשובים ביותר:

  • מהירות טעינת הדף באתר (4-5 שניות).
  • שליטה של ה- HTTPS בתוצאות החיפוש.
  • תוצאות חיפוש קצרות תוכן לשאילתות (ממוצע 29 מילים).
  • חשיפה רחבה לדומיינים סמכותיים.
  • מעורבות חברתית גבוהה.
  • מאמרי עומק ארוכים (2,300 מילים לדף תוצאות ממוצע), אך יחד עם זאת, קלים לקריאה, דומים יותר לשפה המדוברת.
  • הופעה ב- Featured Snippet.
  • שימוש בנתונים מובנים במטרה להקל על גוגל לספק תשובות מהאתר שלכם.
כל מה שעדכני אודות חיפוש קולי גוגל ואופטימיזציה למנוע החיפוש

מאפייני החיפוש הקולי

המשתמשים, שיתרגלו די במהרה לחיפוש הקולי וודאי לא יזינו את השאילתא באותה הדרך בה הם מקלידים. בקידום תוכן בחיפוש קולי חשוב לשים לב לצורת הדיבור של המשתמשים, ובהתאם לה לאתר את מילות החיפוש הרלוונטיות. התוצאות צריכות להיות קצרות וענייניות , אך גם במסגרת החיפוש הקולי התוכן המקודם חייב להיות בעל ערך ואינפורמטיבי, בדומה לכל תוכן מקודם, נכון לשנת 2019, ואילו תוכן שנועד רק לענות על השאילתא עלול להוביל לתוצאה הפוכה.

סביר להניח שמילות המפתח החדשות יהיו ארוכות יותר, ויהיה נפוץ למצוא ביטויי זנב ארוך, שיתאימו יותר לסגנון הדיבור מאשר לחיפוש על גבי המקלדת.

הנה כמה מהדרכים המומלצות לשילוב ביטויי זנב ארוך בחיפוש הקולי:

  1. בלוג, שבו יופיעו תכנים עם כותרות השאילתות וביטויי המפתח המקודמים.
  2. דף באתר, שמציג שאלות נפוצות עם התשובות להן.
  3. כותרות H2, שמוצגות כשאילתות, והצגת התשובה בגוף הטקסט.

איתור כוונת המשתמש

זהו עקרון מנחה שאינו חדש לקהילת מקדמי האתרים, אך בעידן החיפוש הקולי, הכרחי להבין אותה עוד יותר על מנת לתת לו את התוצאה המדוייקת ביותר. ניתן באופן גס לחלק את כוונת המשתמש ל- 3:

  1. איתור תוכן אינפורמטיבי על מושג, מוצר או שירות
  2. איתור מידע ליצירת קשר עם חברה או עסק או ניווט למקום כלשהו
  3. איתור רכישה או מכירה של מוצר או שירות

חשיבות מכרעת למיקום הגיאוגרפי

מאחר והחיפוש הקולי יעודד את המשתמשים לאתר שירותים, עסקים ועוד באמצעות הניידים תוך כדי תנועה, חשוב קודם כל לתת להם את חוויית המשתמש המושלמת בניידים. שנית, כשהסטטיסטיקה מצביעה על כך ש- 50% מהחיפושים הקוליים מובילים לביקור בבית העסק, לא מתקבל על הדעת, שהלוקליזציה והאוריינטציה המקומית יילקחו כמובנות מאליהן, ולכן זה הזמן (למי שעוד לא עשה זאת), לפתוח גוגל מיי ביזנס, ויפה שעה אחת קודם! מומלץ לשלב בכותרות ובתיאורי העמודים באתר את אזורי הפעילות של העסק, ולדאוג לשלל משובים וביקורות חיוביות מלקוחות מרוצים.

בעוד קרוב ל- 60% מהמשתמשים בחיפוש הקולי לצורך איתור עסקים מקומיים,  הביטוי "קרוב אלי" הופך להיות פופולרי יותר ויותר, ומחייב את השימוש בו במסגרת ביטויי המפתח המקודמים בהתבסס על לוקליזציה. לצד כל אלו חשוב להוסיף את הפרטים המדוייקים להגעה וליצירת קשר עם העסק כמובן.

כשהיעד כבר אינו המקום הראשון בגוגל

כשכל חוקי הקידום צפויים להשתנות, השאלה היא לא איך מקדמים אתר בגוגל למקומות הגבוהים, אלא כיצד מגיעים ל"מיקום אבטחה אפס", שהוא התוצאה האחת העליונה, שתוצג בעת חיפוש קולי בנייד.

האם זה אומר שזהו תום עידן קידום האתרים האורגני? ממש לא. כאמור, ביטויי זנב ארוך יהיו נפוצים מאוד בשימוש, כך שאם עוד לא התמקעתם בתורה, ואתם עוד לא בקיאים בדרכים המסורתיות, שמלמדות איך עושים קידום אורגני בגוגל, הגיע הזמן להרים את הכפפה. יתרון נוסף שתרוויחו משילוב ביטויי מפתח, שמכילים יותר מ- 2 מילים, הוא שאם הצלחתם לקלוע לכוונת המשתמש, סיכוייכם להצליח יעלו באופן משמעותי.

להתעדכן ראשונים באלגוריתם של גוגל

כפי שניתן להסיק, קידום אתרים הוא עבודה במשרה מלאה, שדורשת תמיד להיות עם היד על הדופק. החדשות של אתמול משתנות במהירות חרבה מידי, ואם זה לא מאתגר מספיק, אז גם גוגל לא מפסיקה לחדש ולעדכן את האלגוריתם שלה מידי כמה חודשים מבלי ליידע  ולהתריע. כאן נכנסת חשיבותה המכרעת של חברת קידום אתרים שתמיד מקדימה את זמנה ואת המתחרים, ובכך מעניקה ללקוחותיה יתרון ומקפיצה אותם לפחות צעד או שניים לפני כולם. חברת Digitwow  היא חוד החנית של קידום האתרים בישראל, ומספקת למגוון לקוחותיה תוצאות איכותיות באופן עקבי. זה משהו שאתם חייבים ובהחלט יכולים לראות. יש לנו זמן לקפה, שנתאם?

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן