12 התובנות שאספנו וישפרו לכם את תוצאות השיווק בלינקדאין

פרסום בלינקדאין הפך לחלק בלתי נפרד מתמהילי אסטרטגיה שיווקית של עסקי B2B. לא מעט נכתב על הפלטפורמה המפתיעה שמתפתחת ממש לנגד עינינו לממדי ענק והופכת להיות לאחת הרשתות החברתיות העוצמתיות לשיווק עסקים, אך כמו בכל תחום, יש את התיאוריה ויש את הפרקטיקה, וכמו בכל אפיק שיווק דיגיטלי, יש דברים שרק הניסיון מלמד אותנו.

במדריך הבא תמצאו 12 טיפים שיעזרו לכם למקסם את ההצלחה שלכם משיווק בלינקדאין. לקחנו את הניסיון שלנו וזיקקנו אותו לתריסר תובנות ענייניות (ועוד אחת בונוס), כדי שיהיה לכם הסיכוי הטוב ביותר להגדיל את החשיפה שלכם ולהפיק את המיטב מהפלטפורמה האדירה הזו.

תחילה, בואו נכיר את הרשת העסקית לינקדאין.

לינקדאין על קצה המזלג

לינקדאין היא רשת חברתית בבעלותה של מיקרוסופט. להבדיל מיתר הרשתות החברתיות, היא אתר רשת חברתית מקצועית, שנועד לעזור לאנשים ליצור קשרים עסקיים, לשתף חוויות וקורות חיים ולמצוא עבודה. כזירה דיגיטלית בה נמצאת קהילה עסקית מגוונת ורחבה, היא הפכה לזירה שיווקית מושלמת למשווקי מוצרים ושירותים לעסקים.

על קריאה נוספת בנושא שיווק דיגיטלי בלינקדאין.

לינקדאין רותמת רעיונות מוכרים מרשתות חברתיות אחרות, כמו פרופיל אישי, שהופך להיות קורות חיים וכרטיס ביקור, שמכיל ניסיון תעסוקתי, הישגים, המלצות והפניות מעמיתים.

למרות המיקוד המקצועי, לינקדאין די דומה לאתרי רשתות חברתיות כמו פייסבוק. היא מבוססת על עקרונות כמו חיבור לחברים, פרסום עדכונים, שיתוף ולייקים של תוכן והודעות למשתמשים אחרים. האתר מציע גם דברים שלא תמצאו במקומות אחרים, כמו לוח קריירה מלא, בו תוכלו לחפש ולהגיש מועמדות למשרות.

12 התובנות שאספנו וישפרו לכם את תוצאות השיווק בלינקדאין

למה כדאי לשווק בלינקדאין

ללינקדאין יש יותר מ- 722 מיליון חברים ברחבי העולם.

Business Insider, דו"ח האמון הדיגיטלי האמריקאי מצא כי לינקדאין היא הרשת החברתית הכי מהימנה זו השנה השלישית ברציפות. הדו"ח התבסס על דירוג המשתמשים לפרמטרים שונים, ביניהם בטחון, לגיטימיות, קהילה, רלוונטיות, ניסיון ויכולת שיתוף.

נתוני הדו"ח מצביעים גם על כך שהמשתמשים בלינקדאין פתוחים יותר לפרסומות, ככל הנראה בגלל שזו פללטפורמה שסומכים עליה. לכן יצירת אסטרטגיה שיווקית בלינקדאין היא דבר חכם למי שמעוניין לשווק מוצרים או מוצרים שרלוונטיים לקהלי היעד שנמצאים שם.

פתרונות השיווק של לינקדאין מסייעים בטיפוח לידים. החברה מדווחת כי 80% מהלידים לעסקים B2B מגיעים מלינקדאין, ושלינקדאין מניעה 46% מהתנועה של המדיה החברתית לאתר אינטרנט לעסק.

בארצנו הקטנה, גילינו כמה אפשר להוציא מהפלטפורמה הזאת, להגיע לקהלי יעד איכותיים ומדוייקים ולגרום להחזר השקעה חיובי במאות אחוזים.

12 התובנות שיבטיחו לכם הצלחה בשיווק בלינקדאין

ניהול עמוד לינקדאין מתבצע באופן דומה לניהול דף עסקי בפייסבוק. עם זאת לכל פלטפורמה מאפיינים ייחודיים שנגזרים מאופי הפעילות של החברים בה או מטרות הפעילות. לכן, מה שעובד ברשת חברתית אחת, לא יעבוד בהכרח גם ברשת חברתית אחרת.

כדי שתצליחו להפיק את המיטב מהשיווק בלינקדאין – הנה 12 התובנות שיעזרו לכם לשווק בהצלחה בלינקדאין:

  1. כותרת - כשעוסקים בשיווק חייבים לזכור שהרושם הראשוני הוא החלק שיכריע האם תלכדו את תשומת הלב של קהל היעד ותגרמו לו להסתקרן, וברושם ראשוני הכוונה היא לכותרת, שחייבת להיות תמציתי ולמנות בין 40 ל- 49 תווים בלבד.
  2. ביוגרפיה - המשתמשים בלינקדאין רוצים לדעת מי עומד מאחורי הדברים, ומכיוון שזו פלטפורמה שמשרתת אנשי מקצוע מתחומי ידע שונים, זה רלוונטי עוד יותר. בסוף כל מאמר צרפו ביוגרפיה קצרה שלכם, שתאפשר לכם ליצור מוניטין, לנהל תדמית של אוטוריטה בתחומכם ולצבור עוקבים.
  3. אורך המאמר - הרבה יותר קל לכתוב פוסטים קצרים, אך אם תרחיבו את היריעה ותספקו תוכן אינפורמטיבי עם ערך שמתפרס על פני 1,500-2,000 מילה, הסיכוי שהתוכן שלכם יקבל מעורבות גבוהה ושיתופים יגדל.
  4. תמונות – תמונת כותרת שתופסת את תשומת הלב של המשתמשים ותואמת את נושא המאמר עשויה לתרום הן לחשיפה של המאמר, והן למעורבות הגולשים. תמונות רלוונטיות נוספות לאורך המאמריהפכו את התוכן לקל לעיכול וידידותי למשתמשים.
  5. קול – מצאו את ה"קול" הייחודי שלכם, האופן שבו אתם מתבטאין ומבטאים את האישיות שלכם על הכתב.
  6. רלוונטיות – בחרו תוכן שרלוונטי לתחום העיסוק שלכם, כזה שיבליט את המקצועיות והבידול שלכם וימשוך את הקהל שאתם מחפשים, כזה שיוכל להעריך את המומחיות שלכם.
  7. תעוזה – אל תפחדו להציג רעיונות נועזים או דעות אישיות. עם זאת, השתדלו לא להיות נחרצים מידי והיזהרו מהתבטאויות שליליות, שעלולות למשוך תשומת לב שלילית.
  8. תכנון – תכנון חיוני לניהול חשבון הליקדאין שלכם. נסו להתחייב לכמות מסוימת של מאמרים מידי שבוע או חודש, כזו שתוכלו לעמוד בה לאורך זמן, ונסו להתאים את התוכן לנושאים אקטואליים או למועדי הפרסום.
  9. אסטרטגיה – הפרסום שלכם צריך להיות ממוקד מטרה. נסו ליצור רצף מסוים בין המאמרים, הקפידו לשמור על רלוונטיות גבוהה והיו אותנטיים. להיות ויראלי זה נפלא, אבל רלוונטי – טוב בהרבה. אמצו גישה של הצלחה, בנו מותג באופן הדרגתי ועקבי וזכרו, שמדובר בהשקעה לטווח ארוך.
  10. השראה – מה שאתם כותבים לא חייב להיות קשור באופן ישיר למה שאתם עושים. אם יש לכם כשרון, זה בסדר מידי פעם לסטות מהנושא ולתת נקודות להעשרה ולהשראה. באפשרותכם לשלב את עולם התחביבים שלכם, שיחשוף את אישיותכם או לחשוף את ה'האק' שלכם, שעוזר לכם לייצר או להמציא משהו חדש, תוכלו לכתוב על דרך החיים שלכם, וכיצד היא תורמת להצלחתכם ועוד. אם אתם מחפשים נושא רלוונטי לכתוב עליו, תציצו בנושאים הפופולריים המדוברים בלינקדאין.
  11. בניית מותג – ה"מותג" שלכם הוא לא בהכרח שם החברה או הלוגו שאתם רוצים לשייך למוצר או שירות שאתם מספקים. אתם המותג! לקוחות נאמנים למוצרים, אך הם מגיבים לאתוס שהם מזדהים. כדי להוציא את זה החוצה היו נהירים וברורים, וודאו שהתוכן שלכם אמיתי ומקורי וכתבו רק מה שאתם מאמינים בו. שתפו תוכן ברשתות חברתיות נוספות והבינו איך האשטאגים עובדים כדי לא לאבד צפיות ולהגיע לדואר זבל של המשתמשים.
  12. פעילות - הגיבו למגיבים במאמרים שפרסמתם, תקשרו עם העוקבים שלכם ונסו לעורר שיח בנושא.

טיפ אחרון וחשוב לא פחות

אומרים שלא מחליפים סוס מנצח, ולכן, אם יש לכם מאמרים שהצליחו, נסו להבין מה גרם להם לתפוס פופולריות, ומה הביא לכך שהם היו אהודים או משכו יותר עוקבים ומעורבות. עקבו אחר הצלחות ארוכות טווח, למדו מה גרם לזה לקרות ותפעלו להשיג את זה שוב.

מילים אחרונות

הספקנו לקדם לא מעט פרופילים עסקיים בלינקדאין. הניסיון שלנו מתפרס על פני שנים של פרסומים עקביים עבור לקוחות מתחומי עיסוק ונישות מקצועיות שונות. אם יש משהו שלמדנו יותר מכל הוא, שכמו כל פלטפורמת שיווק, גם לינקדאין ממשיכה להתפתח, והיא עושה את זה מהר.

כדי להצליח באמת, חייבים להיות עם היד על הדופק כל הזמן. לבחון את הנושאים המדוברים ביותר בלינקדאין, להיות אקטואליים ורלוונטיים ולעקוב אחר המגמות המתפתחות.

עוד למדנו, שפרסום עקבי הוא אחד הדברים הכי חשובים, שמוכיח לעוקבים שלכם, שיש להם על מי לסמוך. הפכו אותם לעוקבים נלהבים, שסומכים על המותג שלכם ומחכים בשקיקה להיחשף לתוכן הבא שתפרסמו, ותבטיחו לעצמכם קהל נאמן ומוניטין שלא ניתן לערער עליו.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן