מי הרשתות החברתיות שחייבות להיות בתמהיל שיווק במדיה דיגיטלית

כל בעל עסק מבין, ששיווק במדיה דיגיטלית הוא לא בגדר מותרות, שמרבית הלקוחות הפוטנציאליים נמצאים ברשתות החברתיות, ושגם אלו שלא שם, מקבלים אינפורמציה, המלצות ועדכונים מחבריהם, שנמצאים בזירות החברתיות השוקקות ברחבי הרשת.

ההבנה ששיווק בדיגיטל הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של עסקים מכל תחום וודאי חלחלה כבר לתודעתכם, וסביר להניח שגם אתם פירסמתם את העסק שלכם בפלטפורמה אחת או שתיים, אבל האם באמת הנבתם רווחים ממאמצי השיווק הדיגיטליים שלכם? האם הצלחתם להרחיב את הפעילות העסקית שלכם באמצעות הפרסום ברשתות חברתיות?

אם התשובה לשאלות הללו היא שלילית או לא חד משמעית, אנו נצא מנקודת הנחה שעשיתם את זה באופן לא מקצועי או לא נכון, וסלחו לנו על החוצפה, אבל פרסום בפייסבוק לעסקים או קידום באינסטגרם עובדים, בוודאות! אנו זוכים להיות בשיאה של פריחה בכל הקשור לשיווק עסקים בדיגיטל וברשתות החברתיות, ואף על פי שהתחרות גדולה בלשון המעטה, והדשא של השכן נראה תמיד ירוק יותר, יש לכך כמה סיבות, והעיקרית שביניהן היא, שהוא כנראה עושה את זה טוב מכם.

שיווק במדיה דיגיטלית - כל הדרכים מובילות אל הרשת החברתית

אם תשאלו את המקצוענים מה זה שיווק דיגיטלי, כולם ידברו איתכם על איכות התוכן. חשוב שהוא יהיה רלוונטי ובעל ערך, שהוא יענה לאסטרטגיית השיווק ויכוון אל קהל היעד המדוייק. חשוב שהוא יהיה מקורי ומגוון, שייצור סקרנות בקרב קהל היעד ובגדול, שיגרום לצרכנים ולעוקבים שלכם לומר "תנו לי עוד".

אך ליצור תוכן זה רק חלק מתהליך השיווק, שכן משיצרתם אותו עליכם להפיץ אותו. אם יש לכם אתר, כדאי לכם להזין בו את התוכן שיצרתם, אך על מנת למשוך אליו את קהל היעד שאתם מבקשים לעסק שלכם, השתמשו בשחקנים המרכזיים של הזירה הדיגיטלית- הרשתות החברתיות.

נגלה לכם בסוד, שהרשתות החזקות ביותר שקיימות כיום, ומתאימות לרובו המוחלט של העסקים והחברות, הן הפייסבוק והאינסטגרם. השילוב בין שתי הרשתות מסתמן כמוצלח במיוחד, מאחר והן בעלות ממשקים זהים ונתמכות זו על ידי זו מאז שפייסבוק רכשה את אינסטגרם בשנת 2012, והן מעניקות כלים מדהימים לצורך ניהול וניתוח קמפיינים, פילוח קהלים ועוד.

למה אסטרטגיית שיווק במדיה דיגיטלית חייבת לכלול את הרשתות החברתיות

ידע, מקצועיות והתמדה - האם יש לכם את מה שדרוש לניהול העסק שלכם במדיה החברתית?

השיווק ברשתות החברתיות נראה דבר קליל ופשוט למדי, אך אם ניסיתם לעשות זאת בעבר, וודאי גיליתם, שזה דורש קצת יותר מקריאת מדריך פשוט או ניסוי וטעייה, כי על מנת לדעת איך לקדם דף עסקי בפייסבוק, אתם צריכים להכיר את השינויים שמתרחשים ברשת החברתית בכל עת ולדעת כיצד לחקור את תוצאות הקמפיינים.

ובואו נצא מנקודת הנחה שאתם מבינים לא מעט בשיווק, ושאתם יודעים איך מפרסמים באינסטגרם ובפייסבוק. האם כבעלי עסק יש לכם את הזמן להתעסק בזה? ההתמדה ושמירה על תדירות הפרסום היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בפרסום ברשת החברתית, שכן היא זו שבונה את האמון עם הקהלים שלכם ושומרת על המותג שלכם בתודעתם. אם כך, המסקנה המתבקשת היא, ששיווק במדיה החברתית אומנם הכרחי לעסק שלכם, אך מומלץ להיעזר בחברה מקצועית שמתמחה בנושא, ושזהו עיסוקה העיקרי.

הפרדת כוחות בין הפרופיל האישי לדף העסקי

מומחי השיווק בדיגיטל סבורים שמומלץ להפריד בין הפעילות במסגרת הפרופיל האישי שלכם לבין הפעילות בדף העסקי, והנה סיבה נוספת, שבגינה כדאי לתת לאיש מקצוע לנהל עבורכם את הדף העסקי ברשתות החברתיות. זכרו, שהקהל שלכם צריך להיחשף לאג'נדה ולמסרים של המותג שלכם באופן עקבי, וסתירה בין המסרים שיגיעו אליו עלולה ליצור משבר לתדמית העסק שלכם. לדוגמה, אם העסק שלכם מקדם תוספי מזון ומוצרים טבעיים לאורח חיים בריא, ו"נתפסתם" ברשת נהנים מג'אנקפוד במהלך חופשה, אתם עלולים להיתפס כלא אמינים בעיני הקהל שלכם ולרדת במדדי האהדה ברשת. כמו כן, את הלקוחות שלכם לא צריך לעניין הבילוי הרומנטי שביליתם עם האישה או מסיבת הגן של הילד. עליכם לנצל כל פרסום ברשת בצורה אפקטיבית ככל שניתן ולכוון את מאמצי השיווק שלכם באופן מושכל, מדוייק ונכון.

עם זאת, במידה ולקוח יוזם איתכם אינטרקציה במסגרת הפרופיל האישי, לא כדאי לחסום אותו, ומומלץ לתת לו הזדמנות לחבור אליכם. חבל לאבד את אהדתו של הלקוח בגלל שאינכם מוכנים לחבור אליו. זכרו שאנו חיים במדינה קטנה, וכולם מרגישים שהם מכירים זה את זה ברשת. לכן כדאי לשמור על גישה חיובית ולאפשר ללקוח נגישות. במידה ותרצו לשמור על פרטיותכם, תוכלו לערוך את הגדרות הפרופיל שלכם מחדש, ולחשוף את הפרסומים שלכם לחברים שתגדירו מראש.

המוניטין שלכם – כמה טוב אתם נראים ברחבי הרשת?

הרשתות החברתיות נותנות פתח לכל משתמש לציין את דיעותיו, עמדותיו ורגשותיו, ולעיתים קרובות אנו זוכים לאהדה וביקורת חיובית, אך גם לביקורת שלילית או תגובה זועמת של לקוח לא מרוצה. זה יכול לקרות לכולם, הרי כולנו בני אדם, וקשה לרצות את כולם באופן מלא. לצערנו, רבים מנצלים את כוחם ברשת או שאינם רגישים דיים לאפקט שעלול להיות לפגיעה במוניטין של עסק, אך לשמחתנו קיימים מנהלי משברים ומומחים בתחום ניהול מוניטין דיגיטלי, שמסוגלים להפוך כל נפילה לקרש קפיצה עבורכם ועבור העסק שלכם.

נסיוננו לימד אותנו לא אחת, שככל שענף השיווק הדיגיטלי מתפתח, כך נדרשת בו מיומנות רבה יותר ודיוק מירבי בהוצאה לפועל של אסטרטגיית השיווק. הכיף הגדול שלנו הוא לעבוד עם עסקים, שמבינים את כוחה של הרשת החברתית, ועוד יותר שמחים לחשוף בפני אלו שהתאכזבו בעבר, כיצד מאמצי שיווק נכונים וקמפיינים ממוקדי תוצאות מניבים הצלחות ברשת. בחברת Digitwow מתמחים בניהול מוניטין ושיווק בדיגיטל, וגאוני השיווק חיים את הרשתות החברתיות כדי להביא אתכם לתוצאות הטובות ביותר. בואו לגלות איך עושים את זה עם מקצוענים.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן