פרסום בפייסבוק לעסקים - מה השתנה בשנה האחרונה ואיך תנצלו זאת

פרסום בפייסבוק ממשיך לתפוס פופולריות בקרב משווקים מתחומים שונים. פייסבוק ממשיכה להיות פלטפורמה עליונה למפרסמים בתחום המדיה החברתית, שכן היא עדיין המדיה החברתית הפופולרית ביותר, שמשתמשיה הם ממגוון רחב ביותר של קבוצות דמוגרפיות. בעוד פלטפורמות חברתיות אחרות צומחות ונעלמות או מחפשות אחר פיצ'רים חדשים וגימיקים שיסייעו להן לשרוד, זו ממשיכה לנסוק הן בכמות המשתמשים והן בכמות התכנים הויראלים והמגמות המשתלטות על הרגלי הצריכה של הגולשים. גם פרסום בפייסבוק לעסקים ממשיך לגדול, שכן היא מוכיחה את יעילותה שוב ושוב, וכעת יותר מתמיד.

הפיצ'רים החדשים למשווקי העסקים בפייסבוק

  1. הצגת מודעות פייסבוק בעמודים עצמם- עד כה, רק כאשר הגולש עקב אחרי עמוד עסקי או נכלל בפילוח המודעה, הוא יכל להיחשף אליה, אך כעת לכל משתמש נגישות מלאה לכל המודעות הפעילות של עמודי הפייסבוק השונים במטרה לייצר שקיפות, אותנטיות ונגישות. למודעות השונות ניתן להיחשף באמצעות טאב ששמו Info and Ads, המצוי בתפריט השמאלי של העמוד העסקי. למה זה טוב? כעת למשווקים יהיה קל יותר להכיר את המתחרים ולבנות אסטרטגייה שיווקית בהתאם.
  2. פרסום באינסטגרם ישירות מפייסבוק- עד כה ניתן היה לפרסם ישירות מהאינסטגרם גם בפייסבוק, אך האפשרות לא היתה דו כיוונית. כעת פוסטים שמכילים תמונה אחת בלבד יכולים כעת להתפרסם בו זמנית בפייסבוק ובאינסטגרם ולהפוך את עבודת המשווקים לקלה ומהירה יותר. חשוב לציין, שבאינסטגרם נחוצה התאמה של הפרסום לאופי הרשת, שבה ההאשטאגים מקבלים משקל כבד יותר. כמו כן, פוסט קרוסלה לא יוכל לעלות בדרך זו ב- 2 הרשתות בו זמנית. קראו עוד על חשבון מודעות פייסבוק ואיך עושים פרסום ממומן בפייסבוק.
  3. מודעות מציאות רבודה (AR)- פיצ'ר המאפשר לגולשים למדוד ולהשתמש במוצר טרם רכישתו. הפיצ'ר אומנם זמין רק למספר מותגים מובילים בארה"ב, אך כשתסתיים תקופת המבחן שלו, הוא יהיה זמין לכל. איך זה קורה בפועל? עם הופעת פרסומת בפיד יופיע כפתור "Tap to try on", שיפתח את המצלמה ויאפשר לבחון כיצד המוצר יראה על המשתמש.
  4. גיוס כספים- למנהלי עמותות יוצע פיצ'ר, דרכו משתמשים יוכלו לתרום באופן ישיר.
כיצד השתנה פרסום בפייסבוק לעסקים בשנת 2018, ומה מחכה לנו בשנה הקרובה?

המגמות המתפתחות בתחום פרסום בפייסבוק לעסקים

מודעות פייסבוק בנויות מ- 3 חלקים עיקריים: הכותרת, הטקסט הראשי והקישור. לאורך השנים זוהו שינויים באורכם ובבחירת המילים, אך נמצא שאיזון נכון בהרכבם משפיע באופן ניכר על החלטת הגולש, האם לקרוא תוכן נוסף, להקליק על דף הנחיתה, לחקור את התמונה ואפילו להבין מה מטרת העסק המפרסם. הנה 5 מגמות משתנות שזוהו בשנה החולפת במודעות המפורסמות בפייסבוק. הבנתן תסייע לכם לשפר את ביצועי המודעות שלכם ולייצר יותר המרות ומעורבות מצד הגולשים.

טקסט המודעות ארוך יותר

בדומה לשנת 2017, גם ב- 2018 אורך הכותרת עומד על 5 מילים בממוצע, אך טקסט המודעה גדל ועומד על 19 מילים (לעומת 15 בשנת 2015). על אף, ובמיוחד בשל אורך המודעה שגדל, חשוב לשמור על מסר קליט וענייני על מנת שלא לאבד את עניין הגולש.

תיאורי הקישור קצרים יותר

בשנת 2018 ממוצע המילים בתיאורי הקישור עמד על 13 מילים (לעומת 18 בשנת 2015). השינוי חל עקב זיקוק המסר והפחתת מסרים כפולים, שמופיעים בגוף המודעה. כלומר, כשהטקסט לא מוסיף מידע חדש הוא מיותר, וכדאי לוותר עליו.

יותר מודעות משתמשות בדפי נחיתה ספיציפיים

בשנת 2018 קרוב ל- 90% מהמודעות בפייסבוק הדגישו קישורים לדפי נחיתה ספיציפיים. דפי הנחיתה הופכות את המסר לישיר יותר, וחוסכים לגולש מחקר נוסף. בעוד שדפי הנחיתה כמעט תמיד מועילים, הם קריטיים כשמפעילים מודעות פייסבוק במטרה לייצר המרות. עליכם להיות בטוחים שהצופה סופג מידע מהמודעה ונוקט בפעולה.

טיפ לקיצור הדרך: באמצעות bitly.com ניתן לקצר כתובות אתר לביס קטן, שיסייע לכם להתאים את ספירת המילים בקישור.

5 קריאות מובילות להגדלת השימוש במותגים המפרסמים

בחירת CTA מושלמת היא קשה יותר ממה שאתם מסוגלים לדמיין, ומהווה סיבה מרכזית לכך שהקטגוריה הזו ראתה שינויים רבים כל כך לאורך השנים. משווקים התנסו בכמה סוגים שונים של קריאות לפעולה (כולל אף אחת מהן), ובמקביל, פייסבוק כל הזמן מגלגלת אפשרויות חדשות לבדיקה.

מבין 38 אפשרויות קריאות לפעולה בפייסבוק, זו החמישייה המובילה:
- Listen Now
- Get Directions
- Donate Now
- Send Massage
- Image Click (כאשר התמונה עצמה היא CTA)

חברות משתמשות במגוון גדול יותר של סוגי מודעות

בעוד פופולריות מודעות הוידאו זינקה, קישורים, תמונות, ואירועים נותרו יציבים יחסית או שחוו ירידה. אף על פי שהקישורים המסורתיים עדיין מייצגים את הרוב, הם אינם תואמים את העלייה המהירה של פורמט הווידאו.

וכשנראה שאין זמן טוב יותר להיות יצירתיים ולהתבלט עם מודעות הווידאו, ליקטתי כמה טיפים לטובת העניין:
- שימו את עיקר הדברים ב- 5 עד 10 השניות הראשונות
- עבדו עם צבעי היסוד (אדום, כחול, צהוב)
- שלבו טקסט גלילה
- בזמן שאתם צריכים להשקיע בלימוד פורמט הווידאו, אל תבטלו מודעות תמונה (במיוחד עם כל טכנולוגיית התמונה החדשה), אשר נותרו הימור יציב מאז 2015

רגע לפני סיום

קחו קצת זמן, שתו קפה (או שניים!), ושקלו כיצד המסקנות הללו עשויות להשפיע על מסע הפרסום האחרון שלכם. האם עליכם להגדיל את טקסט המודעה שלכם? לצמצם את תיאורי הקישורים שלך? ואולי הגיע הזמן לקחת קורס וידאו עבור שיווק דיגיטלי? ישנן דרכים רבות להשתמש במידע זה, אני בטוח שתשכילו לקחת אותו רק למקומות טובים. בהצלחה.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן