אאוטבריין VS טאבולה

אאוטבריין VS טאבולה שיווק דיגיטלי

אחד התחומים החמים ביותר בעולם התוכן כיום הוא כל הנושא של מנועי המלצות התוכן. זוהי טכנולוגיה או פיתוח ששינתה מהקצה לקצה את הדרך בה אנחנו צורכים תוכן ומה שמדהים הוא שהכל נשאר די מאחורי הקלעים.

תשאלו את האדם הממוצע על מאמרים מומלצים או תוכן קנוי והוא לא ידע להגיד הרבה על זה.

כשמדברים על שיווק באינטרנט, יש לא מעט ערוצים לבחור בהם: קידום אורגני, פרסום בגוגל, שיווק ו/או פרסום בפייסבוק ובכלל ברשתות חברתיות, שיווק באמצעות תוכן ועוד.

במאמר הזה אנחנו נדבר על שתי הפלטפורמות העיקריות להמלצות תוכן: טאבולה ואאוטבריין שהן גם חברות ישראליות שזה בכלל תענוג. (למאמר המורחב של פרסום באאוטבריין למתחילים)

הרעיון הבסיסי הוא מאד פשוט להבנה אבל מסובך לביצוע: אנחנו מנסים להתאים מאמרים ותוכן מכל סוג לפי התוכן שהגולש צורך כרגע. אם בעבר היה לנו מבנה קשיח של מאמרים הממוקמים האחד ליד השני, הרי שמנועי הצעות התוכן שינו זאת. לצד המאמר שאנחנו קוראים כעת, ימקמו אותם מנועים מאמרים מסוגים שונים לפי פרמטרים שהם מעריכים שיתאימו לנו. המאמרים יכולים להיות באותו אתר או פורטל כמו זה הנוכחי, או באתר חיצוני. בשביל ‘להוציא’ גולש מהאתר, הפלטפורמה מפצה אותו בתשלום וזה בעצם התמריץ של האתר לעבוד עם הפלטפורמה. מהצד השני, יש את יוצרי התוכן שרוצים תנועת גולשים מסוגים שונים לכיוון תוכן המטרה שלהם. פרסום באאוטבריין ופרסום בטאבולה הם אם כן פלטפורמות שמקשרות תוכן רלוונטי לצרכנים ספציפיים ועל הדרך מרוויחות מהתנועה.

המטרה כמובן היא לספק תוכן שיתן ערך לגולש ללפי טעמו והעדפותיו באותו רגע. התוכן הזה כמובן יהווה את ההתחלה של משפך שיווק כלשהו שהוא חלק מאסטרטגית שיווק דיגטלי שנבנה לעסק, שבסופה תהיה רכישה או המרה מהסוג שהוגדר. קראו בהרחבה מה זה שיווק דיגיטלי.

אז אאוטבריין או טאבולה?

בואו נצלול לפרטים ונראה מי תכלס עדיף או אולי שמה לשתי הפלטפורמות יש יתרונות מסוגים שונים.

נפח וכמות מפרסמים

אם אתם מטרגטים קהל בישראל, קיים כיום מצב מאד יחודי בו טאבולה חתומה עם YNET ולכן אלו האחרונים לא יכניסו גם את אאוטבריין. לטאבולה יש פי שניים מספר פאבלישרים מאשר אאוטבריין. עדיין, מדובר על כמות של עשרות אלפים, כך שאף אחת מהפלטפורמות לא ‘עניה’ בפאבלישרים ועדיין… בטאבולה יש יותר כולל פורטל YNET. טמקא מהווה את ה-פורטל הישראלי. תאהבו או תשנאו אותו – זהו המקום אליו תגיעו בשביל להתעדכן והוא מהווה את ‘מדורת השבט’ האינטרנטית כיום (סליחה וואללה או מי שזה לא יהיה…). בקיצור – די 1:0 לטאבולה כאן, לפחות כרגע.

מה ניתן לפרסם

לפני שאתם יושבים ויוצרים או מזמינים תוכן ממקור חיצוני, צריך לוודא שהוא מתאים לתנאים המוגדרים של כל אחת מהפלטפורמות. על נושאים כגון הימורים או תוכן למבוגרים אין בכלל מה לדבר בשתי הפלטפורמות גם יחד. הן שייכות למה שניתן להגדיר כ’אינטרנט הלגיטימי’ ולא ישתפו תכנים כאלו לעולם. בדקו את המדיניות לפני שאתם מעלים נושאים שהם בתחום האפור כגון נושאים רפואיים שונים או אולי תוכן שיכול להתפס כמעט קשור לאלימות או אולי משהו עם צבע פוליטי במקצת. בתנאים באאוטבריין טיפה יותר קשיחים מאלו בטאבולה. שווה לנסות בזו האחרונה גם אם קיבלתם סירוב בראשונה. יש כאן ניצחון קטן לטאבולה, לא ממש 2:0 אבל.

אופי החשיפה

לכל אחת מהפלטפורמות יש שיעורי נטישה שונים (BOUNCING) של התוכן. יש לציין שבאאוטבריין שיעורים אלו נמוכים יותר ולכן מהווים יתרון מסויים. טאבולה לעומת זאת מפלחת את המיקומים לפי התוכן המפורסם. זה אומר שלגבי נושאים בהם יש הרבה תחרות, יהיה יקר להתברג במיקום טוב. שימו לב שאם חשוב לכם להופיע בYNET, אין לכם הרבה ברירה… מה שכן, בטאבולה תגיעו לחשיפה לקהל רחב בעלות נמוכה.

בניית קהל

כאן יש כרגע יתרון לאאוטבריין. הפלטפורמה מציעה בניה ומיקוד של קהל וחזרה אחריו בקמפיינים מאוחרים. כמו כן ניתן לטרגט גולשים שכבר התחילו המרה אבל נטשו מסיבה זו או אחרת. זה מאפשר ליצור חשיפה יעודית לאותם גולשים שהביעו כבר נכונות להגיע למוצר אבל מחפשים עוד ‘חלק בפאזל’ בין אם זה הבטחה להחזר כספי, משלוח חינם או שיתופים חברתיים.

יצירת המשכיות

שתי הפלטפורמות מציעות כלי רימרקטינג חזקים מאד. הכלים הללו עוזרים לנו ליצור את מה שקרוי FUNNELING. מדובר על בנית תודעה לגולשים שכבר נחשפו לתכנים בעבר. בשלב הבא, או בפגישה הבאה, אנחנו מציגים רק להם תוכן יעודי שמתאים להם ומהווה בעצם המשך למה שכבר נחשפו אליו בעבר. זה יוצר הליכה איטית של הגולש בתוך משפך השיווק. יש לציין שזו הליכה איטית אך גם מאד בטוחה ומשתלמת לנו כמפרסמים.

קלות שימוש

שתי הפלטפורמות מציעות שירותיות גבוהה ולמרות שיש הבדלים קלים בינהן, קשה לומר מי המנצחת כאן. עלינו להודות שבתחום הזה הן מצויות בשיוויון, בייחוד שאלו דברים דינאמיים שמשתנים וגם תלויים בתחושות סובייקטיביות.

סיכום

מדובר בשתי פלטפורמות מצוינות שיעשו את העבודה בכל מקרה. בארץ, יש לטאבולה נסיון בזכות מספר הפאבלישרים הגדול הכולל את הגדול מכולם. כאשר אנחנו עוברים לזירה הבין לאומית, אין מנצחת ברורה ולדעתנו הן שתיהן ראויות.