סיכום שנת 2023 בזירת השיווק הדיגיטלי ומה צפוי בשנת 2024?

שיווק דיגיטלי מכיל הרבה מאוד תחומים שמתפתחים במהירות. כל משווק ומפרסם חייב להיות תמיד עם היד על הדופק, להתעדכן במגמות החדשות, להסתגל לשינויים במהירות ולהתאים את האסטרטגיה השיווקית אליהם. בעוד ימי הלחימה נמשכים, הזירה הדיגיטלית בישראל בוערת. משווקים רבים תוהים כיצד לשווק את העסקים כעת, והאם נכון להמשיך באסטרטגיה הנוכחית. בנושא זה חשוב לציין, שבין אם משווקים בעתות משבר, מלחמה או שלום, אסטרטגיה טובה צריכה להישאר דינמית וגמישה ולהתאים לרוח התקופה. כדי לחדד את מאמצי השיווק שלכם, במאמר נבחן את מגמות השיווק הדיגיטלי שעיצבו את התעשייה בשנת 2023, ונציע תובנות שיעזרו לכם להפיק את המרב מהמגמות הללו במהלך השנה הקרובה.

סיכום שנת 2023 בזירת השיווק הדיגיטלי ומה צפוי בשנת 2024
  1. בינה מלאכותית ליצירת תוכן

בשנה האחרונה היינו עדים להתפתחות הבינה המלאכותית וחדירתה לעולם יצירת התוכן. בין אם מדובר בכלים כמו בארד ו- ChatGPT ליצירת טקסטים, Midjourney ליצירת תמונות או Podcastle ליצירת פודקאסטים, מגוון הכלים הוא רחב ומציע מגוון יתרונות. אף על פי שהכלים הללו לא יכולים להחליף את מקצועני התוכן והשיווק, השילוב שלהם במלאכת יצירת התוכן מוליד תוצאות יוצאות מגדר הרגיל.

  1. בינה מלאכותית לבנייה וניתוח קמפיינים

לצד הופעתם של כלי AI בתחום התוכן, התפתחו גם מחוללי מודעות יצירתיים, המופעלים על ידי בינה מלאכותית. פלטפורמות מסוג Pencil ו- AdCreative.ai משתמשות בבינה מלאכותית כדי ליצור קריאייטיבים לקמפיינים בדרכים יצירתיות ומגוונות. בעוד שטכנולוגיה זו עדיין חדשה ומוגבלת יחסית, יש לה פוטנציאל לפשט את התהליך היצירתי והיא שימושית במיוחד עבור בדיקות A/B.

מגוון הכלים הוא רחב. לצד מחוללי מודעות, התפתחו כלים שמסייעים לאופטימיזציה וניתוח של קמפיינים כמו Adex, כלים לאיסוף נתוני משתמשים כמו Albert, כלים לאוטומציה של קמפיינים כמו Onespot ועוד.

  1. הסרטונים עדיין שולטים

תוכן וידאו הפך לפורמט הדומיננטי, שמעצב את האופן שבו מותגים מתקשרים עם צרכנים.

בשנת 2023, 91% מהעסקים משתמשים בוידאו ככלי שיווקי – שיא של כל הזמנים בהשוואה ל- 61% בשנת 2016. יתרה מכך, 91% מהצרכנים אומרים שהם רוצים שלעסקים יהיו יותר סרטונים מקוונים, ו- 89% מאשרים שצפייה בסרטון שכנעה אותם לקנות מוצר או שירות.

למה זה כל כך יעיל? הפיתוי של תוכן וידאו, במיוחד תוכן וידאו קצר, טמון ביכולתו לרתק ולהעביר מידע במהירות. פלטפורמות כמו TikTok, Instagram ו-YouTube  הציגו את הפוטנציאל של תוכן וידאו קצר באופן מובהק, ומותגים רתמו את הפורמט הזה לטווח הגעה ומעורבות משמעותיים יותר.

  1. קידום תכנים שיווקיים בטיקטוק

טיקטוק מרחיבה את כמות המשתמשים בה באופן אקספוננציאלי, ולא מדובר רק בבני נוער, שכן חתך הגילאים מגיע עד ל- 40, מה שהפך את הפלטפורמה לאחד מאפיקי השיווק הבולטים ברשת. האלגוריתם שלה פועל בצורה כזו שחושפת למשמשים תכנים בתחומי עניין שהם אוהבים, ומאפשרת למפרסמים לנצל אותה ביעילות, מה שמוביל לכך שיותר ויותר מפרסמים נוהרים לבסס בה נוכחות מקוונת.

במהלך השנה הקרובה, על פי הדיווחים של טיקטוק עצמה, אנו צפויים להיות עדים לכך שתינתן אפשרות ליוצרי תוכן וחברות מסחריות לקדם תכנים שיווקים בתוך האפליקציה. שינוי זה יבוא לידי ביטוי באמצעות שכלול יכולות החיפוש בתוך האפליקציה ובאמצעות כלים מעשיים לצרכי מסחר אלקטרוני בתוך האפליקציה, דבר העשוי להפוך את טיקטוק לרשת החברתית המובילה ביותר בתחום המסחר המקוון תוך פרק זמן קצר וזאת לנוכח העלייה המתמדת במספר המשתמשים באפליקצייה.

  1. פייסבוק ואינסטגרם

גם בשנת 2023, פייסבוק ואינסטגרם נחשבות לרשתות החברתיות הבולטות בעולם השיווק, שכן טווח ההגעה שלהן רחב ומתפרס על פני קשת רחבה ביותר של קהלי יעד. לקראת שנת 2024 צפויה מגמה חדשה, שתבוא לידי ביטוי בשכלול התוכן השיווקי מבוסס וידאו, וביצירת תכנים אינטראקטיביים המסייעים בין היתר ליצירת לידים איכותיים יותר ולהעמקת הקשר הישיר עם קהל הלקוחות של המשווקים ברשתות החברתיות הללו.

  1. קידום אתרים אורגני SEO

אופטימיזציה למנועי החיפוש היא יותר מסתם הבטחת נראות; מדובר בהעברת התוכן הנכון לקהל הנכון. עם התחרות הגוברת בתחום הדיגיטלי, קידום אתרים מכריע בהנעת תנועה אורגנית, וברור שהאסטרטגיה הזו לא נעלמת גם בשנה הקרובה. קידום אתרים יתאים את עצמו לדרישות חדשות כאשר התחום הדיגיטלי מתמקד יותר בחוויית משתמש. יש הצופים שבינה מלאכותית (AI) תקבל תפקיד גדול יותר, שתוכן איכותי (מותאם לרלוונטיות של מילות מפתח) יישאר חשוב מאוד, או שהדגש על EEAT (ניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות) יגדל. בנוסף, ככל הנראה אופטימיזציה של חיפוש קולי תגדל, וכך גם החשיבות של עסקים לבצע אופטימיזציה לקידום אתרים מקומי.

  1. גוגל אדס – מודעות ממומנות PPC

גוגל, מנוע החיפוש המוביל ביותר ברשת, השיק את ה- Performance Max, כלי חדש המיועד לצרכי ניהול אוטומטי של קמפיינים ממומנים בכל אחד מערוצי הפרסום השונים של גוגל. השימוש ב-  Performance Max ילך וייעשה נפוץ יותר ויותר במהלך השנה הקרובה, כאשר השימוש בו יאפשר לכל מפרסם להיעזר במגוון רחב של פעולות אוטומטיות ממוקדות ביצועים. יחד עם זאת, חשוב לציין שגם פעולות אוטומטיות של הקמפיינים הממומנים בגוגל, מחייבים שימת דגש על איכות פעולות הקידום והתוכן אותו תהיו מעוניינים לקדם. קרוב לוודאי שגם פלטפורמות נוספות בתחום השיווק הדיגיטלי, יצטרפו למגמה אותה מובילה גוגל, והן יציעו לקהל המפרסמים שלהם כלים מעשיים לניהול אוטומטי של הקמפיינים הממומנים.

  1. פרסונליזציה

לאורך השנים האחרונות, הפרסונליזציה תפסה מקום של כבוד בקמפיינים השיווקיים במגוון פלטפורמות מובילות, כמו גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכדומה, ואיפשרה לקהל המפרסמים להיעזר במערכות שונות לצורך התאמה אישית של קמפיינים לקהלי יעד שונים. במהלך השנה הקרובה, אנו צפויים למספר עדכונים בכלים השיווקים המיועדים לצרכי פילוח קהלי יעד, דבר העשוי לשפר במידה ניכרת את היכולות של כל מפרסם לאפיין את קהלי היעד הנדרשים לו על פי הרגלי הגלישה שלהם.

  1. תוכן אינטראקטיבי

מותגים התרגלו בשנה האחרונה לשתף את הצרכנים שלהם בתוכן שלהם, וצריכת התוכן הפכה מפסיבית לאקטיבית. במקום לחכות ללייקים ולמשובים, משווקים הגיעו רחוק יותר, ויצרו דרכם מהנות וחווייתיות עבור המשתמשים, באמצעותן הם יוצרים אינטראקציות ומספקים חוויות מקוונות.

יתרונות התוכן האינטראקטיבי רבים. מעבר לחוויית המשתמש, התוכן הזה מאפשר למשווקים להבין האם אכן צרכו את התוכן שלהם. בנוסף, הם זוכים למעורבות מוגברת ויותר משובים, שמאפשרים להם לשפר את מאמצי האופטימיזציה שלהם להבא.

  1. אתר רספונסיבי

זה לא חדש, אך התאמה של האתר למכשירים השונים ממשיכה לתפוס חלק משמעותי במאמצי המשווקים שרוצים לתפוס את המשתמשים בכל מקום שבו יהיו. כחוויית המשתמש ממשיכה לתפוס חלק משמעותי במאמצי השיווק, אי אפשר לפסוח על אתר האינטרנט, שכן שם נוצר הקשר ההדוק ביותר בין המותג לצרכן.

מה צפוי לנו בשנת 2024?

מספר מגמות מפתח צפויות לעצב את התעשייה בשנה הקרובה. בינה מלאכותית (AI) משפיעה יותר ויותר, הן ביצירת תוכן, והן בביצוע אופטימיזציה ובניית תהליכים אוטומטיים לניהול וניתוח קמפיינים. תוכן וידאו נותר דומיננטי, כאשר 91% מהעסקים משתמשים בו ככלי שיווקי, וסרטונים קצרים בפלטפורמות כמו TikTok, Instagram ויוטיוב ממשיכים לרתק את הקהל. גידול המשתמשים של TikTok ממצב את הפלטפורמה כערוץ שיווק משמעותי, ותכונות עתידיות המאפשרות קידום תוכן וכלי מסחר אלקטרוני משופרים יכולים להפוך אותה לרשת חברתית מובילה. פייסבוק ואינסטגרם שומרות על הבולטות שלהן. קידום אתרים נשאר חיוני לקידום אורגני ומתפתח תוך התמקדות בחוויית משתמש, שילוב AI ואופטימיזציה של חיפוש קולי. הכלי Performance Max של גוגל לניהול קמפיינים אוטומטי צפוי לצבור פופולריות, עם מגמה פוטנציאלית של פלטפורמות אחרות שהולכות בעקבותיה. התאמה אישית ותוכן אינטראקטיבי ממשיכים למלא תפקידים חיוניים, עם עדכונים בכלי שיווק המשפרים את יכולות הפילוח של הקהל. לבסוף, החשיבות של אתר רספונסיבי נמשכת, ומשקפת את המאמצים המתמשכים של המשווקים לספק חווית משתמש חלקה במכשירים שונים. ככל שנוף השיווק הדיגיטלי ממשיך להתפתח, שמירה על הסתגלות ושילוב מגמות אלו באסטרטגיות שיווק יהיו חיוניות להצלחה בשנה הקרובה.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן