כתבו עליכם ביקורת שלילית ברשת? אתם כנראה זקוקים לניהול מוניטין דיגיטלי

לקוח 1 מרוצה מביא אחריו עוד 10

אומרים שהפרסומת הטובה ביותר היא לקוח מרוצה. נגיד שיצאתם לארוחה רומנטית במסעדה. השירות היה אדיב, האוכל היה טעים והאווירה נעימה. כמו מרבית האנשים, מחר תספרו לכל החברים בעבודה. ובעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, סביר להניח שלא תמתינו למחר, וכבר במהלך הבילוי תעלו תמונה לרשת עם תמונה של המנה וחיוך מדושן עונג. כל החברים שלכם ברשת יחשפו לתמונה וגם חבריהם. אבל מה יקרה במידה ולא נהניתם? כאן נכנס לתמונה הצורך בניהול מוניטין דיגיטלי, כי נגיד שהושיבו אתכם סמוך לתא השירותים, שהמלצר לא חייך, המנה הגיעה באיחור וגם החשבון היה מופקע... הניסיון שלנו מלמד אותנו שבמקרה כזה, סיכוי רב שתפרסמו תמונה של החשבונית בליווי תגובה זועמת וביקורת שלילית מאוד, ומרבית הסיכויים שהפרסום השלילי גם יקבל יותר תגובות ושיתופים. אז נכון שהפרסומת הטובה ביותר היא לקוח מרוצה (שיביא 10 אחריו), אך הפרסומת הגרועה ביותר היא לקוח לא מרוצה, שיפגע בעסק שלכם הרבה יותר!

מה זה ניהול מוניטין דיגיטלי ולמה העסק שלך צריך את זה

וזו הסיבה שהעסק שלכם צריך ניהול מוניטין דיגיטלי?

לניהול המוניטין שלכם ברשת חשיבות מכרעת. מחקרים מצאו שאתם עלולים לאבד 22% מהלקוחות הפוטנציאלים שלכם ברשת אחרי אזכור שלילי 1, 44% אחרי 2 אזכורים שליליים ו- 59% אחרי 3 אזכורים. ברור לנו שאין צורך לחפור עוד בסטטיסטיקות, וברור עוד יותר שאחד הדברים החשובים שאתם חייבים לדאוג להם כבעלי עסק או חברה הוא המוניטין שלכם ברשת.

אז מאיפה מתחילים?

הצעד הראשון בניהול מוניטין באינטרנט מתחיל בניטור ברשת. ניטור הוא סריקה של כל היסטוריית הפרסומים שלכם ושל המותג שלכם, שמטרתו לנקות פרסומים שליליים/ מביכים/ פוגעניים למיניהם וכדו'. העסק שלכם צריך לפנות לקהל רחב, וכל מה שיכול לפגוע, ולו במעט, בסיכוי שלכם לקבל פניות מאוכלוסיה מסויימת צריך לרדת! איך אנחנו עושים את זה? מקישים בגוגל את שם העסק שלכם ובוחנים את כל הפרסומים המתקשרים אליו. משמצאנו את האזכורים הקשורים לעסק שלכם, נתחיל בפעולות שמטרתן הסרת תוצאות שליליות, באמצעות קידום אורגני, שמטרתן להעלות מעלה בדירוג של גוגל את האזכורים החיוביים ולהוריד מאטה (כמה שיותר) את האזכורים השליליים. מומלץ לבצע ניטור כל מספר חודשים, וזהו השלב הבסיסי ממנו מתחיל כל ניהול מוניטין דיגיטלי.

בתום הניטור הראשוני נפעל לנטרול כל האזכורים השליליים שעלו בשלב הניטור. האזכורים הללו יכולים להופיע כביקורת של לקוח או כאזכור בכתבה.

ביקורת שלילית או לקוח לא מרוצה היא המקרה הפשוט יותר, כיוון שבאמצעות ניהול משברים נכון ומקצועי תוכלו להפוך את הקערה על פיה ולצאת כשידכם על העליונה. אך הנטייה הטבעית של בעלי עסקים ברגע שהם נתקלים בביקורת שלילית היא להתגונן ואף לתקוף בחזרה, ובאופן כללי, להגיב מהרגש. אבל רגע, זה הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות. מנהלי משברים מיומנים ידעו כיצד לעשות מהלימון לימונדה, ובאמצעות טקטיקות של הומור, אמפטיה, חמלה, שירותיות ועוד כל ביקורת שלילית יכולה להביא לכם אהדה רבה מהמבקר ומלקוחות פוטנציאליים רבים נוספים.

המקרה השני שהזכרנו, שעסק באזכור שלילי, מורכב קצת יותר, ומחייב טיפול של חברה שמתמחה בניהול מוניטין דיגיטלי. מטרת העל במקרה זה היא הסרת אזכורים שליליים על ידי הורדתם בדירוג בגוגל והעלאת אזכורים ותוצאות חיוביות. אחד הדברים שיכולים לסייע לנו במקרים אלו הוא בנייה וקידום של נכסים דיגיטליים רבים במטרה להשתלט על תוצאות החיפוש בדף הראשון של גוגל. לשם כך מומלץ לתחזק פרופילים עסקיים בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, פינטרסט, טוויטר, יוטיוב ועוד. עדיין אין לכם נכסים דיגיטליים שיכולים לקדם את העסק שלכם בגוגל ולהכניס לכם לקוחות מהרשת? גם בשביל זה אנחנו כאן!כל מה שרציתם לדעת על איך עושים קידום אורגני בגוגל.

טכניקות נוספות שיסייעו לנו להשיג את המטרה הן פנייה יזומה לאתרים מובילים לפרסום תוכן חיובי על העסק/ המותג שלכם, פנייה למובילי דיעה ברשתות החברתיות, שיפרסמו המלצות/ ביקורות חיוביות על העסק/ המותג שלכם, יצירת תוכן איכותי שישקף את העסק שלכם בפן חיובי ויבנה נוכחות חיובית ברשת ועוד.

ובין תקרית למשבר- ניהול בשוטף

כל השיטות שהזכרנו עד כה נועדו לטפל במשברים ו"לכבות שריפות". העבודה האמיתית שנעשית כשעוסקים בניהול מוניטין דיגיטלי, היא בעיקר בניית בסיס יציב ואיתן, שסופות וירטואליות לא יוכלו לערער. צילום סרטונים שמציגים את השירות שלכם ללקוחות, תיעוד לקוחות מרוצים לאחר קבלת המוצר/ השירות שלכם, בחינת שביעות רצון הלקוח באמצעות משוב וסקרים הם רק חלק מהשיטות שלנו לחיזוק המותג שלכם ברשת.

אנו בחברת Digitwow מתמחים בניהול מוניטין באינטרנט ודואגים לבנות בשבילכם דעת קהל חיובית. לקוחותינו המרוצים מצליחים לבנות ולחזק את האמון עם לקוחותיהם, ואנו מסייעים להם בתחזוקת המוניטין, בתחזוקת מערכות היחסים עם הלקוחות ובצליחת משברים בהליכת ירח תוך כדי קריצה. אתם מוזמנים לגלות בעצמכם, שכשהמוניטין הדיגיטלי שלכם בידיים מקצועיות ונחושות כשל מומחי הדיגיטל שלנו, הנוכחות שלכם ברשת בועטת ושועטת קדימה.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן