לכלכו עליכם ברשת? הנה הפעולות שיעלימו את האזכורים השליליים מהגולשים בגוגל ופייסבוק

ניהול מוניטין דיגיטלי של חברה, מותג או אושיה ציבורית הוא כשרון רב תחומי כשמדברים על שיווק ופרסום בעידן הדיגיטלי. ריבוי המדיות וחופש הביטוי הניתן לכל אדם במדיות הללו לצד חשיפה רחבה של כל פוסט או ציוץ עלולים להסב נזק רב לעסק או חברה, שבא לידי ביטוי בפגיעה תדמיתית וכלכלית.

ניהול מוניטין באינטרנט דומה להרכבת פאזל ברשת

הצרכן הממוצע פוגש את המוצר או השירות שהוא מחפש ברחבי הרשת. בין אם הגולש מאתר את התוכן באופן אקטיבי או שהתוכן מגיע אליו באופן פסיבי, יש לתוכן ערך רב עבורו, כיוון שרוח הדברים המפורסמים תקבע בשניות בודדות בלבד, האם הגולש יבחר במוצר הזה או שיפנה למתחרים. פרסום שלילי או חיובי משפיע רבות על דעת הקהל, וכשמוצעות כל כך הרבה חלופות לכל מוצר או שירות, הלקוח לא יבזבז את כספו וזמנו על מוצר שמוטל בספק כתוצאה מפרסום ביקורת שלילית, האשמה, סרטון שיימינג וכו'.

מסיבות אלו מלאכת ניהול המוניטין ברשת הופכת למורכבת, ועל מנת להצליח בה לא מספיק לנהל משבר או להתנסח באופן נכון ומדוייק. דרושים ראייה רוחבית ומעמיקה בו זמנית, ניטור ובקרה קבועים ויצירתיות רבה, כי בעידן בו כל גולש יכול לקבוע דיעה, חשוב למקם את הדיעה הקובעת באמת במיקום המדוייק שלה.

האם קיים פרסום שלילי?

רבים משכנעים את עצמם, שכל פרסום הוא חיובי, ושפרסום שלילי אינו מסב נזק לאורך זמן. אז זהו, שזה לא ממש נכון!

כשצרכן נכנס לגוגל ומאתר את העסק שלכם במיקומים הגבוהים לצד חוות דעת שלילית או אמירה גזענית שנאמרה בראיון, הפרסום שלכם מסב לכם נזק רב, כיוון שתוך 4 שניות איבדתם את הצרכן והוא כבר עבר אל המתחרה שלכם. שום מסעדה לא מעוניינת להופיע במקום הראשון בגוגל עם ביקורת מסעדות שלילית, כיוון שזה משרת אותה לרעה, ואת הנעשה אין להשיב, כל פרסום שעלה יישאר שם לעד.

טוב שם טוב משמן טוב, ניהול מוניטין באינטרנט חברת Digitwow- ככה עושים את זה

האם בכך נחרץ גורלה?

לא בהכרח! דחיקת אזכורים שליליים היא חלק מהפעולות הכלולות תחת הכותרת ניהול מוניטין בגוגל.

מהו איזכור שלילי?

איזכור שלילי יכול להיות כל תוכן שאינו משרת את תדמית העסק לטובה, החל מביקורת שלילית, דרך סילוף ושקרים אודות השירות או המוצר ועד לתגובה זועמת של לקוח לא מרוצה. האיזכורים הללו יכולים להגיע אל הגולש במסגרת כתבות המפורסמות ברשת, פסקי דין, באז רשתי על האשמה בגניבה או מעילה או כל מידע שבעל העסק אינו מעוניין שיגיע לידיעת הציבור וקהל הלקוחות.

אם כן, כיצד דוחקים את האזכורים אל מקומות, הנסתרים מעיני הגולשים? וכיצד מתבצעת מחיקת חיפושים בגוגל?

התהליך דומה לקידום אורגני שנעשה עבור אתר, אלא שכאן מדובר בקידום כמה נכסים דיגיטליים ולא נכס אחד בלבד, מה שאומר, שהעבודה מורכבת הרבה יותר ודורשת מיומנות גבוהה של מקצוען משופשף. לצד עבודה אינטנסיבית ומדוייקת דרוש גם אורך רוח, וכמו בכל קידום אורגני, עיקר העבודה הוא בתוכן.

ניהול מוניטין בגוגל - לוקחים מספר צעדים שנעשים בו זמנית

גוגל הוא עולם ומלואו, ותוכן לא רצוי אודות העסק שלכם יכול לצוץ ללא הודעה מוקדמת מאינספור אתרים במגוון דרכים. ניהול המוניטין בגוגל חייב להתבצע בכמה מישורים במקביל ולכסות שטח נרחב. אל דאגה, גם בעולם הווירטואלי הענק הזה ניתן לכוון את הפגיעה ישירות אל המטרה, ובמקרה הזה, ישנן מספר מטרות אותן נציב לפנינו:

1.ניהול פרופילים ברשתות החברתיות - על כך נרחיב עוד בהמשך, אך ראוי לציין, שמאחר ולכל עסק/ חברה או מותג קיים פרופיל עסקי ברשתות החברתיות המובילות (ואם עדיין אין לכם אחד כזה, הגיע הזמן להקימו כעת!), סביר שזהו הצעד הראשון שננקוט במטרה לשפר תדמית שניזוקה. ניתן לנצל את הפלטפורמות הללו על מנת לחזק את התדמית החיובית ברשת ואף להיעזר בעוקבים ובאוהדים למטרה זו. על הדרכים לעשות זאת נפרט ממש עוד מעט.

2. פרסום מאמרי דיעה באתרים מובילים - לכל עסק נישה אליה הוא משתייך. בין אם זוהי חברת אופנה או יופי ואפילו אם זהו עסק מתחום המקצועות החופשיים (עו"ד, רופא, רואה חשבון...), לכל נישה קיימים מגוון אתרי תוכן, המציעים לפרסם מאמרים מקצועיים ולהיחשף אל קהלים באופן מקצועי, שיבסס את מעמדכם כאוטוריטות ואנשי מקצוע מהימנים בתחומכם. הדבר דומה לניהול בלוג, אלא שכאן החשיפה רחבה ונעשית לצד אנשי מקצוע נוספים מאותה נישה.

3. כתבות תוכן שיווקי ויח"צ - אם בסעיף הקודם עסקנו במאמרי תוכן, כאן המקום לציין את כתבות היח"צ והשיווק, אותם ניתן לפרסם באתרי אינטרנט חדשותיים ובאתרי צרכנות שונים. מערכות פרסום שונות מסייעות גם בפרסום תוכן ממומן באתרים הללו, והחזקים שבהם ידועים בחשיפות גבוהות.

4. פתיחת ערוץ יו טיוב - בערוץ יו- טיוב אישי ניתן להעלות סרטונים שונים, ביניהם סרטוני אווירה, מדריכים, מצגות ועוד, דרכם קהל אוהדים וקהל לקוחות פוטנציאלי יוכל להיחשף אל העסק שלכם מנקודות מבט נוספות. נצלו את הויזואליות והווקליות שבסרטונים וצרו תוכן איכותי ושיווקי במינונים נכונים.

5. הפניית קישורים - משהפצתם תוכן איכותי אודות העסק או המותג שלכם, תוכלו לבצע את הפעולה הבסיסית והפשוטה הזו, שנעשית באמצעות תפוצת דוא"ל עם קישור לכתבות עם אזכורים חיוביים אודות העסק או המותג שלכם.

6. הגיבו והשתתפו בדיונים - תוכלו לשתף בדעתכם או להציג את עמדתכם המקצועית באתרי בלוג שונים, ובכך תחזקו את תדמיתכם כאוטוריטה בתחום. בחרו להגיב באופן ענייני והולם, והוסיפו קישור לאתר או לכתובת המייל שלכם.

7. בקשו מגוגל להסיר את האזכור השלילי - במידה ומופיע באזכור תוכן עם מידע אישי או שהוא מכיל בתוכו הוצאת לשון הרע תוכלו לבקש מגוגל להסיר את התוכן. במידה וגוגל מסרבת לבקשתכם, תמיד ניתן לפנות אל מנהל האתר בו פורסם התוכן המדובר.

8. רשימת תפוצה - קיימים מובילי דיעה בשפע עבור כל נישה. בחרו את האושיות מובילות הדיעה בתחומכם, והרכיבו רשימת תפוצה של אנשי קשר, אליהם תשלחו בדוא"ל תכנים חדשותיים ואקטואליים הרלוונטיים עבורם. שמרו על מינון נכון על מנת לא להיכלל בדואר הספאם.

9. פתחו ערך בויקיפדיה - הפעולה הזו אולי היתה צריכה להירשם בראש הרשימה, ואם עדיין לא הוספתם את המותג או העסק שלכם באתר המהימן ביותר ברחבי הרשת, כדאי מאוד שתעשו זאת. קחו בחשבון שלא תוכלו לפרסם תוכן שיווקי, אך הערך שתכניסו יופיע ראשון במנוע החיפוש של גוגל, שמתעדף את ויקיפדיה.

מומלץ לבצע את כל הפעולות הללו בד בבד, אך חשוב לזכור שתוצאתן אינה מיידית. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שככל שתפעלו מהר יותר כך יהיה לכם קל יותר לבצע ניקוי איזכורים שליליים וניקוי מוניטין באינטרנט.

חשופים לפגיעה ברשת הכי חברתית - ניהול מוניטין בפייסבוק

מבין כל הרשתות החברתיות, נתמקד דווקא בניהול מוניטין בפייסבוק, כיוון שבפייסבוק, ביחס לשאר הרשתות, התוכן נשאר חשוף לאורך זמן, ומקודם על ידי פייסבוק בהתאם למעורבות הקהל.

גם במקרה זה נחוצים שליטה ובקרה על המידע המופץ ברשת, וזה מתחיל, איך לא, ביצירת תוכן ובקידומו.

התחילו בשדרוג נראות הדף העסקי שלכם. שדרגו תמונת נושא, שפרו את אודות העסק וכל פן ויזואלי אליו נחשפים הגולשים ברגע שהם נכנסים אל הדף העסקי.

הקפידו לתפעל את הפרופיל באופן עקבי ולהזינו בתוכן ענייני, מקצועי ואיכותי עם ערך לגולש.

וכעת תוכלו לנקוט פעולות זהות לאלו שביצעתם בגוגל, והן:

  1. פרסום מאמרי תוכן וכתבות שיווקיות
  2. פרסום סרטונים תדמיתיים, סרטוני אווירה ומדריכים
  3. השתתפות בדיונים מקצועיים

ניצול אושיות ברשת

עדות משתמש היא הכוח העוצמתי ביותר כשמדובר בתדמית העסק שלכם ושיווקו, ומקדמי דיעה קיימים בכל רשת חברתית. צרו שיתופי פעולה עם מקדמי דיעה מהתחום שלכם ונצלו את כוחם ברשת לטובתכם.

קשה לבנות וקל להרוס

בעל עסק יכול לבנות תדמית חיובית לאורך שנים, ובן רגע דיעה שלילית או סרטון שיימינג פוגעני יכולים להגיע למקומות הגבוהים במנועי החיפוש ולהרוס את העבודה הקשה, ולפעמים בקלות בלתי נסבלת.

אתם לא לבד. בחברת Digitwow מתמחים בניהול מוניטין באינטרנט, עם קילומטראז' רב של ניסיון ולקוחות מרוצים ממגוון תחומים. אנו מתמחים בשיווק דיגיטלי לעסקים ודואגים להישאר תמיד עם היד על הדופק, כדי לא להיות מופתעים ולהישאר תמיד במקומות הגבוהים.

אתם צריכים את העזרה שלנו במלאכת ניקיון וטיהור שמכם ברשת? צרו קשר עכשיו!

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן