גלו אלו כלים לשיווק דיגיטלי ישפרו את ביצועי הקמפיינים שלכם

על משווקים דיגיטליים מוטלת המשימה ליצור ולבצע את הקמפיינים שלהם. אך משימתם לא נגמרת שם. הם צריכים גם להוכיח - לעצמם וללקוחות עליהם - שהמאמצים שלהם היו כדאיים. אם יש לכם כלים לשיווק דיגיטלי ולמדידת קמפיינים, זה הופך להיות הרבה יותר קל.

כל קמפיין שיווקי דיגיטלי משאיר אחריו שובל של פירורים שמאפשרים לדעת איך הוא פעל. הפירורים האלה (או מדדי השיווק) עוזרים להחליט מה עבד ומה לא.

המשימה של המשווק היא למדוד KPI (key performance indicator), או בעברית, אינדיקטור לביצועי מפתח, שיסייע לו למדוד את תוצאות מסע הפרסום השיווקי וכמה זה תואם למדדים עליהם עומד הארגון. משם הוא יוכל להשתמש בממצאים שלו כדי לשפר ולעשות אופטימיזציה למסעות פרסום עתידיים.

מהם כלים למדידת קמפיין שיווקי?

כלי מדידה של קמפיינים שיווקיים עוזרים לבחור מדדים למדידת הצלחת הקמפיין, כדי לעקוב אחריהם, לבחון את ההתקדמות אל עבר יעדי הקמפיין ולבצע אופטימיזציה שתשפר את תוצאות הקמפיין. בין המדדים האלו נמנים מעורבות בתוכן, כמות כניסות לאתר או לעמודי נחיתה, כמות המרות, לייקים ושיתופים ברשתות החברתיות, צמיחת קהל, פתיחת מודעות באימייל ועוד.

ריכוז המדדים בפלטפורמה אחת עוזר להתמקד במה שחשוב. ניתן לעקוב אחר כל המדדים החשובים ביותר בתצוגה אחת, ואז לצלול עמוק יותר לתוך כל אחד מהם.

גלו מגוון כלים לשיווק דיגיטלי שיספקו לכם תובנות ויסייעו לכם למקסם את תוצאות הקמפיין שלכם במגוון זירות דיגיטליות

מדוע הכלים האלו חשובים?

ככל שעולם השיווק מתפתח, כך גם הדרכים שבהן מודדים את הצלחת הקמפיינים מתפתחות. כלי מדידת קמפיינים שיווקיים חשובים מכיוון שהם מאפשרים לעסקים לעקוב אחר מידת היעילות של מאמצי השיווק שלהם. עם תובנות טובות יותר לגבי מדדי ה- KPI השיווקיים, ניתן לבצע התאמות נחוצות ומשפיעות כדי להשיג תוצאות טובות יותר בעתיד, ומשם ניתן לגזור ליחס החזר ההשקעה ROI.

ישנם מגוון כלי ניתוח זמינים, כל אחד מהם נועד לעקוב אחר היבטים שונים של מסעות פרסום. לדוגמה, כלים מסוימים מתמקדים במדידת טווח הגעה, בעוד שאחרים עוקבים אחר מעורבות או המרות. על ידי שילוב של כלים אלו, עסקים יכולים לקבל מבט כולל על ביצועי מסע הפרסום שלהם.

לא רק שכלי מדידת קמפיינים שיווקיים עוזרים לעסקים להבין את הביצועים שלהם, אלא שהם גם מספקים תובנות חשובות לגבי האפקטיביות של המתחרים שלהם. מעקב אחר מה עובד (ומה לא) מאפשר לעסקים להישאר צעד אחד לפני המתחרים.

בנוף הדיגיטלי התחרותי של היום, גישה לנתונים מדויקים וניתנים לפעולה חשובה יותר מאי פעם. עם הכלים הנכונים, ניתן להסיר הרבה מהניחושים על ידי הבנת מדדי השיווק הדיגיטלי שלכם ולהוכיח את יעילות מסע הפרסום, או במילים אחרות, לבדוק מה עובד, ומה לא, מה החזר ההשקעה (ROI), וכמה מכירות נכנסות בסופו של דבר מלידים. קראו עוד על הגדלת החזר ההשקעה (ROI) במאמצי השיווק הדיגיטלי.

רוצים הצעת מחיר שיווק דיגיטלי? לפני כן, בואו תראו מה תוכלו לבקש מהמשווק שלכם ואיך הוא יוכל להבטיח שתקבלו את המקסימום מכל קמפיין.

הכלים המובילים למדידת מסעות פרסום שיווק דיגיטלי:

Google Analytics

גוגל אנליטיקס הוא שירות הניתוח המהותי של גוגל המספק תובנות לגבי התנועה באתר ויעילות השיווק. יותר מסתם מונה כניסות פשוט, Google Analytics מאפשר למדוד את ההחזר על ההשקעה, לעקוב אחר היעדים ולהבין את התנהגות הלקוחות.

Google Analytics עוזר להבין כיצד אנשים מגיעים האתר ומנווטים. ניתן לראות באמצעותו כמה אנשים מוצאים את העסק דרך ערוצי שיווק שונים, ואז לבנות טקטיקה חדשה במסגרת תוכנית שיווק דיגיטלי כדי לקבל יותר תנועה מהערוצים האלה.

ישנם כלים רבים אחרים לניתוח אינטרנט זמינים, אך ל- Google Analytics יש מספר יתרונות. קודם כל, זה לגמרי בחינם. הוא משתלב היטב עם מוצרי Google אחרים, כגון  Google tag manager, Google ads ו- Gmail. כמו כן, הוא מספק כמות עצומה של נתונים ואפשרויות ניתוח ועובד מעולה עם פלטפורמת וורדפרס. עוד על הקמת אתר וורדפרס תמצאו בקישור.

ואם מעניין אתכם לדעת על הכלי הזה יותר, כנסו למאמר גוגל אנליטיקס למתחילים שהכנו עבורכם.

Ahrefs

כלי רב עוצמה זה לניתוח קישורים נכנסים דרך קידום אתרים אורגני בגוגל של האתר (SEO) עוזר לראות כיצד הסמכות של האתר והדומיין גדלה באינטרנט. קישורים נכנסים הם עדות לכך שאתרים אחרים מצאו את התוכן של האתר שלכם בעל ערך ומועיל. קישורים אלה מספקים גם תנועה חינמית לאתר ממנועי חיפוש, ובנוסף הם יכולים לעזור לשפר את דירוג החיפוש האורגני.

עבור מי שמשקיעים ביצירת תוכן דיגיטלי, ניטור ביצועי קישורי ה- Backlinksהוא חובה. Ahrefs מציעה נתוני קישורים נכנסים מועילים ועוזרת לעקוב אחר הדירוג לאורך זמן.

אופטימיזציה מאפשרת ללכוד עוד ועוד תנועה אורגנית בחינם באמצעות מנוע החיפוש של גוגל, מה שעשוי להפחית את התלות במודעות הממונות באמצעות פרסום ממומן בגוגל.

Hotjar

מפרסמים עובדים מספיק קשה כדי להביא תנועה לאתר. הדבר האחרון שהם רוצים לעשות הוא לגרש את הלידים האלה עם חווית משתמש גרועה. זה המקום שבו Hotjar נכנס לתמונה.

Hotjar מספקת דרך קלה לראות מה המשתמשים עושים באתר. בעזרת מפות חום, ניתן לראות היכן המשתמשים לוחצים ועד כמה הם גוללים למטה בעמוד. נתונים אלה יכולים לעזור להוסיף הקשר לדברים כמו שיעור יציאה מדף כניסה ושיעור המרה. כדאי להשתמש במידע הזה כדי לשפר את חווית המשתמש באתר.

כלי מדידה שיווקי זה מציע גם הקלטות הפעלה, המראות כיצד משתמשים בודדים מקיימים אינטראקציה עם האתר. זה יכול להיות מועיל לזיהוי אזורים בעייתיים באתר או כדי לראות כיצד משתמשים מגיבים לתכונות חדשות.

הפיקסל של פייסבוק

פיקסל פייסבוק עומד ככלי מרכזי בתחום השיווק הדיגיטלי והפרסום בפייסבוק ומשמש ככלי הכרחי למדידת ביצועים ואופטימיזציה של מאמצי הפרסום בפלטפורמה. זהו קטע קוד המוטמע באתר אינטרנט, ומאפשר למפרסמים לעקוב אחר אינטראקציות של משתמשים, לאמוד את האפקטיביות של מודעות הפייסבוק שלהם, ולאסוף תובנות חשובות לגבי התנהגות הקהל ולמדוד יחס ביקורים לעומת המרות.

הפיקסל של פייסבוק הוא כלי רב עוצמה שמקל על מדידת המרות, ומאפשר לייחס פעולות ספציפיות - כגון רכישות באתר, לידים, לחיצה על כפתורים מסויימים, הרשמות או צפיות בדפים - למסעות הפרסום בפייסבוק. על ידי ניתוח נתונים אלה, ניתן לחדד את אסטרטגיות המיקוד, ליצור תוכן מותאם אישית יותר ולשפר את היעילות הכוללת של מסע הפרסום מה שישפיע בסוף על ה Cost per result.

MailChimp

פלטפורמת שיווק בשימוש נרחב המאפשרת לעסקים ליצור ולגדל רשימות תפוצה, לשלוח ולנתח קמפיינים בדוא"ל. ככלי שיווק דיגיטלי, MailChimp מספק ממשק ידידותי למשתמש לעיצוב הודעות דוא"ל מושכות חזותית, ניהול רשימות מנויים ומעקב אחר הביצועים של מסעות פרסום בדוא"ל.

עם תכונות כמו אוטומציה, פילוח ובדיקות A/B,  MailChimpמאפשרת למשווקים להתאים את המסרים שלהם, למקד לקהלים ספציפיים ולמטב את יעילות הקמפיין. תכונת הניתוח של הפלטפורמה מספקת תובנות לגבי שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים ומדדי מפתח אחרים, ועוזרת לעסקים לחדד את אסטרטגיות השיווק בדוא"ל שלהם למען מעורבות ושיעורי המרה טובים יותר.

Constant Contact

אחת הפלטפורמות הבולטות למדידת ביצועי שיווק בדוא"ל, הידועה בממשק הידידותי למשתמש וביכולות הניתוח המוצקות שלה. Constant Contact מאפשרת לעסקים ליצור, לשלוח ולנתח קמפיינים בדוא"ל בקלות. הפלטפורמה מספקת מגוון תבניות הניתנות להתאמה אישית, המאפשרות למשתמשים לעצב מיילים מושכים ויזואלית המותאמים למותג שלהם.

מה שמייחד את Constant Contact הוא כלי המעקב והדיווח המקיפים שלה, המציעים תובנות לגבי שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים ומעורבות במדיה חברתית. בנוסף, הפלטפורמה מספקת נתונים מעשיים על התנהגות מנויים, ומאפשרת למשווקים לחדד את האסטרטגיות שלהם ולספק תוכן ממוקד יותר. עם תכונות כמו בדיקת A/B ופילוח רשימות, Constant Contact מבטיחה שעסקים יכולים לייעל את מאמצי השיווק בדוא"ל שלהם להשפעה מרבית ולטפח קשרים משמעותיים עם הקהל שלהם.

כמובן דיוור שהוא כלי די הכרחי בתקופה בה אנו נמצאים מבחינת התחרות בשוק וההשפעה שלכם על הקהל שלכם, היינו ממליצים לבדוק גם אפשרות של דיוור באמצעות וואטסאפ באמצעות SMS, טלגרם, קבוצות וואטסאפ ועוד ועוד מה שחשוב זה שתראו עם הזמן גדילה וקהל שמחכה לתוכן שלכם, אז תדעו שאתם עושים עבודה טובה.

CRM

מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) אינן נחשבות בדרך כלל לכלים למדידת ביצועי בדיקות. במקום זאת, הן נחשבות לכלי חזק שנועד לנהל ולייעל אינטראקציות עם לקוחות. פלטפורמות אלו מגבשות מידע על לקוחות, עוקבות אחר היסטוריית התקשורת ומייעלות תהליכי מכירה ושיווק. למרות שהן אינן מודדות ישירות את ביצועי הבדיקות, למערכות CRM תפקיד מכריע בשיפור הביצועים העסקיים הכוללים על ידי טיפוח קשרים טובים יותר עם לקוחות, שיפור התקשורת והקלה על קבלת החלטות מונעת נתונים.

הנתונים הנאספים בתוך מערכת CRM יכולים להיות בעלי ערך גבוה מאוד להערכת החזר ההשקעה הכולל, כמה לידים דיברנו, כמה סגרו, כמה לא סגרו, אלו שלא סגרו למה לא סגרו וכך ככל שיש לנו יותר תובנות נוכל לשפר יותר את מאמצי השיווק ולדייק את אנשי המכירות בעסק שלנו.

לסיכום,

יש מגוון כלים שמטרתם לספק תובנות יקרות ערך, לשפר ביצועים ולסייע במיקסום תוצאות הקמפיינים הדיגיטליים. שימוש נכון יכול להוביל להצלחה אדירה, אך מעבר לכך, לחיסכון יעיל במאמצי השיווק וייעול כל פעולה שיווקית שתבחרו לעשות.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן