כיצד בוחרים חברות פרסום באינטרנט לקידום ולשיווק העסק בדיגיטל

יש לכם עסק, אתם יודעים שצריך לשווק אותו, ואפילו הגדרתם תקציב שאיתו אתם מוכנים לצאת לדרך. אתם מכירים פחות או יותר את השיטות שקיימות בזירה הדיגיטלית, אבל עם כל כך הרבה מפרסמים, מקדמים ומשווקים, חברות שמתהדרות בקמפיינים מצליחים ומותגים מובילים, קצת התבלבלתם, וקשה לכם להחליט עם איזו חברת שיווק במדיה הדיגיטלית כדאי לרוץ קדימה. אז החלטנו לעשות לכם סדר בבלגן, ולהכין לכם מדריך קצר, שיעזור לכם להיות ממוקדים ולבחור נכון.

האם הגודל קובע?

קל להניח שחברות פרסום באינטרנט, שמעסיקות עובדים רבים ומנהלות מחלקות שונות יכולות להעניק לכם יריעת שירותים רחבה יותר והצלחה פרסומית, אך האמת היא שאין זה מעיד על דבר, ולא, הגודל לא תמיד קובע!

למען האמת, נפוץ יותר לראות סטודיו בוטיק, שמתייחס לכל לקוח כלקוח מועדף, וניהול לקוחות אישי הוא תמיד עדיף על פני התנהלות מול מנהל מוצר או כמה מנהלי מחלקות שונים. כשאתם פונים לחברה קטנה אתם מקבלים את היחס האישי והמוקפד, אתם מקבלים את התחושה שמכירים אתכם ואת הצרכים של העסק שלכם לפרטי פרטים ושמקשיבים לכם באמת, ולזה אין מחיר.

מה תחום ההתמחות של חברת הפרסום שלכם?

כיום קיימות חברות פרסום שמתמחות בנישות מסויימות או בשיטות שיווק ספיציפיות, כמו תיווך ונדל"ן, בידור ובמה, משפט, מסחר מקוון וחנויות אינטרנטיות או פרסום בפייסבוק לעסקים. כדאי לשאול לתחומי ההתמחות של החברות אותן אתם בוחנים, ולבחון אילו מהן מתאימות לכם יותר מכולם.

כל חברה והחבילה שלה - המדריך לבחירת חברות פרסום באינטרנט לקידום העסק שלך

זיווג טוב בין עסקים לחברות פרסום באינטרנט קשה כקריעת ים סוף

זה נכון אולי באשר ליחסים בינו לבינה, אך יש שיגידו שגם חברת פרסום צריכה להתאים ככפפה ליד עבור לקוחותיה. אז איך תדעו שזה נכון? איך תוכלו להיות בטוחים שעשיתם את הבחירה הנכונה? הנה עוד כמה פרמטרים שאתם חייבים לבדוק לפני שתגידו "I do", כי זו מערכת יחסים שנועדה להיות לטווח הארוך:

להבין מה העסק צריך

הבינו את הצרכים של העסק שלכם, והגדירו את דרישות השיווק שלכם במונחים של אתר אינטרנט, קידום במדיה החברתית, עיצוב גרפי, פרסונאליזציה וכדו'. כמובן שדרישותיכם צריכות להתאים למטרות השיווק שהצבתם לעצמכם (מיתוג ומודעות, תנועה, לידים, מכירות ועוד). הנה חלק משירותי השיווק אותם תוכלו לבקש מחברת הפרסום שלכם:

  • אתר אינטרנט, כולל אסטרטגיה, עיצוב ופיתוח
  • בלוגים ויצירת תוכן
  • אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO)
  • שיווק בדוא"ל/ ניוזלטר
  • שיווק במדיה חברתית- פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין ועוד, כולל שיווק ממומן
  • שיווק במנועי החיפוש- שיווק ממומן בגוגל וקידום אורגני
  • קידום כתבות ויח"צ

אין לכם מושג מה מתאים ונכון לעסק שלכם? משווק מקצועי וטוב ידע לכוון אתכם ולבנות יחד איתכם את חבילת השיווק שהכי מתאימה לצורכי העסק שלכם.

לדעת כמה אתם מוכנים להשקיע

הגדירו את תקציב השיווק שלכם. משווק טוב ידע לעבוד עם כל תקציב ולהתאים את חבילת השיווק, כך שתשיג לכם תמורה הולמת, שתאפשר לכם לאט לאט להיפתח לאפיקים נוספים ולהרחיב את תקציב השיווק.

לחפש את השילוב בין הפן העיצובי, הפן השיווקי והפן הטכני

בחנו את יכולת החברה להתמודד עם אתגרים טכניים. מרבית החברות מציגות יכולות גרפיות מופלאות או יכולות קידום גבוהות, אך בכל הקשור לפן הטכני, שנוגע לפיתוח האתר ותפעול כשלים שעלולים לצוץ בו, חברות רבות לוקות בחסר. מאחר ואתר הבית הוא ספינת הדגל של הקידום הדיגיטלי שלכם, כדאי שתבחרו בטובים ביותר. חברה לקידום אתרים באינטרנט, טובה ככל שתהיה צריכה לדעת לתת לכם את כל סל השירותים, שיכסה את כל השירותים שתצטרכו בעתיד הקרוב והרחוק.

לבחון איך זה מרגיש לכם?

העבודה עם חברת הפרסום שלכם צריכה להיות מהנה וזורמת, והדינמיקה ביניכם לבין נותני השירות חייבת להיות טובה. שיווק דורש לעיתים סבלנות, וכשהיחסים אינם במיטבם עם איש השיווק שלכם, קל לאבד אותה, וזה מעיב על היחסים המקצועיים.

לא לוותר על ניהול המוניטין הדיגיטלי שלכם

אל תוותרו על שירותי ניהול מוניטין דיגיטלי. אף אחד לא רוצה להשקיע את מיטב כספו במאמצי שיווק, שסופם להיהרס בגלל איזכור שלילי ברשת. וודאו שחברת הפרסום שאתם בוחרים יודעת לטפל באזכורים שליליים ולדחוק אותם הרחק מראות עיניהם של הגולשים, ושיש בידיה את הידע והכלים לשמירת המוניטין שלכם ושל המותג שלכם.

לחפש את מדד ההצלחה

מדד ההצלחה של חברת פרסום דיגיטלית נמדד ראשית במידת הצלחתה בפרסום ממומן באינטרנט ובקידום אתרים אורגני. הבשורה המרעישה הזו אולי נשמעת לכם פשטנית למדי, אך לא פשוט להיות פשוט, ואת מדדי הצלחת ה- SEO ניתן לבדוק בקלות ולקבל אינדיקציה וודאית לגבי הישגי החברה אותה אתם בוחנים. כמובן שהעדר שקיפות היא דגל אדום, שעלול לעורר חשד באשר לאמינות החברה, ועם היצע חברות רחב כל כך אינכם צריכים להתעכב על חברה שאינה מספקת לכם די פרטים ונתונים.

עדיין סקפטים?

אנחנו תמיד ממליצים לקבל המלצות ממקור אמין. לקוחות החברה שאתם בוחנים ישמחו לשתף אתכם במידת שביעות רצונם, ולכן אומרים שהפרסומת הטובה ביותר עוברת מפה לאוזן. אז אל תתביישו לבקש את שמות הלקוחות של החברה שהעסק שלהם בסדר גודל זהה לזה של העסק שלהם, ואפילו לעסקים שמשתייכים לקטגוריה זהה לשלכם על מנת לקבל אינפורמציה רלוונטית ככל הניתן עבורכם.

המלצות נוספות ניתן לקבל גם מדף הפייסבוק ומאתר האינטרנט של חברת הפרסום. בחנו את מידת האותנטיות שלהן, ולכו עם תחושת הבטן שלכם.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן