מה זה שיווק דיגיטלי ואיך הוא יכול לשפר לכם את הפעילות העסקית

מה זה שיווק דיגיטלי, ואיפה כדאי להשקיע את הכסף בשנה הקרובה?

 

גוגל מיתגה מחדש את Google Adwords (מהיום תכנו אותם google ads) וחיסלה סופית את הרשת החברתית הכושלת גוגל+, פייסבוק חשפה כמה שערוריות וגילויים, אינסטגרם המשיכה להתחזק, מעמדה של יוטיוב ממשיך לעלות בקצב מסחרר ואלו הם רק קומץ מחדשות השיווק הדיגיטלי של שנת 2018. ומה עומד לקרות בזירה הדיגיטלית בשנה הקרובה ואיפה כדאי לכם להשקיע את תקציבי השיווק שלכם? על הכל במאמר שלפניכם. אך תחילה, למי שעוד לא יודע מה זה שיווק דיגיטלי, והגיע מעולם מקביל, בו עוד לא הכירו את המילה הראשונה והאחרונה בשיווק עסקים, הסבר קצר וקליל.

מה זה שיווק דיגיטלי? ולמה כל הדרכים מובילות בסופו של דבר אל הרשת?

שיווק דיגיטלי הוא כל פעולה שנעשית על מנת לעודד רכישה או כל אינטרקציה אחרת עם לקוח פוטנציאלי באמצעות רשת האינטרנט. מגוון הפלטפורמות אליהן פונים משווקים בדיגיטל הוא רחב, וחברה מנוסה ומקצועית תדע להתאים לכל עסק את הפלטפורמות שנכונות עבורו לשיווק בהתאם לעיסוקו, קהל היעד שלו, מיקומו ומטרותיו העסקיות.

מה אפשר להשיג משיווק דיגיטלי? תלוי בסוג הקמפיין שתבחרו. מגוון האפשרויות רחב, ומאפשר הגברת חשיפות לעסק או לשירותים והמוצרים שהוא מציע, המרת גולשים לצורך השארת פרטים, רכישה או קבלת מידע וכדו’, הגברת מודעות, הפצת מידע, יצירת אינטראקציה והעלאת פופולריות, קידום אפליקציות ועוד.

הפלטפורמות המובילות בעולם השיווק הדיגיטלי

קצרה היריעה מלהכיל את כל פלטפורמות ושיטות השיווק באינטרנט, אז בחרנו את הפופולריות והמצליחות ביותר, שבמרבית המקרים מתאימות גם למגוון רחב מאוד של עסקים.
1. גוגל – לא ניתן לנהל דיון אודות שיווק בדיגיטל מבלי לציין את ענקית הרשת, השולטת ביד רמה בחיפושים המקוונים בעולם בכלל, ובישראל בפרט. יש המכנים אותה “האלוהים של הרשת” ולשאול את הרב, משמעותו בחוגים רבים לשאול את גוגל. כשלא פחות מ- 90% מהגולשים פונים לא פחות מ- 25 פעמים לגוגל עבור חיפוש מוצר, שירות או קבלת תשובות, אין ספק שזוהי פלטפורמה סופר עוצמתית, שמעניקה חשיפות רבות על בסיס פילוח שוק מדוייק, שמאפשר למפרסמים להגיע רק אל מי שמחפש את שירותיהם\ המוצרים שלהם, לחסוך הרבה כסף ולקבל פניות לוהטות מקהל בעל סיכוי גבוה מאוד להפוך ללקוח ועוקב נלהב.

2. רשתות חברתיות – מי לא שמע עליהן? פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר ועוד. בעולם שבו כולם מחפשים אינטרקציה מכל מקום לאורך כל שעות היממה, הרשתות החברתיות הפכו למקום הבילוי המועדף, והמפרסמים לא מעלימים עין מעובדה זו. הכפר הגלובלי, המאחד אנשים מרחבי העולם כולו הוא זירה שיווקית חיה, בועטת ונושכת, ואם שמעתם את המילה ויראלי (וסביר ששמעתם), אז הבנתם שקמפיין מצליח מתפשט שם כאש בשדה קוצים. רוצים לדעת עוד? בקרו במדריכים שהכנו עבורכם – מדריך פייסבוק למתחילים, איך לפרסם באינסטגרם ועוד הפתעות חברתיות שכדאי להכיר.

3. שיווק תוכן – תוכן הוא המילה הכי מדוברת כאשר עוסקים בנושא שיווק דיגיטלי לעסקים. כתבנו על כך לא מעט, אך הפעם אנו בוחרים לציין את 2 החברות הישראליות המובילות בעולם בכל הקשור לשיווק תוכן: אאוטבריין וטבולה. החברות הללו מאפשרות לתוכן איכותי ושיווקי לקבל תפוצה רחבה מאוד וחשיפות גבוהות לקהל שמבקש לצרוך אותו, פשוטו כמשמעו. כל שיווק בדיגיטל דורש היום תוכן איכותי, אך כשרוצים לשווק את התוכן, אין ספק שאלו פלטפורמות שחשוב לקחת בחשבון. חשוב לציין, שהפלטפורמות הללו אינן מתאימות לכל עסק, ולצורך בחינת הרלוונטיות שלהן עבור העסק שלך מומלץ להתייעץ איתנו.

4. שיווק במייל – הפשטות שבשיטה כבשה אותנו כבר לפני 2 עשורים, אך רק בשנים האחרונות התגלה הפוטנציאל העצום שבשיווק נכון וחכם באמצעותה. גם שיווק במייל נעשה באמצעות תוכן, והשיטה מתאפיינת בתוצאות אפקטיביות ואיכותיות, מאחר וסטטיסטיקות מצביעות על כך ש- 25% מהאנשים פותחים את המיילים ומעיינים בהם (נתון די מרשים ומפתיע, חייבים להודות). בשיטה זו קל לשמר לקוחות ולעודד מבצעים וסיילים.

5. יוטיוב – האתר השלישי בגודלו בעולם מצליח לעלות עוד מדרגה, וצפוי לנסוק בשנים הקרובות. סרטוני הוידאו הופכים להיות פופולרים יותר ויותר בקרב הגולשים, ובמיוחד לאור העובדה, שהם מקודמים גם במנוע החיפוש של גוגל. הפרסום ביוטיוב מתאים למרבית העסקים ונפוץ למצוא שם סרטוני תדמית, מדריכים, מתכונים ועוד.

לעסק שלך מגיע הטוב ביותר

היתרון המשמעותי שבשיווק הדיגיטלי, הוא היכולת לקבל אומדן ונתונים מדוייקים אודות הצלחת הקמפיינים, וכך לדייק אותם ולקבל תוצאות אפקטיביות ואיכותיות יותר. להבדיל משיטות השיווק המסורתיות שמחוץ לרשת, השיווק הדיגיטלי חושף את העסק לקהלים נוספים ונותן לו להתרחב תודעתית, תפיסתית וכמובן עסקית. לא להיות שם הוא בגדר פשע, וכמו שלא תחסירו מילדכם את הטוב ביותר, לא כדאי שתחסירו מהעסק שלכם את מה שיכול לסייע לו לגדול באמת.

בשנה החולפת החלו להתפתח טרנדים רבים בתחום השיווק בדיגיטל לעסקים, ובחברת Digitwow, המתמחה בשיווק עסקים בדיגיטל נשארים תמיד עם היד על הדופק. עבור כל עסק אנו בונים אסטרטגיית שיווק בהתאם לפעילות ולצורכי העסק, ובוחנים בחוכמה היכן להשקיע נכון להשקיע את התקציבים ומאמצי השיווק. צור קשר עכשיו להזנקת העסק שלך!

במידה ואתם מעוניינים ללמוד יותר על עולם השיווק הדיגיטלי ולקדם את העסק שלכם במדיות הדיגיטליות בכוחות עצמכם אתם וודאי תרצו לקבל פרטים על קורס שיווק דיגיטלי אונליין במתכונת אישית 1X1 מבית Digitwow.