digitwow מתמחה בביצוע פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם והפיכת הגולשים ללקוחות

החברה יודעת לבנות תהליכים שיווקיים שמסקרנים את הגולשים

חברת digitwow מתמחה בביצוע פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם ויודעת כיצד להפיק מהפלטפורמות את המרב. החברה חושפת את העסק לקהל ממוקד, תורמת למוניטין שלו ומגדילה את כמות לקוחותיו.

פרסום ממומן בפייסבוק

תהליך שיווקי שמזניק את העסק למעלה, והתוצאות? מיידיות פרסום ממומן בפייסבוק הינו דרך מרכזית לפרסום מכוון לקהל היעד. הפייסבוק הינו אחת הרשתות המובילות ביותר בימינו כך שעבודה נכונה ומחושבת תוביל לתוצאות מעולות. התהליך מתבצע באמצעות מערכת שנחשבת פשוטה (תלוי את מי שואלים) שמאפשרת לבעל העסק להפעיל ולמדוד תוצאות של מהלכים שיווקיים. יתרון משמעותי נוסף של קידום ממומן בפייסבוק הוא שהוא לא יקר באופן יחסי והתוצאות מהירות.

החיסרון המרכזי של העבודה עם המערכת יכול לבוא לידי ביטוי במקרים בהם בעל העסק לא בקיא דיו בנפלאותיה וחושב שבגלל שהיא פשוטה באופן יחסי הוא לא צריך ללמוד את שיטות השיווק שטמונות בה. בצורה זו הוא עלול לפספס את המטרה המרכזית של התהליך שהוא לכוון את התוכן השיווקי לקהל יעד ממוקד. במקרים בהם הפרסום אינו ממוקד ואף מכירתי באופן מוקצן, הגולשים לא יגלו עניין במוצרים או בשירותים והעסק לא ישיג את מטרותיו ורק יבזבז כספים.

מה ההבדל בין פרסום הממומן בגוגל והפרסום הממומן בפייסבוק

לכל שיטת שיווק – לפרסום ממומן בגוגל שגם הוא שיטת פרסום מובילה ולפרסום ממומן בפייסבוק יש יתרונות.

פרסום מודעות בגוגל נחשב לתהליך פשוט באופן יחסי והוא מאפשר לכל בעלי העסקים לפרסם את עצמם ולהגיע לחשיפה. יש לציין שלמרות שהתהליך נחשב לפשוט רצוי לפנות אל מומחים בתחום, אחרת הדבר ראשון שתרגישו הנו בזבוז כספים וכמובן אפס תוצאות.

המפרסם יכול להשתמש במגוון כלים שמאפשרים לו לנקוב במחיר שהוא מעוניין להוציא על התהליך השיווקי במהלכו עליו לשלם על כל קליק שבוצע על ידי הגולש. כאשר התקציב נגמר המודעות יורדות כך שאין הפתעות מבחינת ההוצאות ואין כל התחייבות כלפי גוגל, זאת בניגוד לשיטת קידום אתרים אורגני בגוגל בה בעל האתר מחויב לגוגל אך אינו משלם על כל קליק.

כשבוחנים את הפרסום הממומן בגוגל לעומת הפרסום הממומן בפייסבוק ניתן לראות שהראשון יקר יותר מהשני ולמרות זאת ישנם פחות עסקים שמפרסמים בפייסבוק מאשר המפרסמים בגוגל. סביר להניח שהדבר ישתנה בעתיד משום שהפרסום הממומן בפייסבוק הולך ומשתבח עם השנים, מכוון לקהל יעד סופר ממוקד ושומר על עלות נמוכה, בהשוואה לחברינו גוגל.

בניגוד לשיטת פרסום ממומן בגוגל מסתכם הפרסום בפייסבוק פחות על קליקים וניתוחי עלויות ומכיוון ששטחי הפרסום שבו קטנים יותר משטחי הפרסום בגוגל המודעות בולטות יותר. יתרון משמעותי של פרסום בפייסבוק הוא שהוא מאוד ממוקד – יותר ממוקד מאשר פרסום בגוגל, לכן ניתן להיות בטוח שהתקציב שהושקע נוצל כהלכה ע”י הקהל שהיה אמור לראות את המודעות . בפייסבוק ניתן ממש להגדיר את הלקוח האידאלי הבא שלי: האם הוא יהיה זכר או נקבה, גיל, היכן הוא מתגורר, מה תחומי העניין שלו ועוד שלל שיטות וכלים מתקדמים שבסופם אוכל לקבל את הלקוח הבא שלי על מגש של כסף. עוד יתרון טמון באפשרות לפתוח דף עסקי בפייסבוק. קידום דף עסקי בפייסבוק חיוני עבור כל עסק אך כדי שהוא יצליח עליו להיות מנוהל בצורה נכונה ומדויקת.

ניהול דף פייסבוק עסקי דורש מהמנהל להעלות פוסטים שיווקים מעניינים הקולעים לצרכים של הלקוחות, לפרסם את הדף בקבוצות רלוונטיות אחרות וליצור אינטראקציה עם הקהל באופן מתמיד. אחד המדדים להצלחת הדף העסקי הוא האינטרקציה של הקהל עם הדף, כמו כן שיתופים, כמות הלייקים שהוא מקבל, ככל שהדף מקבל יותר לייקים – כך הוא יוצר אמון בגולשים, אנשים רוצים לעקוב, לקבל עדכונים ולהיות חלק בלתי נפרד מההתפתחות של העסק – דבר שגורם להם בסופו של דבר ליצור קשר ולהפוך ללקוחות של העסק.

פעמים רבות משתמשים מנהלי הדף בבוטים שמספקים שירות לקוחות בכל שעות היממה. הבעיה של הבוטים היא שהם נמצאים בשלבי פיתוח ולכן אינם יכולים לענות על שאלות מורכבות. ככל הנראה הבוטים יתפתחו בעתיד אך כרגע חשוב להקפיד לספק לחברים שפונים אל הדף גם מענה אנושי.

איך בונים אסטרטגיה נכונה

פרסום ממומן בפייסבוק

בניית אסטרטגיה שיווקית מוצלחת כוללת מספר פעולות מרכזיות, להלן הפעולות החשובות שיש לבצע כאשר יוצאים לדרך:

בדיקת קהל היעד (טירגוט) וניסוח מודעות בהתאם לשפתו – בתחילת הקמפיין יש לנתח את קהל היעד שהוא אותם גולשים שעשויים להתעניין במוצרים או בשירותים שהעסק מוכר. ככל שניתוח קהל היעד יהיה מדויק יותר – כך נזכה ליותר לידים, מלקוחות פוטנציאליים ונשלם פחות לפייסבוק. בהתאם לקהל היעד יש לבחור במסרים נכונים. לכתוב כל אחד יכול אבל לכתוב בשפה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, לדבר לליבם, להעביר מסרים בין השורות, להבין את הצרכים והכאביםו לתת פתרונות בהתאם - לא כל אחד יכול, אל דאגה יש לנו קופירייטרים מובילים בתחומם ונדאג להעביר את המסרים בשפה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. שיווק מוצלח אמור לעורר רגש בלקוח – הרגש יכול להיות שמחה, תשוקה, הזדהות ואפילו כעס. כל עוד המסר יוביל לתגובה רגשית מצד הלקוח שתיצור עניין במוצר או בשירות שלכם וכתוצאה מכך נגדיל את כמות ההמרות – אנחנו עשינו את שלנו.

בניית קהל אוהד – בניית קהל גולשים שאוהבים את העסק, מסמנים לייקים, יוצרים קשר ומבצעים רכישות מתבצעת על ידי כתיבת תכנים רלוונטיים, הצעת מבצעים והנחות, העלאת סרטונים מתאימים (שבין היתר אינם ארוכים מדי), כתיבת תגובות לשאלות ומתן מענה מהיר (תגובתיות גבוהה). כידוע – הצלחה גוררת הצלחה וככל שכמות הלייקים והתגובות (תגובות חיוביות כמובן) גבוהות יותר עשויים גולשים נוספים לסמן לייקים ולגלות עניין בעסק. חלק מבעלי העסקים רוכשים לייקים, לייקים אלו אינם אמיתיים ורק פוגעים באמינות של העסק, לכן יש להימנע מרכישתם.

תוכן איכותי ורלוונטי – הדף העסקי צריך להכיל תכנים איכותיים שמעניינים את הגולשים, מעניקים להם מידע רלוונטי ויוצרים באז. תוכן מעניין יגרום לגולשים לדבר על העסק ולשתף אותו עם חבריהם – הדבר יגדיל את החשיפה בצורה ניכרת. חשוב לציין כי ישנם מוצרים שאי אפשר לפרסם כמו למשל: מוצרי אלכוהול, תמונות שמכילות מעל 20% טקסט, פורנוגרפיה, נשק, תמונות "לפני ואחרי" כתוצאה מדיאטות או כושר שמתקבלים כתוצאה משיטות שאינן בריאות, תרופות במרשם ותכנים נוספים.

אופטימיזציה – ביצוע סטטיסטיקות ומעקב מתמיד אחר תוצאות הקמפיינים הינם חלק מהותי בתהליך השיווקי. כדי לנתח את הנתונים יש להשתמש בכלים מתקדמים שמאפשרים לבעל האתר להבין אילו פעולות עובדות היטב ואילו פעולות אינן מביאות לתוצאות הרצויות ולכן יש לשפר אותן.

ומה באשר לפרסום באינסטגרם. ואיך הוא קשור ישירות לפרסום בפייסבוק?

מאז שפייסבוק רכשה את אפליקציית אינסטגרם באפריל 2012, נפתחו באינסטגרם אפשרויות פרסום מתקדמות עבור כל עסק, חנות או נותן שירות. כעת, פייסבוק מעודדת שיתוף תכנים בין הרשתות ומקדמת יותר מבעבר שיתופים מהאינסטגרם. מתוקף שילוב שתי הפלטפורמות, פרסום באינסטגרם בדף עסקי נתמך על ידי מערכת פייסבוק, ולכן אנו ממליצים על פרסום בדף פייסבוק עסקי במקביל ואף על חיבור החשבונות. מה זה נותן לנו? סנכרון בין המשתמשים ב- 2 הרשתות, כך שהעסק שלכם מגיע אל תודעת הגולשים מכמה אפיקי פרסום, ונשאר בה, הגדלת הנוכחות שלכם ברשת והגברת המודעות של הלקוחות הפוטנציאלים לשירות/ מוצר שאתם מספקים.

מה עוד נוכל להפיק מכך?

נוכל לקדם את הפרופיל העסקי באינסטגרם דרך הביזנס מנג'ר של פייסבוק ולנצל את כל יתרונותיו, המאפשרים פנייה לקהלי יעד באופן ממוקד (פילוח שוק). כמו כן, נוכל לאתר לקוחות פוטנציאליים ולהפוך אותם ללקוחות פעילים. זאת נעשה באמצעות נתונים סטטיסטיים על מודעות ועל הגולשים שנחשפו אליהם, הקליקו, שיתפו או פעלו בעקבותיהם (לייקים, שיתופים, כניסה לאתר ועוד). כלי נוסף שנרוויח מהשילוב המנצח של הפלטפורמות באמצעות הביזנס מנג'ר של פייסבוק הוא ה- lookalike audienceהמאפשר הרחבה של קהל הלקוחות הפוטנציאליים הנחשפים לעסק שלכם ובניית מאגר לקוחות חדש ודומה לקיים.

פרסום ממומן באינסטגרם - קמפיין זכיר הוא קמפיין מנצח!

כעת כל בעל חנות, עסק או נותן שירות למעשה יכול לנצל את האינסטגרם עבור פרסום ומיתוג כחלק מהמערך העסקי. ידוע שהבולטים בפלטפורמה הם המותגים הגדולים, אך הצלחות הולכות וגדלות גם עבור עסקים קטנים ואפילו עבור אומנים/יוצרים מקומיים. אלו הופכות להיות שכיחות יותר ויותר עבור אלו, המשתמשים בפלטפורמה זו באופן נכון ומיטבי.

כל אחד יכול! אז איך עושים זאת נכון?

הכלים שמעניקה לנו אינסטגרם עבור קידום ממומן באינסטגרם החל מהכוונת מסרים באופן אקטיבי ומדויק ישירות לקהלי יעד באמצעות פילוח גיל, סטטוס, תחומי עניין, אזור גיאוגרפי ועוד, ועד לכפתורי הנעה לפעולה לביצוע קנייה, הורדת אפליקציה, הירשמות לשירות, יצירת קשר ועוד. הפרסום בפועל נעשה באמצעות יצירת מודעות, המכילות תמונות, סרטונים או מודעות קרוסלה (אלו מכילות מספר תמונות לדפדוף עם כפתור הנעה לפעולה). לכולם מגוון פורמטים לבחירה, ואף ניתן להעלותם ולתזמן מראש את מועד פרסומם. ובדיוק לשם כך אנחנו כאן. עם הידע המקצועי והתזמון המדויק אנו מצליחים להפוך כל קמפיין לבועט ברשת! בואו לראות איך עושים את זה נכון!

בואו נספר להם סיפור!

בדומה לסנאפצ’ט, אינסטגרם אימצה את הפיצ’ר “stories”, באמצעותו ניתן להעלות תכנים, הזמינים ל- 24 שעות בלבד. אלו לא מופיעים ב”פיד” הכללי של האינסטגרם, אלא נחשפים לצד חשבונות מועדפים או חשבונות של חברים בחלקו העליון של המסך. בדומה לפרסום בפיד הכללי, גם בסטוריז ניתן לפרסם תמונות וסרטונים בתוספת האשטגים, מיקום ותיוגים, אך להבדיל מהן, בסטוריז ניתן לקשט את הפרסום באמצעות סאונד, טקסט וסטיקרים. כמו כן, הסטוריז מאפשרים לבצע סקר בקרב הצופים על התוכן המפורסם (איזה אאוטפיט של אושיית האופנה המפרסמת מתאים יותר, עד כמה המנה של המסעדה המפרסמת מעוררת תיאבון ועוד).

וודאי חשוב לכם שהלקוחות שלכם יהיו מעורבים, וגם לנו!

הסטורי פותח ערוץ תקשורת ישיר בין העוקבים והמותג המפרסם, וניתן להתכתב דרכו בעזרת תמונה/ וידאו, ובאופן כללי הוא משמש אפיק שידור קליל, זמין, אותנטי וזול ללא עלויות הפקה ועריכה לצד מעורבות גבוהה מצד העוקבים. את הסטורי ניתן לשדר מכל מקום ובכל זמן, פשוט שולפים את הנייד ומצלמים סרטון שאורכו בין מספר שניות לדקה. ספונטני אמרנו?.

נדגיש שהחלק החשוב בכל פנייה פרסומית/ שיווקית היא הגעה אל קהל היעד! כמה עובדות שחייב להכיר על המשתמשים באינסטגרם:

מתוך כלל הבוגרים (מעל גיל 18) הגולשים ברשת, 26% משתמשים באינסטגרם (לנשים יתרון קל על הגברים). האפליקציה פופולארית במיוחד בקרב בני 18-29 (53%) ובקרב בני 30-49 (25%)- מתוך מחקר שערך מכון Pew בארה”ב.

בישראל האינסטגרם תפס את הגולשים ברשתות בעוצמה וקיבל תאוצה חזקה במיוחד בשנים האחרונות. גילם הממוצע של המשתמשים באינסטגרם הוא 29, זו האפליקציה האהודה ביותר בקרב נשים (21% לעומת 11%), ובקרב בני הנוער זו הרשת החברתית האהודה ביותר (55%), ולהם מספר העוקבים הגבוה ביותר.

DIGITWOW – רק לבעלי עסקים שרוצים להצליח! באיזה צד אתה נמצא?

פרסום ממומן שמתבצע גם בפייסבוק וגם באינסטגרם יכול להביא לתוצאות מעולות אך כדי לבנות ולנהל את הקמפיינים בצורה נכונה חשוב לפנות אל חברת דיגיטל מקצועית ואמינה שמקפידה להתעדכן בנוגע לכל השינויים שחלים בתחום.

אנו בחברת DIGITWOW מתמחים בקידום ופרסום בפייסבוק ובאינסטגרם ומקפידים לבצע את כל הפעולות הנחוצות שכוללות – טירגוט קהלי יעד לפי תחומי עניין, גיל ותחומים נוספים, כתיבת תכנים מעניינים ממוקדי קהל יעד, ניהול דף עסקי שוקק חיים, ביצוע אופטימיזציה באופן מתמיד ושיפור התוצאות.

אנו עובדים בשקיפות מלאה ומבטיחים לכם עבודה מקצועית, הקפדה על כל הכללים שנקבעו על ידי פייסבוק ויחס אישי.

אתם מוזמנים ליצור קשר. נשמח לסייע לכם לקדם את העסק ברשתות החברתיות הפופולריות ולראות את התוצאות בהקדם!